Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
DDietzen
Berichten: 1376
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door DDietzen »

De 2935 was veel en veel te klein met de geplande VIRM-6 tussen in elk geval Ut en Ehv: zitvol en volle balkons. Ik waande me gelukkig dat ik precies vandaag een eersteklasupgrade gebruikte, maar nee hoor: de eerste klas werd een kippenhok van vele reizigers die openlijk verklaarden geen eersteklas ticket te hebben. Tot zover de duurbetaalde upgrade en de rust waar ik voor kwam. Controle was uiteraard in geen velden of wegen te bekennen.

Ik en mijn laptop hebben een fikse klap gehad van de koffer van één van de betreffende reizigers, die geen zin had om 'm bij zich te houden omdat 'ie niet wilde inleveren op z'n eigen beenruimte :X Gelukkig geen permanente schade voor zover ik kan zien, maar ik voel de pijn na een uur nog nazeuren.

Wie bedacht heeft dat losse VIRM's in een kwartiersdienst op de A2-corridor rond 11 uur 's ochtends een goed idee is, verdient een ferme portie billenkoek :evil:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13265
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Z2N »

De 141 en 240 rijden vandaag niet, en dus verdient een extra groep mensen speciale aandacht: het ontvangstcomité van het Rode Kruis op Amersfoort Centraal. Uren langer moeten wachten op een eerste internationale trein zou niet mijn ideale besteding van een feestdag zijn. :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4596
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Heb ze gisteravond gezien in Amersfoort. Gingen uitgebreid de Berlijntrein langs op zoek naar vluchtelingen. Uiteindelijk vonden ze een gezin.
waldo79
Berichten: 7706
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

3652 naar Zwolle was zodanig vol dat ik er met fiets niet meer inpaste in Tilburg. Dan maar de 6650 naar Nijmegen.
rikthoff
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

De 7505 heeft helaas Zwolle niet gehaald. Pantografen gingen omhoog en omlaag in Ahp, maar zonder resultaat. Overig verkeer wordt afgehandeld op Spoor 1 van dat station.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10668
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door trolly »

en-es schreef: zo 17 apr 2022, 12:57 Heb ze gisteravond gezien in Amersfoort. Gingen uitgebreid de Berlijntrein langs op zoek naar vluchtelingen. Uiteindelijk vonden ze een gezin.
Da's weer eens wat anders dan paaseieren.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6642
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

rikthoff schreef: di 19 apr 2022, 17:38 De 7505 heeft helaas Zwolle niet gehaald. Pantografen gingen omhoog en omlaag in Ahp, maar zonder resultaat. Overig verkeer wordt afgehandeld op Spoor 1 van dat station.
Klopt, uiteindelijk is de trein (3656) afgesleept met het materieel uit de 3658 en leeg naar Nijmegen gereden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik verheug me nu al op het uitstappen in Luik. :')
Afbeelding

Om de een of andere reden controleerde de Nederlandse politie trouwens net mijn kaartje. Voor alles is een eerste keer.
SuperGhost
Berichten: 4179
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door SuperGhost »

Ook de willekeur.... De ene keer staat eerst de Nederlandse tekst en dan de Franse, en de andere keer weer andersom...

Waarbij Tongeren/Tongres ook bij de verkeerde taal staan vermeld _O-
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Ik heb geen schoolklas gezien net, trouwens. :') :') :')
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Ongetwijfeld een gevolg van de taalwetgeving om Nederlands en Frans om en om als eerste te noemen. Dat geldt ook voor het volgende:
SuperGhost schreef: do 21 apr 2022, 13:28 Waarbij Tongeren/Tongres ook bij de verkeerde taal staan vermeld _O-
Tongeren is Nederlandstalig, daarom komt Tongeren voor Tongres.
umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

En daarom komt Luik ook voor Liège, wil je zeggen? ;) Even goed kijken, er staat nu "à Tongeren" en "tot Tongres", dat is inderdaad raar.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

Zie het nu ook met Luik :o Zal vast niet mogen :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

De 3253 kwam bij Veenendaal-De Klomp langs met een los ICM-drietje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff
Berichten: 311
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rikthoff »

Ik heb er goede hoop op dat de 7513 vandaag wél Zw gaat bereiken. Dat deed hij/zij/het gisteren namelijk ook. En dat in plaats van de 7505 die dat dinsdag niet deed. Iemand enig idee wat er toen mis is gegaan?

EDIT: en de sprinter die kruiste op de 7513 bij (ik gok) Vp had de achterste deur buiten naar de bok open staan. Voor de duidelijkheid: dat is niet de deur waar de meester zit. Maar wél die deur waar een slimme passagier de trein kan gaan bedienen. Is dat wel dat gewenst?

cassie127
Berichten: 6642
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

Trein bedienen kan praktisch niet zonder Domsleutel. Meestal zit de HC in zo'n geval de achterste cabine.

Die 7513 had laatst bij verlperpoort problemen met de spanning en is toen afgesleept naar Nijmegen (met een DDZ uit de 3658)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rooddolfijn
Berichten: 827
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Is er al bekend welke treinseries er niet rijden of aangepast rijden op Koningsdag? Is er een overzicht?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
JothamvW
Berichten: 1237
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Er is zoals vaker de beroemde? beruchte? kwartenregeling op Amsterdam Centraal (Sprinters uit alle 4 de richtingen eindigen er in plaats van door te rijden), er rijden extra treinen in de serie 800 tussen Sgn en Asd, er is een serie 28600 ingelegd die 's morgens van Rsd naar Bd rijdt en 's avonds laat terug (uit mijn hoofd jaarlijkse feest van 538 of Slam of zo) en er zijn onder de serie 36900 sneltreinen ingelegd die aan het begin van de middag van Zv naar Ah rijden en 's avonds laat weer terug.

Ook rijden de nachtbussen van Breng weer, maar alleen vanuit Arnhem (op Koningsnacht (26 april), niet op de nacht na Koningsdag.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
JothamvW
Berichten: 1237
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door JothamvW »

Staat bovendien grotendeels op Treinposities.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
rooddolfijn
Berichten: 827
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door rooddolfijn »

Top, bedankt!
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Etienne
Donateur
Berichten: 8003
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Etienne »

Vanmiddag stond ergens een defecte trein tussen Gouda en Capelle Schollevaar en daarom waren enkele Intercity's opgeheven/vertraagd. De 4000 waar ik dan weer in zat, reed tussen Rotterdam Noord Goederen en Nieuwerkerk a/d IJssel links, maar nergens een defecte trein te bekennen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bemined
Berichten: 6055
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Die trein kon blijkbaar al vrij snel weer verder, maar de sprinter was toen waarschijnlijk al naar het linkerspoor gestuurd en kon niet meer terug.
JothamvW schreef: do 21 apr 2022, 20:16 Staat bovendien grotendeels op Treinposities.
De dienstregeling staat er wel compleet maar het overzicht op https://treinposities.nl/aangepaste-dienstregeling is niet compleet, niet elke gewijzigde treinserie staat hierbij. Er zijn enkele treinseries waarvan het stoppatroon is aangepast, zo zijn de stations Amsterdam Science Park en RAI zijn gesloten die dag terwijl Best juist een deel van de dag een intercitystop wordt.
cassie127
Berichten: 6642
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

rooddolfijn schreef: do 21 apr 2022, 20:01 Is er al bekend welke treinseries er niet rijden of aangepast rijden op Koningsdag? Is er een overzicht?
Alles op Amsterdam Centraal zal niet doorgaand zijn maar geknipt zijn en keren.

Ook koningsnacht extra treinen waaronder de 7000 die de hele avond van en naar Enschede rijdt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
MetroRET
Berichten: 3846
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

umbusko
Donateur
Berichten: 5420
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door umbusko »

Foutje van de machinist, de 3650 stopt in Gilze-Rijen en ontgrendelt de deuren. Vervolgens komt de conducteur bijna tussen de deuren bij het sluiten. De communicatie loopt ook niet helemaal lekker geloof ik. :X
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten