Pagina 30 van 33

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: ma 11 apr 2016, 08:08
door IC140
De reisinformatie wel, de wifi niet.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: di 12 apr 2016, 19:19
door Bemined
Daniel schreef:In verband met de tekorten aan materieel en overvolle treinen heeft NS nu aan hun vaste klanten een documentje met wat tips en cijfertjes gestuurd. Zo ontving ik die voor Utrecht - Amersfoort (zie hier), die ik echter maar met een hele grote korrel zout neem...
Om deze maar weer even naar boven te halen, vorige week is het nieuwe wijzigingsblad ingegaan, de intercity van 17:20 lijkt in ieder geval op dinsdag en donderdag verlengd te zijn. De trein van een uur eerder is juist ingekort tot 9 bakken ICM (vorig jaar nog 12, toen terug naar 10 en nu nog maar 9). In de ochtend is trein 12522 (8:26 vanaf Amersfoort) verlengd tot vier stellen ICM (12 bakken). Men lijkt onder andere de sprinter Zwolle - Groningen geplunderd te hebben dit keer, daar hebben meerdere treinen hun tweede stel moeten inleveren in de spits.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: vr 15 apr 2016, 21:12
door Globetrotter
Bemined schreef:
Daniel schreef:In verband met de tekorten aan materieel en overvolle treinen heeft NS nu aan hun vaste klanten een documentje met wat tips en cijfertjes gestuurd. Zo ontving ik die voor Utrecht - Amersfoort (zie hier), die ik echter maar met een hele grote korrel zout neem...
Om deze maar weer even naar boven te halen, vorige week is het nieuwe wijzigingsblad ingegaan, de intercity van 17:20 lijkt in ieder geval op dinsdag en donderdag verlengd te zijn. De trein van een uur eerder is juist ingekort tot 9 bakken ICM (vorig jaar nog 12, toen terug naar 10 en nu nog maar 9). In de ochtend is trein 12522 (8:26 vanaf Amersfoort) verlengd tot vier stellen ICM (12 bakken). Men lijkt onder andere de sprinter Zwolle - Groningen geplunderd te hebben dit keer, daar hebben meerdere treinen hun tweede stel moeten inleveren in de spits.
Hoe weet je dit soort dingen? Zijn die wijzigingsbladen voor de gewone sterveling ook ergens inzichtelijk?

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 16 apr 2016, 08:13
door waldo79
Met 30 seconden zoeken kom ik hier. Verder is er op somda vrij veel interne ProRail en NS-kennis aanwezig.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: ma 18 apr 2016, 13:39
door MarkNL
MarkNL schreef:Bij het HGBTF gaat het gerucht dat de I6-rijtuigen mogelijk naar de Benelux gaan. Deze komen immers vrij als de Vauban/Iris ermee stopt. Is daar meer over bekend? En wat zou er met het ICR dat dan vrijkomt gebeuren?
En inmiddels is het bericht dat dit circus van I-6 en I-10 in de Benelux niet meer door zou gaan (bron).

NS op schema met aanpak drukke treinen

Geplaatst: do 21 apr 2016, 18:13
door Wubbo
NS op schema met aanpak drukke treinen

NS ligt op schema met de uitvoer van maatregelen om de drukte in treinen te verminderen. In de eerste drie maanden van 2016 was het in spitstreinen minder druk dan eind vorig jaar. Wel moeten reizigers op specifieke trajecten rekening blijven houden met drukte tijdens de spits. Dit blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van staatssecretaris Dijksma (Infrastructuur en Milieu) is uitgevoerd. De resultaten van dit onderzoek stuurt zij vandaag naar de Tweede Kamer.

Lees verder

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 19:16
door Bemined
De spitsbussen in Noord-Holland stoppen na vandaag, volgens de NS-woordvoerder is het bij 2 รก 3 reizigers per bus gebleven. Na de zomervakantie wil men de proef hervatten maar dan met Amsterdam Zuid als eindbestemming, mogelijk dat dit dan iets meer reizigers trekt omdat die bestemming niet rechtstreeks te bereiken is vanaf deze stations en het verlies van reistijd dus minder zal zijn. Wel opmerkelijk, want na de zomer zou ook DDM1 weer in dienst komen en heeft men dus een flink aantal extra zitplaatsen beschikbaar, aanzienlijk meer dan deze bussen kunnen aanbieden.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: vr 27 mei 2016, 19:26
door Nitein-Repart
April, mei en juni zijn vrij rustige maanden, aangezien er minder reizende studenten zijn, geen geouwehoer met blaadjes of sneeuw op de rails en een deel van de forenzen gaat op de fiets door het betere weer. Vanaf september komen deze problemen weer waardoor het een stuk drukker wordt in de trein.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 28 mei 2016, 09:15
door OmniLezer
MarkNL schreef:
MarkNL schreef:Bij het HGBTF gaat het gerucht dat de I6-rijtuigen mogelijk naar de Benelux gaan. Deze komen immers vrij als de Vauban/Iris ermee stopt. Is daar meer over bekend? En wat zou er met het ICR dat dan vrijkomt gebeuren?
En inmiddels is het bericht dat dit circus van I-6 en I-10 in de Benelux niet meer door zou gaan (bron).

Die I6/I10 ondingen rijden gewoon op de Benelux. Ik zie ze meer dan de Benelux rijruigen zelf.
Terzijds heb ik me altijd afgevraagd waarom al die IC rijtuigen nooit in de ICM serie zijn gestopt.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 28 mei 2016, 12:50
door Meltrain
Wat bedoel je precies? Vraag je je af waarom rijtuigen ICR niet als tussenrijtuigen in ICM zijn gestopt?

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 28 mei 2016, 22:41
door OmniLezer
Meltrain schreef:Wat bedoel je precies? Vraag je je af waarom rijtuigen ICR niet als tussenrijtuigen in ICM zijn gestopt?
Ja, dat bedoelde ik. Dan heb je langere treinen en gelijk minder treinen nodig. Nu dat I6/I10 zooi toch op de Benelux zit, kan je wel een paar kwijt aan de ICM.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 28 mei 2016, 22:46
door MdJ
Buiten dat ICR ooit eens ontworpen is op basis van een middenbak ICM, is dit technisch dusdanig verschillend, dat geheel nieuwe bakken goedkoper zouden zijn... Niet meer te vergelijken, je kunt werkelijk er niks mee.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 28 mei 2016, 22:58
door OmniLezer
MdJ schreef:Buiten dat ICR ooit eens ontworpen is op basis van een middenbak ICM, is dit technisch dusdanig verschillend, dat geheel nieuwe bakken goedkoper zouden zijn... Niet meer te vergelijken, je kunt werkelijk er niks mee.
Tja, dat is dan dat. Bij twijfel gebruik beton

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: za 28 mei 2016, 22:59
door Hainje
En als ge ut dan nog nie wit, gebruikt dan pur of kit!

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: zo 29 mei 2016, 14:01
door reisthijs
OmniLezer schreef:Nu dat I6/I10 zooi toch op de Benelux zit, kan je wel een paar kwijt aan de ICM.
Waarom denk je dat er rijtuigen 'over' zijn? Er is nu juist een tekort. Anders zat er nu geen I6/I10 in de Benelux.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: di 27 sep 2016, 22:46
door wouter15
Medewerkers van de NS mogen niet meer in de spits met de trein reizen: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2668 ... den__.html

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 01:05
door starx
Wauw, wat een creatieve oplossing toch weer. not -o-

Van Boxtel vindt dus zijn personeel twee keuzes heeft: Ofwel eerder naar het werk toe en/of later terug naar huis, ofwel met de auto komen. Volgens mij staat dat laatste haaks op de doelstelling van NS en is dat eerste een regelrechte schoffering van het personeel...

Volgens mij is het de hoogste tijd dat het personeel het vertrouwen in van Boxtel opzegt, want ik heb hem nog geen enkele keer verstandige dingen horen zeggen over het materieeltekort.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 13:42
door AppleMoose
Dat krijg je als je iemand aanstelt die 0,0 binding heeft met het spoor.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 15:21
door Klaasje
Laten we even heel eerlijk zijn: Het was natuurlijk gek dat Roger van Boxtel begon bij alle onderwijsinstellingen en weet ik wel niet wat.. Maar is het nu echt zo dat al die mensen die bij NS op kantoor zitten per se 8 uur per dag daar moeten zijn? Ik denk dat heel veel daarvan prima anderhalf uur thuis aan het werk kunnen en een half uurtje in de trein naar hun mail kunnen kijken. Als een deel dat bij de ochtendspits doet en een deel bij de avondspits scheelt dat al een hele hoop.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 15:23
door Chrysa
Hoeveel NS medewerkers zijn er wel niet? 1 bedrijf dat werknemers uit de trein weert lijkt me nou niet genoeg verschil maken.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 17:57
door Klaasje
Rondom Utrecht gaat het overigens wel om meer zitplaatsen die worden ingenomen dan wat er verdwenen is met de laatste stellen plan v.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 18:05
door Suus
Chrysa schreef:Hoeveel NS medewerkers zijn er wel niet? 1 bedrijf dat werknemers uit de trein weert lijkt me nou niet genoeg verschil maken.
Duizenden, en dan zijn nog niet eens de medewerkers van bedrijven meegeteld die diensten leveren aan NS en ook op het Hoofdkantoor of daaromliggende panden zitten, zoals SPF.

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 18:36
door webguy
Wie mag de wekker weer gaan aanpassen? -o-

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 18:54
door MdJ
Overigens zag ik gisteren en vandaag gewoon mensen in de ochtendspits het hoofdkantoor inlopen. :)

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Geplaatst: wo 28 sep 2016, 19:24
door webguy
Dat zegt vast meer over de interne berichtgeving.