Pagina 3 van 6

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 18:46
door Z2N
Heeft die Van Helvert ooit gehoord van Wikipedia? Echt, de antwoorden op de vragen die hij stelt zijn met twee kliks online te vinden, daar zijn helemaal geen kamervragen voor nodig... :lol:

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: ma 23 feb 2015, 18:53
door deadlock
Ja maar dan kost het geen belastinggeld. Het is belangrijk dat je je laat gelden.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 20:53
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 25 feb 2015, 21:25
door Hendrik
Wat een intelligente vragen zitten daar toch tussen... Zoals deze:
Hoe komt het dat het aantal reizigers met een Jaartrajectkaart zo enorm is teruggelopen?
Tja, hoe zou dat toch komen? Misschien is de Jaartrajectkaart afgeschaft ofzo? :')

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: do 26 feb 2015, 15:02
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: ma 02 mar 2015, 20:29
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: di 10 mar 2015, 18:11
door Thom91
Beantwoording Kamervragen over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Hoogland (PvdA) over het bericht dat Arriva, Veolia en Connexxion samenspannen tegen NS.

Wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur

Besluit tot wijziging van het Besluit capaciteitsverdeling hoofdspoorweginfrastructuur. De wijziging houdt verband met de verdeling van de capaciteit van de hoofdspoorweginfrastructuur, aanpassing aan nieuwe ontwikkelingen en de verlening van de concessie voor het hoofdrailnet 2015-2025.

Kamerbrief over eventueel intrekken (delen) concessie op grond van Wet personenvervoer 2000

Staatssecretaris Mansveld (IenM) informeert de Tweede Kamer over eventuele intrekking van (delen van) de concessies vervoer en beheer hoofdrailnet (ontwerpconcessies) naar aanleiding van de motie De Boer.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: ma 16 mar 2015, 10:13
door Thom91
Overzichtskalender werkzaamheden 3e spoor Zevenaar - Emmerich - Oberhausen 2015

Overzichtskalender werkzaamheden ten behoeve van 3e spoor Zevenaar – Emmerich – Oberhausen 2015 - 2017.

Folder 3e spoor Duitsland

Folder over de aanleg van een derde spoor in Duitsland.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 18 mar 2015, 14:58
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: do 19 mar 2015, 13:50
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: ma 23 mar 2015, 11:55
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: za 28 mar 2015, 10:21
door Thom91
Beantwoording Kamervragen over het bericht dat er drie keer zoveel klachten zijn bij NS over volle treinen

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Bashir (SP) over het bericht dat er drie keer zoveel klachten zijn bij NS over volle treinen Kamerleden Visser en De Boer (beiden VVD) over de Zaanse spoorlijn.

Beantwoording Kamervragen over de Zaanse spoorlijn

Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van de Kamerleden Visser en De Boer (beiden VVD) over de Zaanse spoorlijn.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: ma 30 mar 2015, 21:25
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 08:29
door Thom91

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 10:03
door Klaasje
Daar staat zo weinig nieuws in dat ik mij afvraag of het nog wel goed gaat. :X

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 10:29
door Thom91
Vooral problemen met de bezetting van functies als ik het zo lees..
Ik denk wel dat het een goede zit is zoveel mogelijk interne mensen te hebben voor de kennis die opgedaan wordt.

Kan jij trouwens toelichten wat nou het grote issue is met ERTMS op grote emplacementen? (Of is dat specifiek een level 2 issue?)

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 11:08
door webguy
Ik las dat ze in VK inderdaad problemen hadden onder andere met of GSM-R wel zoveel treinen in een gebied aan kan. Anders dan consumenten GSM heeft GSM-R minder kanalen en werkt nog met GPRS ipv HSDPA van 3G.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 11:19
door Hendrik
Wordt het dan ook niet eens tijd voor een flinke upgrade van GSM-R?

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 14:55
door bobo17
Er wordt gesproken over de verhoging van de snelheid naar 160 kmh waar dat civieltechnisch mogelijk is. Amsterdam Bijlmer utrecht wordt bijvoorbeeld ook naar 160 verhoogd na definitieve activatie van ertms. Is het nou echt waar dat men daar de snelheid niet naar 200 gaat verhogen, terwijl dit wel mogelijk is, of vindt men het nu nog te duur of iets dergelijks om alleen voor de ICE de snelheid naar 200 te verhogen.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 18:50
door Thom91
Onder 1,5 kV is dat nauwelijks haalbaar, ongeacht de afstand.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 22:47
door Z2N
In Frankrijk komt het anders veelvuldig voor, 200 km/h onder 1500 Volt, en met meer dan zomaar even een treintje: de verbinding Parijs-Austerliz - Orléans rijdt bijvoorbeeld vier keer per uur in de spits, en al het TGV-verkeer vanaf het noorden naar Bordeaux v.v. rijdt met 220 km/h over honderden kilometers. :pos:

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 23:13
door Suus
We hebben het hier over een traject van 20 minuten, niet van drie uur. Optrekken is een zeer belangrijk eigenschap in het beperken van de reistijd in Nederland, niet de topsnelheid. Bij de TGV blijkt dat iets minder belangrijk te zijn. De optreksnelheid van een Thalys onder 1,5 kV mag met recht belabberd genoemd worden.

Overigens is de ligging van delen van de spoorlijn Amsterdam - Utrecht nu, soms nog geen tien jaar na de oplevering, al in vrij beroerd. De foutmarge bij 200 km/u zal nog veel lager liggen, dat kan nog wel eens een dure grap worden.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: wo 01 apr 2015, 23:27
door Z2N
Voordat je ook maar iets aan de snelheid doet is het inderdaad wel handig om iets aan die spoorbedding te doen daar, het is namelijk wel leuk als je de baanvaksnelheid verhoogt, maar als je vervolgens iedere paar honderd meter een snelheidsbeperking moet opleggen vanwege de staat van het spoor schiet je er alsnog niets mee op.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: do 02 apr 2015, 09:45
door Klaasje
bobo17 schreef:Er wordt gesproken over de verhoging van de snelheid naar 160 kmh waar dat civieltechnisch mogelijk is. Amsterdam Bijlmer utrecht wordt bijvoorbeeld ook naar 160 verhoogd na definitieve activatie van ertms. Is het nou echt waar dat men daar de snelheid niet naar 200 gaat verhogen, terwijl dit wel mogelijk is, of vindt men het nu nog te duur of iets dergelijks om alleen voor de ICE de snelheid naar 200 te verhogen.
De grap van Amsterdam Bijlmer-Utrecht is dat men tijdens de aanlegfase besloten heeft de snelheid in eerste instantie niet hoger uit te voeren dan 160 km/h. Dan konden gewoon standaardwissels en bovenleiding worden aangelegd. Wil je op het korte stuk tussen Utrecht en Amsterdam Bijlmer 200 km/h gaan rijden dat moet je naar een ander stroomsysteem toe omdat een trein met de capaciteit van VIRM10 er minstens 20 km over doet om die snelheid te bereiken vanuit stilstand. De winst die je t.o.v. 160 km/h haalt valt dan binnen de afrondingsmarges van de dienstregeling waarmee het niet nuttig is om zoveel sneller te gaan rijden. Wil je er wat aan hebben moet de afstand groter zijn, gegarandeerd kunnen worden dat er korte treinen rijden of moet de bovenleidingsspanning omhoog.

Re: Tweede kamervragen en aanverwanten

Geplaatst: do 02 apr 2015, 11:57
door timtrein
Op dat soort stukken is 160 dus meer dan genoeg.