Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
htm_tram schreef: ↑zo 05 mar 2023, 02:47
Klinkt als de gemiddelde NS trein waar je over spreekt? Weinig sociale controle want 99 van de 100x keer zit de vertrek assistent met het salaris van een HC in de achtercabine. Bijna altijd een los stelletje en een schone NS trein van binnen en buiten is ook al jaren geleden...
Ik zou eens een Arriva treintje pakken om een uur of 10 s avonds richting het Oosten van Groningen in het weekend. Niet voor niets zijn er eens ratten gesignaleerd in een trein van Arriva en meermaals beleefd dat er dronken dropjes inzaten die mensen lastig vielen. Maarja bij Arriva is er op de Mcn na echt niemand waar je heen kan of je uberhaupt kan helpen.
Je omschrijft nu de gemiddelde NS trein? Tuurlijk hebben die een vertrek assistent met het salaris van een HC maar die zitten 99 van de 100 keer verstopt in de achtercabine. Ik zie dus geen verschil.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Ik zou eens een Arriva treintje pakken om een uur of 10 s avonds richting het Oosten van Groningen in het weekend. Niet voor niets zijn er eens ratten gesignaleerd in een trein van Arriva en meermaals beleefd dat er dronken dropjes inzaten die mensen lastig vielen. Maarja bij Arriva is er op de Mcn na echt niemand waar je heen kan of je uberhaupt kan helpen.
Overdrijf nou niet zo. Natuurlijk zitten er wel eens dronken of overlastgevende figuren in de trein, maar die heb je overal wel. In Friesland rijdt Arriva ook en ik merk zelden op dat er incidenten zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ik had van de volkskrant ook een stukje gezien (https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... s~v676590/), met helaas een paywall, maar dit artikel voegde (niet geheel onbelangrijk) nog toe dat de prestatie van de regionale vervoerders voornamelijk kwam door strenge eisen van de provincie. Het IenW is met de NS minder streng.
Ik denk niet dat alleen strengere eisen er toe doen. NS haalde op Zwolle - Kampen ook een hele hoge punctualiteit, ook toen het die lijn nog niet in opdracht van de provincie exploiteerde. Het is gewoon makkelijker om een hoge punctualiteit te halen op infrastructuur die minder complex is, en met personeel dat die infrastructuur goed kent en precies weet hoe er gereden moet worden om op die infrastructuur op tijd te zijn.
Het scheelt in die zin natuurlijk ook dat er op dit soort lijnen minder complexe bijsturingsproblemen zijn omdat ze qua personeelsplanning zijn losgekoppeld van het hoofdnet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Voor de bijsturing is het inderdaad makkelijker, maar het zijn wel veelal enkelsporige lijnen die gevoelig zijn voor vertragingen. Zeker aangezien de provincies sinds de decentralisatie de nodige extra stations en frequentieverhogingen hebben lopen doordrukken zonder te investeren in robuustere infrastructuur. En vaak ook met net te weinig subsidie om te kunnen investeren in reservematerieel waardoor 100% van het materieel ingezet moet worden in de spits om aan de vervoersvraag te voldoen.
Wubbo schreef: ↑di 28 mar 2023, 21:25
Ik denk niet dat alleen strengere eisen er toe doen. NS haalde op Zwolle - Kampen ook een hele hoge punctualiteit, ook toen het die lijn nog niet in opdracht van de provincie exploiteerde. Het is gewoon makkelijker om een hoge punctualiteit te halen op infrastructuur die minder complex is, en met personeel dat die infrastructuur goed kent en precies weet hoe er gereden moet worden om op die infrastructuur op tijd te zijn.
Moet de planning dan niet simpeler, dus wellicht personeel minder laten waaieren? Nu waaiert het overal heen.
Als op die manier het personeel meer kennis heeft van de baanvakken en daardoor betere punctualiteit kan halen.
Overigens staat er best wat druk op het Kamperlijntje, slechts 4 minuten keertijd aan beide zijdes met 0 marge in Zl (want een teller ivm overweg Veeralle) en nog een best krappe rijtijd door de max 100 op die achtbaan...
Wubbo schreef: ↑di 28 mar 2023, 21:25
Ik denk niet dat alleen strengere eisen er toe doen. NS haalde op Zwolle - Kampen ook een hele hoge punctualiteit, ook toen het die lijn nog niet in opdracht van de provincie exploiteerde. Het is gewoon makkelijker om een hoge punctualiteit te halen op infrastructuur die minder complex is, en met personeel dat die infrastructuur goed kent en precies weet hoe er gereden moet worden om op die infrastructuur op tijd te zijn.
Moet de planning dan niet simpeler, dus wellicht personeel minder laten waaieren? Nu waaiert het overal heen.
Ai, niet weer die beerput opentrekken. Straks gaan ze ook nog staken omdat het plan van rondjes rond de kerk weer terugkomt.
De klant wil betrouwbaar OV. Ik verwacht overigens nog steeds dat je zelfs in een regio best veel afwisseling kan creeeren. Een machinist kan voorbeeld een dienst Den Helder - Amsterdam - Zandvoort - Amsterdam - Alkmaar via Haarlem - Den Helder hebben.
En waar grenzen precies liggen zien we dan wel. Beter OV is belangrijker lijkt me dan personeel door heel NL sturen.
Ik vrees dat de vakbonden de omgekeerde mening zijn toegedaan. Het lijkt me ook dat je met dergelijke schema's, en elke dag een rondje om een andere kerk, een redelijk compromis kan vinden.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Uuuuh, wat een analyse. Gaat de gemiddelde treinreiziger echt voor Arriva kiezen omdat er betere wifi en een snackautomaat in de trein meerijdt?
marvinkok schreef: ↑wo 29 mar 2023, 08:26
Overigens staat er best wat druk op het Kamperlijntje, slechts 4 minuten keertijd aan beide zijdes met 0 marge in Zl (want een teller ivm overweg Veeralle) en nog een best krappe rijtijd door de max 100 op die achtbaan...
Volgens mij wat Keolis het Kamperlijntje best goed te bedienen zonder vertragingen, minus de uitval door personeelstekort.
gpvos schreef: ↑wo 29 mar 2023, 20:59
Ik vrees dat de vakbonden de omgekeerde mening zijn toegedaan. Het lijkt me ook dat je met dergelijke schema's, en elke dag een rondje om een andere kerk, een redelijk compromis kan vinden.
Volgens mij werd zelfs daar tegen gestaakt in het verleden.
De opmerking van CamilleKreemers is uitermate naïef (sorry dat ik het zeg). De vakbonden (hebben het voor het zeggen) malen niet om beter OV. Die malen om hun achterban (en hebben misschien zelfs hun eigen agenda).