Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Daarnaast moet je rekening houden met het algemene prijsniveau. Zwitserland kent dure enkeltjes, maar de lonen en prijzen zijn veel hoger dan in Nederland.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Nee, maar ze hadden hier wél peperduur kunnen zijn en alsnog aanzienlijk goedkoper dan bij de buren. Dat het elders slechter is, zegt niets over of het hier goed is. Dat is meer mijn punt.Bee schreef:Het kan altijd beter, maar treinkaartjes zijn hier niet peperduur.
Om een waardeloze analogie te maken: als hier 10% van de babies doodgaat aan ondervoeding en slechte hygiëne is dat niet ineens prima omdat het in Somalië 40% is.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Bee's Ultieme Checklist voor Acceptabel Geprijsde Treinkaartjes
Zijn treinkaartjes betaalbaar voor een normaal persoon? Ja.
Zijn de kosten evenredig aan het rijden met een auto over dezelfde afstand? Ja.
Zijn er voldoende mogelijkheden om de kosten te beperken? Ja.
Zijn de reistijden op de belangrijkste verbindingen in orde? Ja.
Zijn je medereizigers geen vieze varkens in pak? Nee.
Krijg je waar voor je geld? Ja.
Score van 5 uit 6. De treinkaartjes zijn niet peperduur.
Zijn treinkaartjes betaalbaar voor een normaal persoon? Ja.
Zijn de kosten evenredig aan het rijden met een auto over dezelfde afstand? Ja.
Zijn er voldoende mogelijkheden om de kosten te beperken? Ja.
Zijn de reistijden op de belangrijkste verbindingen in orde? Ja.
Zijn je medereizigers geen vieze varkens in pak? Nee.
Krijg je waar voor je geld? Ja.
Score van 5 uit 6. De treinkaartjes zijn niet peperduur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Consequentie is dus dat vanaf vanavond treinen dus eigenlijk gewoon rijdende vuilnisbelten zijn.
Als er niet wordt schoongemaakt door de staking, kunnen de treinen dan op een gegeven ogenblik stil worden gezet uit oogpunt van de volksgezondheid?
Als er niet wordt schoongemaakt door de staking, kunnen de treinen dan op een gegeven ogenblik stil worden gezet uit oogpunt van de volksgezondheid?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
De vergelijkingen met de bio-industrie zijn dezer dagen niet van de lucht.
Volgepropte treinen waarin passagiers als kistkalveren worden vervoerd.
En rijdende zwijnenstallen door weigerend schoonmaakpersoneel.
Wat volgt?
Volgepropte treinen waarin passagiers als kistkalveren worden vervoerd.
En rijdende zwijnenstallen door weigerend schoonmaakpersoneel.
Wat volgt?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
En dat allemaal omdat een deel van de passagiers te lui is om zijn afval mee te nemen.
🍉
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Het vreemde is dat Bee eigenlijk voorbij gaat aan de essentie: zorgen de opbrengsten aan vervoersbewijzen ervoor dat de kosten van het vervoer inclusief onderhoud aan de infrastrucuur en kosten van schoonmaak van het materieel tegen elkaar opwegen. Antwoord: nee. De NS heeft een doorde overheid gefinancierd ProRail nodig en exploitatie van vastgoed en horeca. Anders is het uit met de pret. De kosten van het railvervoer zijn hoger dan de baten. Misschien jammer , maat wel waar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Net zoals automobilisten een wegennet gefinanceerd door Rijkswaterstaat/Provincie/Gemeente nodig hebben heeft NS een spoornet gefinancierd door ProRail nodig. En net zoals van sommige treinen of sommige spoorlijnen het nut valt af te vragen, valt van net zo goed een hoop wegen het nut en de kosten die ze met zich mee brengen af te vragen. Duh.
En als de treinkaartjes minder duur kunnen zijn doordat iedereen massaal koffie met croissants koopt op het station is dat in het voordeel van iedereen. Tankstations zijn ook minder duur door de massale verkoop van broodjes bal en koffie aan automobilisten.
Maar als automobilisten van hun auto een rijdende vuilnisbak maken, heeft alleen de inzittende daar last van. Maakt een treinreiziger een vuilnisbak van zijn zitplaats, dan zitten alle daaropvolgende reizigers ermee totdat de trein wordt schoongemaakt. Sommige mensen vinden echter de treinkaartjes erg duur en verwachten dat ze dan op zijn minst een blinkend schone trein mogen verwachten. Maar uiteindelijk zijn het de reizigers die grotendeels kunnen voorkomen dat een trein vies wordt door hun afval netjes op te bergen of mee te nemen indien dat niet mogelijk is en door niet met je voeten op de bank te zitten.
En als de treinkaartjes minder duur kunnen zijn doordat iedereen massaal koffie met croissants koopt op het station is dat in het voordeel van iedereen. Tankstations zijn ook minder duur door de massale verkoop van broodjes bal en koffie aan automobilisten.
Maar als automobilisten van hun auto een rijdende vuilnisbak maken, heeft alleen de inzittende daar last van. Maakt een treinreiziger een vuilnisbak van zijn zitplaats, dan zitten alle daaropvolgende reizigers ermee totdat de trein wordt schoongemaakt. Sommige mensen vinden echter de treinkaartjes erg duur en verwachten dat ze dan op zijn minst een blinkend schone trein mogen verwachten. Maar uiteindelijk zijn het de reizigers die grotendeels kunnen voorkomen dat een trein vies wordt door hun afval netjes op te bergen of mee te nemen indien dat niet mogelijk is en door niet met je voeten op de bank te zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Jij rekent alleen met de directe baten en kosten. Als je de indirecte baten en kosten meerekent dan ziet het plaatje er een stuk beter uit. Zo zorgen de nevenlijntjes in Groningen en Friesland er bijvoorbeeld voor dat er hoogwaardig en gespecialiseerd onderwijs aan de provinciebewoners geboden kan worden. Op het platteland is het draagvlak minder en wordt dat veel duurder.Vinny schreef:Het vreemde is dat Bee eigenlijk voorbij gaat aan de essentie: zorgen de opbrengsten aan vervoersbewijzen ervoor dat de kosten van het vervoer inclusief onderhoud aan de infrastrucuur en kosten van schoonmaak van het materieel tegen elkaar opwegen. Antwoord: nee. De NS heeft een doorde overheid gefinancierd ProRail nodig en exploitatie van vastgoed en horeca. Anders is het uit met de pret. De kosten van het railvervoer zijn hoger dan de baten. Misschien jammer , maat wel waar...
Zo heb je ook de baten die er zijn doordat bijvoorbeeld Amsterdam goed bereikbaar is. Als de treinreizigers van/naar Amsterdam die een auto kunnen rijden daarvoor zouden kiezen dan wordt de stad onbereikbaar en verpaupert het centrum heel snel. Daar wat aan doen kost ook geld.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Hetzelfde geldt voor de scheepvaart en het wegennet. Niet zeiken. Dingen kosten geld.Vinny schreef:Het vreemde is dat Bee eigenlijk voorbij gaat aan de essentie: zorgen de opbrengsten aan vervoersbewijzen ervoor dat de kosten van het vervoer inclusief onderhoud aan de infrastrucuur en kosten van schoonmaak van het materieel tegen elkaar opwegen. Antwoord: nee. De NS heeft een doorde overheid gefinancierd ProRail nodig en exploitatie van vastgoed en horeca. Anders is het uit met de pret. De kosten van het railvervoer zijn hoger dan de baten. Misschien jammer , maat wel waar...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Een overheid die alleen dingen doet die geld opleveren of kosten-neutraal zijn lijkt me persoonlijk niet echt een fijne overheid. Er is ook nog zoiets als maatschappelijk belang.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Om nog even af te vullen met wat een idee van de tijdsdruk geeft:deadlock schreef:Ik kan dit alleen maar beamen. Om even enkele van de praktijken neer te zetten:
- m'n werkdag begint doorgaans met het weer enigszins recht zetten van de monitor en het uit de knoop halen van telefoon-, toetsenbord en muiskabels want tijd om ze even netjes van hun plek te tillen om eronder schoon te maken hebben ze niet
- de vloer dweilen gaat ook op bijzondere wijze om voetstappen als gevolg van de natte vloer te voorkomen en droogtijd te besparen: een persoon dweilt, terwijl een collega er met de waterstofzuiger achteraan loopt. Maar om nou te zeggen dat het echt schoon wordt van nat en weer droog maken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Wow mogen ze bij jullie aan het toetsenbord zitten?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Bij het kantoor waar mijn vader werkt ook, daar komt eens in de zoveel tijd een wagentje langs met een luchtdrukspuit om het toetsenbord vrij te maken van broodkruimels enzo :) Zag het toevallig toen ik er deze maand een taart kwam brengen voor zijn verjaardag :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Nooit verdiept in de contracten, maargoed, sinds kort schijnt er een nieuw contract te zijn. Is te merken want tegenwoordig wordt het bureau ook schoongemaakt. In het verleden ben ik 's ochtends weleens een plumeau gaan halen uit de schoonmaakkast toen het inmiddels niet meer herkenbaar was dat m'n computer ooit zwart was
Er zou bij ons op sommige plekken ook gestofzuigd moeten worden, maar toen ik die zelf ooit nodig had om de boormachine even schoon te maken bleek het ding helemaal niks op te zuigen Doet afvragen of de schoonmakers dat zelf ooit wel gemerkt hadden.
Er zou bij ons op sommige plekken ook gestofzuigd moeten worden, maar toen ik die zelf ooit nodig had om de boormachine even schoon te maken bleek het ding helemaal niks op te zuigen Doet afvragen of de schoonmakers dat zelf ooit wel gemerkt hadden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
En daar gaat het dus mis. Mensen moeten leren inzien wat de werkelijke waarde (de kosten) zijn van het openbaar vervoer. Een schone trein kost meer geld dan een vieze trein, als niemand daar geld voor over heeft houdt het gewoon op. Dat is dan jammer voor de leefbaarheid van het platteland en de filelengte op de A 2.Bee schreef: Sommige mensen vinden echter de treinkaartjes erg duur
(En automobilisten betalen natuurlijk ook behoorlijk wat belasting via brandstofaccijnzen enzo)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Om even op het onderwerp terug te komen, mijn zusje gaf aan dat de trein naar Amsterdam schoon was. Terug heb ik geen idee.
Komt wel goed schatje.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
331 miljoen zakkenvullerij in een jaar kost geld ja.deadlock schreef:Hetzelfde geldt voor de scheepvaart en het wegennet. Niet zeiken. Dingen kosten geld.Vinny schreef:Het vreemde is dat Bee eigenlijk voorbij gaat aan de essentie: zorgen de opbrengsten aan vervoersbewijzen ervoor dat de kosten van het vervoer inclusief onderhoud aan de infrastrucuur en kosten van schoonmaak van het materieel tegen elkaar opwegen. Antwoord: nee. De NS heeft een doorde overheid gefinancierd ProRail nodig en exploitatie van vastgoed en horeca. Anders is het uit met de pret. De kosten van het railvervoer zijn hoger dan de baten. Misschien jammer , maat wel waar...
Overigens weiger ik mijn afval mee te nemen uit de trein, uit solidariteit met de schoonmakers. Het zou namelijk besmet werk zijn
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Vanochtend was het afvalbakje van mijn vierzitter ook helemaal vol trouwens, ik heb mijn afval gewoon op het tafeltje laten staan. Dus. :')
Komt wel goed schatje.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Geld dat verdiend wordt met de retailpoot ja. Als dat een probleem is dan koop je maar geen pils of koffie bij Stervex.Fles schreef:331 miljoen zakkenvullerij in een jaar kost geld ja.
(y) Terecht.Overigens weiger ik mijn afval mee te nemen uit de trein, uit solidariteit met de schoonmakers. Het zou namelijk besmet werk zijn
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Nee hoor, dat is geen probleem voor mij :) Maar het is complete onzin om te zeggen dat NS een armlastige club is.deadlock schreef:Geld dat verdiend wordt met de retailpoot ja. Als dat een probleem is dan koop je maar geen pils of koffie bij Stervex.Fles schreef:331 miljoen zakkenvullerij in een jaar kost geld ja.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
Dank je Bee! Interessant documentje dat me nog van pas kan komen.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Re: Oproep NS: Laat geen afval achter in de treinen
In dit topic een en ander opgeruimd. Gaan we nu weer normaal met elkaar om?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten