Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 7690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Daniel schreef: wo 11 aug 2021, 10:31 Te Utrecht Centraal viel de 2035 me op in de actuele vertrektijden met de vermelding "rijdt niet i.v.m. onbekende reden". Een reden die snel duidelijk werd nadat ik bij aankomst op perron 20/21 voor mijn overstap richting Rotterdam het materieel van de 2035 op spoor 20 aantrof... Dat werd lastig naar Amersfoort rijden zo :mrgreen:
Waarom is die trein dan op spoor 20 binnengekomen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Da's de vraag ja, wellicht een treindienstleider die zich vergist heeft en de oude 2000 tot Utrecht nog in zijn hoofd had. Dan had het immers minder uitgemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 758
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Trein 3036 reed vandaag op volle vaart Veenendaal- de Klomp voorbij waar die natuurlijk had moeten stoppen.
waldo79
Berichten: 7690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Oeps, dat betekent een Geld Terug bij Vertraging :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

henrivanderweijden schreef: wo 11 aug 2021, 15:12 Trein 3036 reed vandaag op volle vaart Veenendaal- de Klomp voorbij waar die natuurlijk had moeten stoppen.
Die machinist was er dus een maandje te vroeg bij...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
henrivanderweijden
Berichten: 758
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

waldo79 schreef: wo 11 aug 2021, 15:46 Oeps, dat betekent een Geld Terug bij Vertraging :')
Volgens mij moet je dan meer vertraging hebben. De 3037 ri Ede had +15, die keerde daar op een 3100 dus kwam met iets van +22 in Utrecht aan. Die optie heb ik maar voor gekozen, was de snelste optie.
waldo79
Berichten: 7690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Je hebt ervoor gekozen om terug te steken. Dat mag niet met elk abonnement. Maar strikt gezien had je een +30 kunnen oplopen van Klp.
henrivanderweijden
Berichten: 758
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door henrivanderweijden »

Officieel zal t inderdaad wel niet mogen maar e.e.a. is snel besproken met een hc die ook ri Utrecht wilde. Snel alle mensen naar het andere perron geloodst en mee.
Praktijk is soms iets soepeler (gelukkig) dan de theorie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13066
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Zo mooi om te zien hoe netjes iedereen ineens zijn mondkapje op heeft als het strenge doch rechtvaardige S&V-team van Deventer deze late trein vol zuipjongeren terug naar het oooosten aan het doorspitten is :pos:
Ik doe ook maar wat
MaartenD
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MaartenD »

Suus schreef: ma 09 aug 2021, 08:42
Daarvoor in de plaats is er een stuk kortere TSB van 90 km/uur ingesteld op het stuk waar de afgelopen twee weken de boel enkele meters diep is afgegraven en opnieuw is opgevuld.
Dat is voor een onbewaakte overweg aldaar.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

waldo79 schreef: wo 11 aug 2021, 19:28 Je hebt ervoor gekozen om terug te steken. Dat mag niet met elk abonnement. Maar strikt gezien had je een +30 kunnen oplopen van Klp.
Ik vraag mij af waarom het niet zou mogen: je mag toch de reis maken die het minst lang duurt van station A naar station B (net als de in afstand kortste reis of de reis met de minste overstappen)? Door het doorrijden van de IC die had moeten stoppen, is de snelste reis met terugsteken in Ede-Wageningen, en dus toegestaan?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Je mag de reis maken die door de reisplanner wordt geadviseerd, en die geeft geen reisadviezen waarbij je jouw begin- of eindstation voorbij reist (met uitzondering van reizen die niet zonder terugsteken mogelijk zijn zoals bijv. Maarn - De Klomp).
De reis met terugsteken in Ede-Wageningen is normaal gesproken dus niet toegestaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13066
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Ardan »

Ah ja. Waar komt dan dit reisadvies vandaan dat ik eens op een zondag zag, die me van Twello naar Deventer helemaal via Apeldoorn stuurt? :mrgreen:
Afbeelding
Ook hier ben je met terugsteken sneller in Deventer, in het theoretische geval dat je de trein van 19:29 mist omdat je net aan de verkeerde kant van de overweg staat of zo.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Mooie illustratie dat de reisplanner internationale treinen niet helemaal snapt :mrgreen:
De reisplanner negeert hier namelijk wel de binnenlandse IC waarmee je al om 19:58 in Deventer zou kunnen aankomen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
jelmerrr
Berichten: 1814
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door jelmerrr »

Maar het mag dus wel want NS geeft het aan lijkt me. De gemiddelde reiziger heeft er namelijk ook niet zoveel verstand van.
Casper
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 18 sep 2020, 18:26
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Casper »

Het mag niet in de zin dat je met een traject vrij tussen bijvoorbeeld Twello en Deventer niet in Apeldoorn uit mag checken zonder extra kosten te maken. Maar als de reisplanner het aangeeft zullen er ook niet veel conducteurs zijn die er een boete voor uitschrijven, dus in die zien mag het dan weer wel.
Student in Amsterdam en Utrecht, vrijetijdsreiziger in alle uithoeken van Nederland.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ardan schreef: wo 11 aug 2021, 23:22 Zo mooi om te zien hoe netjes iedereen ineens zijn mondkapje op heeft als het strenge doch rechtvaardige S&V-team van Deventer deze late trein vol zuipjongeren terug naar het oooosten aan het doorspitten is :pos:
Goed bezig! Bij mij valt het treinpersoneel juist nog steeds op door hun structurele afwezigheid/onzichtbaarheid. :(
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3955
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door hauptbahnhof »

Ik vind dat heerlijk... Niet gestoord worden tijdens mijn reis om mijn OV-kaart weer tevoorschijn te moeten toveren omdat ze ook naar de kaart moeten kijken ipv alleen uitlezen. :pos:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

jelmerrr schreef: do 12 aug 2021, 19:18 Maar het mag dus wel want NS geeft het aan lijkt me. De gemiddelde reiziger heeft er namelijk ook niet zoveel verstand van.
Het is een grappige loophole, maar de gemiddelde reiziger gaat natuurlijk nooit zo'n onnodig lange reis maken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Durashift
Berichten: 5706
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Durashift »

reisthijs schreef: do 12 aug 2021, 14:41 (..).
De reis met terugsteken in Ede-Wageningen is normaal gesproken dus niet toegestaan.
Als de tijd ervoor is, netjes uit- en inchecken in Ede-Wageningen, dan is er toch niks aan het handje?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door reisthijs »

Ja, maar dan noemen we het dus geen terugsteken meer. Dan maak je er een via-reis van een betaal je (als het niet binnen je abonnement valt) wel voor de extra kilometers.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
cassie127
Berichten: 6630
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Grijsrijden *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13560
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Wubbo »

Ik vraag me al tijden af waarom bij reizen op saldo die terugsteken-regel niet vervallen is. Bij een gewone enkele reis snap ik het (je kan dan verder reizen dan waarvoor je betaald hebt), maar bij reizen op saldo lijkt dat me niet het punt.
waldo79
Berichten: 7690
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Maar dan moet je ervan uit kunnen gaan dat een reiziger in- en uitcheckt als hij afwijkt van de meest optimale route. Als een reiziger daar überhaupt al erg in heeft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39295
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Waar Wubbo op doelt is bijvoorbeeld dat je met een los kaartje van Ede-Wageningen naar Wolfheze naar Arnhem Centraal zou kunnen reizen als je mag terugsteken. Maar met reizen op saldo kan dat helemaal niet, want dan je kunt over het algemeen natuurlijk pas op je werkelijke bestemming uitchecken.

Hooguit stopstations waar de paaltjes handig over het perron verdeeld staan uitgezonderd, maar dan val je alsnog door de mand als je daarna controle krijgt (of je reis op een station met poortjes eindigt waar je er dan niet uit kunt).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten