Inmiddels staat de teller al op 6, die allemaal geen nummer hebben.Milco schreef: ↑do 08 aug 2024, 15:31 De ex-Almeerse 6206 en 6209 hebben inmiddels de kleuren van Syntus Utrecht. Ik kan echter niet zien op de foto's (Facebook en Busposities) of ze nog deze nummers dragen en of de voordeur is aangepast naar een bredere ingang zonder mogelijkheid tot aparte ingang voor de chauffeur.
Busmaterieelwisselingen dienstregeling
- Lijn 45
- Contacteer:
Re: Busmaterieelwisselingen dienstregeling
-
Is het al bekend waar Connexxion de negen ex-Oslo Citea's SLF120e (2254-2262) gaat inzetten?
-
Ze zijn inmiddels allemaal Utrechts rood/wit en hebben de nummers 1301-1310 gekregenLijn 45 schreef: ↑vr 09 aug 2024, 17:40Inmiddels staat de teller al op 6, die allemaal geen nummer hebben.Milco schreef: ↑do 08 aug 2024, 15:31 De ex-Almeerse 6206 en 6209 hebben inmiddels de kleuren van Syntus Utrecht. Ik kan echter niet zien op de foto's (Facebook en Busposities) of ze nog deze nummers dragen en of de voordeur is aangepast naar een bredere ingang zonder mogelijkheid tot aparte ingang voor de chauffeur.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
TCR heeft ondertussen een (of meerdere) elektrische bussen overgenomen uit Münster. Gaat waarschijnlijk om een van de eerste elektrische bussen van VDL uit 2015.
Zie https://www.facebook.com/share/p/if3n6U ... tid=WC7FNe
Zie https://www.facebook.com/share/p/if3n6U ... tid=WC7FNe
- Lijn 45
- Contacteer:
Is het al bekend waar deze gaat rijden?
-
Ik weet van niks nog. Wel gaan er enkele ex EBS ex ex BVG Citea’s naar TCR.
-
Acht ex Berlijnse naar TCR en zeven, waarvan al 1 op dienst is, naar Kupers
-
Ik neem aan dat er inmiddels al wat meer bekend is welk materieel er deze maand vertrekt en wat ervoor in de plaats komt bij Veluwe-Zuid en de IJsselvecht concessies?
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
In IJssel-Vecht komen enkele Scania's uit Zaanstreek-Waterland over, zowel 12m als 18m en mogelijk ter vervanging van de/enkele VDL's. Bij Veluwe-Zuid verandert er qua materieel niet zo veel voor zover ik weet.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Updates:
- Lijn 45
- Contacteer:
Het enige wat bij Hermes de komende tijd vrijkomt zijn de IJsselmond Crossways in Brabant zodra er daar meer elektrische wagens komen. Misschien gaan een paar daarvan naar de Veluwe zodat de Citea's naar HWGO terug kunnen.
-
Was niet het plan om eerst de Citaro's te vervangen en daarna pas de VDL's?
Of komen alle Crossways en gaan ze allebei weg?
Of komen alle Crossways en gaan ze allebei weg?
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
-
Ik vraag me af of dat de gehele serie aan Crossway's zal zijn die vanuit Zuidoost-Brabant komen, aangezien er geen mega breedte is in het wagenpark (zelfs een aantal extra Citea's uit HWGO op het moment). Misschien wel wat ruimte op het moment dat de ex-oslo Citea SLFA-180 in dienst komen, welke al een beste tijd bij VDL in Valkenswaard waren en nu (allemaal?) testritten aan het rijden vanuit de stalling in Eindhoven, maar in dienst zijn ze nog altijd niet. Naar het schijnt moet er veel aangepast worden aan die bussen wat betreft telematica etc.
Mocht er wel ruimte komen voor het volledig vertrekken van Crossway's uit ZOB, wanneer zal dit dan zijn? Hoe snel komen van meer elektrische wagens zijn, dat is een goede vraag. Er zijn er nu wel een aantal streekelektrische gekomen inderdaad (ik neem aan dat je doelde op de LE 122).Degenen die er zijn rijden ook volop, maar meer komen er ook niet bij op het moment zo lijkt het. Ook wacht Arriva in tilburg op Ecitea's van VDL, voor de eerste is al meerdere keren een datum genoemd maar dit wordt ook steeds vooruitgeschoven dus wellicht iets van een beperking bij VDL op het moment?
En heeft het terugsturen van Citea's naar HWGO prioriteit voor zover je weet? Op het zeeland forum valt te lezen dat ze daar, sinds de volledige mogelijkheid tot het gebruiken van de H2O Solarissen, best ruim in het materieel zitten. (Vandaar ook mogelijkheid tot uitlenen aan ZOB.
Kortom veel vragen en onzekerheden, maar ik ben wat er van de stoelendans plaats gaat vinden.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
Ik vermoed dat als de LLE-122s en de Oslose geledes volledig inzetbaar zijn (geen garantie voor wanneer daar gaat zijn) de Iveco’s Citea’s en Ambassadors geheel overbodig worden. De oudere diesels zijn er nu 28 totaal, dat moet je met 32 12m en 18 18m prima kunnen vervangen denk ik zo.
-
De Iveco's gaan niet weg uit ZOB !
Een aantal Noorse wagens zijn uitvoerig getest en terug naar VDL om de aan het licht gekomen punten te herstellen. Daarna volgt een nieuwe testronde voor die bussen. Het testprogramma ligt op dit momenteel helaas stil. Dus wanneer ze in dienst komen, is nog niets van te zeggen.
Een aantal Noorse wagens zijn uitvoerig getest en terug naar VDL om de aan het licht gekomen punten te herstellen. Daarna volgt een nieuwe testronde voor die bussen. Het testprogramma ligt op dit momenteel helaas stil. Dus wanneer ze in dienst komen, is nog niets van te zeggen.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
VDL Citea 8600 van Arriva verhuist van Friesland naar Limburg om daar, naast VDL Ambassdor 8324, als lesbus te dienen.
Updates:
Updates:
-
Dit geldt ook voor de negen 12 meter Citea’s voor Connexxion (eveneens uit Noorwegen) neem ik aan?Hans schreef: ↑di 03 dec 2024, 11:31 De Iveco's gaan niet weg uit ZOB !
-
Geen idee mbt die 9 Connexxion wagens.
-
Ik snap je rekensommetje, maar, ondersteund door de info van Hans dat de Crossways niet weg gaan, denk ik dat ie niet helemaal opgaat. Enerzijds zie je in de realiteit nu veel SLE129 direct wagens op de normale streeklijnen dienst doen. Ik geloof dat het zo is dat er met de huidige drgl meer streekomlopen zijn dan Iveco's, maar met verwachte opschalingen a.d.h.v. een hopelijk toenemend chauffeursbestand er dus meer omlopen komen en dat je het met het aantal bussen niet gaat redden. (Ja oke er komen meer LE122 dan er nu Crossways zijn, maar er zijn nu zelfs nog amba's en de citea's uit HWGO nodig)teun schreef: ↑di 03 dec 2024, 10:47 Ik vermoed dat als de LLE-122s en de Oslose geledes volledig inzetbaar zijn (geen garantie voor wanneer daar gaat zijn) de Iveco’s Citea’s en Ambassadors geheel overbodig worden. De oudere diesels zijn er nu 28 totaal, dat moet je met 32 12m en 18 18m prima kunnen vervangen denk ik zo.
Anderzijds dacht ik dat het er nu naar neigt dat zodra de Noorse wagens bereid zijn, wat dus nog wel een poos gaat duren, ze op stadslijnen ingezet gaan worden omdat ze nog in afwachting van nieuwe accupakketten zijn. Dus ik vermoed dat in het geval dat je Crossways wegstuurt en gaat opschalen je met krapte komt.
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
-
6 ex-Connexxion BYD's K7 (7551, 7553, 7556, 7561, 7562 en 7569) hebben een nieuwe eigenaar. Aangezien er nu 2 bij Buspartner in Zwolle staan vermoed ik EBS 

-
Morgen eens speuren of er toevallig bij de locaties in Apeldoorn en Ede al wat ander materieel erbij staat al zal dat wel niet veel zijn maar je weet maar nooit.

-
Lijkt me onaannemelijk, omdat op het forum van IJssel-Vecht juist wordt gesproken over een gedeeltelijke buiten dienststelling van deze bussen...
Momenteel vinden er werkzaamheden plaats tussen Onderschrift Centraal en Onderschrift Zuid. U kunt ook omlezen.
- ovVeluwe
Er gaat niks veranderen in het wagenpark van Veluwe Zuid, ik zie daar ook eigenlijk geen reden toe. Alle aangekondigde wijzigingen (komst van de 9241 en vertrek van de Volvo's) zijn afgeblazen.
Eerder stonden er ook witte ex-Keolis BYD's bij Buspartners in de garage, zou het zo kunnen zijn dat het puur om onderhoud gaat omdat hier de juiste onderdelen wellicht beschikbaar zijn?
Laatst gewijzigd door ovVeluwe op wo 11 dec 2024, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Chauffeur bij Syntus Utrecht
Chauffeur bij Syntus Utrecht
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik zat juist te denken: gaan er niet enkele 24xx BYD’s van EBS van IJssel-Vecht naar Purmerend voor lijn 67? De 2413 rijdt er al…
Updates:
Updates:
-
Op de wiki van de concessie Fryslân staat juist dat er 3 stuks BYD K7 naar Qbuzz voor inzet op Vlieland gaan. Maar goed, we zien vanzelf welke K7 waar belandt.
Dan nog wat anders: ik ontdekte dat er maar liefst 23x Volkswagen Crafter op kenteken zijn gezet. Volgens mij zijn dat Tribus Civitassen waarvan er sowieso 7 naar Qbuzz, dan hou je er nog 16 over. Ik weet dat EBS een nieuwe buurtbuslijn krijgt in IJssel-Vecht, alleen weet ik niet hoeveel van die busjes naar EBS gaan.
-
- Contacteer:
De Arriva 7315 (Mercedes Intouro) die na 4 maanden kapot aan de kant heeft gestaan en na herstel sinds maart in Friesland rijdt gaat weer terug naar Brabant heb ik begrepen.