OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
atroffa010

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door atroffa010 »

Aangezien de OVinfo-app nog dienstregelingen toont vanaf donderdag 22 augustus en de brondata van afgelopen maandag nog steeds niet zichtbaar is in deze app, wordt er vandaag bij de RET bij de buslijnen 66, 68, 70, 76, 77 en 82 geen dienstregeling getoond terwijl de bussen wel gewoon volgens dienstregeling rijden :N
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Bij de actuele vertrektijden van Oosterbeek zie ik dat de 3000 er ook stopt, maar wel met de tekst "Niet instappen".
Wat is daar de reden van?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Versterking voor de Airborne wandeltocht? Waarom er niet instappen staat zou ik niet weten.
en-es

Bericht door en-es »

Volgens ns.nl hebben die treinen geen stop in Oosterbeek. Maar wellicht een dienststop?
waldo79

Bericht door waldo79 »

Alleen om uit te stappen.
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

In de SNG richting Almere bij aankomst Naarden-Bussum: “Het volgende station is Naarden-Bussum. Hier kunt u overstappen voor de richting Hoofddorp en Hoofddorp.” :')

Ja, ik snap dat de 5800 en de 5700 worden bedoeld, maar het klinkt zo knullig…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
robert1955

Bericht door robert1955 »

Niet echt een misser: in Arriva Limburg bussen wordt bij de knooppunten overstapinfo getoond. Die is inclusief de tegenrichting, dus in 57>Gulpen zie je ook 57>Maastricht
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Dat is standaard bij overstapinformatie in bussen. Syntus Utrecht doet het ook en toont dan bij Scherpenzeel Holevoetplein bijvoorbeeld de bus van een half uur later in dezelfde richting als overstap, net als de bus terug want dat is nou niet bepaald een knooppunt waar je een scherm vult met overstapmogelijkheden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos

Bericht door gpvos »

Het is nu al geruime tijd zo dat de reisplanner van NS Internationaal voor reizen van Amsterdam richting België vaak alleen een langzamere omweg via Den Bosch aangeeft, en niet de 40 minuten snellere rechtstreekse verbinding met de IC Brussel. Heeft iemand een idee hoe dit te verklaren is?

Dat de planner soms reizen met de IC Brussel überhaupt (ook via Den Bosch met opstappen in Breda) weglaat snap ik nog, omdat de Eurostar op die tijden nou eenmaal sneller is. Maar het is wel een slechte strategie, zeker sinds de treinbinding: ik denk dat mensen de Eurostar al gauw veel te duur vinden en dus eerder helemaal niet de trein nemen op dat tijdstip, waardoor de IC Brussel op die tijden leger is dan had gekund, en op andere momenten wellicht te vol. Daarnaast is de Eurostar vaak zelfs uitverkocht, zodat er helemaal geen verbinding lijkt te zijn. Ik kijk momenteel naar een reis van Amsterdam naar Brugge a.s. vrijdag, en de verbinding met 9232, 731 en 535, aankomst 15.01, wordt gewoon helemaal niet getoond, zelfs niet via Den Bosch.

Ik las een tijdje geleden dat NS Internationaal had besloten om voorlopig hun aanbod (qua ticketverkoop) niet uit te breiden met andere bestemmingen totdat ze hun reisplanner voor de bestaande bestemmingen stabieler hadden gekregen. Dat laatste is ze duidelijk nog niet gelukt.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Op Asdz hangt een vertrekstaat “richting Schiphol Airport”, maar daar worden alleen de treinen getoond die ook echt Schiphol als eindbestemming hebben. Zou het voor het overzicht niet beter zijn om alle treinen richting Schiphol te tonen?
(De andere treinen naar Schiphol staan weliswaar (ook) op een vertrekstaat voor verdere bestemmingen, maar het een sluit het ander niet uit.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
DDietzen

Bericht door DDietzen »

Ik kan me voorstellen dat men expres de treinen met eindbestemming Schiphol extra wil promoten, omdat die in Zuid al leeglopen en halfleeg de tunnel in gaan. Doorgaande treinen zijn juist erg goed gevuld omdat er in Zuid ook een boel instappers (en doorgaande reizigers) richting Leiden e.v. zijn.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Aanrijding tusse Hvs en Amf, dus de t301660 keert op spoor 2 ipv vertrek op het gebruikelijke 5.
Op spoor 2 staan al 2 DDZ-4 klaar, maar de TBP geeft om 17:52 een 3-bakstreintje, en OVinfo geeft ICM 4091.
Om 17:53 wordt dit bijgewerkt naar DDZ4 7515 en Om 17:54 staan beide DDZ's (ook 7511) erbrij en bij vertrek zie ik ook 2 treinstellen op de TBP staan.
Marc

Bericht door Marc »

"Het volgende station is Weert. U kunt hier overstappen op het reuzenrad, de botsauto's en de draaimolen. Deze staan opgesteld bij het station." _O- _O- _O-

(Het is een paar dagen kermis in Weert ;) )
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

En dat is dus letterlijk een misser want het reuzenrad en de draaimolen staan bij de stadsbrug en de botsauto's staan ook niet bij het station _O-
diederickx

Bericht door diederickx »

Gisteren werd op station Arnhem Centraal omgeroepen dat wegens personeelstekort er minder tot geen stoptreinen reden tussen Arnhem en Emmen, en dat er vervangende bussen reden. Het duurde even tot bij mij het vermoeden begon te rijzen dat waarschijnlijk Emmerich bedoeld werd in plaats van Emmen; een kwestie van gelijkende afkortingen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal hoorde ik de 225 in het Duits aangekondigd worden met als eerste stop "Arnheim Mitte", dat is niet hetzelfde als Centraal...

En wellicht ook wat overdreven om van de 122 (of nouja, 9498 gisteren) in drie talen aan te kondigen dat 'ie +10 had, gezien dat een aankomende trein betreft.
Schapekop in de Keistad

cassie127

Bericht door cassie127 »

De dienstregeling van DB van trein 142 sluit niet aan op de dienstregeling van NS Int. Daardoor gisteren op Emmerich een tijdje staan wachten, om daar met +30 verder te rijden om vervolgens bij de grenspassage ineens nog +3 te hebben en met -1 op Arnhem Centraal aan te komen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Je zult hebben staan wachten op inhaling door de 122 die in Oberhausen rond de +20 had, zag de 142 nog staan in Emmerich.

Het viel me al op dat ik die trein niet uit de planner kreeg, totdat bleek dat hij eerder uit Oberhausen vertrok om vervolgens later in Utrecht aan te komen.
Schapekop in de Keistad

Bemined

Bericht door Bemined »

Trein 2841 mocht in Gouda roestrijden via 1b naar 3a, maar werd op het perron gewoon op geheel spoor 3 aangekondigd. Aangezien 3a een stukje van de trap af ligt leverde dat dus een kleine volksverhuizing en wat reizigers die twijfelden over of dit wel hun trein was op.
Station Luchtbal

Bericht door Station Luchtbal »

De reis Asdz-Brusz verschijnt bij zowel NS Int. als Hafas met een overstap op de Eurostar vanaf Schiphol als enige serieuze optie. Geen reis met de 9200 te zien.

Welke datum ik ook probeer, die eenvoudige overstap op Schiphol op de 9200 is niet te vinden/te boeken.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

https://hafas.bene-system.com/bin/query ... 4&OK#focus

Via hafas valt die wel eruit te krijgen.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Kwestie van "Zonder HST" aanvinken op hafas en dan komt 'ie tevoorschijn.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Station Luchtbal

Dank. Maar het ging mij uiteraard om het te boeken ticket via de website van NS Int. - En de gewone reiziger zal denken online een duur Eurostarticket te moeten kopen. Of zal een uitverkochte Eurostar zien.
JothamvW

Bericht door JothamvW »

Afbeelding

Ik krijg anders een melding dat het niet mogelijk is een ticket te boeken...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Station Luchtbal

@JothamvW Voor alle duidelijkheid, het betreft een reis in de komende weken, betreft dus niet de nieuwe dienstregeling vanaf 15 december.

Ik heb trouwens een melding bij NS Int. gedaan, omissie wordt doorgegeven.
Plaats reactie