Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Mikos
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Correct. En aangezien NS heeft ingezet op dynamische informatie in de vorm van de TB-schermen en de statische informatie minimaal is geworden, zal ProRail die dingen weg moeten halen, want er komt (hoogstwaarschijnlijk) geen nieuwe informatie in.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Hainje

Bericht door Hainje »

Ik sta nu op station Eindhoven en ik hoor Tuffy boven iets omroepen, maar beneden in de reizigerspassage hoor je niet wat ze zegt. Ik krijg niet de indruk dat er hier überhaupt speakers hangen. Dat terwijl het voor mij in de tunnel misschien wel interessante informatie kan zijn.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Eindhoven gevraagd.
Daniel schreef:Tot slot kent de 1718 deze vrijdag weer staanplaatsen in de gangpaden als gevolg van heg sinds 11 juni weer ingekort zijn tot solo ICM-IV.
Blijkt een fout in de planning, zal worden rechtgezet (op termijn).
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Hainje schreef:Ik sta nu op station Eindhoven en ik hoor Tuffy boven iets omroepen, maar beneden in de reizigerspassage hoor je niet wat ze zegt. Ik krijg niet de indruk dat er hier überhaupt speakers hangen. Dat terwijl het voor mij in de tunnel misschien wel interessante informatie kan zijn.
"De omroep in Eindhoven is zodanig ingesteld dat deze alleen op die plaats te horen waar die bedoeld is. Dus voor een stremming richting Gvc rijg je alleen op spoor 5/6 te horen en niet meer in de tunnel," aldus de inhoudelijke reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Die snap ik niet. In de tunnel kun je prima onderweg zijn naar spoor 5/6 om je trein naar Den Haag te nemen toch?
Aking

Bericht door Aking »

:o het wordt nog eens wat in Hollandistan!

Al vind ik het voorbeeld niet heel denderend, ook in de tunnel wil ik namelijk al horen dat er een verstoring is op mijn traject richting Gvc...

Wat Wubbo zegt dus
Gekko123
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Gekko123 »

Dan mag ik hopen dat ze dat niet zo specifiek in hebben gesteld dat een wisselstoring bij Den Bosch alleen goed te horen is op het perron van spoor 5/6. Lijkt me nou net een mooi voorbeeld dat je ook graag zou willen weten op spoor 1/2 vanwege de vertragingsoorzaak van je trein.
Hainje

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:"De omroep in Eindhoven is zodanig ingesteld dat deze alleen op die plaats te horen waar die bedoeld is. Dus voor een stremming richting Gvc rijg je alleen op spoor 5/6 te horen en niet meer in de tunnel," aldus de inhoudelijke reactie.
Valt wat voor te zeggen, wat er voor spoor 4 van belang is hoeft dat niet te zijn voor spoor 1. Echter vind ik persoonlijk dat in de tunnel álle omroepinformatie van belang is. Dus dat je dan krijgt dat informatie voor spoor 1 ook op spoor 1/2 én in de tunnel omgeroepen wordt. Immers de reizigers voor alle sporen moeten door een tunnel om op de juiste sporen te komen.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:De TB7 in de fietsenstalling van Amersfoort is vastgelopen om 6.47 uur, dat stond er om 7.05 uur nog op. Andere "storing" is dat er geen sticker met een nummer onderop zit.
Of ze zijn heel snel met nummers plakken, of hij is vanmorgen niet opgevallen doordat ik er in een rare hoek onderdoor liep, maar het blijkt de 86081 te zijn (of was 't nou 81086 :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Het nummer wat Aking doorgaf begon met 81, dus zal dit nummer daar vast ook mee beginnen. :wink:
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Er speelt in Eindhoven trouwens iets anders. Daar reageert de omroepinstallatie op zichzelf, waarna deze afschakelt. Er zijn ook klachten geweest dat deze te hard stond. Door de manier van inbouwen kan de aannemer er echter niet gemakkelijk bij, dus voorlopig zal dat waarschijnlijk niet gaan veranderen...
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Over te harde omroepinstallaties gesproken: die in Utrecht stond vanmiddag op een stand waar je oordopjes bij nodig had als je langs een luidspreker liep. Kan je daar ook wat mee?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hainje

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Er speelt in Eindhoven trouwens iets anders. Daar reageert de omroepinstallatie op zichzelf, waarna deze afschakelt. Er zijn ook klachten geweest dat deze te hard stond. Door de manier van inbouwen kan de aannemer er echter niet gemakkelijk bij, dus voorlopig zal dat waarschijnlijk niet gaan veranderen...
Afschakelen om te voorkomen dat het gaat rondzingen? (Zoals je op de radio wel eens hoort wanneer er een luisteraar inbelt)
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Juist.

Wat de omroep in Utrecht betreft: soms zijn monteurs met de installatie bezig. Wanneer dat een blijvende klacht is, kan ik het doorgeven.
cassie127

Bericht door cassie127 »

Mikos schreef:Signing, wayfinding, allemaal één pot nat... :X

Wat betreft seinen: die hebben zo'n hoge prioriteit dat machinisten die direct doorgeven. Met een beetje pech is de lamp morgenochtend al vervangen :pos:
Inmiddels zie ik weer een rood lampje branden :Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Stadsbus

Bericht door Stadsbus »

Wie o wie weet hoe laat het is in Vb?
Spoiler: show
Afbeelding
SuperGhost

Bericht door SuperGhost »

Dat wordt zeer lang wachten op je volgende trein :wink:
cassie127

Bericht door cassie127 »

09 uur 22 minuten en 17 seconden :Y (A)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Mikos kan niets doorgeven zonder nummer. Deze is te zien als je recht onder deze TBP staat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
trolly

Bericht door trolly »

Stadsbus schreef:Wie o wie weet hoe laat het is in Vb
Tijd voor een nieuwe klok (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Mikos, wil je even iemand het onkruid laten wieden op spoor 3 van Laan van NOI? Op de kop van het perron (zeg de laatste 40 meter) aan de kant van Den Haag Centraal staat het onkruid nu ongeveer 20 centimeter hoog.
Mikos
Contacteer:

Bericht door Mikos »

Ik ben al met mijn plantenspuit onderweg!
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

De laatste tijd zie je veel onkruid op uiteinden van lange perrons.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd

Bericht door dennistd »

Het probleem is dat die plantenspuit met gif van Mikos niet meer mag. Je ziet het ook steeds meer op vluchtheuvels dat het onkruid 20-30cm hoog staat. Daar wordt tegenwoordig een paar per jaar met een soort staalborstelwagen overheen gereden, maar daarmee kom je meestal niet op perrons.
trolly

Bericht door trolly »

Omdat de reactie van Mikos dus een beetje kort door de bocht is: kunnen jullie het type onkruid wat beter specificeren? Hebben we het over grassen, of over distels, teunisbloemen of toortsen? Brandnetels zijn door de zandbodem onder de tegels niet erg aannemelijk. Uiteraard is een goede identificatie handig bij de aanpak van het probleem, dus bij voorkeur de binaire naam vermelden, en een schatting van de aantallen per m2.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie