Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Had het gezien ja :)
Wat trouwens ook nog niet helemaal lekker werkt is het keuzescherm voor mobiele site of volledige versie. Sowieso wordt je keuze niet onthouden, maar op mijn tablet (Nexus 7) zie ik pas na herladen tekst in de buttons staan. Bij de eerste keer laden zie ik alleen twee roze vakken.
Een vraag om je aan het denken te zetten: waarom hebben we nog een aparte merknaam nodig voor internationale treinen? De meeste treinen hebben uit zichzelf al een ijzersterke naam en door de aparte site lijkt het toch niet zo "normaal" te zijn als in het binnenland een trein nemen. De treinen van Arriva zijn toch ook niet alleen op een aparte site te vinden?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Volgens mij is het idee dat International alleen nog een "verkoopnaam" is - als in - de site waar je je internationale treinreis boekt. De enige treinen die de naam zouden moeten dragen is geloof ik de IC Berlijn en IC Antwerpen - die hebben geen eigen productnaam. In de reisplanner op NS.nl zie ik dat alleen nog niet terug.
Mij viel begin van de middag ook al een NS International postertje in de Benelux op. Op de perrons in Rotterdam was het nog wel gewoon allemaal NS Hispeed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Karl schreef:De website is van dermate kwaliteit, dat ik tickets naar het oosten bij voorkeur gewoon bij DB blijf boeken. :')
Volgens mij is het gewoon de HiSpeed website met een nieuw user-interface.
Bij DB boeken is soms veel goedkoper, maar echt klantvriendelijk is die site ook niet voor niet-gevorderden.
Sinds NSH/NSI met de verkoop van Europa Spezials is gestart is, is het prijsverschil inderdaad verdwenen. Vroeger met de Superdiscount-tickets waren kortere rechtstreekse ritten goedkoper bij NS en langere ritten met overstappen goedkoper bij DB.
Als je op korte termijn tickets wil boeken en in Nederland vrijreizen hebt is de website van NSI of de kaartautomaat vaak de enige optie, aangezien die wel tickets met vrijreizen in Nederland kunnen verkopen en de DB dat alleen bij het loket kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf schreef:Wat een boer niet kent, dat vreet ie niet, syndroom?
Bang voor veranderingen?
Bij mij of bij NS? Ik heb gisteren wat zitten spelen met de 'nieuwe' website, maar ik mis volledige reisadviezen en bij CNL/EN-treinen ontbreekt duidelijkheid wat je nu precies boekt en DB heeft meer (fijnere?) opties als je een reis wil plannen.
hauptbahnhof schreef:Tegenwoordig is het bij DB en Ns hetzelfde qua prijs. Enige verschil is dat je bij DB nog kumt kiezen waar je zitplaats aan moet voldoen.
Klopt als je een grensoverschrijdend ticket koopt. Maar een kaartje vanuit Nederland tot Kaldenkirchen aangevuld met een binnenlandse Duits kaartje vanaf Kaldenkirchen naar je eindbestemming kan soms nog steeds een enorm stuk voordeliger zijn.
Bee schreef:
Als je op korte termijn tickets wil boeken en in Nederland vrijreizen hebt is de website van NSI of de kaartautomaat vaak de enige optie, aangezien die wel tickets met vrijreizen in Nederland kunnen verkopen en de DB dat alleen bij het loket kan.
Als ik een treinkaartje naar pak 'm beet Rome of Budapest wil kopen is dat nog steeds niet mogelijk. :(
Komt daar nog verandering in?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hoewel je natuurlijk kan discussiëren of een spoorbedrijf wel of niet een long tail aan mogelijke internationale bestemmingen moet aanbieden, denk ik dat ik er niet ver naast zit met de bewering dat het aantal reizigers van Nederland naar Rome met de trein die dat bij NS International willen boeken nog geen promille zal zijn van het aantal reizigers die naar Parijs of Keulen willen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Als je Rome vergelijkt met Duitsland als geheel klopt dat inderdaad. Wel is het zo dat er een hele grote versnippering is in de Duitse bestemmingen die via NS worden geboekt. Een van de grote klachten was vroeger juist dat je veel te weinig verschillende bestemming in Duitsland kon boeken.
Rome wordt m sowieso niet, dat kan je bij DB geloof ik ook niet boeken. Over het algemeen kan het meeste dat bij DB of SNCF kan op Hispeed ook, maar Oostenrijk wordt vaak lastiger.
Rome is bij DB alleen te boeken met de rechtstreekse CityNightLine München - Rome. Andere bestemmingen in Italië online alleen als ze geen Italiaanse treinen bevatten. Milaan had ik misschien nog wel verwacht bij NS International omdat het een TGV-bestemming is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Rome is bij DB alleen te boeken met de rechtstreekse CityNightLine München - Rome.
Rome is online bij DB ook te boeken met de dagverbindingen die om 07:38 en 09:38 uit München HBF vertrekken; Eurocity naar Bologna en daar overstap op Eurostar/Frecciargento naar Roma.
Twee weken geleden had ik bij NS Hispeed kaartjes besteld die afgelopen week door NS International werden bezorgd. ;) Op de tickets en in de brief bij de tickets stond ook al een instructie voor het scannen van internationale tickets, op het ticket zelf stond ook al een QR-code.