Dienstregeling 2025
-
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Dienstregeling 2025
Volgens mij is de keuze van NS best wel redelijk doordacht.
De 3000 en 3100 rijden rond Ah en Nm bijna in kwartierdienst (ongeveer 13-17 interval) en geven beide ieder kwartier in Ah en Nm een redelijke overstap op de kwartierdiensten richting Doetinchem en Boxmeer.
Vanwege de aansluitingen wil je in Ut juist een '10-frequentie, maar rond Ah en Nm juist richting een '15-frequentie. En met die 13-6-11 kan dat dan redelijk lukken.
De 3000 en 3100 rijden rond Ah en Nm bijna in kwartierdienst (ongeveer 13-17 interval) en geven beide ieder kwartier in Ah en Nm een redelijke overstap op de kwartierdiensten richting Doetinchem en Boxmeer.
Vanwege de aansluitingen wil je in Ut juist een '10-frequentie, maar rond Ah en Nm juist richting een '15-frequentie. En met die 13-6-11 kan dat dan redelijk lukken.
-
- Berichten: 4161
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2025
Ik zat ook later te bedenken, de 3200 sluit in Utrecht ook niet aan op een trein naar Den Haag (Rotterdam weet ik niet), dus dat is niet handig. De huidige snelle 3100 biedt in Utrecht een iets ruimere overstap aan op de treinen naar Den Haag en Rotterdam ten opzichte van de 3000 en de weekendversie van de 3100 en daardoor blijft een kwartiersdienst tussen Gelderland en Den Haag/Rotterdam in stand. Maar ik ben wel van mening dat de 3200 meer kwaad dan goed doet. Grote kans is dat de 3200 regelmatig uitvalt (waar haalt de NS al het personeel vandaan om bijvoorbeeld de 3200 te rijden) en als de 3200 uitvalt, zijn treindienstleiders dan wel zo alert om de 3000 richting Utrecht en de 3100 richting Arnhem op Veenendaal-De Klomp te laten stoppen.
Verder zag ik de 140 nog niet in de reisplanner. Ben benieuwd of vanaf december de ICE 3 Neo gaat rijden op de 140.
Verder zag ik de 140 nog niet in de reisplanner. Ben benieuwd of vanaf december de ICE 3 Neo gaat rijden op de 140.
-
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Dienstregeling 2025
Meer iets voor het buitenland-topic, maar op de 140 zou toch geen ICE 3 neo gaan rijden, maar de ICE-L?
F.k.a. Bollenstad
-
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Dienstregeling 2025
De vraag of NS in 2025 ineens wel voldoende capaciteit heeft om de 3200 te rijden, kan ik mij inderdaad goed voorstellen.
Je wilt niet dat ze straks, net als een paar jaar terug, in januari de 3200 alweer afschaffen waardoor de busaansluitingen op Klp (die op de 3200 waren ontworpen) niet meer kloppen.
Je wilt niet dat ze straks, net als een paar jaar terug, in januari de 3200 alweer afschaffen waardoor de busaansluitingen op Klp (die op de 3200 waren ontworpen) niet meer kloppen.
-
- Berichten: 450
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 00:00
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Dienstregeling 2025
Dat weet ik wel, maar dat in afwachting daarvan ICE 3 neo op de 140 zou gaan rijden is voor mij nieuw...
F.k.a. Bollenstad
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
De 3100 bied in Utrecht een overstap van 7min op de 2800 naar Rotterdam.Nitein-Repart schreef: ↑do 19 sep 2024, 08:11 Ik zat ook later te bedenken, de 3200 sluit in Utrecht ook niet aan op een trein naar Den Haag (Rotterdam weet ik niet), dus dat is niet handig.
- Z2N
- Donateur
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
- Locatie: Zeist
Re: Dienstregeling 2025
De ICE-L is ernstig vertraagd, en dus zijn er wat verhalen te ronde gegaan over het eventueel inzetten van ICE 3Neo-treinstellen in plaats van de huidige locs en rijtuigen. Dat zijn vooralsnog alleen verhalen, de enige verandering die in de nieuwe dienstregeling te vinden is in de langeafstandstreinen van/naar Duitsland is de nieuwe ICE naar München.
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
Re: Dienstregeling 2025
Die verhalen dat daar voorlopig ICE-3 neo zou gaan rijden had ik nergens opgepikt, maar ik begrijp nu dat dat nergens op gestoeld is. Dat ICE-L flink vertraagd is wist ik, maar ik wist ook niet beter dan dat de combi van NS-TRAXX-loc met DB-IC-rijtuigen langer zou blijven rijden.
F.k.a. Bollenstad
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Dat de tijden nog niet definitief zijn blijkt wel uit een reis van Almere Centrum naar Amsterdam Centraal op vrijdagnacht: zowel om 02:01 als om 02:02 uur vertrekt er vanaf spoor 1 in Almere een trein naar Amsterdam Centraal 

Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 2446
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Dienstregeling 2025
Even terzijde: ik heb weleens wat zitten puzzelen met een ander ETMET-model op Shl - Ut - Ah.
Komt erop neer dat er 6x/uur een IC Asd - Ut - Ht (en verder) rijdt op de huidige tijden, en dat er dan (in Ut 5 minuten later) ook 6x/uur een IC Shl - Ut - Ah rijdt.
De 3000 stopt dan ma-do overdag niet meer in Db en Klp en vertrekt in Ut rond .28/.58. Op Ah - Nm rijdt deze dan weer op z'n gewone tijden.
