Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef: ↑zo 17 jan 2021, 10:41
Nee zowaar opeens met mondkapje nadat er personeel op het perron verscheen. Hij werd overigens de trein naar Rotterdam uit gevist.
Misschien een weekendreiziger op weg naar de demonstratie? Naast in de verkeerde trein zitten is er vast bij Connexxion ingecheckt...
Logische benaming die laatstgenoemde, dat past wat beter bij wat al jaren de geldigheid van dat ding was (immers mocht je ver voordat de avondspitsbeperking bij de kortingsabonnementen er kwam al niet in de avondspits je fiets mee nemen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Opvallend dat er tot 14:00 geen treinen van Rotterdam naar Breda over de HSL rijden door de harde wind. Daar waren laatst toch juist windschermen voor geplaatst?
Overigens is er nu een bovenleiding kapot op de HSL, dus de IC treinen Den Haag - Eindhoven worden omgeleid via Dordrecht. Daarnaast vallen er diverse ritten uit, gelukkig is het niet zo druk in de trein.
Dag dames en heren,
ik kom niet vaak op dit forum, dus de kans bestaat dat ik dit gemist heb.
Maar ik heb even een vraagje,
Ik zie dat stel 2324 van de NS (het stel dat toevallig ook betrokken was bij het Hooghalen incident) een ritje heeft gemaakt op de omloop EUR-PBA EUR2, betekent dit nou echt dat ze daarvoor een SNG inzetten of gaat hier iets niet goed?
Het zal mijn autistische brein wel zijn die een enorm logische verklaring mist, of gebeurt dit wel degelijk?
Nou ik het er toch over heb, heeft iemand enig idee hoe de staat van de 2304 nu is, de trein die de klap heeft ontvangen in Hooghalen?
Ik gok dat daar iets mis is gegaan met de registratie van het Eurostar e320-materieel. Wat wij zien als één Eurostarstel van 16 bakken, bestaat uit twee helften met elk een apart opvolgend nummer. Dit zal dan gegaan zijn om de combi 4023-4024, die dan in Nederland - of tenminste op Treinposities, waar ik vermoed dat jouw info vandaan komt - verbasterd is tot stelnummer 2324 (wat een dubbeling is met een SNG). Het gebruik van de Eurostar-stelnummers in de Nederlandse systemen werkt namelijk al niet, omdat bij ons de 40xx-serie al tijden is vergeven aan ICM.
Er zal echt geen SNG in de Eurostardienst rijden hoor, die wordt gefrituurd zodra die op een HSL komt
Ik denk omdat er door werkzaamheden geen treinen tussen Dronten en Lelystad rijden. De 700 en 1800 rijden vanuit Groningen/Leeuwarden naar Amersfoort en rijden daar door als 2000 naar Den Haag.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 22-06-2025NIEUW --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland! 25-05-2025 --> 30 foto's uit Amsterdam!
Da's wel apart. Op de borden stond de IC Utrecht-Rotterdam van 16:18 aangegeven met +5 minuten. Om 16:15 stond de trein er echter al en we vertrokken ook gewoon netjes op tijd. Wel fijn natuurlijk.
Z2N schreef: ↑ma 25 jan 2021, 16:26
Zo gek is dat dan toch niet? Die trein kwam met +3 binnen, dat rond het scherm dan op tot +5.
Maar het gaat toch om de vertrektijd die op de borden staat? Is dat bord niet 'slim' genoeg om te bedenken dat een trein die 6 minuten normaal stilstaat en 3 minuten te laat binnenrolt op tijd kan vertrekken?
Zo slim is het systeem wel, maar met soms wat geheugen verlies. Je ziet vaak dat als de IC Berlijn te laat in Bentheim aankomt dat de 12 minuten daar ineens 8 Minuten worden ingehaald, terwijl ze in de praktijk daar dan met nog meer vertraging weer vertrekken
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
InfoPlus gaat ervan uit dat een trein met vertraging op de knooppunten onderweg waar deze langer dan twee minuten stilstaat, alsnog twee minuten stilstaat. De praktijk is met name bij aftrappen en bijplaatsen of kopmaken een stuk weerbarstiger, waardoor de reisinformatie mogelijk een vertroebeld beeld geeft van de vertraging.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022