Kort Nederlands nieuws

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door IIVQ »

Ik zie het kuddegedrag ook bij ons op kantoor, waarbij mijn afdeling wel een bijzondere uitzondering is.
Je ziet zeker op maandag en dinsdag (donderdag weet ik niet, is mijn vrije dag) vaak dat rond 9:00 alle flexplekken bezet zijn, terwijl na 9:30 er geen moment meer is dat alle werkplekken bezet zijn, omdat mensen in vergaderongen ofzo zitten. Ik kom vaak pas om 9:30 aan, maar moet dan soms een niet-aanwezig iemand van zijn werkplek flikkeren. Tegen 14:00 begint het al leeg te lopen.
Kennelijk wil men graag "starten" op kantoor, wat ik ook wel snap als je thuis een drukke situatie hebt.

Ik merk, in mijn branche maar ook op veel ndere kantoren, een voorkeur voor "vroeg". Ik hou van later werken, als ik om 9:50 aankom krijg ik grappig bedoelde opmerkingen of ik me verslapen heb terwijl om 16:00 het kantoor al grotendeels leeg is, terwijl ik tot 18:10 doorwerk, zodat ik aan beide kanten met korting kan reizen. En die vroegen zijn er echt niet allemaal voor 6:00 om zo met korting te kunnen reizen.

Grappig genoeg is op vrijdag het kantoor bijna uitgestorven, maar van mijn afdeling zijn er dan wél veel mensen, zonder dat dit een afdelingsbesluit is, dat is organisch zo gegroeid.
TffpaA
Berichten: 3457
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

IIVQ schreef: zo 02 jul 2023, 11:01 maar moet dan soms een niet-aanwezig iemand van zijn werkplek flikkeren.
Hmm, daar zou ik wel eens bij willen zijn.

Ik zit zelf ook in een baan waar ik de vrijheid heb vanuit huis te werken, maar ik begeef me, vooral om in touch te blijven, toch drie dagen per week naar kantoor. De aankomst- en vertrektijden zijn geheel zelf te bepalen, en hoewel ik een fulltimecontract heb, kan ik me de laatste week dat ik ook echt fulltime gewerkt heb al niet meer heugen - als het werk maar naar tevredenheid af komt.

En zo zijn er vast veel meer. Ik vind het vervelend voor degenen die echt geen keus hebben én al moeilijk rond kunnen komen. Maar daar valt vast wel weer een compensatieregeling voor op te tuigen.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door ICE11 »

Volgens mij is dat toch te gek. Als het zoals ik hier (https://www.treinreiziger.nl/ns-directe ... procenten/) voor meneer Koolmees kan om later naar kantoor te gaan is dat voor hem prima, voor mij zou het betekenen dat ik ook later weer terug thuis ben en dan voor tientallen dingen in de namiddag en avond geen tijd meer heb.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Wubbo »

Waarom? Sinds ik een hond heb werk ik eerst een uurtje (of twee) thuis, om daarna de hond uit te laten en daarna naar kantoor te vertrekken. Werkt prima, tenzij iemand een vergadering om 09.00 uur heeft bedacht (die niet hybride is).
TffpaA
Berichten: 3457
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Dit soort bezwaren klinken inderdaad vooral als overal maar beren op de weg zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

Er zijn ook nog zat beroepen die je nou eenmaal niet thuis kunt uitvoeren (anders dan de al genoemde laagbetaalde), waarvoor maar even met de werkdag schuiven geen optie is.
Overigens in de corona-tijd nog een tijdje administratieve klusjes die bij m'n werk horen 's ochtends thuis gedaan i.v.m. zaterdagdiensten doordeweeks in het OV. Dat heb ik snel afgeleerd toen het niet meer hoefde omdat het juist verschrikkelijk inefficiënt bleek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TffpaA
Berichten: 3457
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Ja, maar niet ieder beroep valt onder die classificatie - het is dan ook niet de bedoeling iedereen uit de spits te weren. Wel een zodanige prikkel te geven dat degenen die dat kunnen ook de spits gaan mijden. Levert ook weer meer rust en ruimte op voor degenen die geen keus hebben.
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door IIVQ »

Het "Dan heb ik 's avonds geen tijd meer voor dingen"... Het is een keuze om je leven zo vast in te richten als je gedaan hebt. De hele maatschappij zal overigens wel mee kunnen wijzigen. Ik vroeg een collega eens waarom hij op vrijdag ipv maandag vrij was. Hij: Ik zou graag willen, maar op maandag zijn de dingen die ik vrijdag wil doen dicht: kledingwinkels, restaurants. Ik ken een restauranthouder die maandag wel open is en di en wo dicht, omdat er toch op die dag wel een behoefte naar is.

En niemand verplicht je om niet de "klassieke" tijden op kantoor te zijn, maar dan moet je kiezen tussen óf drukkere treinen of wegen, óf iets meer ruimte, maar dan wel een duur treinkaartje/rekeningrijden.

En werkgevers moeten inderdaad eens een wat flexibelere houding t.o.v. werktijden aannemen. Net als TffpaA werk ik officieel 37,38 uur, maar de ene week is het 24 en de andere 60, naar gelang wat nodig is. Ik vind die flexibiliteit heerlijk en het is vaker wel dan niet dat ik op vrijdag terugkijk op mijn weekplanning en dat ik op alle 5 dagen ergens anders gewerkt heb dan gepland (maar ja, ik heb de luxe van een werkgever waar ik op inmiddels 32 verschillende locaties gewerkt heb.

Als voorveeld van klassie kantoordenken: Ik ken een collega die van een andere collega "tijdelijk" het werk overgenomen heeft, waarvan de rayonmanager wil dat diegene "minstens twee dagen op kantoor is, om een gevoel te krijgen wat hij aan het doen is" terwijl diegene 150km verderop (ruim 2 uur per OV) woont, en het voor het werk écht niet zo nodig is. Diegene heeft (niet alleen daarom, maar het was wel de hoofdmoot) zijn baan opgezegd, en ik geef hem groot gelijk, zeker in deze tijd.
TffpaA schreef: zo 02 jul 2023, 11:08
IIVQ schreef: zo 02 jul 2023, 11:01 maar moet dan soms een niet-aanwezig iemand van zijn werkplek flikkeren.
Hmm, daar zou ik wel eens bij willen zijn.
Het is 2 of 3x gebeurd. Toen we nog thin clients hadden kon je zien wie er was ingelogd (gebruikersnaam op het loginscherm) en dan keek ik wie er nog het langst in een vergadering zat, want de regel was dat je een bureau niet meer dan een uur onbeheerd bezet hield.
Tegenwoordig heeft iedereen laptops en is er een reserveringssysteem dat slecht gebruikt wordt. Als er echt geen plek is kijk ik gewoon wie niet gereserveerd heeft, reserveer ik die plek en zie wel wat er van komt.
verfmeer
Berichten: 789
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door verfmeer »

TffpaA schreef: zo 02 jul 2023, 15:16 Ja, maar niet ieder beroep valt onder die classificatie - het is dan ook niet de bedoeling iedereen uit de spits te weren. Wel een zodanige prikkel te geven dat degenen die dat kunnen ook de spits gaan mijden. Levert ook weer meer rust en ruimte op voor degenen die geen keus hebben.
Als ze daar nog het geld voor hebben.
TffpaA
Berichten: 3457
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

Ja, het is vervelend dat het leven nu eenmaal geld kost.
verfmeer
Berichten: 789
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door verfmeer »

Het is wel een serieuze vraag: Is openbaar vervoer nog openbaar vervoer als alleen de rijken het nog kunnen betalen?
Zoals anderen hier al zeiden, is het niet veel beter om iedereen standaard een gratis dal-voordeel abbonement te geven? Dan bereik je hetzelfde.
TffpaA
Berichten: 3457
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

verfmeer schreef: zo 02 jul 2023, 16:06 Het is wel een serieuze vraag: Is openbaar vervoer nog openbaar vervoer als alleen de rijken het nog kunnen betalen?
Is dat zo dan? Dit klinkt vooral als een stropop.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Meltrain »

Ik vraag me ook af hoeveel nut het heeft als werkgevers de volledige reiskosten vergoeden. Dan reizen de forenzen nog steeds tijdens de spits, maar kost het alleen de werkgevers meer geld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TffpaA
Berichten: 3457
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door TffpaA »

...of die gaan dan eindelijk eens nadenken en zeggen tegen het personeel: niet allemaal tegelijk!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Daniel »

