Dat was niet het ongeluk op het stationsplein. Iets na kwart over middernacht is op Amsterdam Centraal iemand aangereden tussen perron 8 en 10. De perrons van spoor 7, 8, 10 en 11 zijn daarna afgesloten, het overige treinverkeer kon doorgaan en gezien het beperkte treinverkeer na middernacht is de storing toen afgemeld.VIRM schreef:Dit was kennelijk het ongeluk op het Stationsplein, wat uiteindelijk geen gevolgen had voor het treinverkeer.
OVer Missers in de Reisinformatie
- Suus
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- ODRAIL
Hmmm ... is er aan dit probleem nou echt niets aan te doen :? ?Daniel schreef:Niet alleen de omroepen, de bijbehorende TBPs zijn minstens zo hilarisch met dingen als "Sprinter Amersfoort via Amersfoort" toen die in het verleden bij weekendwerkzaamheden werd doorgetrokken naar Schothorst.
-
Tramlijn 24 had er in Rotterdam vanmiddag niet zo'n zin in. Amper 5 minuten nadat we van het beginpunt vertrokken werden riep de automatische omroep "Eindpunt. Bedankt voor het reizen met de RET" om. En daarna toen we stilstonden nog een keer. En toen we vervolgens vertrokken voor de rest van de rit nog een derde keer. NS is blijkbaar niet de enige die de reisinformatie niet goed weet te krijgen bij een omleidingsroute.
- ODRAIL
Dit gebeurd niet alleen in de tram hoor
.
In de metro gebeurd dit ook regelmatig. De bestuurder heeft dan waarschijnlijk de juiste omroepband nog niet goed ingesteld.
In de metro gebeurd dit ook regelmatig. De bestuurder heeft dan waarschijnlijk de juiste omroepband nog niet goed ingesteld.
-
@Suus: voordat ik de trein instapte was de melding alweer verdwenen van de storingenpagina. Maar Tuffy beloofde iedereen op de hoogte te houden. Dit is echter niet de eerste keer dat er vervolgens helemaal niks meer wordt omgeroepen. Gebeurt volgens mij bij verstoringen waarbij de treindienst niet hoeft te worden aangepast.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Verrassend genoeg zit ik nu in een omgelegde [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] waarbij de eindbestemming op de TBPs keurig is aangepast naar Hoogeveen terwijl ik tegelijk een perron verder nog een [serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] zonder gewijzigde eindbestemming op de borden zag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- dylanwild94
- Donateur
Hebben ze het licht gezien bij de NS. 

Hoe voller de bus des meer vertraging heeft hij.
-
Nee, want dat is altijd zo als er een gewijzigde eindbestemming wordt aangedaan dat niet op de route ligt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nope, dat is niet altijd zo... **Plukt even een fototje uit het archief**

Schapekop in de Keistad
-
Vanochtend vond een ex-Veolia GTW dat Heerlen de Kissel ook Kerkrade Centrum heette. Zag er best knullig uit: 11:46 Kerkrade Centrum, en dan onderaan de routestrip 11:57 Kerkrade Centrum.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Soms wordt een storing 'uitgezet' zonder officiële, inhoudelijke afmelding. Dan roept Tuffy niets om, maar ook apps als RdT krijgen dan alleen een afmelding (=bericht verwijderen/deactiveren) zonder inhoud.VIRM schreef:@Suus: voordat ik de trein instapte was de melding alweer verdwenen van de storingenpagina. Maar Tuffy beloofde iedereen op de hoogte te houden. Dit is echter niet de eerste keer dat er vervolgens helemaal niks meer wordt omgeroepen. Gebeurt volgens mij bij verstoringen waarbij de treindienst niet hoeft te worden aangepast.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Gisteren weer een dagje NRW gedaan. Op de site van de DB zag ik niks over werkzaamheden op de trajecten die ik wilde rijden, dus ik gisteren om 7:45 op stap. In Arnhem zag ik dat de RE19 was ingekort tot Emmerich door een stroomstoring. In de trein echter riep de machinist (in keurig verstaanbaar Nederlands!) om dat er werkzaamheden waren met SEV tussen Emmerich en Wesel. In Emmerich dus de bus in. Onderweg zag ik her en der dat er spoorwegpoppetjes druk waren met dingen en machines op opgebroken stukken spoor, dus het was geen stroomstoring zoals in Arnhem op de borden stond en 's avonds zou ik dus ook met de bus terug moeten.. Blijkbaar neemt DB geen werkzaamheden op bij andere vervoerders, zoals NS wel doet op ns.nl..
