Dienstregeling 2025

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22807
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Meltrain »

Er is nu een formeel niet-bestaande overstap van 1 minuut.
Een doorgaande verbinding lijkt dus wel mogelijk.
MetroRET schreef: za 19 apr 2025, 09:10 Sowieso is er ma-do toch al 4x/uur een verbinding mee, met de 3200 en 3500.
Klopt, het is dus vooral 's avonds, op vrijdag en in het weekend een probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Bemined
Berichten: 6953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

Dan heb je het over iets anders, namelijk dat de tijden richting Schiphol op vrijdag t/m zondag afwijken ten opzichte van doordeweeks. Doordeweeks vertrekt de 3100 om :16/46 van Leiden richting Schiphol en heb je twee minuten overstaptijd. Op vrijdag t/m zondag vertrekt deze meestal om :15/45 en gaat de overstap inderdaad de mist in die kant op. De andere kant op is het soms 0 soms 2 minuten afhankelijk van de aanwezigheid van een Eurostar. Die 0 minuten richting Den Haag maken een omwisseling van de bestemmingen wat lastig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef: za 19 apr 2025, 09:51 Er is nu een formeel niet-bestaande overstap van 1 minuut.
Een doorgaande verbinding lijkt dus wel mogelijk.
Wel zonder stop in Leiden dan, want voor die stop heb je toch echt ook tijd nodig. En 1 minuut lijkt me op Leiden Centraal wat krap eerlijk gezegd.
Bemined schreef: za 19 apr 2025, 09:58 Doordeweeks vertrekt de 3100 om :16/46 van Leiden richting Schiphol en heb je twee minuten overstaptijd. Op vrijdag t/m zondag vertrekt deze meestal om :15/45 en gaat de overstap inderdaad de mist in die kant op.
Vanwaar dat verschil eigenlijk. Is 'ie daar dan al minuutjes aan het winnen voor de stop op De Klomp verderop in de route ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gpvos
Berichten: 855
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 01:19

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door gpvos »

's Avonds en in het weekend slechts een halfuurdienst Schiphol-Delft is aan de karige kant, maar lijkt me geen groot probleem. Op vrijdag vind ik het wel onder de maat.
Verder ben ik van mening dat lijn 4 niet op Albert Cuypstraat moet stoppen en lijn 3 wel op Amsteldijk.
Gamma
Berichten: 442
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gamma »

Daniel schreef: za 19 apr 2025, 10:02 Vanwaar dat verschil eigenlijk. Is 'ie daar dan al minuutjes aan het winnen voor de stop op De Klomp verderop in de route ofzo?
Dat heeft met de inpassing op Schiphol en Amsterdam Zuid te maken. Het is niet zo dat de landelijke dienstregeling is gebaseerd op de bediening van De Klomp.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Daniel »

Nee maar hij moet wel ergens de minuten vandaan halen om daar op VZZ te kunnen stoppen natuurlijk, vandaar de vraag.
Rond Schiphol is de dienstregeling op die dagen toch niet heel erg anders?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dionysusnu
Berichten: 1992
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Dionysusnu »

Misschien dat ik een typefout niet herken, maar wat bedoel je met VZZ?
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

Vrijdag-Zaterdag-Zondag
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13755
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef: za 19 apr 2025, 18:50 Nee maar hij moet wel ergens de minuten vandaan halen om daar op VZZ te kunnen stoppen natuurlijk, vandaar de vraag.
Rond Schiphol is de dienstregeling op die dagen toch niet heel erg anders?
Hij moet eerder op Utrecht Centraal zijn om aan te sluiten op de 2700. Daarvoor moet hij eerder op Schiphol zijn om Thalys voor te blijven, in plaats van erachter te rijden. De tijd voor De Klomp wordt gevonden door eerder te vertrekken uit Utrecht, wat kan omdat er geen 3900 meer is waar dus ook niet op aangesloten hoeft te worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40633
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Daniel »

Best kritisch dan, als dat met een minuutje in Leiden al lukt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 6953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De vrijdagse dienstregeling is op meer plekken een beetje vreemd. Op even uren zit de 9300 in noordelijke richting voor de 3100, in oneven uren er achter. Hierdoor heb je 5 verbindingen per 2 uur op vrijdag tussen Den Haag HS en Schiphol, omdat je op even uren wel om :16 een overstap hebt in Leiden (maar in het andere halve uur is het dan gewoon :45).
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

En waar die :45 voor nodig is, is ook weer af te vragen.
Hij staat 3 min stil op zowel Shl als Asdz, dat is wel erg ruim.
Bemined
Berichten: 6953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De NS heeft het wijzigingsblad van 30 juni verwerkt in de reisinformatie. Vanwege de wijzigingen rondom Groningen heb ik een nieuwe uitdraai gemaakt van de lijstjes per treinserie: https://nsdr.bemined.nl/2025-4/

Nieuwe treinserienummers rond Groningen zijn:
37300 Leeuwarden - Groningen Europapark (sneltrein).
37400 Leeuwarden - Groningen Europapark, in de spits te Groningen doorgekoppeld aan de 37900.
37500 Groningen - Bad Nieuweschans (zondag).
37600 Eemshaven - Bad Nieuweschans (maandag t/m zaterdag), Eemshaven - Groningen (zondag).
37700 Delfzijl - Groningen (zondag).
37800 Delfzijl - Veendam (maandag t/m zaterdag, in de avond knip in Groningen), Groningen - Veendam (zondag)
37900 Sneltrein Groningen - Winschoten (sneltrein, spits), doorgekoppeld aan de 37400.

Verder wordt de ECD ingelegd met 200km/u tussen de Groene Harttunnel en Rotterdam, hierdoor ontstaat tijd voor splitsen/combineren in Rotterdam. Tevens worden ICD 2417 en 12478 omgenummerd in ECD 19517 en 19578. De 19517 stopt als enige ECD wel in Duivendrecht.

Tot slot gaat de 8800 in Utrecht Leidsche Rijn stoppen.
MetroRET
Berichten: 4089
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door MetroRET »

https://nsdr.bemined.nl/2025-4/dienstre ... -week.html

Je tabel van de 4300 lijkt niet helemaal op orde, Flevoland komt 2x aan de orde.
iamthedutchdude
Berichten: 1790
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door iamthedutchdude »

Bemined schreef: di 13 mei 2025, 18:46 De NS heeft het wijzigingsblad van 30 juni verwerkt in de reisinformatie. Vanwege de wijzigingen rondom Groningen heb ik een nieuwe uitdraai gemaakt van de lijstjes per treinserie: https://nsdr.bemined.nl/2025-4/

Nieuwe treinserienummers rond Groningen zijn:
37300 Leeuwarden - Groningen Europapark (sneltrein).
37400 Leeuwarden - Groningen Europapark, in de spits te Groningen doorgekoppeld aan de 37900.
37500 Groningen - Bad Nieuweschans (zondag).
37600 Eemshaven - Bad Nieuweschans (maandag t/m zaterdag), Eemshaven - Groningen (zondag).
37700 Delfzijl - Groningen (zondag).
37800 Delfzijl - Veendam (maandag t/m zaterdag, in de avond knip in Groningen), Groningen - Veendam (zondag)
37900 Sneltrein Groningen - Winschoten (sneltrein, spits), doorgekoppeld aan de 37400.
Dank, zal het de komende weken op de wiki verwerken...
Nicketick
Berichten: 768
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Nicketick »

Waar gaat Arriva eigenlijk keren voor de ritten die eindigen op Groningen Europapark? Er lijkt, als ik het sporenplan zo bekijk, een keerspoortje te liggen tussen Groningen Europapark en De Vork maar dat heeft verder geen bordes om tussen stellen te wisselen volgens mij. Of gaan ze wel doorrijden naar De Vork en daar keren?
Gamma
Berichten: 442
Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 15:44

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Gamma »

Sporen 355 en 360 zijn keersporen in middenligging.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3326
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door marvinkok »

Nicketick schreef: wo 14 mei 2025, 16:20 Waar gaat Arriva eigenlijk keren voor de ritten die eindigen op Groningen Europapark? Er lijkt, als ik het sporenplan zo bekijk, een keerspoortje te liggen tussen Groningen Europapark en De Vork maar dat heeft verder geen bordes om tussen stellen te wisselen volgens mij. Of gaan ze wel doorrijden naar De Vork en daar keren?
Waarom zou je een bordes nodig hebben om te keren?
Bij NS is dat regel inderdaad, maar bij de rest van de vervoerders wordt daar niet zo moeilijk over gedaan.
Dionysusnu
Berichten: 1992
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Dionysusnu »

Is dat niet júíst een probleem bij de GTWs, aangezien die geen cabinedeur en -trapje hebben? Of zijn die via de reizigersdeuren goed begaanbaar vanaf ballasthoogte?
Selivio
Berichten: 550
Lid geworden op: za 30 apr 2016, 12:02

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Selivio »

En anders is het ongeveer een kilometer tussen de kruiswissels bij het Hoofdstation en Groningen Europapark. Klein stukje links rijden moet te doen zijn daar.
Grt. Stefan
IIVQ
Berichten: 1897
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door IIVQ »

Het valt mij op dat 1800 te Dvd ri Amf op ma-do (tot ±20:00) om :20/:50 vertrekt en vr-zo (en 's avonds) om :21/:51 (en v.v. aankomst wisselt ook tussen :39 en :40).
Wat is hier de reden van?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52107
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Suus »

Op vr-zo is de dienstregeling van de RoSA/A2-corridor anders door kwartierdiensten in plaats van een tienminutentrein. De inpassing van andere treinen die in aanraking komen met die corridor is daardoor ook soms een paar minuten verschillend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13755
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Wubbo »

In dit geval is het het goederenpad Amersfoort - Kijfhoek die net op een ander moment moet oversteken bij Diemen Zuid.
Bemined
Berichten: 6953
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door Bemined »

De tijden die je in de reisplanner ziet zijn overigens afgerond, in werkelijkheid is het verschil nog geen halve minuut.
IIVQ
Berichten: 1897
Lid geworden op: vr 01 apr 2022, 20:26

Re: Dienstregeling 2025

Bericht door IIVQ »

Thx, dan vraag ik mij af waarom het goederenpad weer anders is maar dat zal met hetzelfde invoegen op de A2-corridor te maken hebben.

Ik wist niet dat er nog treinseries minder reden op vrijdag dan ma-do!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten