OVer Afwijkingen in Materieelinzet
-
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Vandaag was het hangen geblazen in de ICM-4 in de 1742
- Suus
- Contacteer:
Op spoor 1 in Hoofddorp staat op het moment een ICD-stam stil. Gezien vanuit een passerende ICD.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Ik zie dat IC-D 956 (vertrek Schiphol 17.53) met 20 minuten vertraging in Rotterdam Centraal aankwam en niet verder naar Breda ging, Zou die trein kunnen zijn!
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Stop de persen
Zowaar is de vrijdagse 1718 zelfs verlengd naar 7 bakken wegens de werkzaamheden voorbij Weesp. Al is 'ie daardoor nu juist aan de ruime kant want Goede Vrijdag geeft ook nog wat vraaguitval.

Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- ArrivaBas
- Contacteer:
VIRMm 8637 strekt de beentjes in de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] aldus de digitale bronnen. bevindt zich nu in de 2241.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
Gister op Lijn 82 Amsterdam Station Sloterdijk - IJmuiden IJmuiden aan Zee zowel de Connexxion 8831 als een R-Net MAN gespot.
-
Chaos is het zeker nu iedereen ook nog eens over Hilversum moet door een wisselstoring. En aangezien alle Intercity's tussen Hilversum en Amersfoort zijn geschrapt is iedereen aangewezen op het sprintertje dat door het gigantische reizigersaanbod vertraging oploopt. Gelukkig is de Intercity naar Groningen om 13.05 wel keurig op tijd vertrokken uit Amersfoort. Die losers uit de sprinter uit Hilversum wachten wel op de volgende.JWM schreef:Paasweekend chaos gegarandeerd tussen Utrecht en Amersfoort met de werkzaamheden bij Weesp. Of rijden de extra treinen over de Veluwe vanuit Zwolle nu wel verder dan Amersfoort?
- Suus
- Contacteer:
De vernieuwde VIRM 8637 rijdt vandaag in de combi [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]/[serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie], nu als 701851 op Utrecht Centraal naar Nijmegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Hoeveel VIRMms zijn er nu eigenlijk? Zag er gisteravond eentje hier langs huis rijden, eastbound. Was een testrit.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
Edit: nvm
Laatst gewijzigd door koekje op zo 16 apr 2017, 12:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Wat vinden jullie er trouwens van? VIRMm top of flop?
- Suus
- Contacteer:
Er zijn er vandaag sowieso al vijf gespot, en dan mis ik nog de m9405 die ook ergens rond zou moeten zwerven.
-
Ik heb die 9405 "bereden" en ik vind het wel okee. Ik moet echt even wennen. Ik heb liever de 95xx uit 2008/2009. Eigen stoelen en frisse kleuren.BasFrancken schreef:Wat vinden jullie er trouwens van? VIRMm top of flop?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- ArrivaBas
- Contacteer:
Ik weet van de 9411, 8637, 9405, 9404 en 9403 dat ze verbouwd zijn. Welke nog meer dan? de 9401?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Ah, handige actie is dat maar niet heus. Sowieso was deze verstoring een aardige warboel aan reisinformatie: eerst minder treinen, vervolgens een storing die verholpen was en een minuut later weer als nieuwe storing gemeld werd, toen geen intercities en uiteindelijk helemaal geen treinen.JWM schreef:Chaos is het zeker nu iedereen ook nog eens over Hilversum moet door een wisselstoring. En aangezien alle Intercity's tussen Hilversum en Amersfoort zijn geschrapt is iedereen aangewezen op het sprintertje dat door het gigantische reizigersaanbod vertraging oploopt. Gelukkig is de Intercity naar Groningen om 13.05 wel keurig op tijd vertrokken uit Amersfoort. Die losers uit de sprinter uit Hilversum wachten wel op de volgende.
Ook dat laatste ging nog niet helemaal logisch: er werd eerst gemeld dat er tot 13.00 uur geen treinen reden tussen Bilthoven en Overvecht, maar op de actuele vertrektijden van de omliggende stations was geen opgeheven trein te bekennen. Uiteindelijk dan weer een losse melding van herstelwerkzaamheden 40 minuten later. Zo weet je als reiziger ook niet bepaald waar je nu aan toe bent.
Schapekop in de Keistad
-
OmniLezer schreef:Ik heb die 9405 "bereden" en ik vind het wel okee. Ik moet echt even wennen. Ik heb liever de 95xx uit 2008/2009. Eigen stoelen en frisse kleuren.BasFrancken schreef:Wat vinden jullie er trouwens van? VIRMm top of flop?
Ik vind het vooral jammer dat het interieur nu zowat identiek is aan DDZ.
-
Ja, of niet. Het is wel mooi, maar de trein heeft voor mij geen eigen karakter meer door dat interieur(zeg ik nu iets geks ofzo?)
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 16 apr 2017, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Multiquote, bovendien de vorige post.
Reden: Quote verwijderd. Multiquote, bovendien de vorige post.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
- AppleMoose
Of het interieur een eigen karakter heeft boeit mij niet zo heel veel. Gaat mij er vooral om of het lekker zit en of het schoon is. DDZ vind ik net wat te krap als je naast elkaar zit en hoewel de renovatie niet zo lang geleden is, zien ze er nu alweer vies, goor en afgeleefd uit en zijn al veel stoelen volledig "doorgezakt"... ICMm doet het wat betreft een stuk beter :pos:
En blandning av sött och salt.
- Suus
- Contacteer:
OVer Afwijkingen in Materieelinzet
Ik vind de bekleding van ICM ook smerig. Dan heb ik liever de bekleding van ICR.
Maar qua ruimte kan je die stoelen niet kwijt in een dubbeldekker.
Maar qua ruimte kan je die stoelen niet kwijt in een dubbeldekker.
-
Nee hoor, ik vind dat je helemaal gelijk hebt.OmniLezer schreef:Ja, of niet. Het is wel mooi, maar de trein heeft voor mij geen eigen karakter meer door dat interieur(zeg ik nu iets geks ofzo?)BasFrancken schreef:BasFrancken schreef:Wat vinden jullie er trouwens van? VIRMm top of flop?
Ik vind het vooral jammer dat het interieur nu zowat identiek is aan DDZ.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 16 apr 2017, 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote gerepareerd.
Reden: Quote gerepareerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Dat lijkt meer aan het gebrek aan schoonmaak te liggen waar wel meer NS-materieel last van hebben. Althans, het argument voor het vervangen van de bekleding in ICM was dat de nieuwe makkelijker schoon te maken was maar eerlijk gezegd vindt ik die er vaker smerig uit zien dan de oude stoffen bekleding.Suus schreef:Ik vind de bekleding van ICM ook smerig. Dan heb ik liever de bekleding van ICR.
Schapekop in de Keistad
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Trek voor de gein eens een tafeltje omlaag in ICM. De helft blijft haast plakken aan de stoel waar ze aan vast zitten vanwege niet schoongemaakte etensresten.
Leuk dat er vaak naar reizigers gewezen wordt als het op een schone trein aankomt, maar ik ben een reiziger die zijn zooi wel opruimt en ik verwacht een trein die schoongemaakt is (zonder kranten van 3 dagen geleden en overal plakkende etensresten en troep).
Leuk dat er vaak naar reizigers gewezen wordt als het op een schone trein aankomt, maar ik ben een reiziger die zijn zooi wel opruimt en ik verwacht een trein die schoongemaakt is (zonder kranten van 3 dagen geleden en overal plakkende etensresten en troep).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
... of prullenbakjes die al overvol zitten (omdat er amper tijd is om ze te legen) bij een trein die net 40 minuten onderweg is en nog zo'n 2 uur heeft te rijden. Tja, zo wordt het vanzelf wel een zooitje.
Paar weken terug had ik nog een trein die met de tafeltjes vol met afval vertrok van het beginpunt waar 'ie net een kwartier had staan keren :?
Paar weken terug had ik nog een trein die met de tafeltjes vol met afval vertrok van het beginpunt waar 'ie net een kwartier had staan keren :?
Schapekop in de Keistad
-
De proef tijdens het rijden schoonmaken werkt dus niet?
Of kan HAGO Rail services onvoldoende personeel vinden om in te zetten?
Of kan HAGO Rail services onvoldoende personeel vinden om in te zetten?
-
- Oud-beheerder OVNL
Als je het mij vraagt is dat hele schoonmaakproces niet onder controle. Ik heb bijna dagelijks (lees: in 95% van de gevallen) 's ochtends een vieze trein, terwijl die nog van het opstelterrein komt.