Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
jossevb schreef: ↑zo 10 jul 2022, 15:03
Eventuele DDNG is volgens mij vooral bedoeld ter vervanging van DDZ en, misschien een deel ICM en eventuele capaciteits uitbreiding. Die allemaal nog een stuk ontoegankelijk zijn als een eventuele DDNG.
NS lijkt er wel rekening mee te houden dat VIRM-1 mogelijk vervangen kan worden door DDNG. Dit omdat ze opties willen voor levering tot 2036, tegen die tijd is VIRM-1 aan vervanging toe.
Ik weet zomaar toevallig dat NS de treinstellen heel erg graag zou willen hebben, maar ja, zolang ze nog niet klaar/afgebouwd zijn gaat NS ze niet accepteren
Heeft iemand het overzicht hoeveel stellen er momenteel in Nederland zijn en hoeveel er hoeveel er over de grens staan te wachten om hierheen te komen?
Tis dat ik weekend heb anders had ik het kunnen zien
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
De aanbesteding van de DDNG is bijna afgerond, dus daar komt ook snel nieuws van. Nee, dit zijn echt nieuwe sprinters, hoewel je het misschien als interregiotreinen zou kunnen zien met de woorden 'comfortabel', mogelijke inzet als intercity en de mogelijkheid tot bestelling voor treinen naar België en Duitsland.
Ik ben benieuwd wat daar werkelijk van over blijft.
Ik heb geen inhoudelijke kennis over het waarom, maar volgens mij is dit vooral een strategische aanbesteding.
De CAF aanbesteding heeft voor zover ik weet geen of nauwelijks opties die nog gelicht mogen worden, dus als er nu door wijzigingen in de reizigersvraag snel nieuwe treinen bij moeten, dan kan dat op dit moment sowieso al niet meer zonder een aanbesteding te starten.
Door dit nu al te doen - ook al is er nu op dit specifieke moment nog geen behoefte aan - heeft NS straks de beschikking over een al toegelaten treinstel dat zowel Sprinter- als Intercitydiensten kan rijden. Dat verkort de introductietijd werkelijk enorm als het er op aankomt.
Daarmee voorkom je ook dat je weer een spoedbestelling moet plaatsen zoals de FLIRT, waarbij je volledig overgeleverd bent aan de genade en nukken van de fabrikanten.