Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Weer een nieuwe vervoerder die zich meld voor opentoegangdiensten: https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... dam-londen
Hiermee begint het nu wel erg vol te worden op de HSL als geen van de vervoerders zich terugtrekt of de aanvraag inkrimpt vanwege de vele concurrentie. Daarnaast probeert deze nieuwe vervoerder ook enkele treinen per dag te verlengen van/naar Groningen wat vermoedelijk lastig in te passen wordt op de Flevolijn tussen de HRN treinen.
Hiermee begint het nu wel erg vol te worden op de HSL als geen van de vervoerders zich terugtrekt of de aanvraag inkrimpt vanwege de vele concurrentie. Daarnaast probeert deze nieuwe vervoerder ook enkele treinen per dag te verlengen van/naar Groningen wat vermoedelijk lastig in te passen wordt op de Flevolijn tussen de HRN treinen.
-
- Donateur
- Berichten: 5053
- Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Wat zou hier nou voor bedrijfsfilosofie achter zitten? Is het niets meer dan gewoon 'ach, we proberen het eens, wie weet hoe ver we komen!'? Zit er nog iets van subsidie achter voor bedrijven die zich aanmelden waarmee een bepaalde omzet cq winst gegarandeerd is, ook als je voorstel uiteindelijk een lege huls blijkt te zijn? Of is hier meer/iets serieuzers aan de hand?
-
- Berichten: 889
- Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
- Locatie: Leuven/Utrecht
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Over die Heuro is al helemaal niks te vinden online, dus dat wordt sowieso niks.
Waar halen ze de treinen, personeel, vergunningen en toelatingen vandaan? Als ze nou de Valleilijn zouden overnemen snapte ik het, daar ligt alles duidelijk vast en kan je een stel FLIRTjes ofzo regelen, maar open access HSL gaat nooit gebeuren zonder de expertise en slagkracht van een groter concern.
Waar halen ze de treinen, personeel, vergunningen en toelatingen vandaan? Als ze nou de Valleilijn zouden overnemen snapte ik het, daar ligt alles duidelijk vast en kan je een stel FLIRTjes ofzo regelen, maar open access HSL gaat nooit gebeuren zonder de expertise en slagkracht van een groter concern.
請勿靠近車門
-
- Berichten: 3777
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
De vervoerder bestaat welgeteld één maand https://www.oozo.nl/bedrijven/amsterdam ... otrain-b-v .
Ben benieuwd waar ze financiering hebben gevonden.
Hoe dan ook: concurrentie op Amsterdam-Londen is altijd goed.
Ben benieuwd waar ze financiering hebben gevonden.
Hoe dan ook: concurrentie op Amsterdam-Londen is altijd goed.
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 40637
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Nog eentje: https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... -frankfurt
Qbuzz wil dus ook naar Frankfurt gaan rijden waarbij binnenlands vervoer mogelijk is.
Qbuzz wil dus ook naar Frankfurt gaan rijden waarbij binnenlands vervoer mogelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ze hebben ook een mooie website: https://www.heurotrain.com/sirvinniei schreef: ↑ma 13 nov 2023, 16:53 De vervoerder bestaat welgeteld één maand https://www.oozo.nl/bedrijven/amsterdam ... otrain-b-v .
Ben benieuwd waar ze financiering hebben gevonden.
Hoe dan ook: concurrentie op Amsterdam-Londen is altijd goed.
Daarnaast werd het tijd om Eurostar op te schudden met een hogere frequentie naar Londen en NS/DB naar Frankfurt.
-
- Berichten: 805
- Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
- Locatie: Oudewater
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Veel van de teksten op de "About Us" pagina van Heurotrains lijkt geschreven door een AI, maar ik juich extra treinen altijd toe, zolang het voor een goede prijs en van goede kwaliteit is.
zij/haar/hen/hun
- Suus
- Berichten: 52110
- Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
- Locatie: Delfshaven
- Contacteer:
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
15 keer per dag naar Londen met tussenstops in Schiphol en Antwerpen en dienstregelingen ontworpen op basis van een ETR.1000. Volkomen ongeloofwaardig. Geen financiële onderbouwing, geen enkel besef van de grenscontroles, van de regels voor de Eurotunnel of van materieel überhaupt. Flopvoorstel al voordat het was ingediend. Kan rechtstreeks naar de papierbak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6954
- Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Staat benoemd in het voorstel, bij ontbreken van faciliteiten voor douane en veiligheidscontrole wordt de trein verdeeld in een deel naar Londen en een deel naar Brussel.
- MarkNL
- Berichten: 518
- Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
- Locatie: Spijkenisse
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Precies wat ik dacht. Zolang het geen subonderdeel is van FS (wat dan een geldschieter zou kunnen zijn), is het compleet gebakken lucht naar mijn idee.Suus schreef: ↑ma 13 nov 2023, 20:50 15 keer per dag naar Londen met tussenstops in Schiphol en Antwerpen en dienstregelingen ontworpen op basis van een ETR.1000. Volkomen ongeloofwaardig. Geen financiële onderbouwing, geen enkel besef van de grenscontroles, van de regels voor de Eurotunnel of van materieel überhaupt. Flopvoorstel al voordat het was ingediend. Kan rechtstreeks naar de papierbak.
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik zou de aandacht even wijzen op deze opmerking onderaan de website:
Dat is een bedrijf wat kijkt of er ergens op de markt vraag naar bestaat voordat er een investering in gedaan wordt. Het lijkt dus juist de bedoeling te zijn wat lucht te bakken, om te zien hoeveel mensen die lucht wel lekker vinden ruiken.https://www.heurotrain.com/ schreef:A project conducted by Marveltest
-
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Waar haal je dat vandaan?Dat is een bedrijf wat kijkt of er ergens op de markt vraag naar bestaat
Het is een marketing bedrijf, niet een markt onderzoeker.
Althans zo lees ik hun website.
Maar die Heuro website is een verzameling algemeniteiten/modetermen waar de honden nauwelijks brood van lusten, aangelengd met, inderdaad, gebakken lucht.
Ik haal daar werkelijk nul relevante informatie uit.
Op de markt bestaat overigens vraag naar appels zo heb ik van drs. P. geleerd
-
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Dit artikel uit 2019 bijvoorbeeld. Ik vind het ook raar dat ze weinig concreets op hun website vermelden, maar wellicht dat buzzwords meer effect hebben om klanten binnen te halen. Of ze hebben hun concept in die 4 jaar omgegooid. Het lijkt me in ieder geval nog steeds gebakken lucht.
-
- Berichten: 147
- Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
- Locatie: Arnhem
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Die eerste twee ritten die QBuzz aanvraagt liggen precies in het pad van de ICE 121 en de ICE 105Daniel schreef: ↑ma 13 nov 2023, 17:29 Nog eentje: https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... -frankfurt
Qbuzz wil dus ook naar Frankfurt gaan rijden waarbij binnenlands vervoer mogelijk is.

-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Spoorpro heeft een interview met oprichter Roemer van den Biggelaar.
https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
- reisthijs
- Berichten: 5870
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
De dienstregeling is slechts indicatief, dat is voor de ACM genoeg, het daadwerkelijk aanvragen van de ritten komt later.
Dat een vervoerder die met de ICE wil gaan concurreren als voorbeeld dezelfde of vergelijkbare tijden als de ICE opgeeft is niet zo gek.
-
- Berichten: 8294
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Wel achter een betaalmuur.tjoektjoek schreef: ↑di 14 nov 2023, 13:59 Spoorpro heeft een interview met oprichter Roemer van den Biggelaar.
https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Hier is een Engelstalig artikel van dezelfde uitgever zonder betaalmuur:
https://www.railtech.com/all/2023/11/14 ... er-prices/
https://www.railtech.com/all/2023/11/14 ... er-prices/
-
- Berichten: 1909
- Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
- Locatie: Brisbane of daaromtrent
-
- Berichten: 3777
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Blijkbaar zien er dus ook oud NS medewerkers aan boord
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 451
- Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
-
- Berichten: 1994
- Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
- Locatie: Bruinisse
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Flywise is overigens het bedrijf achter GreenCityTrip.
-
- Berichten: 8481
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Ik moet zeggen dat er veel initiatieven worden opgezet voor internationale treinen. Hopelijk haalt er ook wat de eindstreep.
-
- Berichten: 5708
- Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Waarom stopt die naar Parijs in Lage Zwaluwe?tjoektjoek schreef: ↑vr 17 nov 2023, 00:10 Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.
https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel

-
- Donateur
- Berichten: 6005
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
- Locatie: Maastricht/Berlin
Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024
Speciaal voor Chrysa 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten