Pagina 2 van 11

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 22:48
door huibf
Aking schreef:Aangezien de uiterst vriendelijke dame van de Breng klantenservice mij niet van een antwoord kon voorzien:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de geldigheid van het studentenreisproduct op lijn 58 Emmerich - Nijmegen?
* Breng vrij is NIET geldig op lijn 58.
* Studentenreisrecht is WEL geldig op de GEHELE lijn 58.
* Kortingsproduct en andere abonnementen zijn WEL geldig.

Op de site van Breng staat iets wat niet helemaal klopt.
* Als je reist van Nederland NAAR Duitsland reist in incheckt IN Nederland betaal je het km tarief wat geldt in SAN, op het gehele traject (ook in Duitsland) Inchecken IN Duitsland en verder Duitsland in kost 21 ct/km
* Als je reist van Duitsland naar Nederland reist in incheckt IN Duitsland betaal je het km tarief wat geld in Duitsland (21 ct/km), op het gehele traject. Inchecken IN Nederland en verder Nederland in kost het normale SAN tarief

Het in het overzicht krijgen van de data kan best een paar dagen tot een week duren, omdat de dat niet dagelijks wordt uitgelezen, zoals bij veel handhelds.

Dat de rit van 58 duurder is op het Duitse deel, wat feitelijk niet helemaal klopt, maar wel vaak resulteert in een correcte prijs (immers meestal reis je retour) zit m in het feit dat over het gemiddelde de bus een stuk duurder is in Duitsland.
Zo ook de vreemde constructie op 44. Dat is alleen maar ontstaan om te voorkomen dat ASAEG geld misloopt.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 23:08
door Anne
Ik was vandaag in Halberstad en zag daar een oud RET metro/sneltram stel staan. Als ik het in de snelheid goed heb gelezen de 5202.
Iemand enig idee waarom die daar staat?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 23:26
door Suus
Wat ik mij herinner zijn er van de 5200-serie 40 verkocht aan een Duits bedrijf dat er weer 25 heeft doorverkocht aan de Turkse stad Bursa.

Ik meen mij te herinneren dat er in Halberstadt een bedrijf zit dat trams kan opknappen, dus dat zou misschien een verklaring kunnen zijn, maar pin mij er zeker niet op vast.

Edit: check, bedrijf in Halberstadt lijkt mij http://www.vis-hbs.de

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 23:47
door Ronald
Bee schreef:
Daniel schreef:Doel je met laagstgelegen de ingang of de perrons? Anders zou Nieuwerkerk a/d IJssel wel een kanshebber zijn, gelegen nabij het laagste punt van Nederland.
Ik bedoel de perrons inderdaad.
Dat weten ze alleen bij Prorail denk ik, lijkt me vrijwel onmogelijk om zelf op te zoeken.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 00:48
door deadlock
Het lijkt me dat er wel meer instanties zijn die dat weten ;)

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 01:13
door Ardan
Daniel schreef:Blijdorp ligt op -18, diepste punt van de tunnel waar het in ligt is echter wel dieper met -28,6.
Diepste punt van de NZL gaat naar -31 :)
Dus 010, geniet nog maar even van het diepterecord want de rest van de ondergrondse in Amsterdam ligt op -11, spookperron van Weesperplein niet meegerekend.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 01:20
door Thom91
Ronald schreef:Aan Nieuwerkerk a/d IJssel zat ik ook te denken, maar het is inderdaad wel een relevant verschil of je de perrons neemt (+2) of het maaiveld (-5.5).
Ware het niet dat dat allemaal op een dijklichaam ligt.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 01:25
door deadlock
Ja dat zegt 'ie toch. Denk je dat de perrons 7,5 meter hoog zijn ofzo?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 04:14
door Hainje
Monorail #yolo

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 08:22
door Thom91
deadlock schreef:Ja dat zegt 'ie toch. Denk je dat de perrons 7,5 meter hoog zijn ofzo?
Ja geen idee, zo las ik het niet iig.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 10:33
door marlies
Hoe zit het nou met WUBOs eigenlijk?

Schijnbaar moeten ze staan op plekken waar je een trein niet 30 seconden van te voren kan zien aankomen, maar ik heb het idee dat ze in de praktijk op plekken staan waar dat echt wel kan en ontbreken op plekken waar dat niet zo is.

Is die verplichting er niet meer? Zo ja, waarom worden die dingen dan nog onderhouden en niet gewoon afgekruisd of verwijderd als er een lampje vervangen moet worden?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 10:54
door Thom91
WUBO's waren er vroeger voor baanwerkers, nu de regelgeving is aangescherpt zijn ze niet meer nodig. Ze worden nog wel onderhouden, maar bij verbouwingen veelal gesloopt en niet meer teruggeplaatst.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 11:04
door marlies
Check, dat eerste wist ik en dat tweede vermoedde ik al :)

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 13:13
door deadlock
Thom91 schreef:WUBO's waren er vroeger voor baanwerkers, nu de regelgeving is aangescherpt zijn ze niet meer nodig. Ze worden nog wel onderhouden, maar bij verbouwingen veelal gesloopt en niet meer teruggeplaatst.
Jammer want het is een heel handig hulpmiddel ook al is er verscherpte regelgeving.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 13:14
door Thom91
Helemaal met je eens. Overigens zijn de seinen op en langs perrons ook prima vervangers ;)

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 13:14
door marlies
Ik heb een paar keer gehad dat ik door een knipperende wubo wist dat ik even vlotter moest gaan fietsen om nog een overweg op tijd te halen, dus wat dat betreft vind ik ze nuttig :P

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 13:24
door Freek
Aking schreef: Ik heb gisteren vanaf Kleve helemaal niets betaald, en dit terwijl de chauffeur mij wel in en uitgecheckt heeft. *O*

Overigens sluit ik een foutje niet uit, want de rit is online nog niet terug te vinden. Maar dat kan misschien ook liggen aan het feit dat de betreffende PDA nog niet is uitgelezen?
Negen van de tien chauffeurs zijn te lui om de juiste halte in te stellen. Moet namelijk handmatig.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 13:45
door deadlock
Thom91 schreef:Helemaal met je eens. Overigens zijn de seinen op en langs perrons ook prima vervangers ;)
Ja maar P-seinen langs de baan niet en dan zijn die WUBO's die verderop in de bocht staan bij bijvoorbeeld Harderwijk wel handig.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 13:54
door Thom91
Absoluut, dan wel. Maar ik ging uit van Zwolle :P

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 14:00
door Ardan
Niet meer nodig omdat nu toch beide sporen buiten dienst moeten als er aan ééntje gewerkt wordt? Maar het zal toch wel vaker gebeuren dat er spoormensen langs de baan lopen, ook als de sporen gewoon in dienst zijn?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 14:01
door deadlock
Ja maar alle P-seinen verdwijnen met de invoering van ERTMS dus ze nemen alvast een voorschot.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 15:41
door Thom91
Ardan schreef:Niet meer nodig omdat nu toch beide sporen buiten dienst moeten als er aan ééntje gewerkt wordt? Maar het zal toch wel vaker gebeuren dat er spoormensen langs de baan lopen, ook als de sporen gewoon in dienst zijn?
Het gaat om in de baan, en dat is er nog nauwelijks.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: za 05 apr 2014, 23:07
door Anne
Bee schreef:Wat ik mij herinner zijn er van de 5200-serie 40 verkocht aan een Duits bedrijf dat er weer 25 heeft doorverkocht aan de Turkse stad Bursa.

Ik meen mij te herinneren dat er in Halberstadt een bedrijf zit dat trams kan opknappen, dus dat zou misschien een verklaring kunnen zijn, maar pin mij er zeker niet op vast.

Edit: check, bedrijf in Halberstadt lijkt mij http://www.vis-hbs.de
Bedankt voor de link.
Als ik het kaartje van de locatie van het bedrijf zie dan klopt het.
Het RET-stel stond dan op hun bedrijfsterrein.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 14:10
door Z2N
Ik ga komende zaterdag op- en neer naar Lille, en wil daarbij tussen Roosendaal en Moeskroen reizen met een Go Pass 1. Maar heb ik er dan één nodig of twee? Dat wordt me namelijk niet duidelijk uit de NMBS-site..

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: zo 06 apr 2014, 17:33
door Suus
Je moet kiezen voor een Go Pass 1 VAN ROOSENDAAL en dan na je bestemming kiezen voor Heen en terug. Je krijgt dan één e-ticket geldig als retour.

Als de prijs 14,80 is zit je goed, een enkele Go Pass 1 Roosendaal is 7,40 :)