Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Dat begrijp ik, maar waarom wordt er dan niet gewoon met passagiers doorgereden tot Hoofddorp zoals normaal wel gebeurt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar denk eerder dat de vraag is waarom er niet op Hfd wordt gestopt/geeindigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ik snap sowieso heel weinig van de dienstregeling deze week. De hoeveelheid SNG in Rotterdam Centraal is ook extreem toegenomen plotseling, vorige week was het nog niet te zien hier.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
En na vrijdag zijn ze ook allemaal weer weg.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wel leuk dat er te Rotterdam nu 2x kort achter elkaar een sprinter naar Gouda Goverwelle vertrekt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Is daar de [serie=Intercity|2020|Venlo - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] niet voor verlengd naar Gvc ?
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Die rijdt een kwartier later, 2x per uur rolt de 8800 uit de reisplanner.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanmiddag kwam ik aan op station Zaandam, en de poortjes waren gesloten. Ik had nergens een aankondiging hierover gelezen, maar die poortjes zijn er natuurlijk niet om open te blijven.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Oow zoZ2N schreef:Die rijdt een kwartier later, 2x per uur rolt de 8800 uit de reisplanner.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Wat is min of meer de materieelplanning voor de 512?
Maandag slechts een ICM4 en vanochtend met een ICM10, elke dag wisselend?
Maandag slechts een ICM4 en vanochtend met een ICM10, elke dag wisselend?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanochtend bleef de 3023 even wachten op Lelylaan. Voordat de HC iets kon omroepen, riep Tuf al vanaf het perron om dat er een defecte trein stond tussen Amsterdam Centraal en Schiphol. Na een paar minuten kon mijn trein vertrekken, en tussen het eerste wissel na Lelylaan en de Riekerpolder linkerspoor gereden.
Op Den Haag Centraal werd mijn [serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] binnengenomen op spoor 9. Bij de poortjes waren er wat linten, kennelijk om de reizigersstromen te scheiden. Vanwege de werkzaamheden voor de plaatsing van de poortjes loopt een deel van de geleidelijn vijf meter parallel aan de poortrij, en daar hing het lint overheen. Het aanwezig NS-personeel zag de bui al hangen, en hebben hem omhoog gehouden.
Overigens zag ik vanochtend op de AV van zaandam dat de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] van tijden/paden zijn gewisseld, waarschijnlijk vanwege werkzaamheden en keringen in Utrecht en Rotterdam. Nu gaan de meeste reizigers toch naar Amsterdam met die Sprinters, maar dit is niet van tevoren aangekondigd.
Op Den Haag Centraal werd mijn [serie=Intercity|2020|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] binnengenomen op spoor 9. Bij de poortjes waren er wat linten, kennelijk om de reizigersstromen te scheiden. Vanwege de werkzaamheden voor de plaatsing van de poortjes loopt een deel van de geleidelijn vijf meter parallel aan de poortrij, en daar hing het lint overheen. Het aanwezig NS-personeel zag de bui al hangen, en hebben hem omhoog gehouden.
Overigens zag ik vanochtend op de AV van zaandam dat de [serie=Sprinter|2020|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Sprinter|2020|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] van tijden/paden zijn gewisseld, waarschijnlijk vanwege werkzaamheden en keringen in Utrecht en Rotterdam. Nu gaan de meeste reizigers toch naar Amsterdam met die Sprinters, maar dit is niet van tevoren aangekondigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Vanwege carnaval werden gisteren langere treinen ingezet in Brabant. Zo reden er in de [serie=Intercity|2020|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] setjes van 10 bakken ICM en 8 bakken VIRM en in de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie] werd er grotendeels met setjes van10 bakken FLIRT gereden. 6687 heeft zelfs met 12 bakken FLIRT gereden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
De NS-bus Den Haag Centraal - Den Haag HS - Den Haag Centraal vertrekt maar liefst twee blokken verderop bij de bushalte Prins Clauslaan/Snackcar “De Vrijheid”. Waarom kan dit niet gewoon op het busplatform?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Daar zul je het inderdaad mee gezegd hebben, op de verbindingen waar ander OV of de fiets een wezenlijk alternatief zijn heeft de NS de neiging om vervangend busvervoer met extra knips, slechte aansluitingen, of dit soort zaken zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
Kwalijk neem ik het ze niet - volle treinen verbussen is niet bepaald een pretje en zo zorg je wel dat mensen die er echt van afhankelijk zijn eerder meekunnen en dat je je bussen ook zo efficiënt mogelijk inzet - maar het is wel al een aantal keren opgevallen.
Kwalijk neem ik het ze niet - volle treinen verbussen is niet bepaald een pretje en zo zorg je wel dat mensen die er echt van afhankelijk zijn eerder meekunnen en dat je je bussen ook zo efficiënt mogelijk inzet - maar het is wel al een aantal keren opgevallen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Driekwartvolle bus om 12:45. En toch weer € 1,19 goedkoper dan de tram pakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Niet als je met een mobiliteitskaart van de baas reist... Althans, dan kost het ook wel extra geld, maar dan merkt alleen de baas het. En de belastingbetaler.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Ligt post Eindhoven plat? Er rijdt niets van en naar Ehv.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Stroomstoring in de wisselbediening van Eindhoven Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Maar dat is vrij afhankelijk van het tijdstip of het sneller is. Eigenlijk is alleen met de 4600 reizen en dan overstappen op Den Haag Laan van NOI sneller, bij de overige treinen is de busrit theoretisch korter, zeker als de bushalte gewoon op het busplatform was geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor
Denk dat de [serie=Intercity|2020|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] sneller is qua overstap te Laa.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten