Pagina 136 van 150

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 12:00
door Bemined
Op 8 januari start de NS met het grootschalig opleiden van machinisten voor ICNG. Omdat er dan onvoldoende treinstellen beschikbaar zijn wordt de 1100 van 8 januari tot 3 februari op werkdagen ingekort tot Rotterdam - Eindhoven en is de 900 tijdelijk weer met 160km/u ingelegd zodat deze met een mix ICNG/ICR kan rijden: https://nieuws.ns.nl/tijdelijk-aangepas ... rotterdam/

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 12:02
door Z2N
Het lijkt me eerder dat er personeelstekorten zijn door de opleidingen, er staat immers nog genoeg ICR+Traxx op reserve.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 12:14
door Bemined
Dat reserve is er al een tijdje niet meer, zoals te merken aan de massale treinuitval vandaag. En het artikel heeft het over machinisten van het hoofdrailnet, hebben ze mooi ander werk tijdens de werkzaamheden bij Schiphol.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 12:35
door VIRM
Is er ook een vervangende IC tussen Rotterdam en Den Haag Centraal?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 12:53
door Gamma
Nee.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 12:57
door MetroRET
Ook geen aanvullende sprinter (serie 5000) tijdens de avonduren.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 14:46
door cassie127
Bemined schreef: wo 03 jan 2024, 12:14 Dat reserve is er al een tijdje niet meer, zoals te merken aan de massale treinuitval vandaag. En het artikel heeft het over machinisten van het hoofdrailnet, hebben ze mooi ander werk tijdens de werkzaamheden bij Schiphol.
Heel veel stellen stonden op Ahgons en zijn inmiddels weggehaald door TCS die ze gekocht hebben. Komende week wordt er overigens wel weer een stam van Ahgons naar de Wgm overgebracht.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:31
door VIRM
Nou, een nieuwsbericht vijf dagen van tevoren. Ik denk dat veel vaste forenzen daar dus pas maandag of dinsdag gaan achter komen.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:36
door Meltrain
cassie127 schreef: wo 03 jan 2024, 14:46
Bemined schreef: wo 03 jan 2024, 12:14 Dat reserve is er al een tijdje niet meer, zoals te merken aan de massale treinuitval vandaag. En het artikel heeft het over machinisten van het hoofdrailnet, hebben ze mooi ander werk tijdens de werkzaamheden bij Schiphol.
Heel veel stellen stonden op Ahgons en zijn inmiddels weggehaald door TCS die ze gekocht hebben. Komende week wordt er overigens wel weer een stam van Ahgons naar de Wgm overgebracht.
Wat is Ahgons en wat is TCS? :s

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:38
door MetroRET

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:40
door Meltrain
Aha, bedankt.
Maar TCS heeft dus de Traxx-loc's en de rijtuigen ICR gekocht?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:42
door Z2N
Alleen de rijtuigen, de locs werden door NS geleased.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:42
door MetroRET
Alleen 45x ICR.
(TCS# 204 001 - 204 045)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:47
door Lijn 45
75 ICR, minder konden ze niet kopen. ;)

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 15:57
door MetroRET
Ow, die laatste had ik gemist, die volgen dus nog.

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Geplaatst: wo 03 jan 2024, 19:50
door Matt5154
https://nieuws.ns.nl/tijdelijk-aangepas ... 8EK0i_UKbI

Vanaf 8 januari start de grootschalige opleiding van machinisten voor de ICNG en daardoor zullen er minder ICNG stellen beschikbaar zijn. Daarvoor wordt de dienstregeling doordeweeks aangepast. De 1100 is dan opgeheven tussen Rtd en Gvc. De 1100 zal vanaf Rtd doorrijden als de 1000 v.v.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 07 jan 2024, 00:23
door cassie127
Dat stond al bovenaan deze pagina.
Bemined schreef: wo 03 jan 2024, 12:00 Op 8 januari start de NS met het grootschalig opleiden van machinisten voor ICNG. Omdat er dan onvoldoende treinstellen beschikbaar zijn wordt de 1100 van 8 januari tot 3 februari op werkdagen ingekort tot Rotterdam - Eindhoven en is de 900 tijdelijk weer met 160km/u ingelegd zodat deze met een mix ICNG/ICR kan rijden: https://nieuws.ns.nl/tijdelijk-aangepas ... rotterdam/

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 07 jan 2024, 08:47
door Philip
En daarom rijden er nu tijdelijk vervangende IC's tussen Den Haag en Rotterdam. O nee, wacht...

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 07 jan 2024, 11:34
door VIRM
Nee nee, die reizigers moeten het allemaal uitzoeken in de vier resterende Sprinters per uur als ze van/naar Den Haag Centraal willen rijden. Want dat is handig enzo.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: zo 07 jan 2024, 11:48
door MetroRET
Ook in de avonduren, blijft enkel de 5100 over, de 5000 is in de avonuren niet eens extra ingelegd.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 09 jan 2024, 08:38
door VIRM
Ik zie in de 5000 en 5100 maximaal SNG9. Had dit ook niet wat langer gekund...?

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: di 09 jan 2024, 16:25
door henrivanderweijden
Verkijken we ons hier niet op de reizigers aantallen? Zo extreem druk is de 1100 over het algemeen ook niet. Tussen Gv en Rtd blijven 6 tot 10 treinen per uur over. En de mensen voor Gvc dan? Moeten alle mensen die daar heen reizen per trein daar echt zijn? Of kunnen ze ook op Gv uit of overstappen? Of op Laa? En reizigers van Dt naar Ut kunnen ook via Rtd.
En mocht t dan druk zijn? De 3254 rijdt vandaag met 12 bakken SNG!!! ( Helaas rijdt de Zeeuwse IC dan weer met beperkte capaciteit, veelal VIRM IV).

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: do 11 jan 2024, 18:47
door tjoektjoek
Er is een scheur ineen spoordijk ontstaan in Gorinchem, daardoor rijdt de trein maar 2x per uur ipv 4x.

https://www.prorail.nl/nieuws/scheur-in ... -gorinchem

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 17 jan 2024, 14:31
door Dionysusnu
NOS:
ProRail gaat bij 40 overgangen flitspalen plaatsen, om in samenwerking met het CJIB bestuurders te bekeuren die na het dichtgaan oversteken. Dit na een pilot bij 2 overgangen bij Hilversum Sportpark en Bunnik, waar het effectief is gebleken.

Re: Kort Nederlands nieuws

Geplaatst: wo 17 jan 2024, 21:27
door Durashift
^^ zal geen verkeerde zaak zijn.. máár maak dan wel duidelijk wat de coulance tijd is, zeg maar het amber van het verkeerslicht.

Ik heb in mijn leven toch weleens een overgang gepasseerd dat de bellen nét een metertje of vijf voor de overgang in werking werden gesteld en ik dan met enkele seconden gewoon die overgang heb gepasseerd. Dat moet toch zonder boete nog wel kunnen, toch?