Er blijven gewoon ic's naar Hilversum en Amersfoort rijden hoor. Lijkt me niet dat ik voortaan moet gaan stopperen omdat ik niet naar Groningen wil..
En sowieso is deze dive-under vrij beperkt qua mogelijkheden en bijsturingsopties.
Volgens mij is de trend steeds meer dat niet of weinig gebruikte wissels worden verwijderd. Niet alle sporen hoeven van alle sporen bereikbaar te zijn.
De s1500 uit Amsterdam op 1 laten behandelen lijkt me geen goed idee, treinopvolging met de IC naar Enschede is toch te kort voor een robuuste uitvoering. Even vertraging en je hebt al een probleem.
Er zit in de praktijk toch een viertal minuten tussen de 1500 en de achteropkomende trein uit Schiphol. Er hoeft op Amf alleen uitgestapt te worden en wegkarren maar. Het is idd wel krap ja.
Op bepaalde momenten keert de s5800 in Amersfoort, als er dan treinen (vertraagd) naar Utrecht moeten kunnen die elkaar in de weg zitten. Bovendien leg je de spooropstelling op deze manier wel heel erg vast.
Spooropstelling vastleggen is wel prettig voor de reizigers ipv iedere dag van de week een ander spoor en perron gedeelte (onderhoudsroosters :6 ) De 5800 keert alleen tijdens de rustige uren op Amf dus dat lijkt mij geen probleem.