's Avonds was het plan vanuit Arnhem per bus naar Apeldoorn te gaan, en dan met de laatste trein van 1:30 naar Deventer. Om 1:15 kwam ik in Apeldoorn, waar op de borden stond dat die trein niet zou rijden. Rijdt niet - cancelled. Sta je dan -o- Werkzaamheden Amsterdam-Amersfoort, zou het daarmee te maken hebben? Daar kwam de trein immers vandaan en zal dan maar helemaal zijn opgeheven?
Maar ik wilde toch naar huis.. een taxi kost met gemak tientallen euro's en die zou ik dan ook niet terug krijgen, want eigen stomme schuld.. dus dan zit er maar één ding op als je verder ook niemand in Apeldoorn kent, de benenwagen -o- Maar wat zag ik vanmorgen toen ik wilde kijken hoe het zat? Die trein heeft wel degelijk gereden, zij het met +10. Godverdegodverdegodver.
Doe kort voor vertrek de reisplanner-check heb ik nu wel geleerd, voor elk traject, voor elke vervoerder apart uitpluizen. Maar er verschijnt dus ook gewoon ronduit foute informatie op de borden. Treinen die wel rijden terwijl er staat van niet, meestal is het andersom..
's Avonds was het plan vanuit Arnhem per bus naar Apeldoorn te gaan, en dan met de laatste trein van 1:30 naar Deventer. Om 1:15 kwam ik in Apeldoorn, waar op de borden stond dat die trein niet zou rijden. Rijdt niet - cancelled. Sta je dan -o- Werkzaamheden Amsterdam-Amersfoort, zou het daarmee te maken hebben? Daar kwam de trein immers vandaan en zal dan maar helemaal zijn opgeheven?
Maar ik wilde toch naar huis.. een taxi kost met gemak tientallen euro's en die zou ik dan ook niet terug krijgen, want eigen stomme schuld.. dus dan zit er maar één ding op als je verder ook niemand in Apeldoorn kent, de benenwagen -o- Maar wat zag ik vanmorgen toen ik wilde kijken hoe het zat? Die trein heeft wel degelijk gereden, zij het met +10. Godverdegodverdegodver.
Doe kort voor vertrek de reisplanner-check heb ik nu wel geleerd, voor elk traject, voor elke vervoerder apart uitpluizen. Maar er verschijnt dus ook gewoon ronduit foute informatie op de borden. Treinen die wel rijden terwijl er staat van niet, meestal is het andersom..
Gediplomeerd ongeluksmagneet
-
- Contacteer:
Maar je bent dus helemaal van Apeldoorn naar Deventer gewandeld? 

Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik loop liever drie uur dan dat ik zeven uur moet wachten..
-
DB meldt inderdaad geen werkzaamheden bij andere vervoerders. Wat betreft die opgeheven laatste trein: als NS zonder vooraankondiging (toch wel zeker minimaal 24u) van tevoren de trein opheft dan heeft NS maar voor vervangend vervoer te zorgen. Wat wist NS je te melden toen je de infopaal gebruikte (ik neem toch aan dat je dat wel hebt gedaan?)?
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Ik dacht pas aan de infopaal toen ik al een half uur onderweg was -o-dennistd schreef: toen je de infopaal gebruikte (ik neem toch aan dat je dat wel hebt gedaan?)?
-
Tja, dat is niet handig... Dikke kans dat ze je hadden kunnen vertellen dat er wel gewoon een trein reed, en anders had je op basis van de uitgevallen trein (wat blijkbaar pas kort van tevoren bekend was) een taxi op kosten van NS kunnen eisen.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Dat wist ik dus niet, of de trein planmatig was uitgevallen of niet. Mijn punt is meer: waarom stond die trein als opgeheven op de TB7 terwijl hij wel gewoon reed? Of is het weer systeemnummertjesgeneuk waardoor het allemaal niet meer kan?
-
Respect man. :pos:Ardan schreef:Ik loop liever drie uur dan dat ik zeven uur moet wachten..
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 12 jun 2017, 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: bedankt, maar één keer posten is genoeg. Tweede verwijderd
Reden: bedankt, maar één keer posten is genoeg. Tweede verwijderd
-
Tot een paar minuten geleden was er een Overwegstoring op het traject Zwolle - Enschede. Op de borden staat 17:48 Sprinter Enschede
Rijdt niet verder dan Raalte
Echter gaat deze trein in raalte gewoon door naar Nijverdal en Enschede maar staat dit niet op de borden door ander serie nummer.
Niet echt klant vriendelijk..
Rijdt niet verder dan Raalte
Echter gaat deze trein in raalte gewoon door naar Nijverdal en Enschede maar staat dit niet op de borden door ander serie nummer.
Niet echt klant vriendelijk..
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Misschien opgeheven en toen toch weer ingelegd? Wel balen, 3 uur lopen voor niets :oArdan schreef:Dat wist ik dus niet, of de trein planmatig was uitgevallen of niet. Mijn punt is meer: waarom stond die trein als opgeheven op de TB7 terwijl hij wel gewoon reed? Of is het weer systeemnummertjesgeneuk waardoor het allemaal niet meer kan?
- Mikos
- Contacteer:
Nee, er heeft iets anders gespeeld. Ik heb het stiekem al doorgezet om het volledig uit te laten zoeken. Zodra daar een eenduidig verhaal uit maar voren komt, kan ik er wat meer over zeggen. Maar het lag niet aan Ardan.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
- Ardan
- Oud-beheerder OVNL
Oh wauw, dank je. Al heb ik nu ook wel geleerd niet meteen blind op een scherm af te gaan maar eerst goed uit te zoeken wat er aan de hand is..
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Mocht je de treintypes missen van een regionale treinen of het verkeerde type zien: er is bij NS iets mis gegaan waardoor die informatie van sommige treinen voorlopig ontbreekt of verkeerd staat in de apps. -o-
- Mikos
- Contacteer:
Ik kan ondertussen trouwens wel kort vertellen wat er gebeurt is in Apeldoorn, want een compleet verhaal gaat waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten:
In het Jaarplan hoort trein 1591 te stoppen (zoals altijd) in Apeldoorn. In Dagplan heeft deze trein ineens de D van Doorkomst meegekregen in Apeldoorn, waarna Infoplus aangeeft dat de trein niet rijdt (hij stopt immers niet in Apeldoorn). Negen minuten voor vertrek, om 01.23 uur kwam daar een wijziging op door, dat er wel een stop zou zijn en werd spoor 4 toegekend, waarna de trein daar ook heeft gehalteerd.
Joost mag weten waarom die trein volgens Dagplan een D meekreeg in Apeldoorn, terwijl dat helemaal niet zo hoort te zijn. Dat gaat men nu tot op de bodem uitzoeken, want dat mag natuurlijk absoluut niet voorkomen.
Wat betreft de (waanzinnig) slechte keuze om te gaan lopen, kan ik kort zijn: lieve jongen, gebruik de Service- en Alarmzuil de volgende keer, want drie uur lopen is natuurlijk absoluut geen alternatief. Zeker niet wanneer het achteraf onnodig blijkt te zijn. Ondanks dat het je eigen keuze is geweest om te gaan lopen, probeer ik intern een kleine compensatie te regelen, maar daarvoor moet ik nog even contact hebben met de juiste persoon.
In het Jaarplan hoort trein 1591 te stoppen (zoals altijd) in Apeldoorn. In Dagplan heeft deze trein ineens de D van Doorkomst meegekregen in Apeldoorn, waarna Infoplus aangeeft dat de trein niet rijdt (hij stopt immers niet in Apeldoorn). Negen minuten voor vertrek, om 01.23 uur kwam daar een wijziging op door, dat er wel een stop zou zijn en werd spoor 4 toegekend, waarna de trein daar ook heeft gehalteerd.
Joost mag weten waarom die trein volgens Dagplan een D meekreeg in Apeldoorn, terwijl dat helemaal niet zo hoort te zijn. Dat gaat men nu tot op de bodem uitzoeken, want dat mag natuurlijk absoluut niet voorkomen.
Wat betreft de (waanzinnig) slechte keuze om te gaan lopen, kan ik kort zijn: lieve jongen, gebruik de Service- en Alarmzuil de volgende keer, want drie uur lopen is natuurlijk absoluut geen alternatief. Zeker niet wanneer het achteraf onnodig blijkt te zijn. Ondanks dat het je eigen keuze is geweest om te gaan lopen, probeer ik intern een kleine compensatie te regelen, maar daarvoor moet ik nog even contact hebben met de juiste persoon.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.