Pagina 70 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 10:14
door VIRM
Op station Zaandam zijn de grote horizontale tl-balken achterop de trap van zowel spoor 1/2 als 4/5 defect.

Als je de trap afkomt vanaf de hal, loop je om de trap heen richting de lift. De defecte verlichting hangt dan aan de trapconstructie en wanneer deze het zou doen, schijnt het richting de lift.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 10:59
door Mikos
Zaandam doorgegeven. :pos: Omdat de storing zich momenteel kennelijk niet voordoet, laat ik Amsterdam Zuid rusten totdat iemand anders hetzelfde probleem ziet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 13:57
door iamthedutchdude
In treinstel 9403 gaat de deur van het toilet bij deur 15 en 16 niet automatisch weer dicht. Alleen als er op de sluitknop in het toilet gedrukt word, sluit de deur.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 14:06
door ovVeluwe
FLIRT 2216: het rechterscherm bij deur BR2 is defect/zwart (wanneer je met je rug naar de eerste klasse staat en naar de deur van de toilet kijkt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 19:00
door VIRM
Mikos schreef:Zaandam doorgegeven. :pos:
Eerder vanavond rolde ik om 18:23 Zaandam binnen, en in het donker viel de werkende tl-balk mij meteen weer op. Fijn Dat is dus echt razendsnel opgepakt. Hartelijk dank! *O* *O*

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 19:16
door Mikos
Zo zijn we :wink:
De 2 treinstellen geef ik door. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 08:35
door VIRM
Op Amsterdam Sloterdijk trekt de leunband van de roltrap van spoor 5/6 naar de centrale hal erg hard naar achteren.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 11:59
door Mikos
Monteur aangestuurd. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 12:32
door Mikos
Ik heb de Servicedesk waar ik alle meldingen aan doorzet daarnet aan de telefoon gehad over bovenstaande melding en wat achtergrondinformatie gekregen, die ik graag weer aan jullie doorspeel.

De Servicedesk vroeg mij in dit geval om aanvullende informatie over de roltrap, omdat ze nu niks met de melding konden. "Leunband trekt naar achter ten opzichte van de treden" lijkt een duidelijke melding, maar er speelt meer: Men wil graag weten op welk spoor (in dit geval 5/6), aan de A of de B-zijde (in dit geval de hal) maar vooral ook of de trap op- of neergaand is. Ik heb gegokt dat het opgaand is, maar ook dat is van belang.

'Wat is dat voor iets belachelijks?' hoor ik je denken. Maar het zit als volgt: Op ieder station waar roltrappen en liften zijn, kunnen verschillende serviceteams van toepassing zijn, omdat het gaat om het merk en het bijbehorende contract van de roltrap. Feitje: Op Utrecht Centraal zijn liefst 4(!) verschillende serviceteams in contract, omdat er vier verschillende merken roltrap zijn gebruikt door de jaren heen. Enerzijds voor ProRail een kostenbesparend plaatje (aanbesteden en selecteren op de 'beste' aanbieder), anderzijds voor het onderhoud natuurlijk een ramp. Een roltrap omhoog kan van een ander merk zijn dan de roltrap omlaag...

Dus nog even het aanvullende verzoek:
Bij liften het liftnummer graag doorgeven (staat op het plaatje in de lift),
Bij roltrappen het spoornummer, vermelding A- of B-zijde en vermelding op- of neergaand.
Bij problemen met poortjes moet er een poortnummer bij.
Problemen met de bestrating? Dan is een foto het minimale om de melding door te kunnen zetten, zodat een inschatting gemaakt kan worden voor prioriteit.
Is er ergens lekkage? Ook dan is een foto het minimale om de melding door te kunnen zetten, zodat een inschatting gemaakt kan worden voor prioriteit.
Bij beeldschermen is een beeldschermnummer verplicht om vanuit de achterliggende techniek een reset uit te kunnen voeren of een monteur aan te sturen. Bij voorkeur met foto wanneer het gaat om iets anders dan een zwart scherm.

Zo kan de Servicecentrale op afstand een inschatting maken van de prioriteit die ergens aan gegeven moet worden. Zeker bij bijvoorbeeld lekkage is dat van belang, aangezien loodgieters in het contract hebben staan dat ze binnen 4 uur na het maken van een melding het probleem verholpen moeten hebben, maar wanneer je dan een groot gebied hebt waar één loodgieter onder contract staat, kun je je indenken dat ze die dan het liefst naar de hal van Utrecht Centraal sturen die blank staat, dan naar station Bilthoven waar een verstopte regenpijp voor klein ongemak zorgt. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 18:32
door Wubbo
Dan doe ik gewoon een makkelijke melding: 2154 met 2x VIRM-4 en bij vertrek uit Den Haag Centraal in elk gangpad van de onderverdieping wel wat staande mensen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 19:25
door VIRM
Mikos: het gaat op Sloterdijk om de roltrap van spoor 5/6 (geen a/b-zijden op Sloterdijk) naar de centrale hal, in dit geval dus een opgaande roltrap. Op dat perron is verder geen andere roltrap aanwezig. :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 21:32
door Mikos
Geven we beide door. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 21:41
door Aking
In Weert is op spoor 2 de verlichting van letterbak J of K (daar komen ze aldaar snel zat achter) kapot.

Verder ontbreken in Hilversum de letters op het bord met treinsamenstelling (IC Berlijn) terwijl er wel letters op het perron hangen. Deze heb ik eventueel foto's van (maar ik ben nu lui, ik heb het papierwerk van mijn foto al geregeld dit weekend :Y )

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 28 nov 2017, 21:59
door waldo79
Ik vond het vanavond onaangenaam koud in de voorste bak van treinstel 2433 (achter de deuren 1/2), onderweg als 6065. Ik schat dat het niet meer dan zo'n 15 graden was in het voertuig. Heb het alleen verzuimd te melden bij de passerende HC.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 07:47
door qiribi
De tussendeur naar de coupe bij deuren 3 en 4 in treinstel 4067 (nu in trein 1726) sluit niet meer automatisch, deze heeft eerst een duwtje nodig voordat hij sluit.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 12:56
door Mikos
4 meldingen doorgezet. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 20:16
door Suus
Afbeelding

In treinstel 2968 is in de kopbak bij deur 2 een plafondlamp kapot.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 20:21
door Mikos
In het grote boek bijgeschreven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 23:44
door microshit
Voor het hoofdstuk koude SLT's: Live vanuit stel 2433 voelt het binnen als een graad of 15 ipv de gebruikelijke 20. In ieder geval in de kopbak van deur 11. RIS zegt 16 graden maar voelt als minder.
Edit: Lol, dit is dus dezelfde als waldo79 al meldde, maar dan 't andere uiteinde :oops:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 23:58
door Mikos
Dan zal er wel wat zijn met de verwarming van het stel :wink: Men gaat er naar kijken. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 nov 2017, 18:28
door Aking
Oh en ik had, voor de afwisseling, nog een quizvraag:
Afbeelding
Wat klopt hier niet? :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 nov 2017, 18:50
door Chrysa
"Jongeren"? :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 nov 2017, 18:54
door dylanwild94
Wel fijn dat het kaartje geldig is in de ICD zonder toeslag. Maar rijdt er een ICD tussen Maastricht en Luik?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 nov 2017, 18:59
door JWM
Nee, alleen Thalys.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 nov 2017, 19:12
door Daniel
Het is een enkele reis Nederland uit, dus die vermelding dat je moet uitchecken bij aankomst in Nederland is ook wat overbodig :wink: