OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Suus
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Suus »

Er gaat op Schiedam Centrum nog wel meer mis. Als je vanaf de treinperrons de trap afdaalt zal je nergens een verwijzing naar de metro zien bijvoorbeeld. Misschien dat dat met de huidige werkzaamheden toevallig wordt opgelost.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Ach, op Laa staat ook nog steeds dat lijn 4 naar Zoetermeer Javalaan gaat, terwijl die ook al 5 jaar naar Llzm gaat...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Ach ja... op de DRIMs van Schiedam Centrum, spoor 1, staat ook enkel dat lijn C daar nog vertrekt.
Matt

Bericht door Matt »

Dat laatste is mij werkelijk nog nooit opgevallen en ik sta daar regelmatig :lol:
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Zijn er bij Connexxion problemen op de website met het invoeren van omleidingen? Lijn 162 Hoofddorp-Lisse is volgens de dienstregeling tijdelijk ingekort tot Lisserbroek (waarschijnlijk vanwege de Keukenhof), tussen Hilversum en Kortenhoef rijden de lijnen 6 en 106 een in de dienstregeling opgenomen omleiding met enkele vervallen haltes en bij Schagen zie ik binnenkort een tijdelijke lijn 552 omdat blijkbaar lijn 152 een omleiding heeft, maar bij alle drie de situaties kom ik geen omleidingsberichten tegen op de website…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
henrivanderweijden

Bericht door henrivanderweijden »

ThatPCDude schreef: zo 23 mar 2025, 19:19 Ach, op Laa staat ook nog steeds dat lijn 4 naar Zoetermeer Javalaan gaat, terwijl die ook al 5 jaar naar Llzm gaat...
Javalaan is op zich niet fout, daar komt lijn 4 ook 😉
ThatPCDude
Donateur

Jaa klopt, maar het is al 5 jaar geen eindpunt meer ;)

Matt

Bericht door Matt »

Dit vraagt om guerilla bewegwijzering :twisted:
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Milco schreef: ma 24 mar 2025, 09:53 Zijn er bij Connexxion problemen op de website met het invoeren van omleidingen? Lijn 162 Hoofddorp-Lisse is volgens de dienstregeling tijdelijk ingekort tot Lisserbroek (waarschijnlijk vanwege de Keukenhof), tussen Hilversum en Kortenhoef rijden de lijnen 6 en 106 een in de dienstregeling opgenomen omleiding met enkele vervallen haltes en bij Schagen zie ik binnenkort een tijdelijke lijn 552 omdat blijkbaar lijn 152 een omleiding heeft, maar bij alle drie de situaties kom ik geen omleidingsberichten tegen op de website…
Deze wijzigingen zijn in de drgl opgenomen, dús zijn het geen omleidingen! *O*
Milco
OVNL-beheerder
Contacteer:

Bericht door Milco »

Wel apart aangezien het dus tijdelijke wijzigingen zijn, zonder dat de reiziger erover wordt geïnformeerd. Ik heb nergens berichten gelezen over de tijdelijk aangepaste routes in elk geval.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Dat de informatie erover beter kan geef ik toe, maar mensen gaan niet actief op de omleidingen-pagina kijken of hun lijn er bij zit.
Men plant de route op 9292 of met Google en dan is een vast ingelegde drgl mooier dan een omleidingsbericht, zoals hier.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

IIVQ schreef: ma 24 mar 2025, 18:44
Deze wijzigingen zijn in de drgl opgenomen, dús zijn het geen omleidingen! *O*
Als ik op de site van Connexxion zoek op lijn 162 staat er lijn 162 Lisse - Hoofddorp. Pas als je in de dienstregeling gaat kijken zie je dat deze lijn naar Lisserbroek gaat. Dus het is niet helemaal consistent aangepast.
Gr BasG
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

IIVQ schreef: zo 23 mar 2025, 11:28 Bij bedrijven staat Arriva ook nog, maar die heeft volgens mij sinds december geen R-NET meer.
Ik zie Arriva niet staan. Heb je een link?
Gr BasG
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

IIVQ schreef: ma 24 mar 2025, 19:34 Dat de informatie erover beter kan geef ik toe, maar mensen gaan niet actief op de omleidingen-pagina kijken of hun lijn er bij zit.
Men plant de route op 9292 of met Google en dan is een vast ingelegde drgl mooier dan een omleidingsbericht, zoals hier.
Kan je dan niet bij de aangepaste dienstregeling óók een omleidingsbericht erbij zetten: "Let op, dit is een tijdelijke dienstregeling vanwege zus en zo"?

Bij lijn 100 in G&V wordt er ook een in de dienstregeling opgenomen omleiding gereden rond Huizen. Op de Transdev-website staat daar wel een bericht over, maar in andere kanalen zoals OVInfo niet.
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik doe niets met niet-in-de-dienstregeling-staande omleidingen, maar volgens mij is het systeem zoals bedoeld óf-óf.

Kleine omleidingen (bijv. een halte vervalt voor een week, loop naar de noodhalte) worden door het rayon in een systeem gezet en komen vandaaruit automatisch als omleidingsbericht bij de chauffeurs, als evt vervallen haltes bij de reisinformatiesites (OVInfo, 9292, ...) én het lijsje van omleidingen op connexxion.nl terecht.

Als het een grotere of langduriger omleiding is, wordt deze in de dienstregeling gezet, komt op die manier in de reisinformatie terecht maar is daarmee niet te zien als "afwijking van normaal" op onze site, tenzij er een verhaaltje a la dit bij gezet wordt.

Dit is verder niet als verdediging bedoeld, maar als uitleg.
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

IIVQ schreef: ma 24 mar 2025, 21:48 Als het een grotere of langduriger omleiding is, wordt deze in de dienstregeling gezet, [] maar is daarmee niet te zien als "afwijking van normaal" op onze site
Het rare is dat lijn 100 dat wel is: in de (automatische?) lijst met omleidingen staat er een bericht over. Die is ook te zien als je de dienstregeling van lijn 100 opvraagt bij Transdev. Dat bericht is echter (helaas) niet te zien in OVInfo en dergelijke.
IIVQ schreef: ma 24 mar 2025, 21:48 een verhaaltje a la dit
Die had ik dan weer niet gezien, want die wordt niet gelinkt vanuit het omleidingsbericht :lol:
IIVQ schreef: ma 24 mar 2025, 21:48 Dit is verder niet als verdediging bedoeld, maar als uitleg.
Snap ik, en wordt gewaardeerd! :D
IIVQ

Bericht door IIVQ »

Ik realiseer me nu dat als je naar "onze"* site gaat en je wil weten of er een omleiding is je op 3 plekken moet zoeken: Of de drgl er bij pakken t.o.v. hoe de dienstregeling normaal is (als je die weet), of de lijst met omleidingen, of bij de nieuwsberichten. Erg onduidelijk.

Zoals gezegd, dat is niet hoe de meeste mensen hun reis plannen. Incidentele reizigers pakken 9292 of Google en zien dan eventueel een tekstbericht, vaste reizigers zien het op de TFT's of krijgen een seintje van de transdev-app of worden de eerste dag van de werkzaamheden verrast (Hoe vaak ik al niet naar Duivendrecht gefietst ben om te constateren dat de IC naar Hvs gepland niet rijdt om :21/51...)

* "onze" site is dan ook nog eens connexxion.nl, overal.nl, transdev.nl, breng.nl, hermes.nl of straks u-ov.nl en wat ik al niet vergeet.
diederickx

Bericht door diederickx »

Nog even over Lisserbroek: Volgens mijn informatie is de inkorting veroorzaakt doordat de brug over de ringvaart daar wegens onderhoud gestremd is. Er is geen relatie met de Keukenhof.
ThatPCDude
Donateur

Anders dan dat de Keukenhof ook niet via Lisserbroek kan en mag rijden ;)

Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Het lijkt me eerder dat XX die lijn zou inkorten vanwege eventuele vertraging door de drukte die de Keukenhof met zich mee brengt, mocht de Keukenhof de reden zijn. :)
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

BasGeluk schreef: za 22 mar 2025, 23:04 Op de klantenservicepagina https://www.rnet.nl/klantenservice van R-Net missen de GVB-lijnen 25 en 369. Op de 'interactieve' lijnnetkaart staan ze wel. Alleen staat lijn 25 daar ingetekend tot Amstelveen ipv Uithoorn.

Bij de lijnen van GVB staat een link naar hun Twitter (X) maar dat is de nieuwsX en niet de van de klantenservice. Daar is GVB immers mee gestopt; https://over.gvb.nl/nieuws/gvb-stopt-met-inzet-van-x/
GVB gemaild hierover. Hun reactie;

Helaas gaan wij niet over deze website en kunnen we deze informatie niet aanpassen. Ik vraag u daarom om dit te melden bij R-Net zelf. Dit kunt u doen op de klantenservice pagina: Klantenservice - Reizen met de zekerheid van R-net.

Tsja.
Gr BasG
TffpaA
Donateur

Bericht door TffpaA »

BasGeluk schreef: wo 26 mar 2025, 11:04Tsja.
Ik zou ze een mail terugdichten met de mededeling dat op die website verwezen wordt naar de vervoerder - GVB dus in dit geval.

Maar dat men naar elkaar wijst, viel natuurlijk te verwachten.
BasGeluk

Bericht door BasGeluk »

Dat had ik inderdaad direct gedaan. Overigens begrijpt RET het wel en zij geven aan de verantwoordelijke binnen RET dit te laten oplossen.

Onder de knop Corporate heb ik een invulformulier gevonden om voor 95 euro een handboek te bestellen. Dat heb ik op naam van GVB ingevuld en bij mededelingen de teksten die ik naar de klantenservice van GVB heb gestuurd. Wellicht helpt dit ze een beetje met denken.

Dergelijke websites zijn natuurlijk gedoemd nooit actueel te zijn.
Gr BasG
umbusko
Donateur

Bericht door umbusko »

BasGeluk schreef: wo 26 mar 2025, 11:04 GVB gemaild hierover. Hun reactie;

Helaas gaan wij niet over deze website en kunnen we deze informatie niet aanpassen. Ik vraag u daarom om dit te melden bij R-Net zelf. Dit kunt u doen op de klantenservice pagina: Klantenservice - Reizen met de zekerheid van R-net.

Tsja.
Zo fijn dat klantenservice er tegenwoordig uit bestaat dat je zelf extern bij R-net aan moet kloppen in plaats van dat het GVB je bedankt voor je melding en dat intern (of voor mijn part ook extern) doet. :')
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

De afgelopen dagen in Bayern viel wel iets komisch op bij de automatische omroepen. Die zijn op de grote stations bijna volledig tweetalig, met de nadruk op bijna: ook achter de Engelse omroep aan volgt "ausstieg in fahrtrichtung rechts" (of links). Iemand iets vergeten te vertalen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie