Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Waarom zou dat raar zijn? Naar Lelystad is het vaak korter vanaf Buiten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
isadora

Bericht door isadora »

Meltrain schreef:Ik denk dat isadora verbaasd is dat je de trein vanaf Almere Buiten neemt, terwijl je in Almere woont.
Nou nee, Milco meldt, dat hij in Lelystad woont, terwijl hij in Almere woont.
Snappie. :?:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Nou nee, ik meldde dat in Almere Buiten de intercity naar Lelystad doorreed en dat ik gelukkig enkele minuten later met een sprinter mee kon. Ik ging even naar Lelystad, maar woon toch echt in Almere Buiten. ;)

Updates:
22-06-2025 NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
VIRM

Bericht door VIRM »

Aking schreef:Daar heeft Suus vast statistieken van *O*
Nu weet ik dat Suus goed is met dingetjes uitzoeken, maar ik denk dat ze ook nog een leven heeft. :P
isadora schreef:
Meltrain schreef:Ik denk dat isadora verbaasd is dat je de trein vanaf Almere Buiten neemt, terwijl je in Almere woont.
Nou nee, Milco meldt, dat hij in Lelystad woont, terwijl hij in Almere woont.
Snappie. :?:
Kunnen we geen compromis maken over Milco’s woonplaats? Zet een Flevovinexwoning langs de spoorbaan in de Oostvaardersplassen neer en maak voor Milco een privéstation genaamd Lelymere Oostvaardersplassen.
Beul van de blindegeleidelijn
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik droomde effe dat ik droomde effe, maar helaas.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Bericht door isadora »

Lucide dromen dus................overigens best wel een maffe ervaring.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking

Bericht door Aking »

VIRM schreef:
Nu weet ik dat Suus goed is met dingetjes uitzoeken, maar ik denk dat ze ook nog een leven heeft. :P
Nog even en je gaat vertellen dat KM46 of Hainje een leven heeft zeker? :')
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Een sociaal leven heb ik zeker ja :pos: :wink: .

Vandaar dat ik zo nu en dan weinig op het forum te vinden ben.
Aking

Bericht door Aking »

Bron?
Durashift

Bericht door Durashift »

Aking schreef:En er is welgeteld één bankje in het stationsgebouw waar je droog en warm kunt zitten. Een ex-koploperbankje in de Tickets en Service (met dus plaats voor 2 personen :X )

Had ik al #KudtNS geroepen? :evil:
Denk je dat dat helpt voor verbetering van de stationsinrichting?

Volgens mij kan je dan beter #KudtNSStations roepen. :wink:
Aking

Bericht door Aking »

Want NS stations is natuurlijk geen NS, vandaar ook NS in NS stations... :')
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Vandaag is de dienstregeling aangepast rondom Weesp en er rijden tussen Amsterdam Muiderpoort en Centraal geen [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie], ook de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] en [serie=Intercity|2019|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] rijden niet. Ook rond Weesp zijn de tijden met enkele minuten aangepast, ook van de intercity's, die daardoor een langere reistijd krijgen van Almere Centrum naar Amsterdam Zuid. Als klap op de voorpijl rijdt de [serie=Sprinter|2019|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] niet tussen Almere en Hilversum en stopt de [serie=Sprinter|2019|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] richting Amsterdam, ondanks het eerdere vertrek uit Almere Centrum, niet op Almere Muziekwijk terwijl hij even verderop in Weesp een stop heeft van vier minuten.

Kan iemand mij vertellen welke werkzaamheden er precies plaatsvinden dat alle treinseries rondom Weesp zijn aangepast?

Updates:
en-es

Bericht door en-es »

De sprinter van 16.01 naar Amsterdam Muiderpoort vertrok met 5 minuten vertraging uit Amersfoort. Vermoedelijk omdat de IC van 15.57 naar Rotterdam Centraal ook vertraging had. Verder is de Broodzaak weg uit station Amersfoort, er zit nu een zaak met de naam Treck.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Treck is de vervanging van de Broodzaak. Overigens, om de reizigers niet al te veel te shockeren van de nieuwe prijzen bij Treck hebben ze die bij de Broodzaak ook recentelijk verhoogd, de broodjes zijn van € 3,95 naar € 4,35 gegaan geloof ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Desondanks loopt de Treck volgens mij voor geen meter, ik zie er in Amersfoort althans zelden klanten. Op de filialen in Amersfoort en Leiden na is er bij mijn weten ook nog geenenkel filiaal van de Broodzaak omgebouwd.
Wel zie je dat ze bij diverse Broodzaken aan het experimenteren zijn met producten die ze eerst niet hadden, maar tegelijk ook aan het bezuinigen zijn op de warme producten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es

Bericht door en-es »

Ik was vorige week nog in de Broodzaak op Utrecht Centraal. Gelukkig hadden ze de kaneelkoeken nog *O*
Frank93

Bericht door Frank93 »

Treck zit ook al in Haarlem. Dat was de eerste geloof ik.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Haarlem, Leiden en Amersfoort waren de eerste drie inderdaad.
Schapekop in de Keistad

julsteren

Bericht door julsteren »

Vind dat hele treck maar niks. Vaag assortiment (wat moet ik nou weer met een pizza-stick?) en waaay to overpriced. Die kiosk is er spotgoedkoop bij. Voortaan maar een zakje krentenbollen mee van thuis.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Aking

Bericht door Aking »

Het zou me niets verbazen als ik voor het laatst iets bij die tent heb gehaald toen het nog cest du pain was. Al hebben ze geloof ik één keer een aanbieding gehad met saucijzenbroodjes voor een euro of gratis Cola d'r bij of iets. Dus ik ben toch wel een keer bij de broodzaak geweest :')

Overigens is de ICE vandaag verworden tot "intercity naar Frankfurt" en "Internationale intercity", vast iemand die van de Benelux afkomt :mrgreen:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Oei, pas maar op, voor je het weet is het een Internationale Intercity Direct *rilt*
ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ik vind vaak dat horecagelegenheden op stations en vliegvelden schandalig duur zijn. Ik ben van 1971 en men zegt dat je niet meer mag terugrekenen maar 10-11 gulden is niet normaal.
Vroeger kon je op het station een frikandelletje trekken voor 75 cent in guldens. Omgerekend 35 eurocent. Nu zeg ik niet dat een frikandel 35 cent moet kosten maar de prijzen nodigen mij niet uit om daar een broodje te halen. Als je nou echt iets bijzonders krijgt maar dat is het ook niet. Dan geeft die kebabboer op het station toch iets meer waar voor het geld
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

julsteren schreef:Vind dat hele treck maar niks. Vaag assortiment (wat moet ik nou weer met een pizza-stick?) en waaay to overpriced.
Dat ja, ze hebben er wel heel aparte keuzes in assortiment gemaakt. Wat moet ik nou weer met een broodje buikspek bijvoorbeeld.
Sowieso zien in elk geval de filialen op Amersfoort en Leiden Centraal er ook nog uit als een donker hol, dat treckt je niet echt naar binnen.
ZO6176 schreef:Ik vind vaak dat horecagelegenheden op stations en vliegvelden schandalig duur zijn.
Stations vallen op zich nog wel mee, al reisde ik al wel eens met de trein rond de overgang naar de euro en ja toen leek het er wel op alsof ze de guldentekens één op één voor eurotekens vervangen hebben.
Vliegvelden daarentegen... in vergelijking daarmee is de Treck nog spotgoedkoop. Heb op Schiphol ooit ruim 6 euro voor een broodje ham betaald :shock:
Schapekop in de Keistad

ZO6176
Donateur

Bericht door ZO6176 »

Ik weet van vroeger toen de DE-3-stellen frisdrankautomaten kregen dat de blikjes uit deze automaat 50 cent scheelde met frisdrank die je kon kopen op het perron. In arnhem keerde toen de trein uit Roermond 1x per uur en was de trip naar boven snel gemaakt.
dennistd

Bericht door dennistd »

Het probleem is dat mensen het er gewoon voor willen betalen blijkbaar. Als je twee broodjes van 6 euro verkoopt ipv vier broodjes van 3 euro is de winst gewoon hoger, dus een commerciële ondernemer zou wel gek zijn als ie er maar 3 euro voor vraagt.

Enige manier om de prijzen omlaag te krijgen is gewoon met z'n allen stoppen met het kopen van dit soort veel te dure producten.
Plaats reactie