Een doorgaande verbinding lijkt dus wel mogelijk.
Klopt, het is dus vooral 's avonds, op vrijdag en in het weekend een probleem.
Klopt, het is dus vooral 's avonds, op vrijdag en in het weekend een probleem.
Wel zonder stop in Leiden dan, want voor die stop heb je toch echt ook tijd nodig. En 1 minuut lijkt me op Leiden Centraal wat krap eerlijk gezegd.
Vanwaar dat verschil eigenlijk. Is 'ie daar dan al minuutjes aan het winnen voor de stop op De Klomp verderop in de route ofzo?
Dat heeft met de inpassing op Schiphol en Amsterdam Zuid te maken. Het is niet zo dat de landelijke dienstregeling is gebaseerd op de bediening van De Klomp.
Hij moet eerder op Utrecht Centraal zijn om aan te sluiten op de 2700. Daarvoor moet hij eerder op Schiphol zijn om Thalys voor te blijven, in plaats van erachter te rijden. De tijd voor De Klomp wordt gevonden door eerder te vertrekken uit Utrecht, wat kan omdat er geen 3900 meer is waar dus ook niet op aangesloten hoeft te worden.
Dank, zal het de komende weken op de wiki verwerken...Bemined schreef: ↑di 13 mei 2025, 18:46 De NS heeft het wijzigingsblad van 30 juni verwerkt in de reisinformatie. Vanwege de wijzigingen rondom Groningen heb ik een nieuwe uitdraai gemaakt van de lijstjes per treinserie: https://nsdr.bemined.nl/2025-4/
Nieuwe treinserienummers rond Groningen zijn:
37300 Leeuwarden - Groningen Europapark (sneltrein).
37400 Leeuwarden - Groningen Europapark, in de spits te Groningen doorgekoppeld aan de 37900.
37500 Groningen - Bad Nieuweschans (zondag).
37600 Eemshaven - Bad Nieuweschans (maandag t/m zaterdag), Eemshaven - Groningen (zondag).
37700 Delfzijl - Groningen (zondag).
37800 Delfzijl - Veendam (maandag t/m zaterdag, in de avond knip in Groningen), Groningen - Veendam (zondag)
37900 Sneltrein Groningen - Winschoten (sneltrein, spits), doorgekoppeld aan de 37400.
Waarom zou je een bordes nodig hebben om te keren?Nicketick schreef: ↑wo 14 mei 2025, 16:20 Waar gaat Arriva eigenlijk keren voor de ritten die eindigen op Groningen Europapark? Er lijkt, als ik het sporenplan zo bekijk, een keerspoortje te liggen tussen Groningen Europapark en De Vork maar dat heeft verder geen bordes om tussen stellen te wisselen volgens mij. Of gaan ze wel doorrijden naar De Vork en daar keren?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten