Pagina 8 van 10

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:38
door Nitein-Repart
En dan gaat MAT64 alleen nog in Limburg (s6800/s6900) en Ede-Arnhem rijden?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 17:43
door Thom91
Mijn glazen bol weet daar het antwoord helaas niet op. Ik ga straks even mijn spiegeltje spiegeltje aan de wand proberen.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:31
door webguy
Er rijdt ook Mat '64 in de s7600 - maar dat zal wel weer veranderen na de herst en als SGM-3 met magneetrem weer op de baan is.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:40
door Mr-W
@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:42
door Daniel
Ik ben Thom91 dan wel niet, maar die gaan DDZ vrijmaken wat dan weer ICR uit de s1900 gaat vrijmaken voor de diensten over de HSL.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:45
door Thom91
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:46
door Mr-W
Gaat VIRM ook verdwijnen uit de [wiki]Treinserie 1900 (2014)[/wiki] :D
In de s6400 kan prima DDZ uitgehaald worden,die capaciteit is zelfs in de ochtendspits niet nodig tussen Ehv en Wt

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:47
door MdJ
s5500 moet s5600 zijn hoop ik? (want Utrecht-Baarn kan makkelijk in een SGMm-III.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 21:48
door Thom91
Waarom zou dat? De s5500 is zo'n lekker gesloten omloop met eigen keringen.
Dat SGM kan je elders ook prima inzetten.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 22:01
door Daniel
Het gaat er meer om dat dat SGM ruim zat is en er dus helemaal geen reden is dat door DDAR te gaan vervangen, da's namelijk alleen in de spits nuttig. Daarbuiten zijn de SGM-drietjes die de losse V'tjes vervingen al aan de ruime kant.
Ik had overigens gelezen dat juist in de s5600 weer DDAR zou gaan rijden. Logisch ook gezien het doel is om DDZ vrij te maken en die serie de dubbeldekscapaciteit ook echt nodig heeft.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 22:03
door MdJ
5500 levert niet zoveel op: je rijdt met behoorlijke capaciteitsoverschot (juist dat kan beter elders gebruikt worden) en het levert niks op: ja, 3 losse SGMm-III'tjes, terwijl dat ook drie DDARén kost.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 22:17
door huibf
reisthijs schreef:Nou ja, verlengd: Nijmegen-Deurne staat voor 2014 volledig met Mat'64 gepland. Het komt gewoon toevallig handig uit zo denk ik dan.

(Treinen inzetten van 3 of 5 bakken gaat een beetje moeilijk met Mat'64 :mrgreen: )
nou fijn. Die rommel. Waarom zetten ze die niet in in de randstad. En komen de mooie treinen naar het oosten.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 23:00
door reisthijs
Er komt SGMm naar het oosten (s7000 en s7600) en er gaat SLT naar het zuiden (s5200 en s6400). Zijn dat geen mooie treinen?

De dubbeldeks-"rommel" die DDAR heeft blijft waarschijnlijk lekker in de randstad. (A)

Dus geen reden om te zeuren.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 23:25
door Meltrain
Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D
Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.
15100? Weet je dat zeker? :?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 23:32
door Milco
Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :)
Ha, ik ook! En DDAR ook en VIRM heb ik ook liever niet!

En ja, we dwalen af...

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 01:21
door Thom91
Meltrain schreef:Ik vind SLT rommel. :) Ben blij dat mijn vaste treinen nu SGMm krijgen. :D
Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100.
15100? Weet je dat zeker? :?
Die rijdt alleen buiten de spits en zit ook gekopped met de s5000 en s5100.
Bedoel je niet toevallig de s15400?
Ja, die strandpendel. :P

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 14:53
door Nitein-Repart
Thom91 schreef:
Mr-W schreef:@Thom91
Waar gaan die DD-AR met 1700 dan rijden?
Mijn spiegeltje aan de wand deelde mee dat de s5400, s14500, s5500, s15100. Verder kan ik het niet zo even bedenken waar die dingen nog meer handig zijn.
Hoe kom je erbij dat de s5500 met DDZ gaat rijden, wordt een mix van SLT en SGMm.
DDZ gaat rijden in de s4800, s5400, s5600 (reed hij al) en s14800
De as Den Haag Centraal-Dordrecht(-Roosendaal/Breda) wordt een SGMm-bolwerk

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 15:13
door reisthijs
Dat is alleen maar planning voor de eerste maanden van de nieuwe dienstregeling. Dat kan in april weer anders zijn.

Als er dan weer DDAR gaat rijden moet er toch weer ergens met de inzet geschoven worden.
Er is nergens gezegd dat DDAR alleen maar op plekken gaat rijden waar nu DDZ rijdt.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 15:19
door Geert
Hoop wel dat ze DDZ en DDAR uit elkaar kunnen houden - stoptrein met DDZ is niet zo erg, maar DDAR is niet echt intercitywaardig.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 16:59
door Meltrain
Zijn DD-AR en NID eigenlijk onderling koppelbaar? Of is daarvoor te veel aangepast bij de verbouwing tot NID?
Houden we hier trouwens de naam NID of DDZ aan? Het is niet handig als beide door elkaar gebruikt worden.
Tot slot is de mouse-over voor DDZ/NID er nog niet: m7538.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 17:22
door Thom91
Ja zijn ze wel. Nee doen ze niet.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 17:42
door Suus
De algemene naam is DDZ.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 18:37
door Mr-W
Bee schreef:De algemene naam is DDZ.
waarom staat er dan op de wiki (bijna) altijd NID in de plaats van het meer gebruikte DDZ ?
Gaan er trouwens nog DDZ 6jes rondrijden?

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: za 14 dec 2013, 18:41
door Thom91
NID is de naam die NS heeft willen pluggen, maar dat is net als bij de bizon mislukt.
Gaarne alles op Wiki van NID naar DDZ aanpassen dus.

Ja, de DDZ-zesjes worden in februari verwacht.

Re: Dienstregeling 2014.

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 09:44
door benza
Het begint vandaag!

Iets die ik niet snapt:

Vanaf Amsterdam Sloterdijk naar Zaandam vertrekt 3 treinen in 4 minuten:

XX:18, Intercity naar Den Helder (3000)
XX:21, Sprinter naar Hoorn (3300)
XX:22, sprinter naar Uitgeest (3400)

Niet de vergeten op XX:15 het trein naar Hoorn (serie 1500)

Erm, hoe gaar dat werken in de praktijk? Er zijn alleen maar 3 sporen tussen Sloterdijk en Zaandam. Of misschien is het de hele dag 2 sporen naar Zaandam, en 1 naar in het omgekeerde richting? (naar sloterdijk)
Maar in dit geval wordt er problemen, want in Zaandam vertrekken ook 3 treinen in 5 minuten (XX:00, XX:02, XX:05 die moeten dus alleen maar een spoor gebruiken en niet 2).

Kortom, snap ik niet, of misschien miss ik iets???