Pagina 83 van 124

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 okt 2020, 19:47
door PHS
Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?

Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist :ugeek:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 okt 2020, 19:53
door Meltrain
KM46 schreef: za 17 okt 2020, 19:39
Hainje schreef: vr 16 okt 2020, 19:16 Weet iemand welk nummertje!!11??¿¿¿2
Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3015 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.

https://www.facebook.com/Railmagazinenl
3015 kan niet, want dat is/wordt een SNG. Ik neem aan dat je 3105 bedoelt? :geek:
Edit: Facebook geeft me gelijk. 8)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 okt 2020, 20:21
door teun
Was het niet een rit van Polen (Alstom Konstal) naar Duitsland (Alstom Salzgitter)?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 okt 2020, 20:52
door Suus
PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?

Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist :ugeek:
Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.

Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 17 okt 2020, 20:53
door Daan!
Meltrain schreef: za 17 okt 2020, 19:53
KM46 schreef: za 17 okt 2020, 19:39
Hainje schreef: vr 16 okt 2020, 19:16 Weet iemand welk nummertje!!11??¿¿¿2
Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3015 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.

https://www.facebook.com/Railmagazinenl
3015 kan niet, want dat is/wordt een SNG. Ik neem aan dat je 3105 bedoelt? :geek:
Edit: Facebook geeft me gelijk. 8)
Als je op de link klikt, zie je inderdaad dat KM46 slechts een tikfout heeft gemaakt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 okt 2020, 10:24
door PHS
Suus schreef: za 17 okt 2020, 20:52
PHS schreef:Op de foto's was inderdaad al te zien dat één kop van een ICNG flink ingedeukt is. Dat is er voorlopig eentje minder, en dat zal dan dus de 3015 zijn?

Ben benieuwd wie er aansprakelijk is voor zo'n rit van Tsjechië naar Nederland #jurist :ugeek:
Het lijkt mij dat de spoorwegonderneming die het vervoer verzorgt door de fabrikant wordt aangesproken op de schade. Het stel is nog niet officieel eigendom van NS. De loc lijkt van Alstom zelf te zijn, dus dan wordt het misschien zelfs een interne discussie.

Waar de trein naartoe ging is mij niet helemaal duidelijk. De trein kwam uit de richting Braunschweig/Salzgitter, waar Alstom een fabriek (het voormalige LHB) en testlocatie heeft, dat lijkt mij een logisch vertrekpunt.
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat de trein onderweg naar Nederland was, maar als het een rit tussen de fabrieken van Alstom was dan zal het wel een zaak van de verzekeraar van Alstom of de onderaannemer die Alstom inhuurt voor die rit zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 okt 2020, 11:43
door ODRAIL
Daan! schreef: za 17 okt 2020, 20:53 Als je op de link klikt, zie je inderdaad dat KM46 slechts een tikfout heeft gemaakt.
Ik heb inderdaad een tikfout gemaakt :oops: (kan gebeuren).

Heb inmiddels de tikfout in het oorspronkelijke bericht hersteld ;) .

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 okt 2020, 12:21
door Daan!
:trein:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 okt 2020, 17:54
door Gekko123
PHS schreef: zo 18 okt 2020, 10:24
Ik was er gemakshalve van uitgegaan dat de trein onderweg naar Nederland was, maar als het een rit tussen de fabrieken van Alstom was dan zal het wel een zaak van de verzekeraar van Alstom of de onderaannemer die Alstom inhuurt voor die rit zijn.
Zelfs als het een trein onderweg naar Nederland was geweest was het een geval voor de verzekering van Alstom. NS heeft de betrokken stellen nog niet overgenomen en dan blijft Alstom verantwoordelijk. Vanaf het moment dat NS de stellen over heeft genomen zouden de schades wel op de rekening van NS komen te staan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 11:40
door ODRAIL
Inmiddels is op de onderstaande site een fotoreportage te vinden over de herstelwerkzaamheden in Duitsland en is er meer zichtbaar wat de schade is:

https://eisenbahn-kurier.de/startbeitra ... -magdeburg

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 19 okt 2020, 16:46
door PHS
En ook een YouTube-video over het spoorongeluk met de ICNG:


Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 21 okt 2020, 19:32
door playertwo
Interesse video om te zien. Oorzaak zou een remprobleem zijn?
KM46 schreef: za 17 okt 2020, 19:39
Hainje schreef: vr 16 okt 2020, 19:16 Weet iemand welk nummertje!!11??¿¿¿2
Volgens de Facebookpagina van Railmagazine zijn dat de 3109 en de 3105 waarbij de laatstgenoemde zeer zwaar beschadigd is.

https://www.facebook.com/Railmagazinenl
In de video rept men enkel over de 3105 met schade. De 3109 zou geen of nauwelijks schade hebben. Aan de 3105 zullen ze, zeker met bak 1 en 2 meer San genoeg te doen hebben.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 13:27
door Meltrain
In OdR 2020-11 staat dat per februari 2021 SGM waarschijnlijk alleen nog in de 5000 / 5100 zal rijden.
Wat wordt dan de geplande materieelinzet in de 7000 en 7300 / 7400?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 13:45
door teun
De laatste tijd heeft er in de 7300/7400 al erg veel SLT gereden, voor de 7000 verwacht ik SNG maar ik zou het met zekerheid niet durven zeggen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 13:53
door SuperGhost
Wellicht dat de 7000 met hetzelfde materieel gaat rijden als de 7600, zodat materieel uitgewisseld kan worden?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 13:57
door umbusko
De 7600 wordt in ieder geval combi FLIRT en SNG. Dus SNG in de 7000 klinkt dan logisch.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 17:52
door AppleMoose
SNG in de 7600? Dat is nieuw voor me. Ik had eerder SLT verwacht aangezien dat al sporadisch in deze serie heeft gereden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 20:42
door Ardan
Ik zie in Deventer en Zutphen regelmatig LM SNG staan, ik denk dat ze in deze regio wel weg- en materieelbekendheid ermee aan het opbouwen zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 14 nov 2020, 09:23
door Jultar
Die staan daar al sinds de introductie van SNG in 2018, omdat Zutphen één van de opleidingsplekken is en vanuit daar worden er dan ook opleidingsritten gereden. Materieelbekendheid is gewoon landelijk voor SNG (dus voor alle machinisten).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 14 nov 2020, 11:43
door Suus
De ICNG die vorige maand in Sachsen-Anhalt ontspoorde bij een overbrengingsrit zou afgelopen nacht teruggesleept worden naar Braunschweig/Salzgitter. Helaas ging dat niet helemaal goed. Het treinstel ontspoorde bij Helmstedt en heeft daarna over een afstand van vier kilometers van één spoor alle dwarsliggers gesloopt. De trein kwam tot stilstand in station Frellstedt, waar nu vanwege de ligging van de perrons geen treinen kunnen stoppen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 14 nov 2020, 12:38
door PHS
Twee keer ontsporen in twee maanden? :shock:
Is er wat mis met de ICNG?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 14 nov 2020, 12:49
door VIRM
Meltrain schreef: vr 13 nov 2020, 13:27 In OdR 2020-11 staat dat per februari 2021 SGM waarschijnlijk alleen nog in de 5000 / 5100 zal rijden.
Wat wordt dan de geplande materieelinzet in de 7000 en 7300 / 7400?
Is ook al bekend waar de 4800 en 5400 mee gaan rijden?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 14 nov 2020, 13:24
door Meltrain
Zeer waarschijnlijk met SNG.
PHS schreef: za 14 nov 2020, 12:38 Twee keer ontsporen in twee maanden? :shock:
Is er wat mis met de ICNG?
Ik weet niet wat in dit geval de oorzaak was, maar de vorige keer lag de oorzaak overduidelijk niet bij de ICNG.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 14 nov 2020, 16:23
door trolly
En na dat akkefietje lijkt het me een veilige aanname dat er met dat stel inderdaad wel zo het één en ander mis is (A)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 15 nov 2020, 13:21
door cassie127
Op Twitter circuleert momenteel een plaatje rond van een VIRM kopbak in een andere kleurstelling dan gebruikelijk (nieuwe NS huisstijl)