Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
sneltram schreef: ↑do 18 mei 2023, 15:46
Of anders geformuleerd: Keolis heeft dit keer wel geluisterd naar het verzoek van NS om langere treinen in zetten.
Of nog anders geformuleerd, NS heeft gelukkig eens op tijd aangegeven dat er met langere treinen gereden moet worden zodat er op tijd op ingespeeld kon worden
Ik weet niet echt of er een topic hiervoor is over de reisinformatieborden op stations. Ik heb het al op verschillende plekken gezien als een trein keert, had je eerst een bewegende trein die keert. Die is nu vervangen door een (kerende) pijl links of rechts van de trein. Dit is wat mij betreft duidelijker. Een voorbeeld zie je hier:
Dat heen en weer rijdende treintje maakte inderdaad vooral de samenstelling minder goed zichtbaar, maar of deze versie nou zo duidelijk is...
Het irriteert mij vooral dat ze die animatie (en nu dit symbool) gewoon veel te frequent gebruiken. Namelijk niet alleen waar een trein onderweg kopmaakt, maar ook op de eindpunten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Etienne schreef: ↑do 18 mei 2023, 17:11
De bussen tussen Amersfoort en Apeldoorn rijden dan ook ongeveer elke 10 minuten en echt druk zijn die niet. Wel moeten reizigers in Apeldoorn telkens overstappen op een andere bus naar Deventer.
Ook rijdt de 1700/11700 vandaag in het pad van de treinserie 2000, zodat reizigers naar Amersfoort een snelle overstap hebben.
Aan de andere kant (Deventer-Enschede) is het juist een puinhoop: er rijdt 2x per uur een sprinter (doorgetrokken 7000), maar in een dusdanig vreemd pad (ongeveer 12 minuten verschoven tov de normale IC) dat er in Twente nergens meer aansluiting is op de bussen. Ze hadden beter het normale IC-pad kunnen pakken van Enschede tot Almelo en vanaf daar stopperen naar Deventer.... Spaart ook nog eens een compositie uit, en de aansluiting in Deventer richting Zutphen en Zwolle is veel beter. Rijdt de IC Berlijn kun je een paar minuten eerder uit Enschede of later uit Deventer om hier ruimte aan te geven.
Ik zie dat de Thalys in het Pinksterweekend niet in Schiphol en Rotterdam stopt. Welke route volgt de trein dan? Wordt er dan non-stop via Utrecht en Breda gereden en daar de HSL op?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/ Updates: 25-05-2025NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam! 14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Niet het hele Pinksterweekend, alleen van zaterdagavond tot maandagavond. Dan ligt Rotterdam Lombardijen - Zwijndrecht plat vanwege werkzaamheden inclusief de HSL aansluiting, dus via Utrecht is dan de enige manier. Er rijden overigens maar 4 treinen per dag via de omleidingsroute, de overige treinen zijn opgeheven vanaf Brussel.
JothamvW schreef: ↑vr 19 mei 2023, 08:15
En de Sprinter kan gewoon keren op 4b, dus capaciteitsgebrek is het ook niet. (1, 3 en 4a kunnen immers gewoon gebruikt worden)
Ik moet wel zeggen dat ik er gisteren pas achter kwam dat spoor 4 nog deelsporen heeft, maar goed...
Over welk station heb je het nu?
dennistd schreef: ↑vr 19 mei 2023, 01:18
Aan de andere kant (Deventer-Enschede) is het juist een puinhoop: er rijdt 2x per uur een sprinter (doorgetrokken 7000), maar in een dusdanig vreemd pad (ongeveer 12 minuten verschoven tov de normale IC) dat er in Twente nergens meer aansluiting is op de bussen. Ze hadden beter het normale IC-pad kunnen pakken van Enschede tot Almelo en vanaf daar stopperen naar Deventer.... Spaart ook nog eens een compositie uit, en de aansluiting in Deventer richting Zutphen en Zwolle is veel beter. Rijdt de IC Berlijn kun je een paar minuten eerder uit Enschede of later uit Deventer om hier ruimte aan te geven.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom de 7000 niet op alle stations stopt tussen Almelo en Enschede. Als dat wel het geval was, kwam je in elk geval in Enschede al beter uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
JothamvW schreef: ↑vr 19 mei 2023, 08:15
En de Sprinter kan gewoon keren op 4b, dus capaciteitsgebrek is het ook niet. (1, 3 en 4a kunnen immers gewoon gebruikt worden)
Ik moet wel zeggen dat ik er gisteren pas achter kwam dat spoor 4 nog deelsporen heeft, maar goed...
Kan niet wegens de IC Berlijn en kruisende 3600 die geen inzetbeperking heeft met een maximum van 6 bakken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
IC Berlijn kan niet tegelijkertijd in Deventer zijn met IC Roosendaal, IC Amsterdam Centraal kan niet tegelijkertijd in Deventer zijn met IC Zwolle.
En dan kan de trein uit Dvc/Zp gewoon spoor 3 gebruiken en de trein uit Zl spoor 1.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
In zuidelijke /oostelijke richting kan met de huidige drg niet van één spoor gebruik worden gemaakt. De 3600 is van -.12 tot -.15 in Dv, de ICB komt om -.16 aan en dat is een te krappe opvolging.
Voor zover ik zo zie, was dat alleen krap geworden bij inzet van 2xDDZ-4 op de 3600 (fysieke spoorlengte spoor 4b is 210 of 218 meter). Dat heeft er overigens beide dagen niet op gereden.
Door een persoon op het spoor is de 5165 ingekort tot Sdm en de is de 5158 ingekort tot Rtz.
Dan ben ik wel heel benieuwd waar die persoon dan precies loopt, zeker omdat de IC's wel gewoon kunnen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.