Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Bemined
Berichten: 6954
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door Bemined »

Weer een nieuwe vervoerder die zich meld voor opentoegangdiensten: https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... dam-londen

Hiermee begint het nu wel erg vol te worden op de HSL als geen van de vervoerders zich terugtrekt of de aanvraag inkrimpt vanwege de vele concurrentie. Daarnaast probeert deze nieuwe vervoerder ook enkele treinen per dag te verlengen van/naar Groningen wat vermoedelijk lastig in te passen wordt op de Flevolijn tussen de HRN treinen.
TffpaA
Donateur
Berichten: 5053
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door TffpaA »

Wat zou hier nou voor bedrijfsfilosofie achter zitten? Is het niets meer dan gewoon 'ach, we proberen het eens, wie weet hoe ver we komen!'? Zit er nog iets van subsidie achter voor bedrijven die zich aanmelden waarmee een bepaalde omzet cq winst gegarandeerd is, ook als je voorstel uiteindelijk een lege huls blijkt te zijn? Of is hier meer/iets serieuzers aan de hand?
Cas
Berichten: 889
Lid geworden op: zo 01 apr 2018, 04:38
Locatie: Leuven/Utrecht

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door Cas »

Over die Heuro is al helemaal niks te vinden online, dus dat wordt sowieso niks.
Waar halen ze de treinen, personeel, vergunningen en toelatingen vandaan? Als ze nou de Valleilijn zouden overnemen snapte ik het, daar ligt alles duidelijk vast en kan je een stel FLIRTjes ofzo regelen, maar open access HSL gaat nooit gebeuren zonder de expertise en slagkracht van een groter concern.
請勿靠近車門
sirvinniei
Berichten: 3777
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door sirvinniei »

De vervoerder bestaat welgeteld één maand https://www.oozo.nl/bedrijven/amsterdam ... otrain-b-v .
Ben benieuwd waar ze financiering hebben gevonden.

Hoe dan ook: concurrentie op Amsterdam-Londen is altijd goed.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40637
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door Daniel »

Nog eentje: https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... -frankfurt

Qbuzz wil dus ook naar Frankfurt gaan rijden waarbij binnenlands vervoer mogelijk is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tjoektjoek
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door tjoektjoek »

sirvinniei schreef: ma 13 nov 2023, 16:53 De vervoerder bestaat welgeteld één maand https://www.oozo.nl/bedrijven/amsterdam ... otrain-b-v .
Ben benieuwd waar ze financiering hebben gevonden.

Hoe dan ook: concurrentie op Amsterdam-Londen is altijd goed.
Ze hebben ook een mooie website: https://www.heurotrain.com/

Daarnaast werd het tijd om Eurostar op te schudden met een hogere frequentie naar Londen en NS/DB naar Frankfurt.
April064
Berichten: 805
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door April064 »

Veel van de teksten op de "About Us" pagina van Heurotrains lijkt geschreven door een AI, maar ik juich extra treinen altijd toe, zolang het voor een goede prijs en van goede kwaliteit is.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52110
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door Suus »

15 keer per dag naar Londen met tussenstops in Schiphol en Antwerpen en dienstregelingen ontworpen op basis van een ETR.1000. Volkomen ongeloofwaardig. Geen financiële onderbouwing, geen enkel besef van de grenscontroles, van de regels voor de Eurotunnel of van materieel überhaupt. Flopvoorstel al voordat het was ingediend. Kan rechtstreeks naar de papierbak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 6954
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door Bemined »

Staat benoemd in het voorstel, bij ontbreken van faciliteiten voor douane en veiligheidscontrole wordt de trein verdeeld in een deel naar Londen en een deel naar Brussel.
Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door MarkNL »

Suus schreef: ma 13 nov 2023, 20:50 15 keer per dag naar Londen met tussenstops in Schiphol en Antwerpen en dienstregelingen ontworpen op basis van een ETR.1000. Volkomen ongeloofwaardig. Geen financiële onderbouwing, geen enkel besef van de grenscontroles, van de regels voor de Eurotunnel of van materieel überhaupt. Flopvoorstel al voordat het was ingediend. Kan rechtstreeks naar de papierbak.
Precies wat ik dacht. Zolang het geen subonderdeel is van FS (wat dan een geldschieter zou kunnen zijn), is het compleet gebakken lucht naar mijn idee.
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door Dionysusnu »

Ik zou de aandacht even wijzen op deze opmerking onderaan de website:
https://www.heurotrain.com/ schreef:A project conducted by Marveltest
Dat is een bedrijf wat kijkt of er ergens op de markt vraag naar bestaat voordat er een investering in gedaan wordt. Het lijkt dus juist de bedoeling te zijn wat lucht te bakken, om te zien hoeveel mensen die lucht wel lekker vinden ruiken.
erjeebee
Berichten: 1909
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door erjeebee »

Dat is een bedrijf wat kijkt of er ergens op de markt vraag naar bestaat
Waar haal je dat vandaan?
Het is een marketing bedrijf, niet een markt onderzoeker.
Althans zo lees ik hun website.

