CAO onderhandelingen NS
-
Re: CAO onderhandelingen NS
Ik wil ook met vervroegd pensioen. Heb ook zwaar werk. Maar het zit er gewoon niet in.
-
Dat scheelt als je zelf opgeleid en ook werkzaam bent binnen de spoorwereld, dan spreek je nog wel eens mensen (en dezer dagen best wel vaak over salariëring en andere arbeidsvoorwaarden)Re.tep schreef: ↑wo 11 jun 2025, 19:28Bijzonder dat jij in de portemonnee van anderen kan kijken, dat zou ik nooit durven. Maar weet wel dat rond 1/4 op één of andere manier financieel zeer krap zit in dit salaris segment, of nog erger een loonbeslag hebben.
De huidige acties gaan natuurlijk niet alleen over iets van 2 % procent meer salaris dan nu geboden, maar over een veel breder pakket.
Zoals een goede regeling voor Zwaar Werk en een mogelijkheid voor iets eerder pensioen. De eisen zijn echt niet zo heel bizar als je het objectief bekijkt.

Grt. Stefan
-
-
-
Ja, want tussen Bad Bentheim en Hengelo rijden aanstaande vrijdag niet minder treinen als normaal.
-
-
Natuurlijk mag dat, maar uitstappen wordt wat moeilijk als er maar één deur wordt ontgrendeld met de conducteur en V&S erbij voor de ingangscontrole.
Dan ontdek je zelf dat je niet goed bezig bent.
-
Er is helemaal niemand die je tegen gaat houden op station Hengelo. Zolang je een internationaal ticket met zitplaatsreservering hebt, dan staat het je vrij om eerder uit te stappen. Het is natuurlijk niet wenselijk, maar er is niemand die zegt dat het niet mag.
-
Waarom zou het niet wenselijk zijn, terwijl het gewoon mag.Het is natuurlijk niet wenselijk, maar er is niemand die zegt dat het niet mag
Gewoon creatief omgaan met de regels en de situatie.
-
Hoe trek je die laatste conclusie? ik vraag me af of een objectieve kijk ueberhaupt bestaat in inherent politieke discussies.Re.tep schreef: ↑wo 11 jun 2025, 19:28Bijzonder dat jij in de portemonnee van anderen kan kijken, dat zou ik nooit durven. Maar weet wel dat rond 1/4 op één of andere manier financieel zeer krap zit in dit salaris segment, of nog erger een loonbeslag hebben.
De huidige acties gaan natuurlijk niet alleen over iets van 2 % procent meer salaris dan nu geboden, maar over een veel breder pakket.
Zoals een goede regeling voor Zwaar Werk en een mogelijkheid voor iets eerder pensioen. De eisen zijn echt niet zo heel bizar als je het objectief bekijkt.
-
- Contacteer:
Afgelopen vrijdag riepen ze ook dat het niet toegestaan was om binnenlands te reizen met de EC, er stond zelfs dat de EC niet zou stoppen op Breda. Wat uiteindelijk wel gebeurde, er is niemand geweest die heeft gevraagd waar ik naar toe ging, of iemand die überhaupt mijn kaartje heeft gecontroleerd.
Busschauffeur i.o. Qbuzz ZHN
-
Ik begrijp niet welk punt je hier wil maken, want je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat je "niet goed bezig bent" als je een internationaal ticket gebruikt voor een binnenlandse reis en nu is het ineens "creatief omgaan met de regels".

-
Ik zal wel in de verkeerde bubbel leven maar ik heb eigenlijk nog niks gezien van een groep stakende NS medewerkers, op een station ofzo of bij een toegang van een kantoor. Beetje reuring.
Laat de boosheid zien, zou ik zeggen.
Gisteren zag ik bij de NOS wel beeld van een groep protesterende / stakende onderwijsmedewerkers op station Groningen.

Laat de boosheid zien, zou ik zeggen.
Gisteren zag ik bij de NOS wel beeld van een groep protesterende / stakende onderwijsmedewerkers op station Groningen.
-
Dar komt ook omdat de stakers een ruimte toegewezen krijgen binnen een NS pand waardoor ze het grootste deel van de tijd daar zitten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
Nee, als staker ga je na het melden bij de bondstafel naar huis. Er zijn dus geen 'ouderwetse' acties met vlaggen en spandoeken te zien deze ronde 

-
Ha die Gorott, het lijkt erg mee te vallen wat dat betreft. Grofweg kan je de hele Randstad door, Noord-Holland met in het oosten Arnhem en Nijmegen erbij. Je thuisprovincie moet het uiteraard wel ontgelden...

