Pagina 213 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 18 apr 2020, 20:17
door Milco
Enkele berichten eerder:
Mikos schreef:Vanaf heden is het Doorgeefluik gesloten. Zodra we weer opengaan, zal dat in dit topic te lezen zijn. In de tussentijd melding maken in dit topic heeft zoals gebruikelijk geen zin.
;)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 22 apr 2020, 19:30
door Mikos
En ter indicatie: Het Doorgeefluik zal gesloten zijn tot begin juni. Zodra er weer wat doorgegeven kan worden zal ik dat in dit topic laten weten.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 22 apr 2020, 19:38
door trolly
Kan je niet gewoon een stuk plexiglas in dat luik hangen?

#kudtcorona

-o-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 22 apr 2020, 21:10
door Alargule
Een slotje lijkt mij effectiever.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 04 jun 2020, 12:36
door trolly
Hoeft niet, volgens mij zijn de scharnieren ondertussen vastgeroest (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 04 jun 2020, 12:44
door Mikos
Het Doorgeefluik is vanaf heden weer geopend. Ik plaats hieronder nog een keer de voorwaarden voor een melding en ik wil nog een keer benadrukken dat het van belang is dat een melding goed omschreven is en een foto zeer gewenst is. De afdeling die de meldingen verwerkt vraagt steeds vaker om aanvullende informatie en foto's om een duidelijk beeld van de storing te krijgen. Daarom gaarne geen summiere meldingen, maar een duidelijke omschrijving van het probleem en de locatie.

Tevens is men op de achtergrond bezig geweest om een alternatief voor alle reizigers te vinden voor het Doorgeefluik, dit kun je terugvinden in de NS Reisplanner-app, onder het hamburgermenu 'Meer' > Hoe is je reis? Daar wil men in de toekomst nog meer in uitbreiden.

Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie (perronnummer of waar het scherm precies hangt).
Afbeelding
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.

Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.

Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.

OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.

Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.

Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.

Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.

Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.

En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 04 jun 2020, 12:49
door trolly
Hé! Da's toevallig :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 04 jun 2020, 14:30
door Z2N
Mikos heeft waarschijnlijk een spatscherm laten installeren in zijn luik. :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 09 jun 2020, 20:33
door umbusko
Ik zit weer voor het eerst sinds bijna 3 maanden in een trein en het is meteen raak.
Te Mt staat de klok op spoor 4b ter hoogte van vak H stil, aan beide zijden. Ook de klok op spoor 5b/6b, nog wat verder richting Std/Hrl, staat aan beide zijden stil, maar dan op kwart over zes. :mrgreen:
Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 09 jun 2020, 20:55
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 19 jun 2020, 14:43
door ArrivaBas
Een hele waslijst aan meldingen:
- Op Station Dordrecht Zuid zijn nergens stickers en posters aangebracht over de coronaregels. Niet dat dat nut heeft voor de anderhalve man en een paardenkop die dat station nog gebruiken. :')
- Op Perron 1 van hetzelfde station heeft scherm 10133 een defecte backlight. Ook scherm 10134 op perron 2 heeft hetzelfde probleem. Zo langzamerhand worden dit 'mijn probleemschermen'. Wellicht speelt mee dat dit TBP's van het 'buitenmodel' zijn.
- In treinstel 2204 kan ik wel verbinding maken met de wifi, maar de inlogpagina laadt niet compleet in. Mogelijk speelt een defecte GPS hierin mee.
- Scherm 15179 in Tilburg had kuren die ik nog niet eerder heb gezien. Dit scherm is het linkerscherm van een TB14 op de looproute vanaf het busstation:
Afbeelding
- Verderop bij de toiletten en de Smullers stond scherm 30289 op zwart. Ook dit is de linkerhelft van een paar schermen.

Edit: Link naar niet werkende afbeelding vervangen door Imgur-link

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 19 jun 2020, 15:59
door Hainje
Je afbeelding doet het niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 19 jun 2020, 17:13
door ArrivaBas
Nu wel. Ik had een hoopje dat een link naar mijn Google Drive wél werkte.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 19 jun 2020, 17:20
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 19 jun 2020, 18:35
door Mikos
Voor wat betreft de problemen met het laden van de inlogpagina van Wifi in de trein is er trouwens een workaround: draai je scherm een kwartslag naar landscape modus, dan laadt de pagina in de meeste gevallen wel. Waarom, hoezo, wanneer dat anders wordt, men heeft er geen antwoord op, dat is volop in onderzoek.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 21 jun 2020, 13:10
door Daniel
In stel 7609 is de informatie op het OBIS-scherm in de 1e klasse boven bij deur 12 breder dan het scherm:
AfbeeldingIMG_20200621_130647501 by Daniël Bleumink, on Flickr

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 21 jun 2020, 13:20
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 21 jun 2020, 22:07
door Z2N
Aking schreef:
Mikos schreef: Als tijdelijke maatregel, worden al deze glazen deuren met klink verwijderd."
Dat betekent dus dat ze terugkomen? Of is het tijdelijk tot ze iets beters hebben bedacht?
Hoe zit het eigenlijk hiermee? Want voor de eerste keer in maanden zit ik nu in een betreffend coupétje, en zonder tussendeur merk ik nu plots hoe hard de Airco hier nu op me blaast. :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 21 jun 2020, 22:14
door Mikos
Ik kan je er geen zinnig antwoord op geven, helaas.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 23 jun 2020, 19:43
door Aking
In de 4214 zijn in het stiltecoupétje (1e klas, degene direct naast de tussen/buitendeur 5 van de 6 zittingen kapotgesneden en derhalve aan vervanging toe.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 23 jun 2020, 20:11
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 24 jun 2020, 07:37
door DingeZ
TPB 15570 op spoor 19b te Utrecht Centraal heeft het gedeeltelijk opgegeven. Bij het paneel aan de noordkant is iets mis gegaan.

Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 28 jun 2020, 22:16
door Z2N
In Bdg hangt op spoor 2 nog een poster die onterecht een mondkapjesplicht op het perron aangeeft:
Afbeelding

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 28 jun 2020, 22:21
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 28 jun 2020, 22:41
door umbusko
We hebben hetzelfde probleem als een jaar geleden: van 4 juli tot en met 30 augustus rijden er door werkzaamheden in de Luikse tunnels geen treinen tussen Liège-Guillemins en Herstal; de stoptrein Maastricht-Hasselt wordt dus ingekort tot Liège-Guillemins. Zie dit bericht van de NMBS. Maar de geplande werkzaamheden bij NS weten van niks (en de TBP's zullen dus wel weer vrolijk Hasselt tonen).

Ook van onderstaande werkzaamheden vind ik niks bij de NS.
Visé - Maastricht (NL)
Van 15 jul 2020 3:00:00 tot 24 jul 2020 23:59:00
Van 15 tot en met 24 juli (uitgezonderd 18, 19 en 21 juli) werkt Infrabel aan het spoor.

De vertrektijden van sommige S43-treinen Luik-Guillemins - Maastricht (NL) wijzigen op hun volledige traject.

De reisplanner houdt al rekening met deze aanpassingen.
Zou je dit ergens kunnen droppen zodat ook de NS het vermeldt? :)