Maar die Heuro website is een verzameling algemeniteiten/modetermen waar de honden nauwelijks brood van lusten, aangelengd met, inderdaad, gebakken lucht.
Ik haal daar werkelijk nul relevante informatie uit.

Op de markt bestaat overigens vraag naar appels zo heb ik van drs. P. geleerd
Dionysusnu
Berichten: 1997
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door Dionysusnu »

Dit artikel uit 2019 bijvoorbeeld. Ik vind het ook raar dat ze weinig concreets op hun website vermelden, maar wellicht dat buzzwords meer effect hebben om klanten binnen te halen. Of ze hebben hun concept in die 4 jaar omgegooid. Het lijkt me in ieder geval nog steeds gebakken lucht.
KL577
Berichten: 147
Lid geworden op: do 28 sep 2017, 15:44
Locatie: Arnhem

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door KL577 »

Daniel schreef: ma 13 nov 2023, 17:29 Nog eentje: https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... -frankfurt

Qbuzz wil dus ook naar Frankfurt gaan rijden waarbij binnenlands vervoer mogelijk is.
Die eerste twee ritten die QBuzz aanvraagt liggen precies in het pad van de ICE 121 en de ICE 105 :s .
tjoektjoek
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door tjoektjoek »

Spoorpro heeft een interview met oprichter Roemer van den Biggelaar.

https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door reisthijs »

KL577 schreef: di 14 nov 2023, 08:28 Die eerste twee ritten die QBuzz aanvraagt liggen precies in het pad van de ICE 121 en de ICE 105 :s .
De dienstregeling is slechts indicatief, dat is voor de ACM genoeg, het daadwerkelijk aanvragen van de ritten komt later.
Dat een vervoerder die met de ICE wil gaan concurreren als voorbeeld dezelfde of vergelijkbare tijden als de ICE opgeeft is niet zo gek.
VIRM
Berichten: 8294
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door VIRM »

tjoektjoek schreef: di 14 nov 2023, 13:59 Spoorpro heeft een interview met oprichter Roemer van den Biggelaar.

https://www.spoorpro.nl/internationaal- ... hoe-beter/
Wel achter een betaalmuur.
Beul van de blindegeleidelijn
tjoektjoek
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door tjoektjoek »

Hier is een Engelstalig artikel van dezelfde uitgever zonder betaalmuur:

https://www.railtech.com/all/2023/11/14 ... er-prices/
erjeebee
Berichten: 1909
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door erjeebee »

erjeebee schreef: di 14 nov 2023, 05:35 niet een markt onderzoeker.
Blijkbaar wel dus (zie artikel in post hierboven), dus die neem ik terug :)
sirvinniei
Berichten: 3777
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door sirvinniei »

Blijkbaar zien er dus ook oud NS medewerkers aan boord
Ik heb geen onderschrift
tjoektjoek
Berichten: 451
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 14:27

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door tjoektjoek »

Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
PatrickM
Berichten: 1994
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door PatrickM »

Flywise is overigens het bedrijf achter GreenCityTrip.
waldo79
Berichten: 8481
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door waldo79 »

Ik moet zeggen dat er veel initiatieven worden opgezet voor internationale treinen. Hopelijk haalt er ook wat de eindstreep.
dennistd
Berichten: 5708
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door dennistd »

tjoektjoek schreef: vr 17 nov 2023, 00:10 Flywise wil Amsterdam-Berlijn (1x per dag), Amsterdam-Parijs (1x per dag) en Amsterdam-Basel (3x per week) rijden met normale IC rijtuigen getrokken door een Vectron of Traxx.

https://www.acm.nl/nl/publicaties/meldi ... rdam-basel
Waarom stopt die naar Parijs in Lage Zwaluwe? _O-
umbusko
Donateur
Berichten: 6005
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Concessie Hoofdrailnet vanaf 2024

Bericht door umbusko »

Speciaal voor Chrysa *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten