Pagina 122 van 150

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 17:50
door PHS
-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 18:29
door Tochjo
PHS schreef: vr 14 jul 2023, 17:50Rogier van Boxtel - de voorzitter van de raad van commissarissen van KPMG - blijkt één van de fraudeurs te zijn
In dit artikel wordt dat tegengesproken:
Ook Roger van Boxtel stapt op als voorzitter van de raad van commissarissen. Hij laat weten dat hij zelf twee jaar geleden een vrijwillige introductietraining niet goed heeft afgerond. Volgens de woordvoerder van KPMG kwam dat door tijdgebrek en heeft hij niet gefraudeerd.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 19:00
door PHS
-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 22:31
door htm_tram
dennistd schreef: vr 14 jul 2023, 01:00 Prima, maar dan wel met hele dikke boetes als er niet gereden wordt wat aangeboden is, die bij een eventueel faillissement te verhalen zijn op het moederbedrijf (Deutsche Bahn). Zie de huidige puinhoop in Limburg.
Puinhoop in Limburg? Dat valt best mee of bedoel je Keolis/Eurobah op de RE13? Gelukkig heb jij er in Twente geen last van :roll:
Denk dat je je eerder druk kan maken om de afgeschaalde drgl van NS op vrijdag en de korte stellen, waar zijn de extra NS bussen? Oh wacht laat maar... -0-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 23:09
door T-hijs
Sorry hoor, maar de puinhopen in Limburg zijn enorm. Echt dagelijks vallen heel veel treinen uit, vooral op de verbinding van Heerlen naar Herzogenrath en Aachen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: vr 14 jul 2023, 23:24
door Chrysa
htm_tram schreef: vr 14 jul 2023, 22:31 Puinhoop in Limburg? Dat valt best mee of bedoel je Keolis/Eurobah op de RE13? Gelukkig heb jij er in Twente geen last van :roll:
Denk dat je je eerder druk kan maken om de afgeschaalde drgl van NS op vrijdag en de korte stellen, waar zijn de extra NS bussen? Oh wacht laat maar... -0-
Die sneltrein tussen Maastricht en Heerlen rijdt vaker niet dan wel. Ik weet niet eens zeker of dat ding de afgelopen maanden uberhaupt wel gereden heeft.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 09:18
door quakkerillo
Ja, die heeft gereden. Maar in plaats van een halfuursdienst is het meer een halfdagsdienst gemiddeld volgens mij. Als er al een keer een sneltrein is op Maastricht ben ik enorm verbaasd, en de helft van de keren dat die rijdt, rijdt er weer een stoptrein ineens niet.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 10:06
door PHS
-

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 10:06
door Dennenboom
In de Limburger van afgelopen donderdag stond op de voorpagina een interview met de nieuwe gedeputeerde voor mobiliteit in Limburg, Jas­per Kunt­ze­laers. Het lijkt er wel op dat hij Arriva harder wil aanpakken. In het artikel stonden ook de aantallen uitgevallen bussen en treinen. Dat loopt in de duizenden.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 10:44
door sirvinniei
Gewoon net als in Utrecht doen, de hoeveelheid uitgevallen bussen bijhouden en die DRUs toevoegen aan komende jaren.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 13:58
door Meltrain
htm_tram schreef: vr 14 jul 2023, 22:31 Denk dat je je eerder druk kan maken om de afgeschaalde drgl van NS op vrijdag en de korte stellen, waar zijn de extra NS bussen? Oh wacht laat maar... -0-
Beweer je nu dat de NS op vrijdag bussen moet inzetten als compensatie voor de uitgevallen treinen? :s Die bussen doen er zo veel langer over dat je beter kunt wachten op de volgende trein. :')

Bovendien is de "uitval" op vrijdag weliswaar vervelend, maar ook gepland, zodat je er rekening mee kunt houden.
Dat is bij de uitval in Limburg wel anders.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 15:42
door iamthedutchdude
Meltrain schreef: za 15 jul 2023, 13:58 Bovendien is de "uitval" op vrijdag weliswaar vervelend, maar ook gepland, zodat je er rekening mee kunt houden.
Dat is bij de uitval in Limburg wel anders.
Nee hoor, ook daar is het gepland.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 18:47
door Dennenboom
Een aantal wijzigingen lijkt niet in die Arriva lijst te staan. Aken en Heerlen zijn inmiddels weer rechtstreeks verbonden. Verder zou de sneltrein Heerlen - Maastricht ook weer moeten rijden. Staat ook vermeld in de reisinfo: vertrek om .01 uit Heerlen en .34 uit Maastricht. Uiteindelijk vaak met de vermelding dat deze uitvalt. https://rtvmaastricht.nl/nieuws/artikel ... eert-terug

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 20:11
door htm_tram
Meltrain schreef: za 15 jul 2023, 13:58
htm_tram schreef: vr 14 jul 2023, 22:31 Denk dat je je eerder druk kan maken om de afgeschaalde drgl van NS op vrijdag en de korte stellen, waar zijn de extra NS bussen? Oh wacht laat maar... -0-
Beweer je nu dat de NS op vrijdag bussen moet inzetten als compensatie voor de uitgevallen treinen? :s Die bussen doen er zo veel langer over dat je beter kunt wachten op de volgende trein. :')

Bovendien is de "uitval" op vrijdag weliswaar vervelend, maar ook gepland, zodat je er rekening mee kunt houden.
Dat is bij de uitval in Limburg wel anders.
Als de NS op vrijdag een afgeschaalde drgl gepland laat rijden en dan ook met losse stellen gaat rijden mag de oh zo geweldige NS wat mij betreft voor extra vervoer zorgen.

Je kan met een paar figuren wel beweren dat het in Limburg zo slecht is maar er zijn wel bussen ingezet. Snelbussen tussen Maastricht en Heerlen (volgens mij sneller maar wel zonder tussenstops) en tussen Heerlen en Sittard. (waar je beter kon wachten op de volgende trein qua reistijd maar het werd wel aangeboden. In tegenstelling tot de oh zo geweldige NS waar je bijvoorbeeld op Voorschoten kan wachten op de volgende trein op vrijdag, kan je in zuiden van Limburg nog wel mee met de trein of de extra geregelde bussen. Geen idee hoe het nu in de vakantie is.

Dat er een paar keer een paar ritten echt uitvallen vanwege een acute ziekmelding is erg lullig maar niet veel aan te doen. Het oh zo geweldige NS heeft natuurlijk iets meer standplaatsen en in verhouding wat meer reserve personeel. Kijk maar naar de andere bedrijven, hoe kleiner de concessie hoe minder reserve materieel en personeel.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 20:25
door IIVQ
sirvinniei schreef: za 15 jul 2023, 10:44 Gewoon net als in Utrecht doen, de hoeveelheid uitgevallen bussen bijhouden en die DRUs toevoegen aan komende jaren.
Tsja, wie wordt daar blij van?

Een vervoerder zet vaak al zijn materieel al in in de spits, zeker een spoorvervoerder kan in de spits niet zomaar extra treinpaden krijgen. Dat betekent dus extra inzet buiten de spits, bijvoorbeeld 's avonds langer 2xpu doorrijden.
Dat is natuurlijk goed, maar er worden maar heel weinig reizigers blijer van.
De reiziger die vandaag niet gereisd heeft wil ook niet volgend jaar extra reizen, waar een AH een producttekort volgende week kan compenseren door een kortingsactie.

In een normale situatie zou ik gewoon boetes opleggen, maar veel vervoerders liggen na crona aan het infuus dus of gaan failliet, of krijgen een tekort weer terug uit de BVOV of een van de vele opvolgregelingen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 20:28
door umbusko
Dennenboom schreef: za 15 jul 2023, 18:47 Een aantal wijzigingen lijkt niet in die Arriva lijst te staan.
Dat komt doordat dat bericht van december vorig jaar stamt. Dat is een onhebbelijkheid van “nieuws” op de website van Arriva: achterhaalde berichten blijven daar vaak staan.

De bussen tussen Heerlen en Sittard hebben overigens alleen 2 weken in januari gereden. Vermoedelijk omdat ze er 3x zo lang over deden als de trein en onderweg door de trein van een uur later werden ingehaald. :')

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 21:58
door sirvinniei
IIVQ schreef: za 15 jul 2023, 20:25
sirvinniei schreef: za 15 jul 2023, 10:44 Gewoon net als in Utrecht doen, de hoeveelheid uitgevallen bussen bijhouden en die DRUs toevoegen aan komende jaren.
Tsja, wie wordt daar blij van?

Een vervoerder zet vaak al zijn materieel al in in de spits, zeker een spoorvervoerder kan in de spits niet zomaar extra treinpaden krijgen. Dat betekent dus extra inzet buiten de spits, bijvoorbeeld 's avonds langer 2xpu doorrijden.
Dat is natuurlijk goed, maar er worden maar heel weinig reizigers blijer van.
De reiziger die vandaag niet gereisd heeft wil ook niet volgend jaar extra reizen, waar een AH een producttekort volgende week kan compenseren door een kortingsactie.

In een normale situatie zou ik gewoon boetes opleggen, maar veel vervoerders liggen na crona aan het infuus dus of gaan failliet, of krijgen een tekort weer terug uit de BVOV of een van de vele opvolgregelingen.
Maar van 0x naar 1x in de avond of in het weekend vergroot dan juist wel weer flink de bereikbaarheid. Vergeet trouwens niet dat de provincie akkoord moet gaan met de wijzigingen. Een vervoerder kan niet alleen maar voorstellen doen die hun toevallig goed uitkomen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 22:06
door IIVQ
Ja, en dan wordt dat een jaar uit de gemiste DRU betaald, en daarna weer geschrapt, want de provincie heeft geen geld.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: za 15 jul 2023, 23:52
door Dennenboom
Je kunt wel een aantal pijnlijke aanpassingen voorlopig voorkomen en tussentijds onderzoeken of er ook andere oplossingen zijn. Dan raak je niet de laatste reizigers die je nog wel had weg en verwelkom je wellicht nieuwe mensen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 16 jul 2023, 10:15
door huibf
sirvinniei schreef: za 15 jul 2023, 10:44 Gewoon net als in Utrecht doen, de hoeveelheid uitgevallen bussen bijhouden en die DRUs toevoegen aan komende jaren.
Dat is niet handig. Want dan plus je DRU en als die dan op zijn na een paar jaar.
Hoe onaantrekkelijk ook. Een boete is de beste weg. Wellicht met een tijdelijke prijsverlaging in de vorm van het km tarief omlaag zetten of actie tarieven voor bijvoorbeeld forenzen zodoende wellicht meer reizigers te trekken.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 16 jul 2023, 13:21
door Meltrain
htm_tram schreef: za 15 jul 2023, 20:11 Als de NS op vrijdag een afgeschaalde drgl gepland laat rijden en dan ook met losse stellen gaat rijden mag de oh zo geweldige NS wat mij betreft voor extra vervoer zorgen.
Als dat tot overvolle treinen leidt, moeten de treinen verlengd worden.
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ik ben dit jaar nog geen één keer op vrijdag naar kantoor gegaan en dat geldt voor meer collega's. Volgens mij is vrijdag echt de rustigste doordeweekse dag.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 16 jul 2023, 21:05
door RobertT
In de ochtendspits wel,maar de middagspits is vaak drukker maar ook gespreider.Er reizen dan veel studenten en weekendje weg mensen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 19 jul 2023, 00:48
door Durashift
Even je ritprijs controleren als je vorige week van TVV tussen Alphen a/d Rijn en Gouda gebruik hebt gemaakt. De mobiele incheckpaal had niet de juiste GPS coördinaten om een correcte ritprijs te berekenen. (A) :(
(..)Ov-gebruikers die vorige week tussen Alphen aan den Rijn en Gouda reisden, hebben daar per ongeluk een stuk meer voor betaald dan normaal. De boosdoener: een mobiele in- en uitcheckpaal die nog stond afgesteld op station Bergen op Zoom (waar diezelfde paal een maand geleden stond).

Door werkzaamheden aan het spoor reden vorige week donderdag tot en met zondag NS-bussen in plaats van treinen tussen Alphen aan den Rijn en Gouda. De mobiele paal was geplaatst bij het in- en uitchecken voor het vervangend busvervoer op station Alphen aan den Rijn. (..)
https://nos.nl/artikel/2483326-dure-bus ... ncheckpaal

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 19 jul 2023, 09:21
door VIRM
Is er geen manier hoe de NS zelf de reiziger pro-actief kan benaderen? Nu moet de reiziger die de dupe is van de CiCo met inferieure topografische kennis zelf contact opnemen met de klantenservice.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 19 jul 2023, 10:02
door Reiziger Delft
Dat heeft men wel eens aan NS gevraagd via het NS-forum. Het heeft meer dan een jaar gekost voordat NS aangaf dat dit niet mogelijk is. Zie hier.