TffpaA schreef: zo 02 jul 2023, 15:16 Ja, maar niet ieder beroep valt onder die classificatie - het is dan ook niet de bedoeling iedereen uit de spits te weren.
Die prikkel proberen ze al jaren te geven met korting in de daluren, maar dat werkt alsnog niet. Ligt er natuurlijk ook aan dat je je complete flexibiliteit inlevert als je een dalabonnement koopt, want dan ben je het voordeel van afgekocht reisrecht in de spits gelijk volledig kwijt.
En overigens, er zijn meer beroepen dan je denkt waarvoor aanwezigheid in een vaste periode relevant is.
IIVQ schreef: zo 02 jul 2023, 15:19 Het "Dan heb ik 's avonds geen tijd meer voor dingen"... Het is een keuze om je leven zo vast in te richten als je gedaan hebt.
Tja, sommige activiteiten vinden nou eenmaal 's avonds plaats omdat dan de meeste mensen kunnen. Dat kan je een keuze noemen, maar als iedereen op andere tijden zou werken worden dat soort dingen uiteindelijk onmogelijk.
En niemand verplicht je om niet de "klassieke" tijden op kantoor te zijn, maar dan moet je kiezen tussen óf drukkere treinen of wegen, óf iets meer ruimte, maar dan wel een duur treinkaartje/rekeningrijden.
Je kunt binnen de spits ook prima kiezen voor rustiger ritten. Dat is de hele reden waarom ik zelf van 8 tot 4 werk: vermijd precies de grootste piek, hoef ook weer niet idioot vroeg op en ben bijtijds thuis.
Een generieke spitsheffing belast ook dergelijke keuzes, terwijl je al een heel eind komt als niet iedereen meer precies op het piekmoment wil reizen.
En werkgevers moeten inderdaad eens een wat flexibelere houding t.o.v. werktijden aannemen. Net als TffpaA werk ik officieel 37,38 uur, maar de ene week is het 24 en de andere 60, naar gelang wat nodig is. Ik vind die flexibiliteit heerlijk en het is vaker wel dan niet dat ik op vrijdag terugkijk op mijn weekplanning en dat ik op alle 5 dagen ergens anders gewerkt heb dan gepland (maar ja, ik heb de luxe van een werkgever waar ik op inmiddels 32 verschillende locaties gewerkt heb.
Maar dan moet die flexibiliteit in die extremiteit ook wel zinvol zijn. In een pretbaantje waarin je van niemand afhankelijk bent en niemand jou nodig heeft kan ik me er nog iets bij voorstellen. Afdelingen zonder welke het bedrijf ook gewoon doordraait noemen ik en m'n collega's dat altijd.

Overigens heb ik ook gewoon alle vrijheid ondanks dat ik elke week meestal gewoon de standaard 37,5 uur aanwezig ben. Moet ik een keer eerder weg of later beginnen dan kan dat, voornaamste is dat het werk af is en niet hoeveel uren ik aanwezig ben. Langer aanwezig zijn kan ook gewoon niet zinvol zijn in vele functies.
Ben vast niet de enige die voor veel werk gewoon afhankelijk is van wat ter sprake komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4401
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door CamilleKreemers »

TffpaA schreef: zo 02 jul 2023, 16:35 ...of die gaan dan eindelijk eens nadenken en zeggen tegen het personeel: niet allemaal tegelijk!
Wawr ik woon (Guadalajara Mexico) hebben ze het volgende gedaan:

Internationale bedrijven 7-16
Scholen : 7.30-13.30 en 14-21
Nationale bedrijven : 9-18

Dan heb je nog steeds drukke periodes maar toch redelijk gespreid.
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door IIVQ »

Daniel schreef: zo 02 jul 2023, 17:58 Maar dan moet die flexibiliteit in die extremiteit ook wel zinvol zijn. In een pretbaantje waarin je van niemand afhankelijk bent en niemand jou nodig heeft kan ik me er nog iets bij voorstellen. Afdelingen zonder welke het bedrijf ook gewoon doordraait noemen ik en m'n collega's dat altijd.
Ik heb inderdaad een prettige baan! ;) Ik ben zeer zeker van mensen afhankelijk, en mensen zijn van mij en mijn werk afhankelijk. Maar daarvoor hebben we telefoon, e-mail, teams en af en toe een fysieke vergadering uitgevonden, en af en toe werk ik eens een dagje samen met iemand om wat van elkaar te leren of gewoon voor de gezelligheid. Ik ben dan ook van heel veel verschillende beroepen afhankelijk en zij van mij, dus al voor Krona was het geen doen om die altijd bij elkaar te zetten, en werkte ik als het even kan thuis omdat dat gewoon veel tijd scheelt (en ik hier lekkerder thee heb).

Ik denk dat het overgrote deel van de kantoorbanen niet zo aan een werkplek en vaste werktijden gebonden is als nog veel gedacht wordt.

Anderszins geef ik nu 3 dagen per week een opleiding, dat is écht iets wat wel online kan, maar waar het véél fijner is dat je elkaar fysiek ziet. Ik heb de tijden dan ook op 9:30-15:30 gezet, zodat iedereen zelf een beetje de reistijden kan bepalen.
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door waldo79 »

Er zal eerst een politieke discussie gevoerd worden over de wenselijkheid van een spitstarief, zulke details zijn nog lang niet aan de orde.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

^^Nieuwsuur gekeken? De NS wil wel én enkele deskundigen adviseren het ook door te voeren.
(..)Ook wil de NS sommige trajecten duurder maken dan anderen, afhankelijk van de rijrichting van de trein. Denk bijvoorbeeld aan Purmerend-Amsterdam. Op dinsdagochtend zit de coupé richting Amsterdam tjokvol met forenzen. Maar in tegengestelde richting rijdt op datzelfde moment een trein waar nog veel zitruimte is. "Daar willen we graag meer differentiatie in aanbrengen", zegt NS-bestuurder Tjalling Smit tegen Nieuwsuur. (..)
^^ duss, de veelal onrendabele tegenspitsrichting gaat de NS nóg onrendabeler maken door korting op de reis te geven? Alsof er dan meer mensen zijn die ineens besluiten om in de tegenspitsrichting te gaan reizen.. :X
(..)Maar daar denkt Bert de Wee anders over. Hij is hoogleraar transportbeleid aan de TU Delft, en verwacht dat critici snel van gedachten veranderen als het plan is ingevoerd. "Ze zullen merken dat het rustiger wordt in de coupés." De vrees dat meer reizigers de auto pakken deelt hij niet. "Mensen die nu in drukke treinen zitten gaan niet snel voor de auto als alternatief. Dan sta je in de file, en dat wil je ook niet."(..)
Dit laatste: kennelijk is er een groep forensen die dat (dan maar) doen, gezien de filedruk hoger is dan voor coronajaren.
Vakantiehuisjes

De Wee maakt de vergelijking met vakantiehuisjes. Die zijn in het hoogseizoen een stuk duurder dan in de wintermaanden. "Dat vindt niemand gek. Hetzelfde geldt voor vliegtickets. Ik verwacht dat mensen zulke prijsverschillen op den duur ook in de trein accepteren."
En, vinden 'wij' het hier doodgewoon dat vakantieaccommodaties in (school)vakantiemaanden / feestdagen perioden veelal de hoofdprijs moeten kosten?
Ik niet.. maar ja.. zo is het nu eenmaal geregeld in ons land.. de (grote) groep mensen die afhankelijk zijn van de schoolperioden is groot en kunnen geen kant op.
(..)1 op de 5 bereid te switchen

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer één op de vijf reizigers bereid is meer buiten de spits de reizen. Dat concludeert Erik Verhoef, hoogleraar ruimtelijke economie aan de Amsterdamse VU. Toen hij mensen een financiële beloning voorhield wanneer ze niet tussen 06.30 en 09.00 uur zouden instappen, paste 22 procent de reistijden aan. "Een heel groot verschil", zegt Verhoef.
Zoveel verschil zit er toch niet in één uit vijf of 22%? Raar onderzoek.

Hij is dus, net als De Wee, groot voorstander van het plan van Koolmees. "Ik zou het invoeren, zeker. Je moet heel duidelijk laten zien dat buiten de spits reizen loont. En alleen in het allerdrukste stukje spits de prijzen omhoog doen."(..)[/quote]

Tja.. welke scheidsrechter beslist wélk deel van de spits het drukst is? In welke regio van ons land? Op welke dagen? Alleen in de ochtend of ook in de avond..

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/248134 ... prima-plan


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
TffpaA schreef: za 01 jul 2023, 17:35 Maar zoals Sander ook zegt: het betreft hier bijeenkomsten waar heus mee te schuiven valt - door ofwel later ofwel eerder te beginnen en eindigen.
Kan hij natuurlijk makkelijk zeggen vanuit Zweden..

Voor veel deelnemers aan dergelijke events is dat gewoon een andere invulling van een werkdag. Door de locatie dient men vaak al extra reistijd te nemen vanaf het thuisadres (als je werkplek normaal Gouda is maar het event in de Rai gehouden wordt, bijvoorbeeld.
Dus als je iets dergelijks vanaf het middaguur tot een uurtje of negen in de avond gaat organiseren.. is zo'n deelnemer tegen middernacht eens thuis en misschien nét in bed. Kort nachtje dus voor de volgende werkdag. Je bedenkt je wel een tweede keer om aan zo'n meeting mee te doen, verwacht ik.
PHS schreef:(..)En wat als je reis voor het ene deel met de spitsrichting mee is en voor het andere deel tegen de spitsrichting in gaat? Stel, je woont in Den Bosch en werkt in Bilthoven (RIVM, KNMI). Dan reis je eerst met een veel te drukke trein naar Utrecht (want ook in de spits is het op de A2-corridor doorgaans een VIRM-6, en als je geluk hebt een VIRM-10), maar daarna zit je in een relatief rustige sprinter richting Baarn of Zwolle. Moet je dan het volle pond spitstoeslag betalen, of alleen voor het trajectdeel Den Bosch - Utrecht?
In het beoogde jaar van invoering zal het RIVM wel de nieuwbouw op het USP in Utrecht in gebruik genomen hebben. Dát wordt dus een stampesvol trammetje pakken van Utrecht CS, zeer waarschijnlijk nog spitsheffingsloos. ;)
Commendatore
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 03 jun 2022, 18:29

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Commendatore »

In feite is dit gewoon een soort light-uitvoering van het yield management dat je ook bij TGV, Thalys, Eurostar & co. ziet. Ik heb daar echt een grafhekel aan. Prijzen worden zo totaal onberekenbaar, terwijl de massa op die manier wel een rad voor ogen gedraaid kan worden met allerlei stuntprijzen. Doe mij maar vaste tarieven met eveneens vaste kortingsformules.
Durashift
Berichten: 5700
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door Durashift »

Iets anders, dat ik hier nog niet gelezen heb; al is het misschien ook niet écht openbaar vervoer maar een soort van besloten vervoer: Er is een nieuwe busdienst tussen Eindhoven Airport en Amsterdam CS. Twee keer per dag, € 25,00 voor een enkele reis.
(..)Vanaf 22 juni zal er tussen Amsterdam en Eindhoven Airport een nieuwe shuttle bus verbinding genaamd "AmsEindShuttle" gaan rijden, deze zal twee keer per dag heen en weer pendelen.

De shuttledienst zal vertrekken en aankomen op slechts 100 meter van de Terminal op Eindhoven Airport en in Amsterdam naast het Centraal Station, ter hoogte van De Ruijterkade 153.

De jonge 18-jarige ondernemer Gijs van den Broek zal de shuttledienst gaan runnen en exploiteren. De shuttledienst zal worden uitgevoerd met luxe touringcars van de Jan de Wit Group. De bussen van de Jan de Wit Group en AmsEindShuttle rijden klimaatneutraal op HVO100 brandstof.(..)
https://www.transport-online.nl/site/15 ... amsterdam/
PHS

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door VIRM »

In het NS-artikel las ik dat het plan ook nog wordt besproken in de ministerraad. Ben benieuwd wat de politiek gaat doen...

Voor de flexibele pendelende kantoormedewerker met eventueel volledige reiskostenvergoeding is het misschien geen ramp, Maar het is minder prettig voor mensen die echt niet onder vaste werktijden uit komen. Dan zou ik eerder voorstander zijn om alleen tegenspitstreinen goedkoper te maken, en kijken wat daarvan het effect is.
Beul van de blindegeleidelijn
IIVQ
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Kort Nederlands nieuws

Bericht door IIVQ »

Welke beroepen komen écht niet onder vaste werktijden uit en werken meestal 9-5, en zijn middelbaar tot hoger opgeleid (de vuilnisman reist traditioneel niet per trein naar zijn/haar werk)?

Ik kom tot receptionist en docent. Maar, als de scholieren nou ook niet meer in de spits mogen reizen dan hoeft de docent het ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten