Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

cassie127 schreef: za 09 apr 2022, 04:59
umbusko schreef: vr 08 apr 2022, 22:52 Op de papieren vertrekstaat van Ht staat hij altijd op 7a gepland, trouwens.
In het dagplan uit het planningssysteem, waarvan ik weer in de spoorbezettingsgrafiek kijk zie ik dus het spoorgebruik zoals ik een paar posts terug vermeld heb.

Maar het woord dagblad zegt het al, het kan elke dag weer anders zijn. Maar wat ik noemde was specifiek het plan van gisteren.
Snap ik. Vind ik overigens geen heel gelukkige manier van bedrijfsvoering. Aangekondigde werkzaamheden zijn natuurlijk een ander verhaal, maar zomaar in het dagplan (ogenschijnlijk zonder reden?) aansluitingen om zeep helpen die in de jaardienst wel worden geboden, en dan gewoon zeggen "deze verbinding bestaat niet", maakt mij niet gelukkig. En maakt "de trein" voor ieder normaal mens onbetrouwbaar.
PHS schreef: za 09 apr 2022, 09:09
umbusko schreef: vr 08 apr 2022, 23:17 Oké, het zit echt niet mee vanavond, mijn aansluitende bus (tevens de laatste rit van die lijn) rijdt ook niet. :X
Kun je dan geen taxi nemen op kosten van Arriva?
In mijn geval sowieso niet, want een half uur later ging nog een andere lijn naar mijn halte. Maar ik kon het oplossen met een bus 2 minuten later, en een halte eerder eruit, dus het viel allemaal nog mee. Had ik nou naar Berg en Terblijt gemoeten, was het een ander verhaal geweest. Ik neem aan dat Arriva dan wel een taxi moet vergoeden? Hun klantenservice is na 23:00 niet meer bereikbaar, dus ik denk dat je dat dan zelf maar moet regelen. Ben ik ook wel benieuwd naar. Ook voor als een keer wél die allerlaatste rit uitvalt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

MetroRET schreef: vr 08 apr 2022, 21:22 Dat dus de bestemmingen niet als dusdanig gekoppeld op de CTA's en andere vormen van reisinfo worden/werden getoond.
In dit geval werd zelfs het deel van de 1100 als Intercity Direct betiteld met de bijbehorende toeslaginformatie, terwijl er dus tussen Rtd en Ehv helemaal geen sprake is van toeslag (als er dan ook daadwerkelijk Asd als eindbestemming was aangegeven, had dit dus wél goed/nuttig geweest).
Er stond in Tilburg een 1100 op de borden als IC direct naar Amsterdam Centraal met de melding "Toeslag Rotterdam Centraal - Schiphol" eronder. Dan klopt het toch gewoon keurig, behalve de naam van het beestje?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

Dit weekend heeft men er inderdaad aan gesleuteld dat het wél goed wordt aangegeven. :mrgreen:
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

De 153 naar Frankfurt werd in Ehv niet binnengenomen langs het perron. Een zigzag naar Stadion was nodig om binnenlandse reizigers te kunnen laten uitstappen. Levert me een +30 op.
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

De 150 (omgeleide ICE) stopt toch nooit in Ehv ?
DDietzen
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

Soms wel. Ik heb 'm 1x naar Ehv genomen en er een paar andere keren zien stoppen. Maar het blijft een uitzondering, meestal rijdt 'ie zonder passagiersstop door.
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Deze rit stond in de informatievoorziening als gepland met stop. Lijkt op een foutje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

umbusko schreef: vr 08 apr 2022, 22:21 Gepland op 7 of niet, ik heb die hc zowat in de ogen gekeken toen we langzaam binnen kwamen rijden en hij begon gewoon nog voor de vertrekminuut met de vertrekprocedure terwijl hij donders goed wist dat er overstappers zouden zijn. Precies volgens de regels gehandeld, kun je niets van zeggen, en toch vind ik er iets van.
Zit er dan zo'n groot verschil tussen een stop op spoor 7 of 7a?
Ik ken Ht niet zo goed, maar valt erop te anticiperen door in de trein alvast naar een bepaalde deur te lopen?
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 10 apr 2022, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Bij een stop langs het hele spoor komt het midden van de trein ter hoogte van de passerelle.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef: zo 10 apr 2022, 11:07 Deze rit stond in de informatievoorziening als gepland met stop. Lijkt op een foutje.
Iemand NVR (Niet voor reizigers) vergeten aan te vinken vermoed ik zo. De ICE komt over het algemeen immers wel langs het dienstregelingspunt Ehv, maar doorgaans via de goederensporen buiten de kap om.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Gepland is een doorkomst (dus geen niet-commerciële stop maar doorrijdend) over spoor 3 om 10:25, maar daar keert nu de 703900 dus er zal in dagplan iets gewijzigd moeten zijn aan de 153 en dat is blijkbaar niet goed gegaan.
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Meltrain schreef: zo 10 apr 2022, 11:23
umbusko schreef: vr 08 apr 2022, 22:21 Gepland op 7 of niet, ik heb die hc zowat in de ogen gekeken toen we langzaam binnen kwamen rijden en hij begon gewoon nog voor de vertrekminuut met de vertrekprocedure terwijl hij donders goed wist dat er overstappers zouden zijn. Precies volgens de regels gehandeld, kun je niets van zeggen, en toch vind ik er iets van.
Zit er dan zo'n groot verschil tussen een stop op spoor 7 of 7a?
Ik ken Ht niet zo goed, maar valt erop te anticiperen door in de trein alvast naar een bepaalde deur te lopen?
Ja, helemaal naar achter lopen levert je nog net een crossplatform op. Maar daarvoor moet je goed opletten, want als je gewoon op 7a binnenkomt, achterin een zesje gaat staan en aan de overkant staat een viertje, dan schiet je je alsnog in je eigen voet.

Misschien nog wel het vervelendste is dat het langer duurt om op 7 binnen te komen, want de trein moet verder doorrijden, en net die slakkenaankomst snoept de overstaptijd weg.
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Bemined schreef: zo 10 apr 2022, 12:05 Gepland is een doorkomst (dus geen niet-commerciële stop maar doorrijdend) over spoor 3 om 10:25, maar daar keert nu de 703900 dus er zal in dagplan iets gewijzigd moeten zijn aan de 153 en dat is blijkbaar niet goed gegaan.
De trein stond ook heel lang zonder aankomstspoor in de reisplanner. Tot er rond 9.00 uur ineens spoor 2 werd gecommuniceerd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Aardige verwarring nu in Zwolle waar de 657 het achterste stel achterliet wat nu een overvolle 300560 is geworden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Eindhovens Dagblad: Reizigers op straat om alarm op station Eindhoven, NS krijgt sirene niet uit

:')
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Gisterochtend kwam de 730 ergens vlakbij Almere Buiten abrupt tot stilstand, en rook de lucht een beetje verschroeid. Er werd omgeroepen dat de trein waarschijnlijk iets had geraakt. Na een poosje bleek het een vogel te zijn geweest (misschien geroosterd aan de bovenleiding als dat uberhaupt kan?). Aankomst in Almere was met ongeveer +15, en op Amsterdam Centraal +10.
Op de terugweg had de omgeleide 241 op Amsterdam Centraal al heel veel staplaatsen, dus maar de 761 genomen. Zo te zien dus weer genoeg reizigers voor NS in het weekend.
Beul van de blindegeleidelijn
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De kans lijkt mij groot dat je de remmen rook :-)
Michael
Berichten: 11807
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Michael »

Daniel schreef: za 09 apr 2022, 19:15
MetroRET schreef: vr 08 apr 2022, 21:22 Dat dus de bestemmingen niet als dusdanig gekoppeld op de CTA's en andere vormen van reisinfo worden/werden getoond.
In dit geval werd zelfs het deel van de 1100 als Intercity Direct betiteld met de bijbehorende toeslaginformatie, terwijl er dus tussen Rtd en Ehv helemaal geen sprake is van toeslag (als er dan ook daadwerkelijk Asd als eindbestemming was aangegeven, had dit dus wél goed/nuttig geweest).
Er stond in Tilburg een 1100 op de borden als IC direct naar Amsterdam Centraal met de melding "Toeslag Rotterdam Centraal - Schiphol" eronder. Dan klopt het toch gewoon keurig, behalve de naam van het beestje?
Ook ik kan bevestigen dat het 2 weken geleden niet klopte. Gezien op station Tilburg. De TBP's toonden Rotterdam Centraal als eindbestemming met de mededeling over de verplichte toeslag tussen Rotterdam en Schiphol. Als je dan bijvoorbeeld in de OVinfo app keek stond daar ook Rotterdam Centraal als eindbestemming maar als je dan op de betreffende rit klikte kon je wel zien dat ie doorreed naar Amsterdam.
Etienne
Donateur
Berichten: 8003
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Eerder vanmiddag een verdacht pakketje op Utrecht Centraal.

In Gouda was het wel weer feest; alle Intercity's in beide richtingen uitgevallen en alleen de Sprinters bleven rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

De 1827 reed uit Leiden Centraal weg op het moment dat de deuren van de 2227 openden. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7718
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 856 stond gisteren in de reisplanner als 'rustig' vermeld. Geen idee hoe het elders in de VIRM10 was, maar bij vertrek uit Utrecht was het niet rustig. Wel gewoon een zitplaats gevonden, maar is een 'gemiddeld' dan niet beter op zijn plaats?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

Meltrain schreef: wo 13 apr 2022, 08:20 De 1827 reed uit Leiden Centraal weg op het moment dat de deuren van de 2227 openden. :(
En jij zat zeker niet in de 1827? (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21512
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Helaas niet, nee. :( Ik had het graag gewild, maar ik zat in de 2227.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4596
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Met 2 minuten vertraging uit Baarn vertrekken maar desondanks in 22 minuten naar Utrecht Centraal. Niet verkeerd! Ik zit nu in een zeer matig bezette IC richting Eindhoven.
erwinraasveld
OVNL-beheerder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door erwinraasveld »

De 7373 is gisteren (za. 16 april) vergeten te stoppen op station Utrecht Vaartsche Rijn. :o
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten