Pagina 1 van 1

Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: di 26 aug 2014, 21:46
door Daniel
Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden
Geplaatst op: dinsdag 26 augustus 2014 21:45
Laatst bijgewerkt: dinsdag 26 augustus 2014 21:46


Onderhoudswerkzaamheden zullen in 2015 minder treinreizigers hinderen. Vooral tussen Amsterdam en Schiphol, waar nu de trein nog drie nachten per week vervangen wordt door bussen, neemt de hinder af. Dat heeft spoorbeheerder ProRail bekend gemaakt.
In de dienstregeling 2015 gaat het nachtnet weer zes dagen per week rechtstreeks van Amsterdam Centraal en Schiphol. "Door specialisten van ProRail is gezocht naar het uitvoeren van werkzaamheden op een spoor terwijl op het spoor er naast de trein blijft rijden. In de veiligheidsregelgeving is dat normaal gesproken niet mogelijk. Om dat wel te realiseren moesten er hekken worden geplaatst tussen de sporen om een veilige werkplek te garanderen" legt een woordvoerster van ProRail uit.
Lees verder | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: di 26 aug 2014, 21:52
door Z2N
Dus we gaan weer op enkelspoor rijden tijdens werkzaamheden aan een dubbelsporige lijn? Goed nieuws! *O*

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: di 26 aug 2014, 22:37
door Wubbo
Alleen op dat traject, op andere trajecten is daar geen sprake van. Bovendien blijft er 1 nacht per week dubbelsporig gewerkt worden (dat wordt de nacht van dinsdag op woensdag), in die nacht moet er overgestapt worden op Amsterdam Bijlmer ArenA: de huidige nachtnettreinpendel rijdt dan Leiden - Schiphol - Amsterdam Bijlmer ArenA vv.

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: di 26 aug 2014, 23:07
door Ardan
Waarom alleen daar en niet elders? En kon dit niet wat eerder worden bedacht toen men het Ineens Heel Erg Nodig vond bij enkelsporige werken beide sporen buiten dienst te halen?

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 00:16
door JWM
Dus Schiphol - Amsterdam Centraal gaat die nacht dan via Bijlmer ArenA? Gaat dat goed op elkaar aansluiten?

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 00:19
door Aking
Ardan schreef:Waarom alleen daar en niet elders?
Waarschijnlijk omdat het plaatsen van die hekken ook weer tonnen of miljoenen kost... :X

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 13:57
door Frans F
En al die bussen die bij werkzaamheden moeten worden ingezet zijn zeker gratis? :!:

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 14:19
door reisthijs
Ardan schreef:Waarom alleen daar en niet elders?
Elders rijden geen dagelijkse nachttreinen, of is er een geschikte omleidingsroute voor de nachttreinen.

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 23:41
door verfmeer
Maar zouden ze dit niet bij weekendafsluitingen toepassen? Hoewel ik begrijp dat dat onderhoud vaak groot en lang is, maar misschien zou het bij sommige dingen wel kunnen.

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: do 28 aug 2014, 14:53
door AppleMoose
Bij weekendafsluitingen wordt er op meerdere plaatsen op het traject, aan beide sporen gewerkt. Een hek heeft dan niet zoveel zin.

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: do 28 aug 2014, 16:47
door iljitsch
Maar er zijn toch vier sporen in twee tunnels??

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: do 28 aug 2014, 16:55
door Thom91
De afsluitingen waar ProRail op doelt zijn de nachtelijke buitendienststellingen voor het reguliere onderhoud op de zo/ma tot do/vr nachten waarbij het spoor er vier uur lang uit gaat. Waar Ronaldussen het over heeft (Zo interpreteer ik het) zijn de 52 urige buitendienststellingen van vrijdagnacht tot maandagochtend.

Re: Hekken verminderen hinder onderhoudswerkzaamheden

Geplaatst: do 28 aug 2014, 23:21
door AppleMoose
Correct Thom.
Mijn reactie was dan ook een reactie op Verfmeer, niet zo zeer op het bericht van Prorail zelf.