Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
- Suus
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Tussen Delft Zuid en Schiedam Centrum leek vanochtend een vertragingszone aanwezig. Treinen reden 20 km/uur of langzamer vlak voor het viaduct over de A20.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Meltrain
- Donateur
Ik reed daar zo'n 40 minuten eerder, maar ik heb niks bijzonders gemerkt. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Gisteren bleef mijn 2129 rond Voorhout hangen achter de vertraagde 6329. Dit duurde tot Den Haag Centraal. De vertraging van mijn trein bleef beperkt tot ongeveer +3 bij aankomst op Den Haag Centraal, maar ik vraag mij af waarom er vanaf Leiden niet achter de 2429 kan worden gereden om weer bij Laan van NOI naar rechts te wisselen.
Beul van de blindegeleidelijn
-
Te Rotterdam had men vanmiddag niet door dat trein 4053 met SLT10 was aangekomen, en probeerde men er nog een zesje bij te plaatsen voor de terugrit. Pas aan het perron kwam men er achter dat SLT16 niet past, er vielen 4 bakken buiten het perron en die stonden tevens deels in de wisselstraat. Schade viel gelukkig mee, het lukte om het zesje tijdig af te rangeren waardoor slechts enkele treinen een minimale vertraging opliepen en één trein gespoorwijzigd moest worden omdat de wissels naar spoor 15 geblokkeerd waren.
-
Gistermiddag wilde ik van Den Haag Centraal naar Leiden Centraal. De [serie=Intercity|2019|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:47 had +8, dus gekozen voor de 6300 van 17:51. Die kwam vertraagd binnenrijden, en tijdens de kering riep de HC keurig om dat dit kwam door een eerdere deurstoring, en dat de machinist even van de achterste naar voorste cabine moest lopen om de trein vervolgens klaar voor vertrek te maken. :pos:
-
- Donateur
Ik reis ook eens via Den Bosch. Kon nog net één sluitsein van mijn aansluiting zien. +30 dus. :N
- Z2N
- Donateur
De aansluiting tussen de 2900 en de 3600?
-
- Donateur
Andersom ja. We zaten achter een vertraagde Sprinter, aankomst met +3 en de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] was dus al gevlogen. Naar Maastricht +30.
- marvinkok
Ontzettend mistig vanavond, dus dat was weer eens lekker tüüteren bij de 22 NABO's per rit *O*
-
Heeft Erdogan je al gebeld voor een paspoort? *O*
-
Het is nu nogsteeds erg mistig rond Apeldoorn, combineer dat met de late zonsopgang in de winter en ik verwachtte dat dit een bijzonder donker ritje ging worden. Gelukkig denkt de strober genaamd pantograaf daar vanmorgen anders over.
Bij twijfel altijd klagen
-
strober = stroboscoop?
- Meltrain
- Donateur
De 4063 rijdt met een losse SLT-IV.
Deze trein rijdt normaal gesproken met 2x SLT-VI en heeft dan al staanplaatsen. :X
Edit 17:37 : De 2858 rijdt met een DDZ4 die vanaf het opstelterrein aan de zuidzijde van Utrecht Centraal kwam.

Edit 17:37 : De 2858 rijdt met een DDZ4 die vanaf het opstelterrein aan de zuidzijde van Utrecht Centraal kwam.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
- Suus
- Contacteer:
Twee ICD’s lijken vanaf Schiphol Airport via Leiden naar Rotterdam Centraal gestuurd te zijn. Dat is lekker proppen in de rest van de dienstregeling.
De 2471 schijnt dusdanig kort te zijn dat er voor aankomst van de trein al werd omgeroepen deze te vermijden. Heeft ook al een flinke vertraging aan zijn broek, maar dat kan ook liggen aan die twee ICD’s die even de randstad op stelten zetten.
De 2471 schijnt dusdanig kort te zijn dat er voor aankomst van de trein al werd omgeroepen deze te vermijden. Heeft ook al een flinke vertraging aan zijn broek, maar dat kan ook liggen aan die twee ICD’s die even de randstad op stelten zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
jupdiederickx schreef:strober = stroboscoop?
nu ik het google lijkt het erop dat het een lokale afkorting is :X
Bij twijfel altijd klagen
- ICE11
Gisteren was ik toch verbaasd toen ik op de Zeeuwse Lijn een SGMm zag. 

-
Sandite stel, die rijdt al een maand of 2 rond, meestal op dezelfde tijdstippen.
-
Momenteel bevindt ik me middenin de heerlijke chaos op Gouda *trein*
Stroomstoring bij Woerden, defecte trein tussen Utrecht en Amsterdam en aanrijden met persoon tussen Leiden en Den Haag (wat op een of andere manier ook invloed heeft op het spoor rondom Gouda/Utrecht).
Stroomstoring bij Woerden, defecte trein tussen Utrecht en Amsterdam en aanrijden met persoon tussen Leiden en Den Haag (wat op een of andere manier ook invloed heeft op het spoor rondom Gouda/Utrecht).
PSA: Links gaan, rechts staan
- Meltrain
- Donateur
Toen ik aan kwam gelopen bij Amsterdam Amstel zag ik op het bord dat er een verstoring was bij Woerden. Ik nam toen de licht vertraagde 4063 naar Duivendrecht en reis nu daarvandaan via Leiden naar Rotterdam.
-
Kan het erger? Ja het kan erger, want trein 4054 ging even later defect te Rotterdam Noord *O* Met als gevolg dat mijn 4056 linkerspoor mocht rijden en daarbij de trein van een half uur eerder, waar de reizigers nog altijd in zaten, mocht inhalen. Omdat de overige treinen al opgeheven waren vanwege de stroomstoring was die 4056 na de inhaalactie dus de eerste trein in een uur op Rotterdam Alexander, waardoor het perron dusdanig vol stond dat de machinist de tyfoon gebruikte bij aankomst om reizigers te waarschuwen.luka23 schreef:Momenteel bevindt ik me middenin de heerlijke chaos op Gouda *trein*
-
Vanwege alle omreizende reizigers zat de 1863 (ICM11) vanmiddag dusdanig vol, dat ik en vele anderen er niet meer bijpasten. De 2154 reed met een solo VIRM6, dus dat was ook lekker gezellig. En in de aansluitende [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] gingen beide HC’s vlak na vertrek uit Sloterdijk een controleronde doen, wat normaal gesproken niet gebeurt in de spits. :pos:
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik trof net in de 6646 iemand die een enquête afnam over de Whatsapp-SMS alert.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- ArrivaBas
- Contacteer:
Trein 6659 heeft tien minuten stilgestaan in Breda-Prinsenbeek met een defect: Een ATB-storing zorgde ervoor dat de gehele trein gereset moest worden. De schade was uiteindelijk +15.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Donateur
In de 32266 was iemand zijn fiets vergeten... hoe dan? De machinist kwam hem even afsluiten en het sleuteltje meenemen, aan de telefoon: "Zeg hem maar dat het wel honderd euro gaat kosten hè!
". Naar het schijnt was de eigenaar stoned.
Overigens wéér een vertraagde goederentrein in Swalmen, daardoor +6 in Roermond. Gelukkig had de Intercity ook +2. Ik ben echt helemaal klaar met die vertraagde goederentreinen, hoe kan zo'n ding nou met +6 in Swalmen aankomen?!
Overigens wéér een vertraagde goederentrein in Swalmen, daardoor +6 in Roermond. Gelukkig had de Intercity ook +2. Ik ben echt helemaal klaar met die vertraagde goederentreinen, hoe kan zo'n ding nou met +6 in Swalmen aankomen?!
- Suus
- Contacteer:
De stationsborden en de gevelborden van station Amersfoort worden vandaag vervangen i.v.m. de naamswijziging volgende week zondag.