Korte vragen #8

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #8

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:
Dennenboom schreef:reiziger
Wie zegt u? :?:
*kijkt in de Van Dale*
Afbeelding
🍉
benza

Re: Korte vragen #8

Bericht door benza »

Is het trouwens officiel dat met een internationale ticket, geen toeslag in de ICD nodig is?
Ik zie het nergens geschreven.

Maar als je bijvoorbeld op nshighspeed.nl een ticket Amsterdam-Brussels koopt, zijn veel routes via de ICD (er is een cross-platform overstap in Rotterdam)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Geert »

http://www.nshispeed.nl/nl/trein-belgie ... aar-belgie
Reizigers met een internationaal ticket voor stoptreinen en Intercity’s naar België, kunnen op het traject Amsterdam-Rotterdam ook gebruikmaken van de Intercity direct. U heeft dan geen Toeslag nodig, uw internationale vervoerbewijs voor Intercity Brussel is voldoende. Houd u voor het reizen met Intercity direct rekening met korte overstaptijden in Rotterdam. Hoewel de overstap cross-platform is, de treinen staan op hetzelfde perron, kan de overstaptijd te kort zijn wanneer u bijvoorbeeld met veel bagage reist. De overstaptijd is 2 minuten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Suus »

Op http://www.nshispeed.nl/nl/trein-belgie ... aar-belgie :
Reizigers met een internationaal ticket voor stoptreinen en Intercity’s naar België, kunnen op het traject Amsterdam-Rotterdam ook gebruikmaken van de Intercity direct. U heeft dan geen Toeslag nodig, uw internationale vervoerbewijs voor Intercity Brussel is voldoende. Houd u voor het reizen met Intercity direct rekening met korte overstaptijden in Rotterdam. Hoewel de overstap cross-platform is, de treinen staan op hetzelfde perron, kan de overstaptijd te kort zijn wanneer u bijvoorbeeld met veel bagage reist. De overstaptijd is 2 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ronald »

En bij het overstappen in Rotterdam Centraal ook weer het gebruikelijke verhaal: de ICD naar Amsterdam wacht niet op een vertraagde Benelux uit België, ook niet als die vertraging maar vijf minuten is en de volgende ICD een uur later vertrekt ('s avonds laat bijvoorbeeld).
benza

Re: Korte vragen #8

Bericht door benza »

Geert schreef:http://www.nshispeed.nl/nl/trein-belgie ... aar-belgie
Reizigers met een internationaal ticket voor stoptreinen en Intercity’s naar België, kunnen op het traject Amsterdam-Rotterdam ook gebruikmaken van de Intercity direct. U heeft dan geen Toeslag nodig, uw internationale vervoerbewijs voor Intercity Brussel is voldoende. Houd u voor het reizen met Intercity direct rekening met korte overstaptijden in Rotterdam. Hoewel de overstap cross-platform is, de treinen staan op hetzelfde perron, kan de overstaptijd te kort zijn wanneer u bijvoorbeeld met veel bagage reist. De overstaptijd is 2 minuten.
oops, moet beter kijken volgende keer, sorry.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #8

Bericht door hauptbahnhof »

Ik ga in aug naar London met de trein en heb me al voorgenomen om niet met ICD te gaan op de heenweg maar met s4000 en die half uur overstap maar op de koop nemen. SLT zit toch minstens zo goed als ICD.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Bericht door marlies »

Ik kwam de Kroningstrein gister tegen. Wordt het niet eens tijd om die stickers van dat ding af te trekken? Beetje gedateerd. Is daar een datum voor vastgelegd of is het meer 'we zien wel'?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ardan »

Volgens mij maken ze zich niet zo druk om dat soort bestickering. Ik heb in 2012 nog treinen gezien met de felicitatieletters voor de 2e plaats op het WK voetbal van 2010.. ('Geel en blauw houdt van oranje', zoiets was het)
Ik doe ook maar wat
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Bericht door marlies »

Da's ook mijn indruk en dat vind ik eigenlijk wel een beetje jammer.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #8

Bericht door Thom91 »

Ardan schreef:Volgens mij maken ze zich niet zo druk om dat soort bestickering. Ik heb in 2012 nog treinen gezien met de felicitatieletters voor de 2e plaats op het WK voetbal van 2010.. ('Geel en blauw houdt van oranje', zoiets was het)
Die zaten ver daarvoor er ook al op hoor..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ardan »

Oh ja? Wanneer dan?
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #8

Bericht door Thom91 »

Ergens in 2008 al..
Komt wel goed schatje.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Korte vragen #8

Bericht door Bjarte »

Volgens mij gaat hier iets mis. Foto zonet via Facebook gekregen. Op station Heerenveen, de intercity van 20:01 naar Amersfoort. Alleen meldt het bord dat de trein naar Rotterdam gaat, en wel via Steenwijk! 8-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Geert »

Stond vast een regel onder met "Rijdt niet verder dan Meppel".
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Korte vragen #8

Bericht door Bjarte »

^^ Aha, ik zie nu pas op ns.nl dat er iets mis is tussen Meppel en Zwolle. Valse informatie door het onderste balkje niet te fotograferen. :N

Maar die trein van 20:01 gaat toch sowieso niet naar Rotterdam normaal, maar naar Amersfoort?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #8

Bericht door Geert »

Vorige week kon dat om 20.01 zo te zien wel rechtstreeks: http://www.rijdendetreinen.nl/reisplann ... A01&van=hr
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #8

Bericht door Gekko123 »

Rond die tijd rijdt dat ding gewoon naar Rotterdam toe. Hij rijdt wel via Amersfoort.
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #8

Bericht door VIRM »

Vraagje: een kennis van mij heeft naast haar slechtziendheid ook motorische problemen, waardoor het inchecken bij een CiCo toch best lastig gaat (als je ook nog een blindenstok moest vasthouden). Aan een mogelijke oplossing zat ik aan die OV-armband te denken. Weet iemand of die nog te koop zijn, of weet iemand wellicht een andere leuke, creatieve oplossing? :)
Beul van de blindegeleidelijn
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #8

Bericht door dylanwild94 »

OVC in een handschoen doen, dan is het alleen maar een kwestie van je hand voor de lezer te houden. ;-)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Vraagje: een kennis van mij heeft naast haar slechtziendheid ook motorische problemen, waardoor het inchecken bij een CiCo toch best lastig gaat (als je ook nog een blindenstok moest vasthouden). Aan een mogelijke oplossing zat ik aan die OV-armband te denken. Weet iemand of die nog te koop zijn, of weet iemand wellicht een andere leuke, creatieve oplossing? :)
Een kofferlabel hoesje, zo'n pashouder met trekkoord bijvoorbeeld. wellicht is dit op een manier vast te maken zodat zij wel eenvoudig kan in-uitchecken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #8

Bericht door Hainje »

Of zo'n koord om je nek. Ehm hoe heet dat ding nou?
Was tien jaar geleden echt vet hip.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ardan »

Keycord bedoel je? Ik heb er ongeveer drie miljoen en geen idee wat ik ermee moet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #8

Bericht door Hainje »

Ja dat dus. Nou geef er eentje aan hem. Dan heb je er nog slechts 2.999.999 over.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #8

Bericht door Ardan »

Toepasselijk genoeg heb ik ook een paar van deze:
Afbeelding
:')
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten