Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nederlanders toch? Ik was jaren geleden in de Parijse metro al verbaasd dat het daar usance was om van de klap op te staan bij een station.
Gisteren zag ik een vrij volle SNG hoe iemand haar fiets op een willekeurig balkon zette en zelf ergens ging zitten. Bij drie stations kieperde het ding om en viel bijna op iemands voeten. Zei wel sorry, maar bleef zitten. Bleek overigens een bijbel lezer te zijn, maar daar is geen oorzakelijk verband.
hauptbahnhof schreef: ↑vr 23 jun 2023, 22:46
Net als mensen op de klapstoeltjes op moeten staan als er een fiets binnenkomt, maar dat doen ze ook niet
Nog wat erger zijn mensen die in ICM op klapstoeltjes zitten bij de opengaande deur en nog minder ruimtelijk inzicht hebben dan ik. Ik bedank mensen dan ook heel sarcastisch voor de waarschuwing als ik weer eens door een paar benen heen loop of op een paar voeten sta en ze geen moeite hebben genomen op te staan of iets te zeggen...
De leukste mensen vind ik altijd diegene die in een VIRM op de deurstangen zitten en ook blijven zitten als de trein stopt. Ik druk met liefde op dat "open" knopje, draaien ze mooi mee naar buiten en weten ze ineens niet hoe snel ze op moeten staan !
Waarom stopt de 3700 niet op delft? Hij rijdt ondanks de werkzaamheden in Rotterdam wel door tot Schiedam, dus daar lijkt het toch niet veel mee te maken te hebben?
Liefhebber OV per Bus in Duitsland & Oostenrijk ~ Student Buschauffeur in opleiding
Hoe zit dat met de (nu al een tijdje afgeschaalde) spitstreinen naar Harderwijk? Volgens sporenplan.nl is daar geen plek tussen bediende seinen om te keren. Reden die treinen dan leeg door naar Nunspeet?
ArrivaBas schreef: ↑zo 25 jun 2023, 19:11
Je kan niet keren op een plek zonder bediende seinen in beide richtingen. Rotterdam Zuid heeft die alleen naar het zuiden toe.
Ik had het ook logischer gevonden om vanuit zuidelijke richting tot Blaak te rijden. Dat had ook bussen gescheeld doordat daar rechtstreeks op de metro gestapt kan worden, ipv eerst naar Capelsebrug met de bus. Ook naar Schiedam had dan met de metro gekund.
Meltrain schreef: ↑zo 25 jun 2023, 16:22
Het is wel onhandig dat NS met Rtst een voor mindervaliden ontoegankelijk station heeft uitgekozen als overstaplocatie.
Wat ik trouwens kwalijk vind, is dat de NS reisplanner Rotterdam Stadion als toegankelijk aangeeft (reisoptie "Toegankelijk reizen"), terwijl er met een rolstoel toch met geen mogelijkheid van het perron af te komen is, laat staan om in een treinvervangende bus te komen.
Laatst gewijzigd door iamthedutchdude op zo 25 jun 2023, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bemined schreef: ↑zo 25 jun 2023, 19:54
De hele Willemsspoortunnel is bediend.
Toch kun je er maar in één richting keren, namelijk vanuit Rotterdam Centraal, dus niet vanuit Dordrecht. Dit i.v.m. de positie van het sein t.o.v. het perron (zichtbaarheid). Het had voor de werkzaamheden van het huidige weekend sowieso niet uitgemaakt. Heel Rtb is buiten dienst. Er is nog geprobeerd of pendelen over één spoor mogelijk was, maar helaas. Het zou veel bussen gescheeld hebben omdat je op Rtb een mooie trein-metro-verbinding kon maken naar zowel Sdm als Rta.
Daniel schreef: ↑za 24 jun 2023, 19:19
Handig, met een check-in bij NS kan je overal zo door lopen de NS-bus en metro in, kom je op Alexander aan kan je het station niet in omdat alle poortjes gesloten zijn
Zojuist via Alexander gereisd. Vanaf Utrecht komende is het NS-poortje om met de metro richting Blaak te gaan redelijk verstopt. Je moet eerst uitchecken bij NS, dan niet de logische route via de brug volgen, maar naar beneden de trap. Spoorwegovergang over en dan staat er bij de hellingbaan een poortje open voor NS-reizigers.
Ik was geloof ik de enige die dit doorhad. Er werd ook totaal niets aangegeven in de trein; er had een poortje opengezet moeten worden op de brug.
Meltrain schreef: ↑zo 25 jun 2023, 16:22
Het is wel onhandig dat NS met Rtst een voor mindervaliden ontoegankelijk station heeft uitgekozen als overstaplocatie.
Van wat ik heb gelezen, worden bij dergelijke werkzaamheden voor rolstoelers wel eens aparte taxi's geregeld. Het lijkt mij dat NS reisassistentie weet dat dat station niet toegankelijk is.
PHS schreef: ↑zo 25 jun 2023, 19:24
Inderdaad, die keerden in Nunspeet.
Hadden ze daar dan ook geen stop van kunnen maken?
Volgens mij is dat de laatste tijd standaard dat men op maandag & woensdag vanuit Utrecht richting Breda rijdt met de acceptatieritten en op donderdag & vrijdag naar Steenwijk.
Na een probleemloze rit met de Eurostar van Londen naar Amsterdam viel ik op Amsterdam Centraal met de neus in de boter. De sprinter van 16.41 naar Amersfoort was gecanceld en ik moest op een andere manier naar Baarn. Eerst de IC van 16.23 naar Nijmegen en in Utrecht Centraal overgestapt op de behoorlijk volle sprinter van 17.07 naar Baarn.
Gisteren in de 1800 controle gehad van de vervoersbewijzen. De laatste keer is al heel erg lang geleden, en het is niet alsof ik doorgaans hele korte stukjes reis... Opvallend dus.
Gecontroleerd worden is voor mij echt wel een alledaagse gebeurtenis, gisteren nog twee keer controle gehad, en zondag drie keer.
Ik vind de nieuwe polo's voor de conducteurs nog steeds niet mooi. Er zijn echter ook nog steeds conducteurs die liever het lichtblauwe overhemd blijven dragen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Die polo's gaan opnieuw ontworpen worden, en met een normale kraag. De huidige lijken meer op pyjama's en zijn niet populair bij het personeel. Ze zijn ook niet verplicht om te dragen.