Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
De letters staan (als ik het wel heb) voor het materieel van de omloop, waarbij de eerste letter het materieeltype (DDZ, SNG, SGM...) aanduidt en de tweede letter de lengtevariant (is het een drietje, viertje, zesje...) Welke letters bij welk materieel horen, heb ik echter zo gauw niet op een rijtje.
De eerste letter van een omloop staat voor de werkplaats waar het materieel onderhouden wordt:
O voor Onnen
M voor Maastricht
A voor Amsterdam (Watergraafsmeer)
L voor Leidschendam.
De tweede letter staat voor de lengte van het materieel (ICM-III is bijvoorbeeld OH, een IV is OC).
LG56 en LG60 staat dus voor:
Materieel dat in Leidschendam wordt onderhouden, LG56 is de 56e omloop van een 3, LF60 de 60e omloop van een 4. Die unieke combinatie van eerste en tweede letter maakt dat het om SNG gaat.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Voor de liefhebbers van SGM: volgens treinposities gaat het materieel in zijn laatste twee dagen nog in zeer veel series rijden, ik zie onder meer de 2100, 4600, 5000, 5100, 6300, 8100, 9000 en 14600 langskomen in de lijst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
NS bericht dat het SLT-project is afgerond, nu zijn alle 131 stellen voorzien van een toilet en uitschuiftreden.
Dat betekent, in combinatie met het afscheid van SGM, dat met ingang van de nieuwe dienstregeling alle NS-sprinters gelijkvloers toegankelijk zijn en voorzien van een toilet.
Ik zag ook in het filmpje van NS Weekly dat de SLT nu voelbare bordjes hebben voor blinden en slechtzienden. Heeft iemand enig idee waar die zijn, en wat ze aanduiden?
Van de DDZ-6. Stellen heeft de 7647 als enige nog niet met reizigers gereden. Van de DDZ-4 stellen zijn er nog een stuk of 20 niet in dienst.
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 14 feb 2022, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
*4. En ik bedoelde dat er vandaag 17 stellen ingezet worden in de commerciële dienst, al is er nu ééntje extra verschenen. Er rijden 5 viertjes en 13 zesjes rond op dit moment.
Ik reageerde ook op virm, op de vraag hoe ver men is met terug brengen van DDZ in de reizigersdienst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Ook de vierde en laatste generatie VIRM zal gemoderniseerd worden. Werkzaamheden aan het prototype starten in 2023 met aflevering eind 2025. In de periode 2026-2028 zullen de overige stellen dan gemoderniseerd worden.
Ik vind de stoelen, zowel de breedte, de been ruimte als het zit conform in de VIRMm 2/3 (naast IMCm) juist een van de fijnere stoelen in de treinen van de NS.
Al had ik liever gezien dat de NS er voor had gekozen om de laatste serie VIRM niet te moderniseren, maar gewoon te vervangen door treinen die door iedereen zelfstandig gebruikt kunnen worden. Het is niet meer van deze tijd dat mensen die (tijdelijk, langdurig of permanent) mindervalide zijn, niet zelfstandig met alle treinen in Nederland kunnen reizen. En ja dat kost wat, maar treinen met een verhoogde instap (met een trap bij het instappen van de treinen) zijn gewoon niet meer van deze tijd.
Marrick schreef: ↑do 24 feb 2022, 11:53
Ik vind juist dat de ruimte echt te ruim is (verschilt per rij ook heb ik het idee). Het werken op die klaptafels is echt onmogelijk.
Volmondig mee eens. Als ik comfortabel in m'n stoel zit, moet ik m'n armen helemaal uitstrekken om überhaupt bij het klaptafeltje te kunnen, laat staan dat ik er fatsoenlijk op kan werken zonder voorovergebogen op 't puntje van m'n stoel te moeten gaan zitten, met alle protesten uit m'n rug van dien. Bij ICM, ICR en oude VIRMs vind ik de beenruimte en afstand tot klaptafel perfect, DDZ gaat nog wel, maar die nieuwe VIRMs (ook VIRM-1) zijn een verschrikking en ik vrees nu al voor het interieur van ICNG.