Het gehalte aan borrelpraat mag wel stukken minder. En vanuit reizigersperspectief geredeneerd ervaar ik stakingen als vervelend, maar door te doen dat er een natuurramp plaatsvindt is hoogst overdreven.
CAO onderhandelingen NS
-
- Berichten: 8475
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: CAO onderhandelingen NS
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22807
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: CAO onderhandelingen NS
Arriva heeft een andere CAO. Wanneer die afloopt en er geen akkoord bereikt wordt, zal men daar ook wel weer gaan staken.
- Spoiler: show
Het vervelendste vind ik de onzekerheid.
Als men ruim van tevoren aangeeft dat er gestaakt wordt, kun je daar je afspraken op aanpassen.
Nu weet je 's middags pas of er anderhalve dag later gestaakt wordt.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35
Re: CAO onderhandelingen NS
Als je in ov werkt zie en hoor je veel helaas
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3833
- Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37
Re: CAO onderhandelingen NS
Ah, prima bron inderdaad. 

-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: do 29 mei 2025, 08:42
Re: CAO onderhandelingen NS
Situaties zjjn verschillend he, afhankelijkheden dus ook

-
- Berichten: 8475
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: CAO onderhandelingen NS
Irritatie laten merken mag, maar laten we de discussie op de inhoud voeren.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: CAO onderhandelingen NS
Wat een complete onzin. Ik vernam dat het prima verliep gisteren tijdens de acties op de verschillende NS standplaatsen. Stakers, werkwilligen, managers maakten er samen het beste van in een vrolijke gezellige sfeer onder het genot van lekkers, uitgedeeld door de bonden.
Werkwilligen zorgden voor informatie en begeleiding reizigers, dus er werd prima service onder de voor reizigers vervelende omstandigheden gegeven.
Bedreigingen, lastigvallen en intimidatie zijn binnen NS een no-go, daar staat gewoon ontslag op bij ernstige gevallen en daar veranderd een staking niets aan.
Schijnbaar verkeerd htm_tram bij een werkgever waar normale veilige werkomstandigheden voor iedereen niet vanzelfsprekend zijn.
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:41
Re: CAO onderhandelingen NS
Nou ja veel succes als je als conducteur door reizigers wordt lastiggevallen of wanneer er zelfs geweld tegen je gebruikt wordt...
-
- Berichten: 5393
- Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11
Re: CAO onderhandelingen NS
Ben je nu aan het trollen?
-
- Berichten: 395
- Lid geworden op: ma 18 sep 2017, 00:06
- Locatie: Randstad
Re: CAO onderhandelingen NS
Als iemand die vorig jaar bij NS in dienst is gekomen kan ik dit deels beamen. Een aantal maanden geleden was er een inloopbijeenkomst van de FNV op mijn afdeling. Omdat ik graag op de hoogte gehouden wilde worden ben ik toen toegevoegd aan een WhatsApp groep van FNV van mijn afdeling. De manier hoe daar over NS werd gepraat was echt tenenkrommend. Volgens sommige collega's in die groep "is het maar een spelletje". En toch was er geen ruimte voor discussies, tegenargumenten of een ander geluid. Ik ben er dan ook maar weer gauw uitgestapt. Zo zullen er vast door de hele organisatie meer van dit soort echokamers bestaan.
Wat ik niet begrijp is dat deze houding van de vakbonden blijkbaar meer een probleem is bij de spoorwegen dan in andere sectoren. Ik ken mensen in mijn omgeving die in andere sectoren werken en bij de FNV zijn aangesloten, maar dat hier helemaal niet zo negatief over hun werkgever wordt gedaan.
Maar goed, ik kan hier nog wel meer over schrijven, maar dan ga ik anderen herhalen.
Laatst gewijzigd door Matt op wo 11 jun 2025, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 206
- Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02
Re: CAO onderhandelingen NS
Inmiddels aangepast naar een 3000 vanuit Hdr.
Lijkt toch aardig wat 'gewoon' te gaan rijden. Doet de NS goed

EDIT: Minder goed nieuws, maar al voorspeld door velen
https://www.telegraaf.nl/binnenland/kom ... 51721.html
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: CAO onderhandelingen NS
Er zal vrijdag gestaakt gaan worden in Regio's Noord (Lelystad, Zwolle, Groningen, Leeuwarden) en Zuid (Vlissingen, Breda, 's-Hertogenbosch, Eindhoven, Venlo, Heerlen, Maastricht)
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 11 jun 2025, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: di 31 okt 2023, 20:49
Re: CAO onderhandelingen NS
ns internationaal geeft nog altijd gee sjoege over de ICE's en IC Berlijn. Iemand een idee waarom juist dit zo lang moet duren? Dat de eurostars en de EC(D) rijden maakten ze vanochtend al bekend, maar richting duitsland alleen de nightjet naar Zurich. Ja, ik heb morgen ICE 225 geboekt, het is al dagen heel spannend : /
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: CAO onderhandelingen NS
De stakingen morgen gaan niet door en alle internationale treinen rijden zoals gepland. De aangekondigde stakingen voor regio Zuid kunnen wel enkele gevolgen hebben voor EC en ECD treinen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 2630
- Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12
Re: CAO onderhandelingen NS
Los van alles wat er over stakingen te zeggen is, hoop ik dat de impact van deze nieuwe staking vandaag nog duidelijk(er) wordt. Ik zou morgen en overmorgen elders verblijven, inclusief overnachting. Dus morgenochtend vroeg moet ik al de keuze maken of ik met het ov ga of toch maar met de auto (die ik gelukkig wel achter de hand heb)...
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: CAO onderhandelingen NS
Hoezo doen Vlissingen, Roosendaal en Breda mee met de stakingen van Zuid, ze waren toch ook al deelnemers van de stakingen van west?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 663
- Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34
Re: CAO onderhandelingen NS
De PE West is enkel Den Haag, Rotterdam en Dordrecht.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: CAO onderhandelingen NS
Deze standplaatsen vallen zelf onder Regio Zuid, maar de bijsturing op knooppunt niveau (RBC KnoCo/KnooppuntCoördinator) voor deze standplaatsen (oftewel het eerste contact bij NS voor de treindienstleider van ProRail in het geval van calamiteiten etc) zit in Regio West (Rotterdam).
En zo zijn er meer standplaatsen die aangestuurd worden vanuit een andere regio;
Arnhem en Nijmegen vallen onder oost, maar het aansturende RBC valt onder regio midden
Zutphen, Hengelo en Enschede vallen onder oost, maar het aansturende RBC valt onder regio Noord.
Lelystad valt onder Noord, maar het aansturende RBC valt onder regio Noord-West.
Hoofddorp Opstel valt onder midden, maar het aansturende RBC valt onder regio Noord-West.
Vlissingen, Roosendaal en Breda vallen onder Zuid maar het aansturende RBC valt onder Regio West
Het enige RBC die geen andere regio's aanstuurt ten opzichte van de regio waar het RBC zich bevind is het RBC van Eindhoven. Alle standplaatsen (en omgeving) die ze aansturen vallen onder regio zuid
En zo zijn er meer standplaatsen die aangestuurd worden vanuit een andere regio;
Arnhem en Nijmegen vallen onder oost, maar het aansturende RBC valt onder regio midden
Zutphen, Hengelo en Enschede vallen onder oost, maar het aansturende RBC valt onder regio Noord.
Lelystad valt onder Noord, maar het aansturende RBC valt onder regio Noord-West.
Hoofddorp Opstel valt onder midden, maar het aansturende RBC valt onder regio Noord-West.
Vlissingen, Roosendaal en Breda vallen onder Zuid maar het aansturende RBC valt onder Regio West
Het enige RBC die geen andere regio's aanstuurt ten opzichte van de regio waar het RBC zich bevind is het RBC van Eindhoven. Alle standplaatsen (en omgeving) die ze aansturen vallen onder regio zuid
Laatst gewijzigd door cassie127 op wo 11 jun 2025, 13:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Suus
- Berichten: 52103
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
CAO onderhandelingen NS
Zo doet de West-Brabantse Bermudadriehoek zijn naam wel weer eer aan, ongewenst slachtoffer van twee verschillende regionale stakingen…
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: CAO onderhandelingen NS
Dan kies je er toch zelf voor om lid te worden van een FNV App groep. Dan kan je dat verwachten, men is daar niet lid van om over vakanties en relaties te praten.
Ik hoor dat klagen over de werkgever NS een soort traditie is, maar ondertussen werkt een groot deel van de werknemers er gewoon 40 jaar of langer. En als je even door vraagt de helft van de familie ook. Zulke App groepjes moet je slechts zien als uitlaatklep, niet meer, niet minder.
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: do 22 mei 2025, 12:03
Re: CAO onderhandelingen NS
Plus: standplaatsen Den Bosch, Berkel-Enschot, Onnen en Sittard.
De stakingsoproep geldt voor NS en NSI personeel (rijdend en niet rijdend) op al deze locaties.
-
- Berichten: 8187
- Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12
Re: CAO onderhandelingen NS
Nondeju. 

-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44
Re: CAO onderhandelingen NS
Rijdt op vrijdag Amsterdam - Utrecht wel denk je?
Laatst gewijzigd door Gamma op wo 11 jun 2025, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: CAO onderhandelingen NS
Geen idee hoe dat allemaal in elkaar zit met diensten van de stakende standplaatsen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 7241
- Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Re: CAO onderhandelingen NS
Ik heb inderdaad alleen de standplaatsen van rijdend personeel genoemd. Overigens nog een belangrijk detail. De instandhouding (en dus ook de monteurs op de opstellocaties zelf) staken van 06:30 tot 06:30. Het kan dus zaterdagochtend ook nog gevolgen hebben door materieel waarvan controles verlopen zijn of in de stakingsperiode storingen zijn ontstaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten