Pagina 3 van 128

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 11:22
door PatrickM
dylanwild94 schreef:Tcr heeft 6 r-net bussen en 7 r-net omlopen. Ik denk dat dat het probleem is. Bron het HWGO topic.
Dat is in de vakantiedienst, nu speelt dat niet meer dacht ik. TCR heeft trouwens maar 5 R-netters, ze hadden toen idd wel een omloop teveel.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 11:43
door Bushobby
Hendrik schreef:Is dat bijzonder dan? Het hoort niet, maar TCR rijdt wel vaker met een niet-R-Net-bus op lijn 436 of 437... Vaak zelfs niet eens met een Citea, maar met een Amba.
Wij hebben geen R-net reserve maar 2 witte. Logisch dat er af en toe is wat verschoven moeten worden. Ze rijden tenminste denk ik dan maar. Mensen laten staan is ook geen optie omdat de kleur niet goed is.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 11:53
door PatrickM
Dan is het toch handig om een Citea om te gaan bouwen naar een Rnetter, want er is er elke week wel eentje kapot.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 14:20
door sandertjo
In verband met een defecte Vdl Ambassador met nummer 8853 reed vanmorgen Iveco Irisbus 6044 zijn rondjes op de stadsdienst in Alphen aan den Rijn

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: ma 14 nov 2016, 16:46
door ArrivaBas
En weer een ander uiterste in Dordrecht, want daar reed de enige gelede (MB Citaro 7809) van DAV op lijn 16. *O*

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 15 nov 2016, 10:46
door Bushobby
henk1234 schreef:Dan is het toch handig om een Citea om te gaan bouwen naar een Rnetter, want er is er elke week wel eentje kapot.
Dat ligt aan Connexxion. Degene die betaald die bepaalt. TCR moeten ze dan extra betalen denk ik. Voor die enkele rit in de spits komt dat echt niet uit denk ik.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 10:52
door busfanNL
Ik vindt dat bushobby gelijk heeft. Want er stond ook in het PvE dat er onderscheidt moest zijn tussen normale/school lijnen en Rnet lijnen. En ach die enkele spitsrit in de ochtend wat maakt dat nou uit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 10:57
door Chrysa
Als het in het PvE staat dan maakt het toch juist wel uit hoe dat ding eruit ziet? :?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 11:28
door busfanNL
Ja maar dat is maar een enkele spitsrit dus zo'n groot probleem is het ook niet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 11:36
door Hendrik
Dat slaat natuurlijk nergens op. Zolang het een reguliere rit is, moet gewoon aan de R-Net-eisen worden voldaan.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 11:51
door OV Hoekschewaard
Alle R-Net ritten moeten in principes met R-Net wagens gereden worden. Maar in het PVE staat ook dat er bij een defect een normale bus ingezet mag worden.

Het grappige is dat TCR voor 5 R-Net omlopen precies 5 R-Net wagens heeft en dat Connexxion in principe 3 R-Net Citea's over heeft. Dus wat je regelmatig tegen komt is dat TCR noodgedwongen een witte bus moet inzetten terwijl er tegelijkertijd rode Connexxion Citea's op de gewone streeklijnen in de Hoeksche Waard rijden.

En ik denk dat je het Connexxion kan verwijten dat TCR maar 5 R-Net wagens heeft. Want ik neem dat Connexxion de spuitbeurten van de R-Net Citaro's betaalt heeft.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 11:54
door reisthijs
Hendrik schreef:Dat slaat natuurlijk nergens op. Zolang het een reguliere rit is, moet gewoon aan de R-Net-eisen worden voldaan.
Dat hele R-Net slaat nergens op. Wat boeit het de reizigers nou welke kleur de bus heeft...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 12:34
door Hendrik
Dat boeit inderdaad niet. Maar de R-Net-Citea's in HWGO zitten en rijden toch echt stukken beter dan de 'witte' Citea's in HWGO.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 12:48
door PatrickM
Voor de vervoerder zelf maakt het wel degelijk uit. CXX had niet zulke leuke plannetjes voor de reiziger mbt bepaalde zaken (weet niet of het de wijde wereld in mag, dus verder zeg ik niets). Nu adviseerde het hele reizigersoverleg negatief en de provincie vond het ook niet zo'n goed plan, dus dat is van de baan (gelukkig maar).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Geplaatst: di 15 nov 2016, 18:55
door ArnoArriva
ArrivaBas schreef:En weer een ander uiterste in Dordrecht, want daar reed de enige gelede (MB Citaro 7809) van DAV op lijn 16. *O*
Ja Bas, vanmorgen reed de 7809 ook op lijn 16. Dus niet echt afwijkingen :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 19:52
door busfanNL
henk1234 schreef:Voor de vervoerder zelf maakt het wel degelijk uit. CXX had niet zulke leuke plannetjes voor de reiziger mbt bepaalde zaken (weet niet of het de wijde wereld in mag, dus verder zeg ik niets). Nu adviseerde het hele reizigersoverleg negatief en de provincie vond het ook niet zo'n goed plan, dus dat is van de baan (gelukkig maar).
Maar kijk de oplossing is gewoon simpel. Die 6e omloop door CXX laten rijden. Als je dan perse TCR op die omloop wil, oplossing 2. Als Syntus in provincie Utrecht gaat rijden weet ik niet of TCR wordt ingehuurd en met wat voor materieel. De 408 staat volgens mij op Uithoorn. Spuit hem in
R-NET kleuren en de oplossing is er.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 20:48
door Bushobby
geloof nooit dat dat gaat gebeuren. Een extra bus kost geld. Daarnaast is deze qua interieur anders. Zijn broertjes zijn allemaal omgebouwd qua meubels. Is meer dan alleen spuiten. TCR kennende zal deze wagen naar Brabant gaan. De oude beestjes gaan er allemaal uit. Hier hebben ze bewust rekening mee gehouden. De oude beestjes gaan er uit en naar Portugal.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 20:52
door Chrysa
Bushobby schreef:De oude beestjes gaan er allemaal uit.
TCR houdt op met bestaan? :p

Hier in Breda rijdt een bus van ze uit 1995, dat ding mag toch wel naar de schroothoop van mij.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 22:06
door busfanNL
Bushobby schreef:geloof nooit dat dat gaat gebeuren. Een extra bus kost geld. Daarnaast is deze qua interieur anders. Zijn broertjes zijn allemaal omgebouwd qua meubels. Is meer dan alleen spuiten. TCR kennende zal deze wagen naar Brabant gaan. De oude beestjes gaan er allemaal uit. Hier hebben ze bewust rekening mee gehouden. De oude beestjes gaan er uit en naar Portugal.
Welke oude beestjes doel je op?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 23:01
door Michael
Onder andere deze denk ik:
Afbeelding
Weet alleen niet zeker of hij nog rijdt

En deze:
Afbeelding
Rijdt als het goed is nog wel. recent nog ingezeten.

Afbeelding
Weet ook niet zeker of hij nog rijdt
Afbeelding
Rijdt nog wel maar weet niet waar.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 23:08
door PatrickM
Willen ze die in Portugal überhaupt wel hebben dan?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 23:11
door Michael
Dan denk ik aan de Integro's. Maar juist die worden samen met de MAN's het meest ingezet:
Afbeelding

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 23:17
door Chrysa
Wat is er eigenlijk zo speciaal aan die school in Andel dat er zo enorm veel scholierenlijnen heen gaan?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 23:19
door dennistd
Gokje: een zwaar christelijke school?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #40

Geplaatst: di 15 nov 2016, 23:20
door busfanNL
414 is enkel voor festival en evenementen etc. 415 is volgens mij verkocht en 413 ook. 85 weet ik ook niet. Heeft de 86 chipapparatuur?