Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
1759 doorgezet, de TBP op Schiphol kan ik weinig mee zonder het vijcijferige nummer. :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Trein eerder of later nemen of ander niet miepen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Een trein eerder of later is momenteel in de NoordOost lood om oud ijzer. En daarnaast: in 99% van de gevallen kan ik nog op tijd genoeg op het station zijn om een zitplaats te hebben.
En ik krijg nog altijd braaf 200 MyOV-punten voor het mijden van spitspiek als ik die 1759 pak trouwens
Dat heeft ooit juist m'n reisschema naar die trein laten verschuiven, die in de voorgaande dienstregeling werkelijk minder druk was.
En ik krijg nog altijd braaf 200 MyOV-punten voor het mijden van spitspiek als ik die 1759 pak trouwens
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Je kunt echt niks met een exacte omschrijving van de locatie? Wil met alle liefde het vijfcijferig nummer opzoeken, maar dat is een beetje een kansloze exercitie in mijn geval... ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
Nee, ik kan er echt niks mee. Om de melding door te kunnen zetten wordt mij gevraagd naar dat vijfcijferige nummer, wat je er ook van mag vinden.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Ik heb lang getwijfeld of ik dit moest melden, omdat de huidige situatie in mijn voordeel is, maar ik doe het toch want ik snap het niet meer :@
Op de website van NS staat op de pagina voor Toeslag 2-1 het volgende:
- Er zijn drie toeslagproducten voor 100% korting.
- Er is een klassewissel waarmee je op saldo in een andere klas dan gebruikelijk kan reizen. Hierbij wordt rekening gehouden met korting (20% of 40%).
Ik kan mij herinneren dat er vroeger iets anders op de site stond, namelijk dat je ook het toeslagproduct mocht kopen, zelfs als je op saldo reist. Dit kan in diverse gevallen goedkoper zijn. Deze vermelding is van de site verdwenen, maar als je toch op saldo reist en een toeslagproduct hebt geladen, dan is bij mij tot nu toe nooit een probleem geweest bij controle. Er is echter nergens helder te vinden dat dit is toegestaan.
Tweede punt is dat als ik op een werkdag met de trein ga en ik met mijn Weekend Vrij dus op saldo reis (in de tweede klas vanwege het prijsverschil) met/zonder korting en ik wil toch eerste klas reizen, en ik hiervoor een toeslagproduct koop bij de kaartautomaat, ik altijd het toeslagproduct voor een weekenddag krijg aangeboden, zelfs als het duidelijk geen weekenddag betreft, en ik heb geen keuze om iets anders te kopen. Tot nu toe is dit bij nooit een probleem geweest bij de controle, maar het roept de vraag op of het assortiment van toeslagproducten dat op de website gemeld staat nog wel klopt.
Derde punt is dat het toeslagproduct voor een weekenddag al vele maanden bij de kaartautomaat te koop is voor zes euro, terwijl op de website staat dat dit tien euro kost. Nu is tien euro natuurlijk geen commercieel handige prijs, omdat het prijsverschil Weekend Vrij 2e klas en Weekend Vrij 1e klas slechts 7 euro is. Zes euro is dus een betere prijs, maar die prijs is dus een soort publiek geheim.
Kortom, er zitten of fouten in de website of fouten in het systeem, die dan wel in mijn voordeel uitpakken. Dat is ook de reden dat ik huiverig was het te delen, want minder betalen is altijd beter natuurlijk. Alleen wil ik voorkomen dat ik opeens een boze conducteur bij mijn red seat heb voor een fout waar ik niets aan kan doen...
Op de website van NS staat op de pagina voor Toeslag 2-1 het volgende:
- Er zijn drie toeslagproducten voor 100% korting.
- Er is een klassewissel waarmee je op saldo in een andere klas dan gebruikelijk kan reizen. Hierbij wordt rekening gehouden met korting (20% of 40%).
Ik kan mij herinneren dat er vroeger iets anders op de site stond, namelijk dat je ook het toeslagproduct mocht kopen, zelfs als je op saldo reist. Dit kan in diverse gevallen goedkoper zijn. Deze vermelding is van de site verdwenen, maar als je toch op saldo reist en een toeslagproduct hebt geladen, dan is bij mij tot nu toe nooit een probleem geweest bij controle. Er is echter nergens helder te vinden dat dit is toegestaan.
Tweede punt is dat als ik op een werkdag met de trein ga en ik met mijn Weekend Vrij dus op saldo reis (in de tweede klas vanwege het prijsverschil) met/zonder korting en ik wil toch eerste klas reizen, en ik hiervoor een toeslagproduct koop bij de kaartautomaat, ik altijd het toeslagproduct voor een weekenddag krijg aangeboden, zelfs als het duidelijk geen weekenddag betreft, en ik heb geen keuze om iets anders te kopen. Tot nu toe is dit bij nooit een probleem geweest bij de controle, maar het roept de vraag op of het assortiment van toeslagproducten dat op de website gemeld staat nog wel klopt.
Derde punt is dat het toeslagproduct voor een weekenddag al vele maanden bij de kaartautomaat te koop is voor zes euro, terwijl op de website staat dat dit tien euro kost. Nu is tien euro natuurlijk geen commercieel handige prijs, omdat het prijsverschil Weekend Vrij 2e klas en Weekend Vrij 1e klas slechts 7 euro is. Zes euro is dus een betere prijs, maar die prijs is dus een soort publiek geheim.
Kortom, er zitten of fouten in de website of fouten in het systeem, die dan wel in mijn voordeel uitpakken. Dat is ook de reden dat ik huiverig was het te delen, want minder betalen is altijd beter natuurlijk. Alleen wil ik voorkomen dat ik opeens een boze conducteur bij mijn red seat heb voor een fout waar ik niets aan kan doen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Een druktemelding die ik niet zag aankomen: trein 8851 kwam vanmiddag Apn binnen met staanplaatsen tot in de gangpaden, door de hele trein heen. Ieder normaal mens zou zeggen dat 4 bakken VIRM tegen lunchtijd ruim voldoende zou moeten zijn op de lijn tussen Leiden en Utrecht, maar zo bleek dus niet. Mijn Leidse correspondenten wisten niets bijzonders te melden, dus daar kan het niet aan liggen.
Re: Doorgeefluik
Dat was reeds bekend en is al in onderzoek; het heeft al een hoop reizigers opgeleverd die de eerste klas mochten verlaten. De afdeling Commercie is bezig de boel te hervormen.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Dus NSC maakt er een zooitje van terwijl de klant (waarvan je niet mag verwachten dat deze alle productvoorwaarden van buiten kent) gewoon de kaartautomaat volgt. Vervolgens is er dus door de fouten in de kaartautomaat de kans dat iemand die denkt naar eer en geweten te handelen door de conducteur de eerste klas wordt uitgezet.
Ik denk dat NS heel blij mag zijn dat dit nog niet in een consumentenprogramma is behandeld, dit valt niet echt goed te praten...
Ik denk dat NS heel blij mag zijn dat dit nog niet in een consumentenprogramma is behandeld, dit valt niet echt goed te praten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Inb4 "je blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig en kloppend vervoerbewijs"
Re: Doorgeefluik
Ik zeg doen!!Suus schreef:Ik denk dat NS heel blij mag zijn dat dit nog niet in een consumentenprogramma is behandeld, dit valt niet echt goed te praten...
🍉
Re: Doorgeefluik
Wat ik op zich redelijk vind, ware het niet dat er geen productvoorwaarden voor de toeslagen 2-1 op de website van NS staan. Dat mag de klant redelijkerwijs wel verwachten. Daarnaast is het dus onmogelijk om met de kaartautomaat het juiste toeslagproduct te kopen.Aking schreef:Inb4 "je blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig en kloppend vervoerbewijs"
Ik heb geen problemen ondervonden (zelfs voordeel) dus ik heb nergens over te klagen, maar blijkbaar worden er dus mensen die dezelfde handelingen uitvoeren als ik wel uit de eerste klas gezet. Kan mij best voorstellen dat zo iemand wél gaat klagen.Hainje schreef:Ik zeg doen!!Suus schreef:Ik denk dat NS heel blij mag zijn dat dit nog niet in een consumentenprogramma is behandeld, dit valt niet echt goed te praten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Mjah en dat is dan dus jouw probleem, want jij bent verantwoordelijk :YSuus schreef:Wat ik op zich redelijk vind, ware het niet dat er geen productvoorwaarden voor de toeslagen 2-1 op de website van NS staan. Dat mag de klant redelijkerwijs wel verwachten. Daarnaast is het dus onmogelijk om met de kaartautomaat het juiste toeslagproduct te kopen.Aking schreef:Inb4 "je blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig en kloppend vervoerbewijs"
Uiteraard ben ik het met je eens dat het uitgangspunt niet raar is. Maar dan wel als alles klopt, logisch/intuitief is, en duidelijk is omschreven uitgelegd. En daar schort het nog wel eens aan :') (en rustig maar kinders, dat is echt niet alleen bij de NS zo)
Re: Doorgeefluik
Bij een omroep gisterochtend bleek dit nog niet verholpen. Overigens is ook een aantal lampen op dit station al tijden stuk.Tochjo schreef:Op station Utrecht Terwijde is op spoor 1 een deel van de omroepinstallatie defect. Midden onder de overkapping werkt het wel, maar er lijkt geen geluid te komen uit de luidsprekers nog net onder en voorbij de overkapping aan de kant van de lift.
Re: Doorgeefluik
Wat de status is van de doorgezette melding kan ik niet achterhalen, dus meer kan ik momenteel niet voor je betekenen. Mogelijk is men er mee bezig.
De melding van de verlichting is te algemeen, om dat door te kunnen geven heb ik een locatie nodig.
De melding van de verlichting is te algemeen, om dat door te kunnen geven heb ik een locatie nodig.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Doorgeefluik
Voor wat het waard is. Zoals Suus al aangeeft: de reiziger moet zich wel erg diep in de materie verdiept hebben, om aan te nemen dat er iets niet in de haak is. NS is dus erg schimmig over de geldigheid (= de aard) van het product. Dat lijkt me dan weer op gespannen voet te staan met een zootje andere regels, waaraan die van de spoorwegen fijn getoetst kunnen worden, namelijk de wet.Aking schreef:Inb4 "je blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig en kloppend vervoerbewijs"
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
@Suus: Misschien is het handiger om de problemen van de producten op de ns site door te geven op het ns-service forum
.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Re: Doorgeefluik
Ja, dat is dus een mooi kapstokartikel voor de controleurs.Aking schreef:Inb4 "je blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het hebben van een geldig en kloppend vervoerbewijs"
Zo 2-1 toeslagproduct weekend dat op weekdagen wordt aangeboden in de kaartautomaat.. is dat dan op diezelfde dag slechts geldig of is dat product datumvrij bruikbaar?
Re: Doorgeefluik
Als je bij de kaartautomaat toeslag 2-1 kiest moet je een datum selecteren dat je het wil gebruiken. Opties zijn Vandaag of Datum selecteren. Maar wat je ook doet, ik krijg altijd een product van 6 euro voor een weekenddag aangeboden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Nee, en als je goed had gelezen had je ook wel gezien waarom. Als ik in een restaurant zit en ik bestel een hoofdgerecht van 35 euro en op de rekening staat 29 euro, dan ga ik dat toch ook niet bij de maître d'hôtel melden?KM46 schreef:@Suus: Misschien is het handiger om de problemen van de producten op de ns site door te geven op het ns-service forum![]()
.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Misschien niet bij de maître d'hôtel, maar ik zou het dan wel melden. Eerlijk duurt het langst!
Re: Doorgeefluik
Ik heb dat in een hotel wel eens gehad. Bij de receptie deden ze erg moeilijk over mijn vraag voor een overnachting van Tweede Pinksterdag op de volgende werkdag terwijl ik zo ongeveer de enige gast was. "Meneer het is een feestdag en u checkt in na tien uur 's avonds dus we moeten u een toeslag rekenen" Ik denk: WTF? Maar toen ik in mijn kamer was bleek dat de feitelijke prijs nog hoger was. Nou ja, toen heb ik maar niet geklaagd (A)Suus schreef:Nee, en als je goed had gelezen had je ook wel gezien waarom. Als ik in een restaurant zit en ik bestel een hoofdgerecht van 35 euro en op de rekening staat 29 euro, dan ga ik dat toch ook niet bij de maître d'hôtel melden?KM46 schreef:@Suus: Misschien is het handiger om de problemen van de producten op de ns site door te geven op het ns-service forum![]()
.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Doorgeefluik
Het invalidetoilet in treinstel 8637 (de enige VIRMm in passagiersdienst) gaat voor slechts drie centimeter openen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
Waarom niet? Iedereen kan fouten maken.. en als het een subliem hoofdgerecht was. lijkt het mij juist sympathiek om de maître liefdevol te wijzen op foutieve prijsstelling.Suus schreef:Nee, en als je goed had gelezen had je ook wel gezien waarom. Als ik in een restaurant zit en ik bestel een hoofdgerecht van 35 euro en op de rekening staat 29 euro, dan ga ik dat toch ook niet bij de maître d'hôtel melden?KM46 schreef:@Suus: Misschien is het handiger om de problemen van de producten op de ns site door te geven op het ns-service forum![]()
.
Re: Doorgeefluik
Moet je daar niet eerst ook een knop voor indrukken?VIRM schreef:Het invalidetoilet in treinstel 8637 (de enige VIRMm in passagiersdienst) gaat voor slechts drie centimeter openen.
In DDZ heb ik ook altijd ruzie met de toiletdeuren. De open-knop zit niet in het zicht als je komt aanlopen, openschuiven werkt niet. Binnen nog weer een knop, en voor op slot doen, had wel een handleiding bij mogen hangen :')
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten