Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Goedemorgen vanuit SPR 4812 met een ruime capaciteit van 12 bakken SLT waarvan de voorste 6 voorzien zijn van een braakseltje... (is al gemeld)

We rijden nu linkerspoor door de Velserspoortunnel, de eerste keer ooit voor mij dat zoiets gebeurt. Betekent overigens ook dat we - als ik me niet vergis - totaan Sptn links blijven rijden.

EDIT: we bleven tot Bll links rijden en schoven daarna pas weer op naar het rechter spoor. Ook werd 't eerste stelletje in Bv alweer in dienst genomen, daar waar deze eerst leeg mee reed
Laatst gewijzigd door ThatPCDude op ma 02 okt 2023, 08:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

De 757 reed gistermiddag met ICM10. Volgens de reisinfo op Leiden Centraal zou het achterste stel achterblijven, en Karin riep om dat er in het voorste stel moest worden ingestapt. Daarna zou volgens de reisinfo een stel worden achtergelaten op Schiphol, Amsterdam Zuid, Almere Centrum, Lelystad Centrum en Zwolle. Ik heb niet verder gekeken of er ook een stel in Assen zou worden achtergelaten. :mrgreen: Overigens liep de trein lichte vertraging op, vermoedelijk omdat er op de Flevolijn een vertraagde 4657 rondreed.

En vanochtend werd ik vlak na Zwolle gecontroleerd in de 722. Een deel van de passagiers werd overgeslagen, omdat de HC die al had gecontroleerd boven Zwolle.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Nederlandse bussen voor het TVV Lage Zwaluwe - Roosendaal. Dat ik dat nog mag meemaken na meer dan een maand allerlei exotisch spul uit Slowakije en Kroatië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

Groeten uit de IC van 11.24 naar Venlo die 5 minuten later vertrok uit Utrecht Centraal. Dat de overstap in Venlo richting Duitsland krap wordt maakt niks uit aangezien de RE19 van 13.05 gecanceld is. Mijn IC van Keulen naar Mainz haal ik niet meer. Maar we zien wel.
TffpaA
Berichten: 3455
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

ThatPCDude schreef: ma 02 okt 2023, 07:34 Goedemorgen vanuit SPR 4812 met een ruime capaciteit van 12 bakken SLT waarvan de voorste 6 voorzien zijn van een braakseltje... (is al gemeld)

We rijden nu linkerspoor door de Velserspoortunnel, de eerste keer ooit voor mij dat zoiets gebeurt. Betekent overigens ook dat we - als ik me niet vergis - totaan Sptn links blijven rijden.

EDIT: we bleven tot Bll links rijden en schoven daarna pas weer op naar het rechter spoor. Ook werd 't eerste stelletje in Bv alweer in dienst genomen, daar waar deze eerst leeg mee reed
en-es schreef: ma 02 okt 2023, 11:36 Groeten uit de IC van 11.24 naar Venlo die 5 minuten later vertrok uit Utrecht Centraal. Dat de overstap in Venlo richting Duitsland krap wordt maakt niks uit aangezien de RE19 van 13.05 gecanceld is. Mijn IC van Keulen naar Mainz haal ik niet meer. Maar we zien wel.
Wat hebben dit soort blogachtige posts van individuele vertraagde treinen eigenlijk voor meerwaarde in dit topic? Zou het niet een beter idee zijn dit in het wat wegkwijnende 'OV in Woord' in een eigen blogtopic te vermelden?
MetroRET
Berichten: 3840
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door MetroRET »

RE13 zul je bedoelen. :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

TffpaA schreef: ma 02 okt 2023, 11:40
ThatPCDude schreef: ma 02 okt 2023, 07:34 Goedemorgen vanuit SPR 4812 met een ruime capaciteit van 12 bakken SLT waarvan de voorste 6 voorzien zijn van een braakseltje... (is al gemeld)

We rijden nu linkerspoor door de Velserspoortunnel, de eerste keer ooit voor mij dat zoiets gebeurt. Betekent overigens ook dat we - als ik me niet vergis - totaan Sptn links blijven rijden.

EDIT: we bleven tot Bll links rijden en schoven daarna pas weer op naar het rechter spoor. Ook werd 't eerste stelletje in Bv alweer in dienst genomen, daar waar deze eerst leeg mee reed
en-es schreef: ma 02 okt 2023, 11:36 Groeten uit de IC van 11.24 naar Venlo die 5 minuten later vertrok uit Utrecht Centraal. Dat de overstap in Venlo richting Duitsland krap wordt maakt niks uit aangezien de RE19 van 13.05 gecanceld is. Mijn IC van Keulen naar Mainz haal ik niet meer. Maar we zien wel.
Wat hebben dit soort blogachtige posts van individuele vertraagde treinen eigenlijk voor meerwaarde in dit topic? Zou het niet een beter idee zijn dit in het wat wegkwijnende 'OV in Woord' in een eigen blogtopic te vermelden?
Volgens mij gaat dit topic om individuele reiservaringen van forumleden op het Nederlands spoorwegnet. Dus heel gek zijn ze niet.
Beul van de blindegeleidelijn
TffpaA
Berichten: 3455
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door TffpaA »

Okee - mea culpa en carry on.
cassie127
Berichten: 6624
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door cassie127 »

VIRM schreef: ma 02 okt 2023, 08:15 De 757 reed gistermiddag met ICM10. Volgens de reisinfo op Leiden Centraal zou het achterste stel achterblijven, en Karin riep om dat er in het voorste stel moest worden ingestapt. Daarna zou volgens de reisinfo een stel worden achtergelaten op Schiphol, Amsterdam Zuid, Almere Centrum, Lelystad Centrum en Zwolle. Ik heb niet verder gekeken of er ook een stel in Assen zou worden achtergelaten. :mrgreen: Overigens liep de trein lichte vertraging op, vermoedelijk omdat er op de Flevolijn een vertraagde 4657 rondreed.

En vanochtend werd ik vlak na Zwolle gecontroleerd in de 722. Een deel van de passagiers werd overgeslagen, omdat de HC die al had gecontroleerd boven Zwolle.
Dan zal er één stel in opzending geweest zijn. Dit is waarschijnlijk geweest omdat men een conducteur te kort kwam, of omdat het stel ergens anders in het land nodig was en daarom met die rit is meegestuurd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
VIRM
Berichten: 7711
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door VIRM »

Ik dacht al zoiets, al stond het dan wel raar vermeld in de reisinformatie. Want anders was er door een negatief aantal treinstellen misschien wel een breuk in het tijdruimtecontinuüm ontstaan.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4567
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door en-es »

In Venlo reed de RE13 van 13.05 niet. Die van 14.05 heeft 25 minuten vertraging. Perron is al aardig vol.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Het is echt een mega chaos rondom Amsterdam.
Er zijn problemen bij Schiphol en er is nu ook een defecte spoorbrug bij Haarlem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Bovenstaande bericht schreef ik op Amsterdam Centraal. Inmiddels ben ik daar nog steeds. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 6029
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Bemined »

Het zal ook niet meehelpen dat er door werkzaamheden al minder sporen beschikbaar zijn in die hoek.

Over werkzaamheden gesproken, vanaf 23 oktober gaat men weer los rondom Rotterdam, dienstregelingen tussen Dordrecht en Den Haag worden gedurende enkele weken flink aangepast waarbij in de spits onder andere de 500/600 naar Dordrecht gaan rijden i.p.v. de 2400.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 489
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door ThatPCDude »

Ik had iets meer geluk.
Nadat mijn 2267 werd opgeheven in Ledn, waren mijn medereizigers (een mannetje of 100) en ik toegewezen op lijn 50. Nu paste iedereen er gelukkig in, maar dat betekende wel dat we in Hillegom een mannetje of 70 verspreid over 4 haltes moesten laten staan. Na aankomst in Haarlem (overigens keurig op tijd) bleek mijn aansluitende 4800 met meer dan een half uur vertraagd te zijn, waardoor ik van ellende maar m'n ouders gebeld heb me op te komen halen.

Al met al:
+70 minuten op aankomsttijd en een hoop stressende medereizigers. Een lekker chaotisch avondje wanneer je het niet verwacht.

EDIT
Die aansluitende trein, de 4875, staat overigens nu met inmiddels +55 op Hwzb en gaat daar volgens de prognose nog lang niet weg...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Inmiddels ben ik vanaf Amsterdam op weg naar Utrecht, waarna ik via Den Haag naar Delft ga.
De trein naar Rotterdam gaat weliswaar eerder, maar rijdt met een losse ICM-IV. -0-
Edit: ik heb geen idee waarom mijn iPhone er “downloadt” van maakte.
Laatst gewijzigd door Meltrain op di 03 okt 2023, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8786
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Milco »

Misschien downloaden ze er nog een stelletje bij?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39286
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Daniel »

Uploaden naar het vertrekspoor werkt beter ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Milco schreef: di 03 okt 2023, 21:10 Misschien downloaden ze er nog een stelletje bij?
Dat niet, maar de 670 (van een half uur eerder) rijdt met +30 en is wel twee keer zo lang, dus ben ik daar maar ingestapt. :')
Die trein heeft nog voldoende vrije zitplaatsen. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

Ik ben eindelijk aangekomen op station Delft, maar helaas sluit de fietsenstalling waar mijn fiets staat al om 22:00 uur. :x
Nou ja, dan maar met de tram naar huis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
AnderzamNL
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 23 dec 2022, 13:45
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door AnderzamNL »

De 1100 staat op Den Haag HS op de borden als Breda -> Eindhoven Centraal.
Nice touch voor de mensen die moeten omreizen voor Roosendaal en Vlissingen.
Beste reizigers, door een aanpassing in de dienstregeling is de dienstregeling aangepast. Plan uw reis in de app.
PHS

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
waldo79
Berichten: 7689
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door waldo79 »

Eh, dat is toch gebruikelijk :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50998
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Suus »

Een wisselstoring die de rest van de dag duurt klinkt als een fysiek defect zoals een gebroken puntstuk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21494
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen op het spoor

Bericht door Meltrain »

PHS schreef: wo 04 okt 2023, 08:23 na de systeemstoring gisteren
Wat is een systeemstoring eigenlijk?
Bij de problemen gisteren had men het alleen maar over "systeemstoring" en "logistieke beperkingen", maar dat is totaal niet concreet. :s
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten