Pagina 92 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 01 apr 2018, 21:30
door Mikos
:Y Het probleem is dat men mij vraagt om foto's van zowel de graffiti als het treinstelnummer, anders nemen ze het niet aan. Dat heeft te maken met het veelvuldig voorkomen van typfouten, waardoor de schoonmaakploeg helemaal naar een treinstel wordt gedirigeerd, dat vervolgens compleet schoon blijkt te zijn. Dus graffiti liever niet; er zijn genoeg collega's die de gevraagde foto's wel kunnen leveren, dus het wordt vanzelf gemeld.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 10:10
door Mikos
Korte Enquête Trefkans HC
Ik wil een keer het omgedraaide Doorgeefluik uitproberen door een korte enquête op jullie los te laten over de Trefkans HC. Aangezien jullie wel enig spoors besef hebben, geef ik er weinig uitleg bij, omdat dat simpelweg niet nodig is.

De enquête bestaat uit 8 vragen, waarvan 4 vragen over hoe vaak je gecontroleerd wordt, 3 stellingen en 1 categorievraag. Bij elke vraag is er de mogelijkheid een toelichting te geven, maar dat is niet verplicht. Het invullen hoeft niet langer te duren dan 2 minuten.

Met de uitkomst van de enquête ga ik het bedrijf in om te zien wat we er mee kunnen. Verwacht dus geen bepaald resultaat. De inhoud van de enquête is ook weinig interessant om hier te bespreken, de discussie die er uit voort zou kunnen vloeien hebben we al eindeloos vaak gehouden hier op het forum en daar is het me ook niet om te doen.

De enquête is hier te vinden en in te vullen. Voor wie dat makkelijker vindt, is er ook een QR-code beschikbaar om te scannen met je smartphone, zodat je de enquête daar op in kunt vullen:
Afbeelding

Alvast bedankt voor je tijd en moeite! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 11:00
door Western Soldier
Ingevuld en dank voor het houden van de enquête. Ik vind het zeer belangrijk dat dit soort dingen in kaart worden gebracht.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 12:01
door VIRM
Ook ingevuld.

Ben benieuwd welke veranderingen er in de automatische omroep in de treinen komen. Ik zit zelf regelmatig in een SLT, dus zal het vanzelf wel merken. :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 13:28
door Aking
Ik heb scherm 15483 op Za voor je, en op Rvs doet het licht van de lichtbak van spoor 1, en de lichtbak "naar" spoor 2 het niet.

Je ankette zal ik later eens bestuderen :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 13:43
door Mikos
Doorgegeven, er van uitgaande dat je met dat bord in Zetten bedoeld dat het scherm zwart is. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 14:08
door Aking
Jup, al zit ie in een blauw kastje :P

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 18:13
door Daniel
Kan je eigenlijk ook iets met onhandig vroeg aangekondigde treinen? Trapte er vanmiddag nog zelf in: de IC van 12.56 uur naar Amsterdam Centraal stond al aangekondigd op de halaanwijzer van spoor 5a in Amersfoort, maar ik was er toch echt nog ruim op tijd voor die van 12.26 uur van spoor 7.

Die trein wordt dus in de hal al aangekondigd, maar op het bewuste spoor 5a staat op dat moment nog een rangeerdeel wat naar de Bokkeduinen gaat en voor een latere [serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] weer terugkomt (met Niet instappen op de borden). In dit specifieke geval zou het wel volstaan als de trein pas 30 minuten voor vertrek op de borden in de hal komt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 18:44
door Mikos
Ik kan het eens voorleggen, maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 19:19
door dennistd
Mikos schreef:Korte Enquête Trefkans HC
Met de uitkomst van de enquête ga ik het bedrijf in om te zien wat we er mee kunnen. Verwacht dus geen bepaald resultaat. De inhoud van de enquête is ook weinig interessant om hier te bespreken
Krijgen we de uitkomst van de enquete ook hier te horen?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 19:46
door Daniel
Mikos schreef:Ik kan het eens voorleggen, maar ik verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van...
Tja, stel dat NS z'n reisinformatiemiddelen eens klantvriendelijk in zou zetten... dat kan natuurlijk ook niet :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 19:59
door Mikos
dennistd schreef:Krijgen we de uitkomst van de enquete ook hier te horen?
Voor 5 euro kunnen we een hele hoop regelen. :Y
Daniel schreef:Tja, stel dat NS z'n reisinformatiemiddelen eens klantvriendelijk in zou zetten... dat kan natuurlijk ook niet :wink:
Die reisinformatie vertelde je bij de 'opgang van het station' anders al dat je op spoor 7 moest zijn op de TB7. Ik snap wat je zegt, maar aan alles kleven voor- en nadelen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 20:02
door Daniel
De TB7 in Amersfoort staat anders op een nogal onmogelijke plek, daar moet je specifiek naartoe lopen want anders zie je 'm niet als je het station in loopt. (En daarnaast ken ik de vertrektijden in Amersfoort ondertussen wel uit het hoofd, dus let ik vooral op de sporen want die wisselen met name ri. Amsterdam nogal eens)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 20:04
door Mikos
Doe voor vertrek... :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 20:07
door Daniel
...geen reisplanner check. Want dat heeft NS me ondertussen wel afgeleerd met herstelwerkzaamheden waarvan ze precies bedacht hadden dat die moeten starten in de 10 minuten dat 't van huis naar station lopen is, treinen die in diezelfde 10 minuten worden opgeheven terwijl er al twee uur bekend is dat er door een stremming minder kunnen rijden enzovoort.
Ben zeker toen ik nog per trein forensde meermaals juist langer onderweg geweest door eerst die reisplanner-check te doen i.p.v. gelijk bij het zien van de verstoring een alternatieve route te kiezen :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 20:47
door Mikos
En vandaag had het je dus bijna een half uur kunnen schelen. En trappen lopen. Zo gek is het dus toch niet. :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 02 apr 2018, 21:44
door ODRAIL
Ook ik het de Enquête met het benodigde commentaar ingevuld :pos: :wink: .

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 03 apr 2018, 13:53
door Mikos
Daniel schreef:Kan je eigenlijk ook iets met onhandig vroeg aangekondigde treinen?
"Er is nu een "pitch" om de perron-verwijzers en de perron-borden pas aan te sturen 30 of 35 minuten voor gepland vertrek. Dat komt de vergissing met een uur (dat ziet inderdaad niemand) niet meer voor."
Er werd reeds geopperd om ook dat terug te brengen naar 20 of 25 minuten. Hoe of wat, dat zal de tijd ons leren.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 09:09
door DingeZ
Ik weet niet of je er iets mee kan, maar ik heb problemen met WiFi in de trein. In Intercity's met de oude OBIS-software lukt het niet om in te loggen op iOS. Als ik het verplichte vinkje zet en op verbinden klik, ververst de pagina alleen en verdwijnt het vinkje. Bij de nieuwe software lukt het wel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 09:37
door cassie127
Ik wil nog even de losgetrokken stickers van de OV-Chipkaartpalen op station Raalte melden... Eerder al bij Keolis gemeld die aangeven dat dit een zaak voor NS stations is

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 10:11
door webguy
DingeZ schreef:Ik weet niet of je er iets mee kan, maar ik heb problemen met WiFi in de trein. In Intercity's met de oude OBIS-software lukt het niet om in te loggen op iOS. Als ik het verplichte vinkje zet en op verbinden klik, ververst de pagina alleen en verdwijnt het vinkje. Bij de nieuwe software lukt het wel.
Schijnt sinds de laatste iOS update te zijn, is ook al via Twitter en NS forum gemeld.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 11:47
door Mikos
DingeZ schreef:Ik heb problemen met WiFi in de trein.
Nog een keer ingekopt bij een van de verantwoordelijken, wellicht dat er nog een inhoudelijke reactie op komt.
cassie127 schreef:Eerder al bij Keolis gemeld die aangeven dat dit een zaak voor NS stations is
Ergens een slechte zaak dat dat het enige is dat ze met je melding doen... Maar, gelukkig is daar die vermaledijde conducteur van NS die zich heldhaftig inzet om het alsnog door te geven. (A) :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 14:32
door Mikos
DingeZ schreef:Ik heb problemen met WiFi in de trein.
"We hebben al meer van dit soort meldingen ontvangen. Het lijkt erop dat mensen die hun iOS device hebben geüpdatet naar 11.3 tegen deze problemen aanlopen. We zijn er mee bezig om dit te onderzoeken en herstellen!"

En nog even een reminder: Er is al flink geantwoord op de vragen in mijn korte enquête over de trefkans HC, maar er kunnen er altijd nog meer bij om de uitkomsten betrouwbaarder te maken. Dus wie dat nog niet heeft gedaan, vul de enquête vooral nog even in. Bij voorbaat dank! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 16:06
door Mikos
In aanvulling op bovenstaand wifi-probleem:

"Weet dat er dan een workaround beschikbaar is. Als de klant onderstaande stappen uitvoert dan kan hij in ieder geval weer op de WiFi.

1. Verbind op de normale manier met WiFi in de Trein
2. In de pop-up die getoond wordt, klik op annuleer
3. Klik op de rode tekst, doorgaan zonder verbinding (Op dit punt is de gebruiker wel verbonden met het OBIS netwerk, maar heeft nog geen toegang tot het internet)
4. Open Safari en ga naar nstrein.ns.nl
5. Klik akkoord op de voorwaarden en je kunt gebruik maken van het internet."

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 04 apr 2018, 16:27
door chemie
Een trucje voor het wifi in de arriva trein die af en toe moeite heeft met het in laden van de internetpagina voor de "snelle" verbinding:

1) Maak verbinding
2) Extra gegevens nodig, klik hierop. Faalt naar mijn idee vaak.
3) Typ in de adres bar 192.168.101.0 --> de pagina laadt meestal wel in.
4) Internet!