Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
SuperGhost

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Ook een verschrikking is wissel 15 te Zutphen (de wissel die de lijn van/naar Winterswijk met het hoofdspoor verbindt). Als de trein ri. Winterswijk daar met maximaal toegestane snelheid overheen gaat, dan krijg je een behoorlijke schok opzij. Richting Zutphen heb ik dat nooit ondervonden, alleen maar ri. Winterswijk.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal is de omroep over ICE 105 niet te verstaan, terwijl de omroep van Tuffy daarvoor en daarna luid en duidelijk waren.

Is er een reden dat Tuffy geen omroepen voor de Intercity Direct doet? Vaak moet nu iemand last-minute nog even een omroepje doen. Zo stond vanochtend de 905 al aan het perron in Rotterdam toen de spoorwijziging werd omgeroepen (in dit geval was het aan hetzelfde perron gelukkig).

En ik had vanochtend een nogal opdringerige jongen in de trein die er op stond dat ik een (onvolledig) kaartje over de werkzaamheden aannam, terwijl ik die vrijdag ook al in ontvangst had genomen en zelfs kon laten zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Afbeelding

Bij scherm 12265 op Amsterdam Centraal spoor 7a/8a is het rechterscherm vastgelopen.

Idem dito bij scherm 10844, zelfde perron en station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

TBP-schermen lopen helaas wel vaker last. De nieuwe schermen tegenover de Fresh Food Court op Ut hebben eigenlijk altijd wel een scherm wat vastgelopen is. :X
Laatst gewijzigd door Z2N op di 06 jun 2017, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Suus
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Van schermen 10835 en 10834 op spoor 4a/5a van Amsterdam Centraal zijn de linkerschermen vastgelopen...

En schermen 15348, 15347 en 15346 in de IJhal bij de uitgang van de taxistandplaats zijn vastgelopen of hebben geen verbinding.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Z2N schreef:TBP-schermen lopen helaas wel vaker last.
Op Rotterdam Centraal zie ik het nooit, maar op Amsterdam Centraal lijkt het schering en inslag.
trolly

Bericht door trolly »

Zou dat liggen aan die rare Rotterdamse neiging om dingen op te lossen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Maar juist het meest beruchte scherm, voor de Swirls in de Middentunnel, deed het vandaag prima. Dat is voor het eerst dat ik dat zie :o
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Die schermen hebben een draadloze verbinding. Vooral op Utrecht Centraal staan ze er berucht om geen wifi-dekking te hebben, waardoor ze geen nieuwe informatie ontvangen, het lijkt dan alsof ze bevroren zijn, maar ze weten simpelweg niet beter dan dat er geen nieuwe informatie beschikbaar is.

Voor ICD is er 'gekozen' dat handmatig te doen, waarschijnlijk vanwege de 'uitstraling' van het product, dat aan moet sluiten bij Internationale reizen; Thalys en ICE worden ook handmatig omgeroepen. Enige uitzondering is IC Berlijn, die bijvoorbeeld in Amersfoort ook door Tuffy wordt omgeroepen, omdat die trein ook als binnenlandse trein wordt ingezet.

Ik ga ze allemaal doorgeven. :pos:
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
MarkNL

Bericht door MarkNL »

Mikos schreef:wifi-dekking
Ik dacht dat de schermen communiceerde via GSM-R?
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Komt allemaal op hetzelfde neer; soms is het makkelijker om iets simpel uit te leggen :mrgreen:
MarkNL

Bericht door MarkNL »

Dat is waar :)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Loopt de nummering van poortjes aan weerszijden van het kastje waar de pijl op staat gelijk, of gaat die o.b.v. het deurtje waar je doorheen loopt?
In het eerste geval poortje 6.10, in het tweede geval poortje 6.9 te Utrecht C heeft een op zwart staand display aan de incheckzijde. Hij werkt verder wel want hij ging voor me open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
reisthijs
Contacteer:

Bericht door reisthijs »

Heeft het zin om defecte roltrappen hier te melden? ASBROL05 (op Asb dus) is stuk.

(Het zou ook handig zijn als van de twee andere roltrappen van perron 6/7 er één naar boven zou gaan. In plaats van allebei naar beneden)
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Loopt de nummering van poortjes aan weerszijden van het kastje waar de pijl op staat gelijk, of gaat die o.b.v. het deurtje waar je doorheen loopt?
Het nummer van het poortje zit altijd aan de rechterkant.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

reisthijs schreef:Heeft het zin om defecte roltrappen hier te melden? ASBROL05 (op Asb dus) is stuk.
Roltrappen worden deels bijgehouden door de lokale Servicemedewerker (wanneer die onterecht tot stilstand is gekomen, zetten zij hem weer aan), maar een roltrap die langer dan een paar uur stil staat is vaak defect. Ik ben voorzichtig met doorzetten, want wanneer het het eerste is (iemand die op de Stop-knop heeft gedrukt, bijvoorbeeld) gaat er een storingsmonteur voor niks naar toe. Bij dergelijke meldingen wordt er trouwens gevraagd of de roltrap opgaand is of neergaand, voor het geval je dat weet.

Dat van beide roltrappen kan ik wel doorgeven, maar vaak zit daar een hele gedachtegang achter. Die men mij ook niet vertelt, trouwens.
Daniel schreef:In het eerste geval poortje 6.10, in het tweede geval poortje 6.9 te Utrecht C heeft een op zwart staand display aan de incheckzijde. Hij werkt verder wel want hij ging voor me open.
Utrecht Centraal, alleen de locatie nog graag.
Suus schreef:Op Amsterdam Centraal is de omroep over ICE 105 niet te verstaan, terwijl de omroep van Tuffy daarvoor en daarna luid en duidelijk waren.
Omroepbericht is nagezocht en is duidelijk verstaanbaar ingesproken, morgenochtend wordt er samen met een Servicemedewerker uitgezocht of het wellicht een technisch probleem is.
Suus
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Van scherm 10849 op Amsterdam Centraal spoor 13b/14b knippert het rechterscherm aan en uit.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking

Bericht door Aking »

Mikos schreef:
Suus schreef:Op Amsterdam Centraal is de omroep over ICE 105 niet te verstaan, terwijl de omroep van Tuffy daarvoor en daarna luid en duidelijk waren.
Omroepbericht is nagezocht en is duidelijk verstaanbaar ingesproken, morgenochtend wordt er samen met een Servicemedewerker uitgezocht of het wellicht een technisch probleem is.
Dat gaat lekker snel zo! :o :pos:

En dat bedoel ik voor de verandering eens niet cynisch, sarcastisch of anderszins. :)

Ik mag graag kankeren op de Mikos(sen) en zijn blauw-gele treinbaan, maar zie: Het is niet allemaal ellende *O* (A)
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

We hebben een groep betrokken medewerkers op een interne discussiegroep, met een breed netwerk. En soms, heel soms, komt zoiets heel snel bij de juiste persoon terecht. Het is alleen soms vechten tegen de bierkaai. Maar ja, dat is overal.
Aking

Bericht door Aking »

Mjah ik ben in dit geval oprecht verbaasd dat het zo snel rolt :lol:

Ik heb overigens nog een dingetje waarvan ik niet helemaal met zekerheid durf te zeggen hoe actueel dat nog is, daar ik de laatste tijd niet heel veel meer in dat ding zit. Maar toch:

Het viel mij namelijk op dat het personeel van de Benelux voor Rotterdam altijd mooi de overstap op de IC Direct omroept, want dan ben je "een half uur sneller in Amsterdam". Vaak vergeet men daar echter bij te vermelden dat voor binnenlandse reizigers een toeslag verplicht is. Ik stap dus in Roosendaal of Dordrecht in de Benelux, Hoor voor Rotterdam die omroep, stap over op de IC Direct en krijg een boete(/treintarief) omdat ik geen toeslag heb. Dat hun collega's op de Benelux daar echter niks over omgeroepen hebben is uiteraard maar moeilijk voor te stellen.

Nogmaals, het is al een tijdje geleden, en ik heb het wel eens bij een vakondersteuner van de ICE/ICB laten vallen, dus weet niet hoe actueel het nog is. Maar ik heb het in ieder geval daarna nog een keer gehoord (ook dat het WEL werd omgeroepen trouwens).
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Zodra je dat nog een keer tegenkomt, laat het me dan hier even weten. Dan kan ik er direct op inspelen, nu is het een 'historisch' voorbeeld, waar in de tussentijd inderdaad van alles aan gewijzigd kan zijn.
Aking

Bericht door Aking »

Ik ben eind van deze maand weer even in Nederland, zal mn best doen even de Benelux mee te pakken dan :P
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De coupédeur van rijtuig 20 407 in stam 16273 gaat niet meer dicht.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Suus schreef:
Daniel schreef:Loopt de nummering van poortjes aan weerszijden van het kastje waar de pijl op staat gelijk, of gaat die o.b.v. het deurtje waar je doorheen loopt?
Het nummer van het poortje zit altijd aan de rechterkant.
Oftewel het is het deurtje waar je door loopt waar het nummer bij hoort dus?
Mikos schreef:
Daniel schreef:In het eerste geval poortje 6.10, in het tweede geval poortje 6.9 te Utrecht C heeft een op zwart staand display aan de incheckzijde. Hij werkt verder wel want hij ging voor me open.
Utrecht Centraal, alleen de locatie nog graag.
Zijn die nummers niet uniek dan? Het gaat dus om de Jaarbeurszijde van het station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie