Re: Geen ETMET. wel ERTMS en meer asfalt
Geplaatst: wo 21 nov 2012, 23:04
Ja, logisch om miljarden uit te geven aan meer treinen zodat mensen 20 minuten op de bus kunnen wachten.
De relatie tussen de frequenties van treinen en aansluitend OV is een kip/ei-verhaal. Het komt nu ook voor dat men frequenties van buslijnen niet ophoogt (van bijvoorbeeld een kwartiersdienst naar een 10-minutendienst) omdat dat niet aansluit op treinen die eens per kwartier rijden. ETMET maakt het ook beter mogelijk om iedere 20 minuten te rijden. Voor sommige lijnen of sommige momenten is dat een wenselijke frequentie.Bee schreef:Het houden op kwartierdiensten is volgens mij ook veel prettiger voor de reiziger. De meest voorkomende frequenties in het onderliggend vervoer blijven 60', 30' en 15', als je dan als NS met frequenties van 10' komt ga je hopeloos etteren met het onderliggend OV waar voorlopig geen geld is voor hogere frequenties.
Spoorboekloos is niet echt 'spoorboekloos', de dienstregeling blijft 100% vast liggen. De term wordt alleen gebruikt om aan te geven dat de frequentie zo hoog is dat je geen spoorboekje meer nodig zou hebben.iljitsch schreef:Ik heb toch sterk het gevoel dat het hele spoorboekloos rijden alleen maar een truuk is voor de NS om hogere punctualiteitscijfers te halen.
Welke werkzaamheden want ze zijn bijna klaar.010jongen schreef:Utrecht - Houten bijv. Hoe lang willen ze daar nog wachten met vaker rijden. Betwijfel of dat daar ooit nog gaat gebeuren . Zeker als er het een en ander gekoppeld wordt naar Woerden. Voor wanneer staan de werkzaamheden aan de zuidzijde van Utrecht gepland?.
Bijna klaar? Komend jaar is er nog zo goed als elk weekend een buitendienststelling die iets met het klaarmaken van Utrecht Zuidzijde te maken heeft. Dat noem ik niet bijna klaar... De grote werkzaamheden zijn eigenlijk pas net begonnen!deadlock schreef:Welke werkzaamheden want ze zijn bijna klaar.010jongen schreef:Utrecht - Houten bijv. Hoe lang willen ze daar nog wachten met vaker rijden. Betwijfel of dat daar ooit nog gaat gebeuren . Zeker als er het een en ander gekoppeld wordt naar Woerden. Voor wanneer staan de werkzaamheden aan de zuidzijde van Utrecht gepland?.
Men wil graag de Rabobrug aan de zuidkant van het station bouwen inclusief trappen naar de perrons. Dat kan echter alleen als je de perrons rechttrekt...... schreef:Gaan de Utrechtse perrons dan rechtgetrokken worden? Op alle impressies was daar namelijk geen sprake van.
Wou net zeggen, er staat nog een hoop te gebeuren. Station vaartsche rijn bijv gaat ook voorlopig nog niet open.Wubbo schreef:Bijna klaar? Komend jaar is er nog zo goed als elk weekend een buitendienststelling die iets met het klaarmaken van Utrecht Zuidzijde te maken heeft. Dat noem ik niet bijna klaar... De grote werkzaamheden zijn eigenlijk pas net begonnen!deadlock schreef:Welke werkzaamheden want ze zijn bijna klaar.010jongen schreef:Utrecht - Houten bijv. Hoe lang willen ze daar nog wachten met vaker rijden. Betwijfel of dat daar ooit nog gaat gebeuren . Zeker als er het een en ander gekoppeld wordt naar Woerden. Voor wanneer staan de werkzaamheden aan de zuidzijde van Utrecht gepland?.