Pagina 3 van 7

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 13:21
door Tristan
Chrysa schreef: (...) dat je enigzins biased bent...
Nee hoor, ik ben niet biased. Ik heb alleen geen oogkleppen op en kijk verder dan mijn eigen neus lang is. En dat zouden meer mensen moeten doen.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 13:35
door regenmaker
Er is een keer een hele discussie geweest over die 50 fails. :P

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 13:51
door Chrysa
Link? Nu ben ik toch wel nieuwsgierig.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 14:02
door regenmaker
Alstu, moet je even wat omhoog scrollen.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 15:06
door isadora
Ik begrijp door de jaren heen nog steeds niet die heetgebakerde reacties, als door een vlieg gestoken, zodra er weer eens een bijdrage van Tristan verschijnt. Op de één of andere manier vind ik zijn bijdrages het forum juist kleuren, en hij verdedigt een standpunt, zijn goed recht toch?

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 15:57
door AppleMoose
Omdat hij bij bijna ieder onderwerp de ov-chipkaart betrekt en het zo weet te draaien dat het allemaal de schuld is van die chipkaart. En dan beweert ie nog dat hij geen oogkleppen op heeft... :X
Hier en daar zal hij vast wel een punt hebben, maar door zijn drammerige houding en vele kolder die hij het forum opgeslingerd heeft begrijp ik echt wel dat een groot deel klaar is met die gozer.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 18:24
door Wubbo
Tristan schreef:De hele dag door trap op, trap af lopen, is niet goed voor de knieën. De conducteur die dus in zijn eentje in een dubbeldekker zijn werk doet (ervan uitgaande dat 'ie ook echt zijn werk doet en niet de hele tijd zit te Sudokuën) zal op de langere termijn steeds meer last van zijn knieën gaan krijgen.
Dat werkt alleen zo, als de HC's als ze met zijn tweeën zijn niet samen een verdieping controleren maar de een beneden en de ander boven doet, anders is er geen effect. Ook betekent het dat ze niet door de trein terug kunnen lopen naar de plek waar ze zaten en hun spullen liggen. Nu kun je immers boven heen en onder terug (of andersom), als je samen controleert en eentje doet boven en de ander beneden moet je alsnog teruglopen. Kortom: ik vind de hoeveelheid traplopen niet echt een argument voor het al dan niet met minimaal 2 man zitten op een DDZ-6.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 19:33
door Aking
Je kan toch op het volgende station buitenom lopen? :Y

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 19:34
door Chrysa
Gewoon op het dak klimmen, doen ze in Gelderland ook.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 21:53
door SuperGhost
Dat was vooral in Gelderland (erop geklommen bij Nijmegen Heyendaal, eraf bij Mook-Molenhoek) :wink:

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 22:00
door Chrysa
Ik weet niet waar je het over hebt. (A)

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: wo 21 sep 2016, 22:33
door Aking
In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 17:40
door Suus
Deelnemende conducteurs zullen op 26 september geen vervoersbewijzen controleren: Maandag beperkte kaartcontrole door actievoerende conducteurs
http://nu.nl/binnenland/4326063/maandag ... teurs.html

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 19:17
door Aking
En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 19:18
door Chrysa
Dan maakt het voor reizigers ook niet uit. Ik ga dat risico niet lopen in elk geval.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 19:37
door Mikos
Aking schreef:En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')
Wijs mij even aan waar staat dat jij zonder geldig vervoerbewijs in de trein mag zitten tijdens die actie?


:')

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 19:41
door ODRAIL
Aking schreef:In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y
Mag ik er op wijzen dan Nijmegen geen Limboland is ... maar Gelderland :wink: .

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 20:22
door Aking
KM46 schreef:
Aking schreef:In Nijmegen praten ze met de zachte g... Limboland dus :Y
Mag ik er op wijzen dan Nijmegen geen Limboland is ... maar Gelderland :wink: .
No shit sherlock! :X
Mikos schreef:
Aking schreef:En hoe weet je of een conducteur deelneemt of dat je Mikos treft die je gewoon een UvB schrijft? :')
Wijs mij even aan waar staat dat jij zonder geldig vervoerbewijs in de trein mag zitten tijdens die actie?


:')
Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?

Dan lijkt het me namelijk vooral conducteursvriendelijk (A)

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 20:24
door JWM
Het gaat natuurlijk om het onder druk zetten van de werkgever NS, niet om reizigers te plezieren.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 20:27
door Aking
En hoe gebeurt dat volgens jou precies in dit geval?

Dat kleine stukje reizigersdata dat uit de railpocket komt ontbreekt nu. Ohmaighood! Daar gaat de NS inderdaad wel kapot door, hetgeen natuurlijk veel minder het geval is als reizigers niet inchecken/geen kaartje kopen omdat ze weten dat er (al dan niet waarschijnlijk) niet gecontroleerd wordt en ze dus direct geld mislopen :')

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 20:32
door JWM
Fijn dat je eerst een vraag stelt en vervolgens zelf het antwoord geeft.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 21:14
door Bemined
Aking schreef:Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?
Publieksvriendelijk betekent dat de reiziger er geen last van heeft, niet dat de reiziger er voordeel van zou hebben.

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 21:50
door Geert
En er worden ansichtkaarten uitgedeeld, dus minder traplopen zit er helaas niet invoor de conducteurs maandag :)

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: vr 23 sep 2016, 21:59
door Wubbo
Ik ben benieuwd. Op mijn forensenrit heb ik ongeveer de helft van de tijd een DDZ6, en ik zie nooit een conducteur. Zou wel cynisch zijn als ze juist voor het uitdelen van die ansichtkaarten meer trappen gaan lopen dan normaal...

Re: Woede over schrappen 2e HC bij DDZ

Geplaatst: za 24 sep 2016, 11:02
door Mr-W
Bemined schreef:
Aking schreef:Dat staat er niet expliciet, maar welk deel is er anders publieksvriendelijk aan het feit dat de conducteur een deel van zijn werk niet doet?
Publieksvriendelijk betekent dat de reiziger er geen last van heeft, niet dat de reiziger er voordeel van zou hebben.
Als NS inkomsten misloopt dan is het pressiemiddel natuurlijk effectiever. Ik vermoed dat de 1. klas drukker is dan gebruikelijk, na een omroep dat ze niet gaan controleren.
De NS waarschuwt dat reizigers wel degelijk een geldig vervoersbewijs bij zich moeten hebben omdat je anders zwart rijdt. "Bij de incheckpoortjes staat ook personeel en dat zijn geen conducteurs. Het kan ook zijn dat je straks op een station terechtkomt waar je niet uit kan omdat je niet hebt ingecheckt".
Feitelijk worden poortjes dus ingezet om de staking te breken.