Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
reisthijs
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

Tja, langer zal die trein echt niet gaan worden.

Trein 1759 staat in de druktemeldingen-top 10 en wordt per 13 februari verlengd volgens NS. Al staat er niet bij of dat voor alle dagen geldt.
http://www.ns.nl/reisinformatie/service ... ingen.html
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Tja, die top-10 wordt natuurlijk ook bepaald obv de dagen dat er gemeld wordt (zeker ook omdat de lengte nu per dag verschilt vaak). Dan zijn meldingen van verschillende dagsoorten met verschillende treinlengtes wel relevant, ookal om de uitbijters eruit te halen.

Zo kende vanmorgen ook de 1718 vanmorgen staande reizigers in het gangpad, maar die is de moeite van het melden niet waard gezien ik als dagelijks gebruiker van die trein wel in de gaten had dat het een incident betrof.

Je ziet trouwens in de druktemelder-resultaten ook wel verschillen in wanneer reizigers de moeite van het melden nemen. De 1759 is bv. een redelijk uitzonderlijk geval die er zelfs een dag met 37 negatieve meldingen (bij planmatige lengte!) tussen heeft staan, dat zie je maar zelden in de druktemelder. Zelfs de 1718 waarin ik het zelf vrij weinig merk heeft er daar wat opvallende piekjes tussen zitten op dagen waarop de materieelinzet gewoon volgens plan was, terwijl dezelfde dag een week eerder dan weer niet voorkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

661 voor de vorm nog een keer doorgegeven :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Tegenwoordig hebben we trouwens bonnetjes voor de Kiosk ter waarde van 2,50, naar eigen voorkeur uit te geven (met natuurlijk uitzondering op tabak en alcoholische versnaperingen). Ik denk dat je dat een beetje als vervanger kunt zien voor die bonnetjes.
Zo'n bonnetje heb vorig jaar een keertje gekregen (en weer ingewisseld uiteraard) toen er door een kleine storing een reis de mist in ging.
Pim-AllianceB95

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Trein 560 met de geplande losse vier leverde een redelijk aantal staanders op tussen Asn en Zl vandaag (er was ook echt nergens meer een tweede klas stoel te vinden).
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Staat op de lijst. :pos:
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

De bedelaars hebben een nieuwe hotspot, en het is een opvallende: de 8800 tussen Wd en Ut. Op de 8847 was het deze week al twee keer prijs, van bekenden die ook op deze route forenzen hoor ik dezelfde verhalen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Geef ik door; er is een speciaal team dat de meldingen van overlast die de bedelaars veroorzaken monitoren en daarop inspelen. :pos:
Aking

Bericht door Aking »

Ik weet zo niet of het gepland is ( (A) ) maar de 654,zit met 6 bakken ICM veel te vol...

En heeft het daarnaast zin om met terugwerkende kracht zakdoekmeisjes door te geven? Ik had er gister namelijk 2 tussen Asdz en Shl, als het zin heeft zoek ik het trein nummer er bij voor je :Y
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Aking schreef:En heeft het daarnaast zin om met terugwerkende kracht zakdoekmeisjes door te geven?
Via twitter gaat dat sneller, dan lichten ze meteen treinpersoneel in.
Aking

Bericht door Aking »

Ik kreeg reactie toen ik in de lounge zat, dat werkte deze keer dus niet heel goed (en het personeel moest "de trein laten vertrekken dus ik moest even iemand anders zoeken :') )
Bemined

Bericht door Bemined »

Aking schreef:Ik weet zo niet of het gepland is ( (A) ) maar de 654,zit met 6 bakken ICM veel te vol...
Op vrijdag gepland met 7 bakken ICM tussen Zl tot Rtd
Bjarte

Bericht door Bjarte »

IC Rotterdam - Groningen, ritnummer 567, wordt op Zwolle gesplitst en rijdt vervolgens door met 6 bakken ICM. Die zit dus veeel te vol de hele rit van Zwolle tot aan Groningen.

IC Groningen - Rotterdam Centraal, ritnummer 572 (zondagavond), wordt gereden met 3 bakken ICM en zit het gehele traject Groningen - Zwolle te vol.
IC Groningen - Den Haag Centraal, ritnummer 774 (zondagavond, wordt gereden met 4 bakken ICM en zit het gehele traject Groningen - Lelystad te vol.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Aking schreef:En heeft het daarnaast zin om met terugwerkende kracht zakdoekmeisjes door te geven?
Ja, dat heeft zin. Voor wie daartoe in staat is graag 2 meldingen: Op het moment zelf via Twitter (zodat treinpersoneel indien mogelijk direct geattendeerd kan worden) en dan achteraf hier ook nog. Zo maken we de meldingen sluitend en kunnen we proberen er direct, maar ook achteraf wat mee te doen.

De 654, 567, 572 en 774 zet ik door :pos:
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ok dan. 15 januari had ik een bedelaar in de IC Direct van Schiphol naar Amsterdam, aankomst op Amsterdam om 10:51. Man met baard, zwarte jas, grijze jogger. V&S was er helaas niet op tijd bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Laten we het houden bij terugwerkende kracht tot maximaal 7 dagen terug :wink: Op basis daarvan wordt er een team aangestuurd, zeker wanneer er herhaling in de meldingen zit. (Ik heb deze voor de statistiek nog wel doorgezet)
Hainje

Bericht door Hainje »

Hainje schreef:Ik wilde de klok op spoor 2 van station Tilburg Reeshof doorgeven, deze staat sinds de aanrijding met een persoon op Kerstavond al op 12 uur. Zit rood/wit lint omheen, alleen de verlichting weet ik zo even niet. Zal zo even kijken.
Geen idee of het door een melding van ons Mikos komt, maar de klok deed het vanmiddag weer.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Duhu.
Aking

Bericht door Aking »

Mikos schreef:
Ja, dat heeft zin. Voor wie daartoe in staat is graag 2 meldingen: Op het moment zelf via Twitter (zodat treinpersoneel indien mogelijk direct geattendeerd kan worden) en dan achteraf hier ook nog. Zo maken we de meldingen sluitend en kunnen we proberen er direct, maar ook achteraf wat mee te doen.

De 654, 567, 572 en 774 zet ik door :pos:
26-01, trein 3546 (achterste stel) tussen Asdz en Shl

Twee jongedames die vermoedelijk ergens uit mijn nieuwe thuisregio afkomstig waren...
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking

Bericht door Aking »

In hoeverre wordt het trouwens gewaardeerd als je in zulke situaties de veiligheidscentrale belt?

Het Nummer is namelijk wel te vinden, maar ik heb toch het idee dat dat meer een intern dingetje is...

Want in dit geval ben ik het stel nog doorgelopen op zoek naar een HC (die natuurlijk zat te patiencen in de achterste cabine :evil: (A) ) maar waren de vogeltjes dus gelijk gevlogen. Ik had de veiligheidscentrale kunnen bellen en die precies naar de juiste deuren van het juiste stel kunnen leiden, maar wordt dat geapprecieerd?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mikos schreef:In uitzonderlijke gevallen; we hebben een beperkt aantal dat we weg kunnen geven voor specifieke, uitzonderlijke of speciale situaties. Soms kun je iemands dag daarmee maken als alles al hopeloos mis is gegaan. Een klein gebaar, zeg maar.
Deze bedoel je. Mijn vader heeft er dit jaar alweer twee verzameld...

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

@Aking: Volgens mij was het vereiste met die bedelaars dat ze op heterdaad betrapt worden door een BOA. Dat gaat een S&V'er die ze bij de juiste deur staat op te wachten natuurlijk ook niet lukken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Aking schreef:In hoeverre wordt het trouwens gewaardeerd als je in zulke situaties de veiligheidscentrale belt?
Niet, VC is echt alleen voor personeel. Voor de reiziger is er Twitter (indien van toepassing) of de conducteur (indien aanwezig). En voor de écht goede reiziger is er achteraf het topic Doorgeefluik op OVNL.
Suus schreef:Deze bedoel je. Mijn vader heeft er dit jaar alweer twee verzameld...
Ah, zien die er zo uit? :wink: (A)
Aking

Bericht door Aking »

Mikos schreef:
Aking schreef:In hoeverre wordt het trouwens gewaardeerd als je in zulke situaties de veiligheidscentrale belt?
Niet, VC is echt alleen voor personeel.
Spijtig, maar helder :pos:
Voor de reiziger is er Twitter (indien van toepassing) of de conducteur (indien aanwezig).
alleen bleken die beiden dus niet snel genoeg deze keer..
En voor de écht goede reiziger is er achteraf het topic Doorgeefluik op OVNL.
Staat het er echt zo slecht voor met je kerstpakket? :twisted:
Suus schreef:Deze bedoel je. Mijn vader heeft er dit jaar alweer twee verzameld...
Ah, zien die er zo uit? :wink: (A)
Jij verkoopt ze altijd ongeopend door? (A)
Plaats reactie