Check hier voor een handig kaartje.
-
Dat is inderdaad wel weer jammer, geen echte stakingssfeer op het nieuws, met schreeuwende NS in de stationshal, vakbondsvlaggen en getoeter onder de stationskap.
Misschien zijn de stakers wat bang aangevallen te worden door gedupeerde reizigers.
-
In mijn ogen geeft men zonder deze ouderwetse actiebereidheid een verkeerd signaal af, maar een "het valt allemaal wel mee"-signaal. Er zijn in deze golf van stakingen echt veel steken gevallen bij zowel de vakbonden als NS. De reiziger is nog altijd de lachende derde, die voor beiden gremia respect en begrip verloren heeft. Vooral dat die man van het CNV tactieken richting NS over de rug van de reizigers uitprobeert, is ernstig verwijtbaar handelen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Wat leesvoer over de loonontwikkeling bij NS de afgelopen jaren.
Bevestigt wel een beetje wat ik al eerder stelde: zo slecht is die niet ten opzichte van andere CAOs.
Bevreemdt me dan wel dat de bonden niet veel sterker de nadruk op andere wensen leggen.
Bevestigt wel een beetje wat ik al eerder stelde: zo slecht is die niet ten opzichte van andere CAOs.
Bevreemdt me dan wel dat de bonden niet veel sterker de nadruk op andere wensen leggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Nja, 2/3 van Nederland... in iedergeval fijn dat de Randstad niet plat ligt. Kan het dichtsbevolkte gebied van Nederland toch nog een beetje functioneren

En in m'n thuisprovincie zijn we wel wat gewend

- Suus
- Contacteer:
Het kaartje van NS communiceert treinen tussen Breda en Dordrecht.
Als ik op treinposities kijk morgen zie ik wel de s6600 tussen Dordrecht en Breda nog actief staan. Breda laat echter alleen maar de Eurocity zien, de NS-app doet nog alsof de s1100 morgen rijdt maar de s1800 dan weer niet (ik zou die laatste logischer vinden om te rijden). Even een paar uur afwachten nog maar tot ik de knoop doorhak.
Als ik op treinposities kijk morgen zie ik wel de s6600 tussen Dordrecht en Breda nog actief staan. Breda laat echter alleen maar de Eurocity zien, de NS-app doet nog alsof de s1100 morgen rijdt maar de s1800 dan weer niet (ik zou die laatste logischer vinden om te rijden). Even een paar uur afwachten nog maar tot ik de knoop doorhak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Hoewel het kaartje op NS zegt morgen dat Zaltbommel het eindpunt is, zie ik op Treinposities alle 6000'rn opgeheven tussen Zaltbommel - Geldermalsen.
-
Ik vond het zelf vrij bijzonder dat de kaart toonde dat er wel gewoon beperkt treinen rijden tussen Dordrecht en Breda, het zuiden ligt plat maar die verbinding lukt wel gewoon??
-
NS meldt zelf dat de reisplanner al bijgewerkt is voor morgen en dat lijkt ook te kloppen als ik het zo zie. Er rijdt een sprinter Breda - Dordrecht als 306600, de 1100 is integraal opgeheven tussen Breda en Eindhoven maar rijdt wel tussen Den Haag en Breda, en de 1800 is opgeheven tussen Rotterdam en Breda.Suus schreef: ↑do 12 jun 2025, 08:37 Het kaartje van NS communiceert treinen tussen Breda en Dordrecht.
Als ik op treinposities kijk morgen zie ik wel de 6600 tussen Dordrecht en Breda nog actief staan. Breda laat echter alleen maar de Eurocity zien, de NS-app doet nog alsof de 1100 morgen rijdt maar de 1800 dan weer niet (ik zou die laatste logischer vinden om te rijden). Even een paar uur afwachten nog maar tot ik de knoop doorhak.
Denk dat voor de 1100 gekozen is omdat de 1800 na 20:00 niet meer rijdt.
-
Toch heeft de NS de staking van vrijdag vrij snel verwerkt. Gisteravond was al duidelijk waar wel en waar geen treinen zouden rijden. Daar lijkt dus verbetering in te zitten.
-
En dat nog wel van de Volkskrant.
Vanzelfsprekend worden er hoge eisen gelegd nu vorig jaar de politiek een hoog loonbod bij de NS heeft afgedwongen.
Als er iemand wordt uitgeperst is het wel de NS zelf door de politiek. Er wordt ook constant door de politiek geëist dat de NS de tariefverhoging en voor eigen rekening neem, ondanks dat ze al rode cijfers draaien.
Ik heb geen onderschrift