OVer Missers in de Reisinformatie
-
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Dat verhaal van oplopende vertraging werkt toch ook gewoon bij het uitblijven van de volgende verwachte doorrijmeting?
Anders zou je bij een trein die op de vrije baan stilstaat geen vertraging zien, maar in werkelijkheid zie je dat wel.
Anders zou je bij een trein die op de vrije baan stilstaat geen vertraging zien, maar in werkelijkheid zie je dat wel.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Buiten stations zijn er ook dienstregelingpunten zoals bruggen, aansluitingen en overloopwissels waar de vertraging gemeten wordt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Uiteraard. Maar daarom zeg ik op de vrije baan stilstaan - dus tussen twee meetpunten in. Ook dan wordt er oplopende vertraging geregistreerd.
-
In de reisinfo indien de trein al vertrokken had moeten zijn wel inderdaad, maar de werkelijk geregistreerde vertraging wordt pas bij het eerstvolgende meetpunt erin gezet, tenzij de treindienstleider het handmatig doet (maar dat gebeurt in mijn ervaring slechts zeer, zeer zelden en alleen bij langdurige stilstanden, en dan is het ook nog eens een simpele gok van 'zal wel 20 minuten zijn'.
Tot het moment van vertrek op het volgende station zal bij stilstand op de vrije baan dus helemaal niets te zien zijn van vertraging (helaas).
Tot het moment van vertrek op het volgende station zal bij stilstand op de vrije baan dus helemaal niets te zien zijn van vertraging (helaas).
- Meltrain
- Donateur
Volgens de vertrekstaat van Rotterdam Centraal stopt élke Intercity naar Vlissingen na Roosendaal op alle tussengelegen stations. Maar dat is op werkdagen overdag toch maar 1x/uur het geval?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Op station Voorburg 't Loo (Metroperron ri Den Haag) staat bij de oostelijke perronafgang een bord met pijl omhoog ri lijn 3 en 4 naar Loosduinen en De Uithof, alsof je daar de trap naar beneden moet. Als de pijl naar links had gestaan, dan was de informatoe correct geweest.
Overigens geeft OVinfo lijnen 3,4,E en 34 op één scherm weer, maar gek genoeg 2 en 23 op een ander. Op DOVA zitten de bus- en tramhaltes beneden in één haltegroep, en Rampstadrailtram en -metro in een ander.
Overigens geeft OVinfo lijnen 3,4,E en 34 op één scherm weer, maar gek genoeg 2 en 23 op een ander. Op DOVA zitten de bus- en tramhaltes beneden in één haltegroep, en Rampstadrailtram en -metro in een ander.
Laatst gewijzigd door IIVQ op do 14 nov 2024, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ja, sinds een aantal jaar rijdt doordeweeks overdag eenmaal per uur treinserie 2300 die tussen Roosendaal en Vlissingen enkel op de belangrijkste stations stopt.
Staat er niet bij dat het overal stoppen eens per uur alleen in het weekend geldt? (Doordeweeks 2300, weekend 2200)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Meltrain
- Donateur
Nee, zie hier: https://assets.travelsupport-p.cla.ns.n ... /RTD-2.pdf
Dat stuk over de toeslag bij de ICD is trouwens ook wel overbodig.
Dat stuk over de toeslag bij de ICD is trouwens ook wel overbodig.

Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Aha, dat kan het wel verklaren, want ik zag het vaak bij sprinters.Jultar schreef: ↑do 14 nov 2024, 13:27 In de reisinfo indien de trein al vertrokken had moeten zijn wel inderdaad, maar de werkelijk geregistreerde vertraging wordt pas bij het eerstvolgende meetpunt erin gezet, tenzij de treindienstleider het handmatig doet (maar dat gebeurt in mijn ervaring slechts zeer, zeer zelden en alleen bij langdurige stilstanden, en dan is het ook nog eens een simpele gok van 'zal wel 20 minuten zijn'.
Maar zou de vertraging dan niet alsnog op moeten lopen in het voorbeeld van DDietzen, in plaats van verdwijnen en terugkomen?
-
Ik heb geen idee wat daar is gebeurd, maar ik zal er eens op letten of ik zelf soortgelijk gedrag kan spotten.
-
De 146 is onderweg tussen Apeldoorn en Amersfoort. Nog een eind vóór Barneveld remt de trein even af; de conducteur schijnt daardoor te denken dat we al in Amersfoort zijn en kondigt drietalig (met wat krom Duits) alvast Amersfoort Centraal aan. Hopelijk staat nu niet iedereen al braaf op en gaat bij de deuren staan, want we moeten nog zeker tien minuten tot we er zijn
Ik zou wíllen dat Amersfoort slechts een kwartiertje van Apeldoorn verwijderd was

Ik zou wíllen dat Amersfoort slechts een kwartiertje van Apeldoorn verwijderd was

-

-
Vervolg: als onderdeel van de omroep was "de intercity naar Den Haag Centraal, aan de overzijde van ons aankomstperron". Helaas bleek dat uiteindelijk de (naar spoor 6 gewijzigde) IC naar Den Haag via Schiphol te zijn (1652), maar alleen wie dat in de kleine lettertjes op de perronborden (TBP's) had gelezen, zal dat hebben opgemerkt. En wie de tijd nam om een blik op de perronborden te werpen, zal die trein sowieso hebben gemist, want de HC van de 1652 gooide de deuren dicht terwijl de overstappers nog bezig waren met overstappen. (De 1652 en de 146 vertrokken overigens tegelijkertijd; interessant, want die moeten allebei over hetzelfde spoor naar Hilversum.)
De 11752, de daadwerkelijk correcte IC naar Den Haag via Utrecht, kwam een paar minuten later pas.
De 11752, de daadwerkelijk correcte IC naar Den Haag via Utrecht, kwam een paar minuten later pas.
-
De NS app geeft aan dat als ik van Utrecht Centraal naar Amsterdam Amstel wil, de trein (3934) van 11:23 niet rijdt. Op het moment dat ik een reis van Utrecht Centraal naar Weesperplein, Amsterdam plan, dan komt rijdt de trein (2934) van 11:23 wel gewoon…
De NS app kan niet erg goed overweg met het feit dat de trein naar Enkhuizen in Eindhoven gecombineerd wordt.
De NS app kan niet erg goed overweg met het feit dat de trein naar Enkhuizen in Eindhoven gecombineerd wordt.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Meltrain
- Donateur
Huh, daar hoort toch een kwartier tussen te zitten?
-
- Donateur
- Contacteer:
Niet als de 146 met +17 in Nederland aankomt 

Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
De 2981 werd opnieuw ingelegd in Eindhoven naar Maastricht,echter volgens de digitale schermen betrof het hier een Stoomtrein van de ZLSM!
Waaerschijnlijk is de fout ontstaan door het intypen van 1 verkeerd cijfer:Normaal zou dit dan trein 302981 worden,in het systeem was echter 332981 ingevoerd.
Waaerschijnlijk is de fout ontstaan door het intypen van 1 verkeerd cijfer:Normaal zou dit dan trein 302981 worden,in het systeem was echter 332981 ingevoerd.
-
- Meltrain
- Donateur
Door werkzaamheden tussen Shl en Asdz is de 1500 verlengd naar Shl, waarna als 703700 verder gereden wordt naar Ddr. De reisinformatie snapt die koppeling echter niet en laat je in de ene richting overstappen en geeft in de andere richting überhaupt niet eens die reismogelijkheid.
Was het dan niet veel simpeler geweest om de 1500 gewoon te verlengen naar Ddr?

Was het dan niet veel simpeler geweest om de 1500 gewoon te verlengen naar Ddr?
-
-
Door een verstoring elders zouden er geen intercity's tussen Utrecht en Hilversum rijden volgens de NS. Die rijden er normaal ook niet, waarschijnlijk doelt men op de omgeleide 3100 Nijmegen - Utrecht - Amsterdam Bijlmer - Hilversum - Amersfoort, maar is op de verstoringkaart per ongeluk toch de lijn via Hollandse Rading rood gekleurd.
-
En de afgelopen weken ging het nog zo goed, met de 11700 doorgetrokken naar Enschede. Waarom er dan vanaf vandaag ineens wel weer een treinnummerovergang moet bestaan in Amersfoort is mij een raadsel.
Aankomend weekend gaat het ook weer mis met de doorkoppeling 701700 Enschede-Amersfoort plus 11600 Amersfoort-Hilversum-Utrecht (ivm werkzaamheden Amersfoort-Utrecht), interessant genoeg enkel in die ene richting.
Edit: oh, en ook met de doorkoppeling 1500 Hoofddorp-Amsterdam-Amersfoort plus 500/600 Amersfoort-Groningen/Leeuwarden gaat het mis. Daar is bovendien de "overstap" op hetzelfde perron van 2 minuten niet genoeg (overigens wél als de IC Berlijn rijdt) en word je nodeloos verwezen naar de 1600/11600 van een kwartier eerder/later.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ik zit nu in een omgeleide IC van Amersfoort via Hilversum naar Utrecht, maar volgens OBIS is het een Sprinter naar Uitgeest en komen we bijna op Amsterdam Centraal aan 

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Er zijn de laatste dagen intern veel IT storingen, allemaal van diverse aard. Zo ook met de reisinformatie. Wijzigingen die momenteel gedaan worden komen momenteel niet of niet goed door, ook het afsluiten van storingsmeldingen lukt niet altijd.
Staat het stelnummer die je mee hebt wel correct in de reisinformatie?
Staat het stelnummer die je mee hebt wel correct in de reisinformatie?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km