Pagina 163 van 197

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 14:05
door MetroRET
De 3700 ontbreekt a.s. zaterdag over het gehele traject, wat tussen Eindhoven en Venlo wat missende treinen oplevert.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 14:12
door ArrivaBas
NS weet nu al dat de 2800 de hele dag wordt afgeschaft en stuurt mij daarom morgen met de bus naar Utrecht. Alleen laat de reisplanner van hullie mij in Dordrecht onnodig terugsteken omdat de halte van de streekbussen niet gekoppeld is aan de haltes van de stadsbus bij Ziekenhuis Dordwijk. :s

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 14:24
door MetroRET
De 2800 rijdt in het weekend niet in het huidige jaarplan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 14:30
door Bemined
De week mag dan wel door midden zijn, maar het weekend duurt nog even hoor :p

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 14:54
door nvdw
Die haltes zijn wel gekoppeld, maar waarschijnlijk is de aangegeven minimale looptijd langer dan de tijd tussen aankomst van de ene bus en vertrek van de ander. Van de 7 naar de 416 neem ik aan?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 14:55
door ArrivaBas
Morgen is het donderdag, voor mij is dat absoluut nog geen weekend. ;)

Maar ik zou daar 15 minuten overstap moeten hebben op lijn 416 naar de dam in de Alblas (aankomst 8:26, vertrek 8:41).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 16:55
door nvdw
Dat levert je per saldo nul reistijdwinst op, want je komt altijd in dezelfde 388 naar Utrecht terecht. Voordeel is wel dat je de chauffeur van de 416 kunt vragen of hij de 388 wil roepen om indien nodig een minuutje te wachten - dat lukt je niet met de trein.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 05 okt 2022, 19:14
door DDietzen
De weergegeven treinsamenstelling in de NS-app is erg misleidend als je vertrekt vanaf een station waar een treinstel wordt afgetrapt voor vertrek: ook het afgetrapte treinstel staat dan nog weergegeven. In de vertrektijden staat dan nog wel de melding "Treinstel xxxx rijdt niet verder dan [dit station]", vaak maar niet altijd aangevuld met "Achterste/Voorste treinstel blijft achter" (wat dubbelop is en tevens niet consequent wordt toegepast), maar in de ritinfo vanuit een reisadvies is dat nergens te zien.

Dit speelt voor zover ik heb getest op alle stations bij alle treinseries en materieelsoorten, en is onafhankelijk van of er voor aanvang van of halverwege de rit wordt afgetrapt. In augustus heb ik het voor het eerst meegemaakt. Erg irritant als je probeert te mikken op een trein met voldoende capaciteit.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 06 okt 2022, 07:25
door ICE105
Voor treinsamenstelling zijn er voldoende alternatieve apps en websites. De NS app is hiervoor onbruikbaar. Geplande lengte van een trein 1 tot 3 dagen vooraf weergeven kan de NS app ook niet, geeft dan de samenstelling van vandaag, behoorlijk misleidend.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 06 okt 2022, 16:20
door Jultar
DDietzen schreef: wo 05 okt 2022, 19:14 De weergegeven treinsamenstelling in de NS-app is erg misleidend als je vertrekt vanaf een station waar een treinstel wordt afgetrapt voor vertrek: ook het afgetrapte treinstel staat dan nog weergegeven. In de vertrektijden staat dan nog wel de melding "Treinstel xxxx rijdt niet verder dan [dit station]", vaak maar niet altijd aangevuld met "Achterste/Voorste treinstel blijft achter" (wat dubbelop is en tevens niet consequent wordt toegepast), maar in de ritinfo vanuit een reisadvies is dat nergens te zien.

Dit speelt voor zover ik heb getest op alle stations bij alle treinseries en materieelsoorten, en is onafhankelijk van of er voor aanvang van of halverwege de rit wordt afgetrapt. In augustus heb ik het voor het eerst meegemaakt. Erg irritant als je probeert te mikken op een trein met voldoende capaciteit.
De NS app is nog steeds niet bijgewerkt sinds de wijziging in de datastroom een paar maanden geleden. Daar is al genoeg commentaar over geweest, maar blijkbaar heeft men helaas ook op die afdeling onvoldoende mensen zitten om het snel aan te pakken.
Rijden de Treinen geeft het wel goed weer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: do 06 okt 2022, 19:40
door cassie127
Tja is ook niet zo gek als je weet dat er bij NS onder de huidige personeelsaantallen ruim 10% aan vacatures ingevuld moeten worden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 08 okt 2022, 12:30
door reisthijs
Omroep in Gouda: "De stoomtrein naar Dordt in stoom vertrekt om 12:31 van spoor 8". Nu vertrekt daar inderdaad een stoomtrein maar die gaat naar het SSN-depot.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 08 okt 2022, 20:21
door Etienne
Dan had ik het toch goed gehoord vanmiddag. 8-)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 09 okt 2022, 17:29
door DDietzen
De NS-app zegt vandaag bij de vertrektijden van Es "Kan vertrektijden niet ophalen". Op alle tientallen andere stations die ik heb geprobeerd, worden vertrektijden gewoon getoond zoals altijd, alleen Es is de klos :lol:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 11 okt 2022, 12:12
door robert1955
Geen misser maar wel nieuw geloof ik: je kan nu op ns.nl vormen van OV [de]selecteren, waardoor je dus [weer] alleen de trein als advies kan krijgen. Nog niet in de app

[nog steeds geen vertrektijden voor Enschede trouwens. Bestaat die plaats nog?]

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 11 okt 2022, 20:36
door April064
Het infoscherm in de 6973 zei dat hij maar tot Gouda Goverwelle ging.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 14 okt 2022, 12:12
door JordiBrabant
De 3 minuten overstaptijd die 9292 rekent op Ed van spoor 5 naar het busstation is niet realistisch, maar mij lukte het wel. Weet iemand een plek waar ik dat constructief kan melden?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 16 okt 2022, 11:38
door PHS
De conductrice riep net Tilburg om als 'Tubburg'.

Die uitspraak heb ik ondanks al die jaren in Tilburg nog nooit gehoord :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 22 okt 2022, 15:26
door DDietzen
Bij het plannen van een reis tussen Asd/Shl en Rtd/Bd geeft de NS-app alleen nog maar reisadviezen met IC direct (en dus toeslag). Als je geen zin hebt om die toeslag op te hoesten, moet je tegenwoordig dus maar zelf gaan puzzelen om een reisadvies via Gv of Bkl te fabriceren. Indien dat expres is gedaan om meer reizigers (waaronder wellicht ook veel 'domme toeristen' die blind de planner volgen) naar de IC direct te lokken en toeslag te laten betalen, vind ik dat toch een beetje flauw :|

Daarnaast geeft de planner enkel "€ 2,70 toeslag" weer, ook in de daluren wanneer het €1,62 is voor OV-chipkaartreizigers. Als je die €1,62 weergeeft, wordt het een stukje aantrekkelijker om de IC direct te pakken en/of de spits te mijden. Ik gok immers dat het gros van de reizigers die de planner gebruiken, met OV-chipkaart reist. Voor degenen die de toeslag in de app willen kopen, kan je altijd nog als melding in de ticketkoopmodule zetten dat het in de daluren duurder is.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 22 okt 2022, 15:52
door Meltrain
DDietzen schreef: za 22 okt 2022, 15:26 Daarnaast geeft de planner enkel "€ 2,70 toeslag" weer, ook in de daluren wanneer het €1,62 is voor OV-chipkaartreizigers.
De online Reisplanner geeft (nu) wel een toeslag van €1,62.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 22 okt 2022, 17:13
door Suus
De website geeft ook altijd de prijs van een reis met 40% korting. Dat vind ik eigenlijk een groter probleem dan dat alleen maar reisopties met de ICD worden gegeven als gevolg van werkzaamheden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 22 okt 2022, 17:17
door DDietzen
Dat punt is inderdaad ook erg irritant. Maar je opmerking over werkzaamheden snap ik niet. Ten eerste zijn er toch niet van nu tot einde dienstregelingsjaar iedere dag werkzaamheden op dat traject, ten tweede zouden ook bij werkzaamheden reisopties zonder toeslag moeten worden getoond naar mijn mening (en dat was voorheen dan ook het geval).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 22 okt 2022, 17:29
door Daniel
Suus schreef: za 22 okt 2022, 17:13 De website geeft ook altijd de prijs van een reis met 40% korting.
Dat kan je instellen, er is een keuze voor met welk abonnement de tarieven getoond worden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 22 okt 2022, 17:33
door Suus
Je bent denk ik in de war met de app.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: za 22 okt 2022, 17:46
door Daniel
Nope, dat kan echt op de website. Ik kan je nu alleen geen screenshot laten zien van hoe want typ dit op m'n telefoon en die opent automatisch de NS app zodra je op de site op plannen klikt.

Edit: toch gelukt, zie rood omcirkeld. Wel foutief erboven dat het de kosten met e-ticket zijn.
Afbeelding