Op vrijdag / avond / weekend is er in Ut juist wel weer een kwartiersknoop, de 3000 vertrekt dan rond .24/.54 uit Ut en stopt ook in Db.
De 3600 wordt in Ah versneld en rijdt in het 3100-pad naar Nm (waardoor deze weer goed aansluit op de Maaslijn).
De 3100 rijdt tot Ah en vertrekt in Ut rond .08/38 en stopt altijd in Klp. In Ah geeft deze een goede aansluiting op de 3600 naar Nm. In het superdal vervalt de 3100 (en stopt de 3000 ook in Klp).
De 3200 rijdt maandag-donderdag overdag en vertrekt in Ut rond .18/48 en stopt ook in Db.
Grootste knelpunt hierbij waren echter de sprinters naar Rhenen, die dan niet goed meer tussen de IC's zouden passen.
Komt erop neer dat er 6x/uur een IC Asd - Ut - Ht (en verder) rijdt op de huidige tijden, en dat er dan (in Ut 5 minuten later) ook 6x/uur een IC Shl - Ut - Ah rijdt.
De 3000 stopt dan ma-do overdag niet meer in Db en Klp en vertrekt in Ut rond .28/.58. Op Ah - Nm rijdt deze dan weer op z'n gewone tijden.
Op vrijdag / avond / weekend is er in Ut juist wel weer een kwartiersknoop, de 3000 vertrekt dan rond .24/.54 uit Ut en stopt ook in Db.
De 3600 wordt in Ah versneld en rijdt in het 3100-pad naar Nm (waardoor deze weer goed aansluit op de Maaslijn).
De 3100 rijdt tot Ah en vertrekt in Ut rond .08/38 en stopt altijd in Klp. In Ah geeft deze een goede aansluiting op de 3600 naar Nm. In het superdal vervalt de 3100 (en stopt de 3000 ook in Klp).
De 3200 rijdt maandag-donderdag overdag en vertrekt in Ut rond .18/48 en stopt ook in Db.
Grootste knelpunt hierbij waren echter de sprinters naar Rhenen, die dan niet goed meer tussen de IC's zouden passen.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: vr 26 apr 2024, 11:28
- Locatie: Lievelde
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2025
Vectron loc met DB IC rijtuigen, bedoel je neem ik aan?T-hijs schreef: ↑do 19 sep 2024, 09:08 Die verhalen dat daar voorlopig ICE-3 neo zou gaan rijden had ik nergens opgepikt, maar ik begrijp nu dat dat nergens op gestoeld is. Dat ICE-L flink vertraagd is wist ik, maar ik wist ook niet beter dan dat de combi van NS-TRAXX-loc met DB-IC-rijtuigen langer zou blijven rijden.
-
- Berichten: 534
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 16:55
- Locatie: In een kleine kern nabij station Gdm
-
- Berichten: 8482
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Dienstregeling 2025
Ik wil niet veel zeggen vanuit mijn luie stoel, maar zou de discussie bij dienstregeling 2025 kunnen blijven en niet allerlei fantasie?
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: Dienstregeling 2025
Waarom is dat en is dat positief of negatief?
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22811
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Dienstregeling 2025
Hoe wil je dat combineren met de verbinding Rotterdam Centraal - Amsterdam Zuid?Nitein-Repart schreef: ↑wo 18 sep 2024, 20:12 Ik vraag mij serieus af hoe nuttig die 3200 is en of er niet beter Spits-IC's tussen Arnhem en Amsterdam kunnen rijden in het ICE-pad (dus enkel stoppen in Utrecht en de trein rijdt niet als er een ICE rijdt).

In welke richting rijdt de 3100 voor de 2200/2300?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
Richting Schiphol. De 6300 vertrekt als eerst uit Den Haag, de 3100 gaat er via het binnenspoor achteraan en haalt deze nabij De Vink in om vervolgens in Leiden de aankomst van de 2200/2300 af te wachten voordat beide intercity's tegelijk vertrekken richting Haarlem/Schiphol. De 6300 vertrekt vervolgens 3 minuten achter de intercity's. De 6300 bied hierdoor dus in beide richtingen een overstap op de intercity's.
-
- Berichten: 2004
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Dienstregeling 2025
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/168581 ... -en-zwolle
Arriva dient bij de ACM bezwaar in tegen de capaciteitsverdeling van ProRail, aangezien ze maar een klein aandeel van de verzochte paden hebben gekregen.
Arriva dient bij de ACM bezwaar in tegen de capaciteitsverdeling van ProRail, aangezien ze maar een klein aandeel van de verzochte paden hebben gekregen.
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Dienstregeling 2025
De tienminutensprinter kan toch gaan rijden vanaf december maar twee van de zes sprinters zullen Schiedam Centrum initieel moeten gaan overslaan vanwege de vertraagde oplevering van de twee extra sporen: https://nieuws.ns.nl/tienminutensprinte ... an-rijden/
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling 2025
Ik meen ooit te hebben gelezen dat ook twee van de zes intercity's/uur niet zouden stoppen op Schiedam… klopt dat nog?
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
-
- Berichten: 2004
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
- Locatie: Den Haag
Re: Dienstregeling 2025
Nee, ik bedoel dat een van de treinseries 2200/2300, 3200, of 3500 Sdm zou overslaan.
As long as I know how to love, I know I'll stay alive.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten