Meltrain schreef:Dit is niet echt fout, maar de "aftakking" naar Breda is zo voor de gewone reiziger nogal willekeurig gekozen (en niet eens juist, want treinen die via de HSL rijden kunnen helemaal niet op Lombardijen stoppen):
Met de nieuwe dienstregeling is het eigenlijk raar dat de treinen naar Breda tussen die naar Dordrecht staan, terwijl er geen enkel gemeenschappelijk tussenstation is.
Ze hadden beter een aparte vertrekstaat voor treinen naar Breda kunnen maken. Als je Rotterdam-Breda als een apart traject beschouwt hoef je ook niet te vermelden dat de intercity naar Breda niet in Blaak stopt.
JWM schreef:Maar wordt de trein Breda - Den haag als die ooit gaat rijden een IC of een ICdirect?
Het antwoord Intercity staat op de vertrekstaat.
Het wordt geen ICdirect omdat het hele traject toeslagvrij is.
Ik zie nog wat raars op
http://www.ns.nl/vertrekstaten/rtd2.pdf bij de IC direct naar Breda staat fiets meenemen niet mogelijk, bij de IC naar Breda staat dat niet. Met hetzelfde materieel op hetzelfde traject...