Pagina 4 van 11

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 16:21
door Suus
Voor die categorie is er voor de trein de OV-chip Plus (kan met een abonnement worden gecombineerd). Het is bij het product niet verplicht in- of uit te checken, maar als het toch nodig is kan er niets gebeuren, omdat het product ervoor zorgt dat er geen geld kan worden afgeschreven. Reizen kunnen tot 5 minuten voor vertrek via een gratis telefoonnummer geboekt worden en worden maandelijks gefactureerd aan de klant.

Het product kan ook gecombineerd worden met een studentenkaart, dat voorkomt dan bij de trein verkeerde in- en uitchecks. Reizen tijdens de kortingsperiode kunnen dan telefonisch geboekt worden.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 16:42
door VIRM
waldo79 schreef:Ik mag toch aannemen dat voor blinden- en slechtzienden er mogelijkheden blijven om vanuit het loket handelingen te verrichten. Anders zou het werkelijk triest zijn :N
Dat vraag ik mij dus ook nog steeds af.

Het alternatief, het OV Chip Plus-abonnement, is namelijk woest onaantrekkelijk. Dan moet je gaan bellen om een reis te boeken (in een tijd waar de gemiddelde blinde jongere met een smartphone op zak loopt, jaja). En dat telefoonnummer is dan op zondag gesloten, want dan gaan blinden vast niet met de trein ofzo...

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 16:44
door Thom91
Je hebt toch zo'n stok, vast wel iemand in de spits die je wilt helpen.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 17:17
door Ronald
De kans dat die ene andere reiziger je op station Hindeloopen helpt is vele malen groter dan dat je in de spits tussen honderden reizigers op Utrecht Centraal loopt...

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 17:38
door Ennes
VIRM schreef:
Dat vraag ik mij dus ook nog steeds af.

Het alternatief, het OV Chip Plus-abonnement, is namelijk woest onaantrekkelijk. Dan moet je gaan bellen om een reis te boeken (in een tijd waar de gemiddelde blinde jongere met een smartphone op zak loopt, jaja). En dat telefoonnummer is dan op zondag gesloten, want dan gaan blinden vast niet met de trein ofzo...
Is het gebruik van E-tickets niet gewoon het meest handige voor je?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 18:24
door baladid
Die kunnen toch niet meer korting vanaf 9-7?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 19:36
door marlies
Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 19:48
door Thom91
marlies schreef:Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.
Hihi, stokje.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 19:49
door marlies
:D

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 19:52
door Suus
marlies schreef:Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.
Als dat al kan (zou het erg opmerkelijk vinden) dat zal het waarschijnlijk ook de enige plek zijn waar je binnenlandse tickets voor Thalys kan kopen (zal KM46 vast interessant vinden).

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 19:55
door marlies
Bee schreef: Als dat al kan (zou het erg opmerkelijk vinden)
Het werd hier genoemd: http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... per-146295

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 19:57
door Suus
Addertje onder het gras is snel gevonden: je valt bij vertraging terug op de Europese voorwaarden, dus pas de helft van je geld terug vanaf 60 minuten vertraging of meer.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 20:00
door marlies
Klopt, maar aangezien ik met papieren kaartjes toch altijd vergeet dat tijdig te claimen vind ik dat niet zo'n issue :P

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 20:03
door Geert
Bee schreef:
marlies schreef:Naar het schijnt nog wel via de Belgische spoorwegen, maar het zou me niets verbazen als NS daar een stokje voor steekt.
Als dat al kan (zou het erg opmerkelijk vinden) dat zal het waarschijnlijk ook de enige plek zijn waar je binnenlandse tickets voor Thalys kan kopen (zal KM46 vast interessant vinden).
Je kunt inderdaad een binnenlands Thalysticket kopen. Rotterdam-Schiphol kost € 21,- (semi-flex).

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 20:06
door Suus
marlies schreef:Klopt, maar aangezien ik met papieren kaartjes toch altijd vergeet dat tijdig te claimen vind ik dat niet zo'n issue :P
Opnieuw een van de 50 voordelen waarom de OV-Chipkaart gepromoot moet worden *O*

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 20:11
door Thom91
NS zou het dan automatisch moeten kunnen fixen, ipv te zitten wachten op de reiziger.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 20:13
door Suus
Geert schreef:Je kunt inderdaad een binnenlands Thalysticket kopen. Rotterdam-Schiphol kost € 21,- (semi-flex).
Handig om te weten als volgend jaar blijkt dat ik nog maar één ritje nodig heb om mijn TTC-status te verbeteren :lol:

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 21:02
door ODRAIL
Kan dit ook aan het loket van NS interational?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 21:09
door VIRM
@Ennes: blijven de e-tickets dan bestaan, ook met 40% korting? Ik heb begrepen dat de e-tickets met korting juist de deur uit worden gedaan.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 21:09
door MrEmiel
Dat ook e-tickets met korting niet meer te koop waren na 9 juli is voor mij nieuw...
Als ik zoek op de ns site kan ik daar ook niets over vinden. Ook kan ik nog steeds kaartjes kopen met korting voor een reis na 9 juli. Als inderdaad na 9 juli niet meer kan, ga ik al mijn geplande reizen alvast vooruit betalen.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 22:42
door Suus
KM46 schreef:Kan dit ook aan het loket van NS interational?
Nee, alleen via de internationale website van de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen dus, www.nmbs-europe.be . Waar je kan betalen met iDeal.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 23:10
door reisthijs
VIRM schreef:@Ennes: blijven de e-tickets dan bestaan, ook met 40% korting? Ik heb begrepen dat de e-tickets met korting juist de deur uit worden gedaan.
E-tickets vol tarief blijven gewoon bestaan.
E-tickets met korting zijn vanaf 9 juli alleen voor reizigers met een Jaartraject- of Grensabonnement.

(http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/campagnes/veelgestelde-vragen.html)

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: di 24 jun 2014, 16:09
door jesse-cruzu
Vraagje over de HSL:

Als ik in de Intercity direct over de HSL-zuid zit ter hoogte van Zoetermeer, merk ik dat de trein ongeveer 30 seconden geen tractie geeft. Wat je ziet is dat je van die bordjes langs het spoor ziet staan, soort gelijke boordjes wat je bij de spanningssluis (Of hoe men dat ook noemt) hebt bij Hoofddorp, Rotterdam Blijdorp, Barendrecht en in de buurt van Lage Zwaluwe, als de trein van 1500v naar 25kv gaat en omgekeerd.

Wat is hier de bedoeling hiervan en wat voor functie heeft zoiets midden op de HSL? :mrgreen:

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: di 24 jun 2014, 16:13
door Gekko123
Ik heb geen idee, maar een reden die ik zo snel kan bedenken zit hem in zwerfstromen die afkomstig zijn van de spoorlijn Den Haag - Gouda (die kruist de HSL immers in de buurt van Zoetermeer).

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: di 24 jun 2014, 16:13
door VIRM
Dus dan zou ik of het beste ervan moeten maken, of OV Chip Plus moeten aanvragen (met de eerder genoemde nadelen van dien) of hopen dat het Tickets en Service - waarvan de meeste loketmedewerkers mij toch al van gezicht kennen - mij alsnog een kaartje willen kopen danwel op mijn chipkaart willen zetten?